Tulipa tuossa katseltua Zeltik video TOK kritiikkivideo. Videossa oli paljon ns. ansaittua kritiikkiä. Mutta ainakin itselle peli oli sellaista todellisuuden pakoa Hyruleen, että eipä paljon tullut mieleen kritiikin kohteita pelatessa. Videota katsoessa allekirjoitan kyllä näin jälkikäteen monia epäkohtia kuten vaikka esim. maanalaisen maailman olleen aika tylsä verrattuna maan päälliseen maailmaan. Mutta sopivan pieninä (siis TOK mittakaavalla tarkoittaa 2-3 tuntia) alamaailman valojen lisääminen oli oikeinkin miellyttävää puuhaa. Enemmän alkoi oikeastaan vaivaamaan henkinen puoli pimeydessä vaeltaessa. Mutta sieltä maanpinnalle noustessa sai taas hengittää raikasta ilmaa, hiipiä pitkässä luolaseikkailussa ja muutaman kymmenen minuutin päästä luolaseikkailusta saattoi olla kilometrien korkeudessa haistelemassa taivaankannen raikkaita tuulia. Tuollaiset kokemukset näin jälkikäteen mietittynä olivat jotakin mahtavaa ja mieleenjäävää. Zeltikin videota katsellessa monet jo unohtuneet huippukokemukset palautuivat mieleen. Aivan mahtava peli, joka kuitenkin laajuudessaan murtaa halun aloittaa peli alusta ennen Switch 2:sen taaksepäinsopivuuden julkaisua.
Toistan taas itseäni ja hehkutan uudet alustan mahdollisuuksia avoimen maailman Zeldalle. Hyrulesta on seuraavaksi mahdollista tehdä vieläkin elävämpi ja todellinen pakopaikka arkimaailmasta parhaimpien fantasia elokuvien, piirrettyjen ja kirjojen tapaan. Jos joku siinä onnistuu niin Aunoma tiimeineen. Luulen myös, että peliin yritetään luoda entistä parempi tapa yhdistää avoinmaailma ja isot Dungeonit. TOK:ssa tähän suuntaan oli selvästi yritystä.
Vanhoihin kaavoihin kaipaavien pelaajien haluja parhaiten voisi palvella vanhojen 3-D Zeldojen Remakejen teko ja vaikka en itse vanhoihin kaavoihin paluuta haluakkaan, niin erittäin halukkaana ottaisin vastaan jokaisen 3-D Zeldan remaken. Hommaanhan voisi paikata vaikka 3-DS:lle Oot remasteroineen yhtiön ja muutaman vuoden välein ilmestyvä 3-D Zelda remake olisi varmasti kova myyntihitti. Ehkäpä ensimmäisen vuoden Zelda aukkoa Switchin seuraajalle tosiaan saadaan korvaamaan jossakin vaiheessa huhuilti 3-D Zelda remake. Se voisi olla se ensimmäinen 3-D Zelda eli kaikkien aikojen pelin uusintaversio. Yli PS 4:n tehoilla voisi saada aikaimoisen uusintapainoksen luotua vanhasta klassikosta.
Toistan taas itseäni ja hehkutan uudet alustan mahdollisuuksia avoimen maailman Zeldalle. Hyrulesta on seuraavaksi mahdollista tehdä vieläkin elävämpi ja todellinen pakopaikka arkimaailmasta parhaimpien fantasia elokuvien, piirrettyjen ja kirjojen tapaan. Jos joku siinä onnistuu niin Aunoma tiimeineen. Luulen myös, että peliin yritetään luoda entistä parempi tapa yhdistää avoinmaailma ja isot Dungeonit. TOK:ssa tähän suuntaan oli selvästi yritystä.
Vanhoihin kaavoihin kaipaavien pelaajien haluja parhaiten voisi palvella vanhojen 3-D Zeldojen Remakejen teko ja vaikka en itse vanhoihin kaavoihin paluuta haluakkaan, niin erittäin halukkaana ottaisin vastaan jokaisen 3-D Zeldan remaken. Hommaanhan voisi paikata vaikka 3-DS:lle Oot remasteroineen yhtiön ja muutaman vuoden välein ilmestyvä 3-D Zelda remake olisi varmasti kova myyntihitti. Ehkäpä ensimmäisen vuoden Zelda aukkoa Switchin seuraajalle tosiaan saadaan korvaamaan jossakin vaiheessa huhuilti 3-D Zelda remake. Se voisi olla se ensimmäinen 3-D Zelda eli kaikkien aikojen pelin uusintaversio. Yli PS 4:n tehoilla voisi saada aikaimoisen uusintapainoksen luotua vanhasta klassikosta.
Viimeksi muokattu: