Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Katsotaanpas data managementtia.
Mario Kart World - 21,9 gigaa
Fantasy Life i - 12,6 gigaa
Mulla on kolme Switch 2 peliä ja niistä kaksi vie tilarohmu sijat 1 ja 2. Tähtään ostavani 512 gigan express kortin.

Katsotaanpas data managementtia.
Mario Kart World - 21,9 gigaa
Fantasy Life i - 12,6 gigaa
Mulla on kolme Switch 2 peliä ja niistä kaksi vie tilarohmu sijat 1 ja 2. Tähtään ostavani 512 gigan express kortin.

Ainiin hyvä kun muistutit. Piti tilata itelle isompi kortti. Tuo konsolin tila täyttyi heti peleistä joita jo omistan.

Onko kenelläkään muulla vielä pientä hiusnaarmua näytössä? Olen varovaisesti laittanut aina dockiin, mutta tuo muovikalvo selkeesti heikkoa materiaalia. En ole vielä saanut kunnon suojalasia.

Onko kenelläkään muulla vielä pientä hiusnaarmua näytössä? Olen varovaisesti laittanut aina dockiin, mutta tuo muovikalvo selkeesti heikkoa materiaalia. En ole vielä saanut kunnon suojalasia.
Pelkäsin juurikin tätä niin laitoin sen suojakotelon mukana tulleen muovilipareen paikalleen varmuuden vuoksi lasista näytönsuojaa odotellessa. Harmi että tällaisia pitää edes miettiä uuden konsolin kanssa.

Eihän tuollaiset käytön jäljet näy lainkaan, kun näyttö on päällä.

Ymmärrän että skraidut näytöissä ajatuksena häiritsee, mutta ei niistä mitään haittaa ole kuin kosketusnäytöissä, jos naarmu on todella syvä.

Mitään suojakalvoja en ole harrastanut ikinä ja tarpeellinen sellainen olisi ollut lähinnä telkkarin kanssa, jonka hommasin viimeksi kun lapset oli taaperoikäisiä

Pelkäsin juurikin tätä niin laitoin sen suojakotelon mukana tulleen muovilipareen paikalleen varmuuden vuoksi lasista näytönsuojaa odotellessa. Harmi että tällaisia pitää edes miettiä uuden konsolin kanssa.
Tätä telakan naarmuttamaa näyttöä pelkäsin itsekin ekan Switchin kanssa mutta en ole kyllä saanut sitä silti naarmutettua vaikka ajan myötä konsoli on mennyt varmasti useamman kerran vähemmän optimaalisesti telakkaan. En tiedä päivittivätkö jotain vai onko noissa vaihtelua mutta en omaani ole saanut mitään sellaisia jälkiä, joita olisin ainakaan huomannut.

Tosin meillä on olohuoneen televisiossa ihan järkyttävät naarmut, joita ei käytännössä näe ikinä ohjelmia katsoessa. Lapsi siis vähän innostui "maalailemaan" joskus jollain terävällä siihen. Voi siis olla, etten vain ole niin tarkkaan niitä ruutuja tarkistellut. Jos ne ei käyttäessä haittaa niin en ole jaksanut välittää.

Tosin sitten vaikka kameroissani olen ihan hiton tarkka vaikka ei niissäkään pienet pölyt tai naarmut kuvissa edes näy.

Eihän tuollaiset käytön jäljet näy lainkaan, kun näyttö on päällä.

Ymmärrän että skraidut näytöissä ajatuksena häiritsee, mutta ei niistä mitään haittaa ole kuin kosketusnäytöissä, jos naarmu on todella syvä.

Mitään suojakalvoja en ole harrastanut ikinä ja tarpeellinen sellainen olisi ollut lähinnä telkkarin kanssa, jonka hommasin viimeksi kun lapset oli taaperoikäisiä
Juu eihän niitä huomaa ollenkaan kun vian kirkkaan valon alla. Mutta uusi konsoli ja en ymmärrä miten voi olla jo nytten

En tiedä päivittivätkö jotain vai onko noissa vaihtelua mutta en omaani ole saanut mitään sellaisia jälkiä, joita olisin ainakaan huomannut.
OLED-versioon ainakin päivittivät hieman. V1 Switchillä ilman näytönsuojaa tuli ihan kunnon jäljet näyttöön. Enimmäksen mustalle alueelle, mutta hieman myös itse näytön alueelle.
20250608_124259.jpg
OLED-versioon laitoinkin jo lasisen näytönsuojan ja siinä ei näy mitään.

Eli minun lähestymistapa Switch 2:seen on hyvin positiivinen, joka varmasti johtuu pienestä NIntendopelien- ja laitteiden fanittamisesta mutta kyllä on myös vaikea ymmärtää pahanilman lintuja, joiden mielestä sekä uusi konsoli, että Mario Kart ovat ihan p.......stä. Kuten alla näkyvä nykyisin katsojia lähinnä ikuisella pahalla ololla keräävä joutubettaja antaa ymmärtää.

