Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Eipä sitä muistanutkaan kuinka hyvä peli tämä olikaan. Pelimekaniikkahallinta oli jäänyt edellisestä peluusta selkäytimeen muistiin ja nyt tuntuu, että hallitsen avoimen maailman Zeldan paremmin kuin koskaan ja se vuoksi pelaamisesta sekä maailman tutkimisesta on tullut todella nautittavaa Nyt grafiikkaehostettuna tämä Switch 2 versio TOK:sta on ainakin itselle myös yksi pelimaailman kauneimmista teoksista. Graaffinen tyyli ehostettuna tekee pelimaailmasta hyvin kauniin ja muutenkin on vahvana tunne tunne pelatessa, että on paikassa nimeltä Hyrule seikkailemassa. Saa nähdä minkälainen Hyrule odottaa sitten Switch 2:sen tulevassa Zeldassa.
 
Tuli tilattua Switchi kakkonen ja ekana piti testata tämän kakkosversiota kun kerran tuota Family Packia tilailen ja sen ilmaiseksi sain.

Olihan se peli ihan selvästi sujuvampi. Samoin muistelen että latausaika olisi ollut paljon pidempi alkuperäisellä vehkeellä. Olikohan myös piirtoetäisyys tarkempi vai johtuiko se sitten vain resoluution nostosta?

Mutta ei tuota näiden uudistusten takia jaksa uusiksi silti pelata. Varsinkin kun pitkän tauon jälkeen oli kaikki napit ihan hukassa ja hyppykin päinvastaisessa suunnassa missä about kaikissa muissa peleissä, joten ei tuntunut yhtään siltä että olisi voinut vain ottaa ohjaimen käsiin ja jatkaa siitä mihin joskus jäi. Tämä on peli, johon pitäisi keskittyä eikä kyllä yhtään sovi sellaiseksi että vain käy joskus vähän testailemassa.
 
Sen hyppynapin voi onneksi vaihtaa, jos/kun pelin pariin palaa.
Muistelen että tässä oli ongelma myös, sillä se juoksunappi on yhtä tärkeä ellei tärkeämpi eikä sekään ole hyvä olla missään Y-napissa (siis ylimpänä kun mietin näitä Xboxin ohjaimen kautta). Siellä väärässä paikassa on siis joka tapauksessa tärkeä asia, joko juoksu tai hyppy. Ja näitä myös käytetään niin usein että pitäisi olla lähempänä toisiaan tai jotenkin niin että voi nopeasti painella molempia.

Juoksu pitäisi olla tatissa ja hyppy A-napissa. Kuten aika lailla kaikissa peleissä. Tuossakin taisi tosin olla joku ongelma kun/jos tuota yritin. Menisi kaikki jutut uusiksi kun pitäisi aina siirtää joku asia toisaalle ja kuitenkin joku olisi huonossa paikassa. Itse taisin ratkaista ongelman sillä että pelasin takanäppäimisellä 8BitDo Ultimate -ohjaimella, joten siellä oli juoksu ja hyppy. En tainnut siis juurikaan käyttää alkuperäisiä hyppy- ja juoksunappia.
 
Muistelen että tässä oli ongelma myös, sillä se juoksunappi on yhtä tärkeä ellei tärkeämpi eikä sekään ole hyvä olla missään Y-napissa (siis ylimpänä kun mietin näitä Xboxin ohjaimen kautta). Siellä väärässä paikassa on siis joka tapauksessa tärkeä asia, joko juoksu tai hyppy. Ja näitä myös käytetään niin usein että pitäisi olla lähempänä toisiaan tai jotenkin niin että voi nopeasti painella molempia.

Juoksu pitäisi olla tatissa ja hyppy A-napissa. Kuten aika lailla kaikissa peleissä. Tuossakin taisi tosin olla joku ongelma kun/jos tuota yritin. Menisi kaikki jutut uusiksi kun pitäisi aina siirtää joku asia toisaalle ja kuitenkin joku olisi huonossa paikassa. Itse taisin ratkaista ongelman sillä että pelasin takanäppäimisellä 8BitDo Ultimate -ohjaimella, joten siellä oli juoksu ja hyppy. En tainnut siis juurikaan käyttää alkuperäisiä hyppy- ja juoksunappia.
Suosittelen ohjainta jossa takanapit, jolloin juoksun saa sinne, silloin voi priorisoida sen hyppynapin siihen parhaalta tuntuvaan. Muuten tilanne on juuri noin, näppäinten vaihto tekee sen että hyppy on hyvässä paikassa mutta vaikea juosta
 
Suosittelen ohjainta jossa takanapit, jolloin juoksun saa sinne, silloin voi priorisoida sen hyppynapin siihen parhaalta tuntuvaan. Muuten tilanne on juuri noin, näppäinten vaihto tekee sen että hyppy on hyvässä paikassa mutta vaikea juosta
Seuraavan sukupolven konsoleiden ohjaamiin voisivat kaikki valmistajat suosiolla lisätä ne takanapit X4. Tai vähintään kaksi kappaletta. Niiden hyödyllisyys on varmasti jo todettu niin moneen kertaan että ei ole mitään syytä niitä sieltä enää poiskaan jättää. Ellei tietty halua myydä jotain kömpelöä "backbutton"-lisälaitetta.
 
Joy-coneilla jos pelaa niin niihin sivunappeihin voi myös laittaa minkä tahansa muun näppäimen. Ainakin itselle ne alemmat osuu ihan hyvin sormiin niin niitä tullut käyteltyä jos harvakseltaan telkkarin kautta pelailee.
 
Joy-coneilla jos pelaa niin niihin sivunappeihin voi myös laittaa minkä tahansa muun näppäimen. Ainakin itselle ne alemmat osuu ihan hyvin sormiin niin niitä tullut käyteltyä jos harvakseltaan telkkarin kautta pelailee.
Tätä en tiennytkään. En tiedä kuinka kätevä tuo on käytännössä mutta hyvä että on mahdollista, jos siis joissain tilanteissa siitä hyötyykin.
 
Tänään vierailin ensimmäistä kertaa Switch 2 editionissa Korokin metsässä. Pakko sanoa, että näytti aivan uskomattoman hienolta. Melkein suu auki katselin pelipaikan metsämaisemia. Suurella mielenkiinnolla kyllä odotan seuraavaa Zeldaa Switch 2:lle ja sitä, että minkälaisen Hyrulen Nintendo uudelle konsolilla taikoo. Peli luultavammin tulee toimimaan 30 fps ja sehän antaa graaffiselle puolelle aika paljon lisämahollisuuksia.
 
Ylös Bottom