Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Pidän hyvänä ratkaisuna vaikka kyllä Tearsiin yksi täysin ilmiselvä lisäys olisi vielä mahtunut. On nimittäin aika usein tullut katseltua lätäköihin sillä silmällä että mitähän veden alla olisi jos sinne pääsisi sukeltelemaan.
Vedenalainen maailma on yksi suurin toiveeni tulevalle Zeldalle. Seuraavassa Zeldassa voisi olla maataso, entistä hienompia luolia ja vedenalainen taso. Veden allehan voisi rakentaa vaikka minkälaisen kiehtovan maailman ja lisäksi veden päälle voisi kehittää jo tuota TOKissakin nähtyä vihollisten merirosvoteemaa. Zorien salainen kadonnut valtakunta meren syvimmissä uumenissa, merihirviöt veden alla ja päällä olisi aikamoinen unelmalisä seuraavaan Zeldaan.Pidän hyvänä ratkaisuna vaikka kyllä Tearsiin yksi täysin ilmiselvä lisäys olisi vielä mahtunut. On nimittäin aika usein tullut katseltua lätäköihin sillä silmällä että mitähän veden alla olisi jos sinne pääsisi sukeltelemaan.
Toisaalta Zeldoissa on yleisesti pidetty vedenalaisia osuuksia huonoina. Itse en siihen yhdy mutta olenkin pelannut Majorasta vain sitä paranneltua versiota. Siinä ainakin pidin sukeltelusta.
Noin yleisestihän vesikentät on myös olleet aika tuskaisia mutta hyvin tehtynä voisi olla todella hyvä lisä. Esimerkiksi vaikka sellainen että voisi jonkin kyvyn avulla tai sukellusvehkeen rakentamalla tutkia vedenalaista maailmaa Subnautican tapaan.
Ja tuon sukeltamisen puutteen kautta tulee entistä selvemmäksi se BotW:n puute kun siinä ei ollut edes luolia. Se on aika käsittämätöntä ja minun piti jopa asiasta ensin kuultuani/huomattuani tarkistaa vielä erikseen että oliko oikeasti näin. Niin oudolta se tuntui. Ja samalla tajusi miksi se BotW tosiaan tuntui niin raakileelta. Tuossa artikkelissakin sanotaan että Tears on "final form" tuollaista Zeldaa, johon on pakko yhtyä täysin.
Tiedän että tämä on yhä väärä mielipide mutta BotW on lopulta aika turha peli. Tears kun tekee kaiken vain niin paljon paremmin. Kaikki kunnia BotW:lle siinä että se teki monet asiat ensin mutta kuten usein käy, voi se hyväkin tuote jäädä sen myöhemmin tulleen paremman "version" jalkoihin.
Mutta voi hyvänen aika että oli muuten typerä homma se että myös "merirosvot" on ihan samoja möllejä mitä koko muu maailma jo muutenkin on täynnä. Odotin ekalla kerralla jotain ihan oikeita merirosvoja mutta ei, siellä ne on samat pallinaamat odottamassa mutta nyt vain eri tilanteessa.TOKissakin nähtyä vihollisten merirosvoteemaa.
Olihan se aika köykäinen versio merirosvoista mutta tuostahan sitä on hyvä lähteä kehittämään oikeiden merirosvojen suuntaan ilman, että olisivat samoja möllejä. Uuden konsolin tehoreservin luulisi myös mahdollistavan monipuolisen merirosvolaajunneksen. Eihän se auta kuin odottaa ja yllättyä taas täydellisesti mitä Zeldatiimi seuraavaan Zeldaan luo.Mutta voi hyvänen aika että oli muuten typerä homma se että myös "merirosvot" on ihan samoja möllejä mitä koko muu maailma jo muutenkin on täynnä. Odotin ekalla kerralla jotain ihan oikeita merirosvoja mutta ei, siellä ne on samat pallinaamat odottamassa mutta nyt vain eri tilanteessa.
Ehkä erilliseen viestiinsä vielä tuosta pelailusta tarinan jälkeen:
Niin, se viides kaveri. Siitä en ole tainnut edes kirjoitella? Se tuli hieman puun takaa ja niin lopussa että tuntuu vähän hukatulta mahdollisuudelta. Tuon kanssa on niin paljon nopeampaa monien asioiden tekeminen, varsinkin alamaailmassa. Myös koko alamaailman varaosapaikkojen runsaus alkaa selittyä hahmon kautta kun nehän on niin selvästi sitä(kin) varten sinne pudoteltu.[SPOILER
Ehkä erilliseen viestiinsä vielä tuosta pelailusta tarinan jälkeen:
Aiemmin väitin että ehkä jopa 2/3 olisi alamaailmasta avaamatta mutta ainakin niiden valojuurien perusteella alkaa olemaan yllättävän paljon jo avattu karttaa. Tosin olen juossut lähinnä niitä ja koska valojuurissa ei ole edes temppelien tapaisia tekemisiä, niin se on sitten eri nopeaa hommaa.
