ihmiset voi tosiaan upota sen AI vastaisuutensa kanssa kun Titanic, itse olen koittanut neuvoa että kannattavas vähä ehkä himmata, ja nähdä se enemmän mahdollisuutena kun uhkana.
Ei kukaan ole tekoälyä pelkkänä uhkana nähnyt vaan myös sen käytöstä on moni täällä maininnut. Siinä on sekä mahdollisuudet sekä uhat ja se, että sinulle sanotaan tietyistä asioista, johtuu ihan siitä että sinä sanot tiettyjä asioita. Ei se sen kummempaa ole.
Esimerkiksi jos kehut miten ei kiinnosta pölliä muilta kamaa, niin saat varmaan tietynlaista palautetta siitä. Ei se ole AI-vastaisuutta vaan tuon sinun asenteesi vastaisuutta. Ja ikävä kyllä tuo asenne tuntuu olevan hyvin yleistä tekoälyä käyttävien keskuudessa: ei kiinnosta tai kuten sinä suunnilleen sanoit "I don't give a shit".
Ihan turha siis yrittää meille laittaa mitään tekoälyn vastustajien takkeja päälle kun kyse ei ole siitä.
ollaan paljon keskusteltu siitä esim että onko ihmiset sen takia niin AI vastaisia kun pelkävät et AI osaajat vie työt, tai jotain, et muutenkin se on ilmeisesti Eurooppa missä ollaan enemmän ai vastaisia ja korea, kiina ja japani ovat erittäin AI myönteisiä, et juu kun shamaniac sillon sanoi että mikshän jakaisi vinkkejä niin koska hän on aasialainen, aasialaiset on hyvin avuliaita, se ei yllätä et suomessa tämäkin asiaa otetaan miten otetaan.
Heh, Kiinahan on tosiaan tunnettu siitä, miten se tekee kopioita muiden töistä, eli ei iso ylläri ettei niin paljoa kiinnosta "uhat".
Se vinkkien jakamisen kritiikki koski sitä että niistä vinkeistä piti maksaa. Jätit siis hyvin olennaisen seikan siitä nyt pois.
toi Shamaniacin ulosanti on oikeastaan paras esimerkki siitä "sterotyyppisestä suomalaismallista" et ku jollakin on jotain mitä ei itsellä ole ja että ei mene siihen hänen haluamaan muottiin, niin sit ulosanti näyttää tuolta, ja sit se sitten ihmettelee miks mä en vastaan hänelle, voisko olla sen takia että hänen tyylisellä ulosannilla hän ei ole sen minun vastauksen arvoinen. et opettele empatiiaa niin katotaan sitten uudestaan. et jos sun jokainen viesti on ilkeämielinen niin en mä tuu jatkossakin niihin vastaamaan. ja mulla on tosiaan niin kova kuori nykyään tämmöisiin asioihin et sä et kyllä mulla niihin saa mitään sen kummempaa reaktiotakaan aikaan, jos on vaikka tarkoitus aiheuttaa pahamieli niin sinänsä täysin turhaa.
Ai nytkö on jo muodostunut joku "stereotyyppinen suomalaismalli" näissä asioissa? Onko sekin tehty tekoälyllä?
Voin ihan rehellisesti sanoa ettei sinulla tai muillakaan AI-promptaajilla ole yhtään mitään sellaista mistä olisin heille kateellinen. Maailmassa on ihan hirveästi ihmisiä, joita onnistaa ja jos kaikille olisi kateellinen, niin muuta ei ehtisi tehdäkään. Ja jos minua nämä hommasi kiinnostaisi niin voisin ihan ongelmitta lähteä siihen mukaan. Et sinä ole mikään huippuyksilö, jolla on yksinoikeus näihin, vaan tuohon voi jokainen halutessaan perehtyä. Itseä ei ole tähän mennessä jaksanyt kiinnostaa kuin sivustaseuraaminen. Ja jos tuo tosiaan vie 8-10 tuntia päivässä "yhden ongelman ratkomiseen" niin voin sanoa ettei minulla ole työpäivää uhrata tuollaiseen jonkin epävakaan haaveen vuoksi.