Tuli nyt katsottua tuo video, kun sen tuohon näytille laitoit, enkä ihan noin vahvoja reaktioita siinä nähnyt. Perusteltua kritiikkiä lähinnä ja pettymyksen purkamista. Joillekin odotukset eivät vain selvästi täyttyneet, mutta samalla hän kyllä totesi, että kyseessä oli oli hänen oma mielipiteensä ja loppuun sanoi, ettei katsojien kannata eikä tarvitse muuttaa omaa mielipidettään, jos ovat laitteen ostaneet ja siitä tykänneet.

Minulle tuo video oli varsin havainnollistava. Kyseinen tubettaja selvästi tuntee Nintendon laitteet ja pelit ja oli havainnollistavaa kuulla, että esim. uusin Mario Kart ei juurikaan näytä kummemmalta kuin edellisen laitteen edellinen Mario Kart. Hyvä ja havainnollistava esimerkki myös siitä, kuinka nopeasti laitteen akku kuluu Cyberpunkia pelatessa. Tärkeä seikka sekin, kun kyseessä on kuitenkin myöskin kannettavana toimiva laite.

Oli ihan hyvä ja havainnollistava video, enkä nähnyt siinä mitään pahan olon keräämistä tai pahanilman lintuilua. Muutama raflaava ja voimasanallinen mielipide, mutta kuitenkin vain mielipide. Loppuun tosiaan myös toteamus, että hänen oma näkemyksensä, eikä mitään pois heiltä, jotka tykkäävät laitteesta häntä enemmän. Tällaiselle 'jollain tasolla laitteesta kiinnostuneelle' ihan havainnollistava ja mielenkiintoinen video.

Juu eihän niitä huomaa ollenkaan kun vian kirkkaan valon alla. Mutta uusi konsoli ja en ymmärrä miten voi olla jo nytten
Itse myös olen todella naarmukammoinen ja ärsyttää suunnattomasti miksi tuohon näyttöön on pitänyt tuommoinen elmukelmu lätkäistä. Omasta mielestäni aika pihtarointia, kun kuitenkin miettii konsolin hintaa ja se on muutenkin vanhoista jämäosista rakennettu. Tarkoitan siis että kaikki komponentit ovat vuosia vanhaa, prosessori, näytönohjain, muistit, tallennustila myös vanhaa hidasta mallia, WiFi on vain 6 ei edes 6e saatikaan sitten 7.
Luulisi Nintendolla olevan katteet ainakin hyvin kunnossa tämän laitteen kanssa.

Onko tuossa miten paljon pelattavaa jos yksinpelinä ostaa? Onko jotain aluksia avattavaksi tms?
Eli FAST Fusionista kyse, kun ei lainauksessa näy.

Siellä on avattavana kiitettävä määrä turnauksia (kolmen kisan settejä), aluksia (joita sitten pääsee fuusioimaan; en ole tuon kaikesta sisällöstä ihan varma, etenkään kun en ole keksinyt miten ne saa epäfuusioitua :D ), musiikkia jukeboksiin. Moodeina tuo "turnaukset", aika-ajot, supersankarimoodi (aja yksittäinen rata tietyillä samoilla kriteereillä voittoon) ja moninpeli. Ainakin aluksi nämä, en tiedä josko aukeaa muutakin käyttöön.

Eri moodeista ja kisoista saa valuuttaa, jolla sitten ostetaan noita em. asioita kaikkia. Joka ikinen asia maksaa turnauksista alusten yhdistelemiseen.

Olen digannut, näyttää enimmäkseen hyvältä, ehkä kuvakaappauksissa ei tule se vauhti selville.

Viimeksi muokattu:
Joo kyllä sitä uuden laitteen kanssa yrittää olla aluksi erityisen tarkka ja mukavalta se tuntuu kun on sellainen ”pakasta vedetty” fiilis vielä laitteessa.

Minulla telakka on tv-kabinetissa niin ahtaassa välissä, että Switchin sujauttaminen telakkaan on joka kerta yhtä perseestä. Katsotaan tuleeko osumaa miten paljon sitä muljutellessa sen kanssa. Vanhassa Switchissäni myös mustassa osassa ruutua naarmua on myös melkoisesti.

Tässä nyt muutaman tunnin testaillut laitetta ja kyllähän se vaikuttaa kelpo vehkeeltä. Käyttis on paljon nopeampi kuin Switchissä, pelit näyttävempiä ja pyörii paremmin. HDR tuo kuvaan kaivattua kirkautta ja värikkyyttä ja käsikinsolitilassa 7.9" näyttä on todella maukas. Ohjaimet on helppo irrottaa ja vaihtaa jos on tarvetta.

Huonoja puolia on ei niin hyvä akunkesto kannettavassa tilassa. Kamala pitää kädessä noilla default palikoilla käsikonsolina, vaatii ehdottomasti jotkut kunnon ohjain palikat jos meinaa pelata tuntia kauempaa.

En pelannut tuolla lisäpalikalla joka muuttaa joyconit normaaliksi ohjaimeksi koska ostamani Gamesir Cyclone 2 toimii myös Switch 2. Huomasin vaan että vaikka se on tehty Switch/PC käyttöön siinä on Xbox nappien sijoittelu joten ne on väärinpäin jos peli vaikka näyttää että paina Y nappia ja sit siinä on kuva että se on tämä nappi niin eihän se olekkaan kun X ja Y on väärinpäin.

Täytyy kokeilla huomenna miten se toimii sen palikan kanssa kun jotenkin hämäävää pelata tuon Cyclonen kanssa vaikka eihän se omaan pelaamiseen muuten vaikuta mutta kun jos vaihdat TV tilasta käsikonsoli tilaan onkin napit toisteppäin.

Tehokkaampi, nopeampi ja lähes kaikinpuolin parempi Switch laite. Kunnon ohjaimet joyconien tilalle kun saadaan niin alkaa olee hyvä paketti. Paljon on Switch 1 pelejä mitä voi nyt alkaa ostelee koska pyörivät ja näyttävät paremmalta.
Tää on nyt vähän hölmö kysymys, mutta kysyn kaverin puolesta:
Saako tuosta Switch2 jotain hyötyä Switch1 pelejä pelatessa vaikka siihen peliin ei olisi julkaistu mitään Switch2 upgreidia?

Pakko kysyä, että miten ihmeessä Switchin näytön saa naarmuuntumaan? Ostin Switch 1:n silloin julkaisussa, enkä tuosta kyllä naarmuja löydä näytöstä. Olen ehkä puusilmä, enkä vain huomaa, tai sitten silläkin voi olla osuutta asiaan, että kahteen viimeiseen vuoteen en ole telakasta irti laitetta ottanut, enkä kovin paljoa sitä ennenkään käyttänyt käsikonsolina. Toki 3-4 ensimmäistä vuotta oli kohtuullisen ahkerasti käsikonsolinakin käytössä.

Itselläni on ollut Switchin ensimmäinen versio vuodesta 2017 alkaen ja olin innoissani hankin sille multiplattareita tyyliin L.A. Noir, Wolfenstein tai Skyrim. Lopputulos; laitteella pelattiin kuitenkin vain Nintendon omia pelejä ja tähän laite on toiminut vuosia hienosti. Tarinanopetus: en pelaa multiplattreita Nintendon koneilla.

Nyt Switch2 polttelisi, lähi Prismassa niitä on ollut hyllyssä torstaista alkaen ja siellä ne kuiskuttelee kilvan minulle, että adoptoi minut.

Lapsi sisälläni käskee ostamaan, aikuinen pankkitililläni sanoo, että 619€ on aika paljon rahaa uudesta koneesta ja uudesta Mario Kartista.

Itselläni on ollut Switchin ensimmäinen versio vuodesta 2017 alkaen ja olin innoissani hankin sille multiplattareita tyyliin L.A. Noir, Wolfenstein tai Skyrim. Lopputulos; laitteella pelattiin kuitenkin vain Nintendon omia pelejä ja tähän laite on toiminut vuosia hienosti. Tarinanopetus: en pelaa multiplattreita Nintendon koneilla.

Nyt Switch2 polttelisi, lähi Prismassa niitä on ollut hyllyssä torstaista alkaen ja siellä ne kuiskuttelee kilvan minulle, että adoptoi minut.

Lapsi sisälläni käskee ostamaan, aikuinen pankkitililläni sanoo, että 619€ on aika paljon rahaa uudesta koneesta ja uudesta Mario Kartista.
Ratkaisu: https://store.nintendo.ie/en/nintendo-switch-2-mario-kart-world-000000000010015920

Mikäli vanhat merkit pitää paikkansa, luulen että vuoden tai vähän päälle tulee joku switch 2 v.2 paremmalla akulla ja ehkä oled näytöllä, ei se näyttö nyt niinkää koska tässä näyttäis olevan ihan hyvä näyttö vaikkei oled ookka, mut akunkesto kyl huolestuttaa kun pelaan aika paljon handheldis niin isompi tehopeli 2h? akkua on kyllä todella heikkoa. Ei sillä että mulla ois muutenkaan nyt varaa, mut vaikka olisi niin suosiolla odottelisin kunnes tulee joku päivitetty malli ja todnäköisesti halvemmalla hinnallakin.

Ylös Bottom