Isommat möröt - paitsi Lynelit - olen myös hoidellut aina kun on sattunut näköpiiriin. Samoin banaanininjojen paikat olen käynyt tutkimassa kauempaakin jos vain on silmiin sattunut.
Aika pitkälti tuo alamaailma on samanlaisia pieniä örkkilinnoituksia tai -leirejä täynnä. Alkaa loppumaan mielenkiinto niiden kaikkien hoitelemiseksi vaikka viiden kaverin kanssa se nopeampaa jo onkin.
Niin, se viides kaveri. Siitä en ole tainnut edes kirjoitella? Se tuli hieman puun takaa ja niin lopussa että tuntuu vähän hukatulta mahdollisuudelta. Tuon kanssa on niin paljon nopeampaa monien asioiden tekeminen, varsinkin alamaailmassa. Myös koko alamaailman varaosapaikkojen runsaus alkaa selittyä hahmon kautta kun nehän on niin selvästi sitä(kin) varten sinne pudoteltu.
Toisaalta hahmo on sitten myös vähän turha. Sen kanssa ei ehdi tehdä ihmeitä ja ratsastus selässä on lopulta sellainen juttu että siitä ei niin paljoa ole hyötyä mitä kuvittelisi ison robotin selässä ratsastuksesta olevan. Enemmän saan hommia tehtyä juosten tai ajoneuvoilla.
Lopussa tajusin myös että yksi shrine oli jäänyt löytymättä. Löysin siis maan alta valojuuren, jolle ei ollut vastaparia. No, se piti käydä etsimässä ja olikin vähän kierossa paikassa vaikka olin aluetta nuohonnut. Myöhemmin hoksasin että vielä puuttuu toinenkin, joka löytyi jo tutkitusta luolasta, eräästä luolan haarasta, josta olin raivannut kiviä vain yhteen suuntaan. Sitten oli kaikki shrinet käyty läpi ja saatu se ihan toiseksi hahmoksi muuttava asuste tms.
Muitakin asuja on vaikka ja millä mitalla. Suurinta osaa en ikinä käyttänyt. Edes sadepukua en käyttänyt niin paljon mitä olisi voinut sadevalituksesta päätellä. Tässä pelissä oli parempia keinoja sateella kiipeilyn välttämiseen kuin vaatteiden jatkuva vaihtaminen. Yleensä se oli "trampoliini"-vehje.
Mutta ei nyt oikein enää tarinan läpäisyn jälkeen niin innosta pelata, joten asensin Jedi Survivorin PS5:lle ja varmasti jää satunnaisempiin vierailuihin tuo alamaailman tutkiminen. Täytyy jossain kohtaa myös yrittää tarkistella että onko jotain jäänyt täysin löytämättä eli käydä pelin checklistoja läpi.
Ehkä voisin vielä kaivaa Switchiltä jokusen kuvakaappauksen, ainakin kerätyistä kamoista jos ei muusta.
No siinä on kyllä saanut mennä ihan tarkoituksella paikkaan, johon ei selvästikään ole tarkoitus vielä mennä. Eihän siellä myrskyisillä taivassaarilla edes näe mitään. Yritin minäkin sitä tutkia mutta sen verran tympeää oli että ajattelin että siihen on pakko olla joku keino saada se säätila vaihdettua.Tuo oli mun eka ... alussa kun tuli tehtyä kaikkea muuta kuin annettuja tehtäviä ja kartoitettua paikkoja.
Se siitä tekikin kiinnostavaa että mitä sieltä löytyykään.No siinä on kyllä saanut mennä ihan tarkoituksella paikkaan, johon ei selvästikään ole tarkoitus vielä mennä. Eihän siellä myrskyisillä taivassaarilla edes näe mitään. Yritin minäkin sitä tutkia mutta sen verran tympeää oli että ajattelin että siihen on pakko olla joku keino saada se säätila vaihdettua.
Mutta yhä siis ainakin minun mielestäni se oli niin tympeä tutkia että ainakin minulle oli ihan sama mitä siellä on kun se tutkiminen tuntui niin ärsyttävältä haahuilulta ns. sokeana.Se siitä tekikin kiinnostavaa että mitä sieltä löytyykään.
Mutta yhä siis ainakin minun mielestäni se oli niin tympeä tutkia että ainakin minulle oli ihan sama mitä siellä on kun se tutkiminen tuntui niin ärsyttävältä haahuilulta ns. sokeana.