En myöskään ole ihmetellyt vastaamattomuuttasi kertaakaan ja vasta tämän myötä tajusin ettet ilmeisesti minulle vastaa? Muistelin kyllä että olisit vastannutkin?
Sinulla on yhä todella outo tapa suhtautua muihin ihmisiin ja tulkita jotain ihan omiasi. Onko sinulla jotain koulukiusaustraumoja tai muuta taustalla kun on noin kova tarve niputtaa porukkaa kiusaajiin ja näyttää jne.?
juu en ole ehkä nyörimmästä päästä, vaan oon aina ollut ylpeä itsestäni ja osaamisestani se voi sitten näyttäytyä monelle myös ylimielisyytenä. vähä sama homma kun ihmiset näkee monet fitness urheilijat ylimielisenä, vaikka ovat oikeasti ylpeitä vaan siitä mitä on saavuttanut, minulla on kumminkin jo ihan hirveä määrä eri taitoja joita osaan jo localin ai puolella. joo se että joku kannustaa yhdessä viestissä mut sit sama henkilö vetää maton alta ja alkaa vähättelee niin sekin on kovin ristiriitaista.
Mutta kun sinä et ole vain ylpeä vaan nimenomaan ylimielinen monessa kohtaa. En minä fitness-ihmisiä näe ylimielisenä sillä minähän näen heidän työnsä tulokset heissä itsessään. Saa olla ylpeä. No problems. Sinulla on kehuja varmaan puolet tekstistä ja esimerkit silti samaa kuin kaikki muu AI-kama ja siihen päälle se ylimielisyys, joten siinäpä se ongelma on.
huttukin tosiaan mainitsi tuossa että ala piirtämään ja tee niistä ai juttuja, mutta olen jo tosiaan monta kertaa mainninut että minulla on tuo reumasairaus joka tarkoittaa sitä et ku rasitan sormiani tarpeeksi ne tulehtuu ja sitten joutuu ottamaan kortisooni piikkiä sormeen, kyllä minulla on laitettu varmaan 10-15 kertaa kortisooni piikkiä sormiin, ja se on todella kivualista, ja sormet niin kipeenä ettei voi tehdä mitään kahteen päivään sormille, niin en todellakaan ala riskeeramaaan sormiani ja mahdollista tulehdustilaa ihan vaan sen takia että se olisi käsillä tehty. et koittakaa nyt ymmärtää tämä et minut sormet ei toimi samanlailla kun monella muulla vaan liiassa rasituksessa ne tulehtuu, ne on nyt jo limiiteillä tän paskan kesän takia ja treenamisen
vetäkää tiejyrällä sormien päältä niin katotaan sitten että mitä työ teette niillä käsin vai haluattteko mahdollisti käyttää apuvälineitä, kyllä ne on todellakin niin kipeät välillä että onko ku ois tiejyrällä vetänyt päältä.
Silti kirjoittelet ja teet AI:n kanssa hommia 8-10 tuntia päivässä? Pystytkö siis esim. piirtämään ja käyttämään piirtoalustaa? Vai teitkö tosiaan graafista suunnitteluakin aikanaan vain näppäimistöltä? Miten ihmeessä? Tai no joo, toki itsekin käytän paljon ihan perusmuotoja kun teen töitä (graafista hommaa siis) mutta kyllä minulla on kynä ja piirtoalusta siinäkin käytössä jatkuvasti. Ja paljon piirtelen nimenomaan kynällä. Jos haluaa nähdä tuloksia niin niissä minun linkkaamissani videoissa on kaikki thumbnailit sillä tapaa tehtyjä. Paitsi ihan tuoreimman tein ihan kosketushiirellä kun ei jaksanut kaivaa piirtoalustaa kaapista.
Mutta siis sinun ulosantisi on monessa kohtaa ihan hirveän ristiriitaista.