Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hell Is Us

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
hell-is-us.jpg


Nimi: Hell Is Us
Kehittäjä: Rogue Factor
Julkaisija: Nacon
Alustat: PS5, Xbox Series, PC
Lajityyppi: Toimintaseikkailu
Julkaisu: 4.9.2025
Kotisivut: https://hell-is-us.com/?lang=EN
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/hell-us

Hell is Us on kolmannen persoonan toimintaseikkailupeli, joka yhdistää intensiivisen lähitaistelun ja tutkimisen jännityksen. Kulje puoliksi avoimessa maailmassa etsiäksesi vastauksia kysymyksiisi ja kohtaa salaperäisiä olentoja matkasi varrella.

Sisällissodan repimän maan lisäksi aluetta riivaa salaperäinen katastrofi, joka on päästänyt valloilleen yliluonnollisia olentoja, joihin nykyaikaiset aseet eivät tehoa. Varustettuna muinaisella miekalla ja luotettavalla dronella raivaat tiesi näiden kimeerojen täyttämien maiden halki ja selvität niiden läsnäolon mysteerin.

Ei karttaa, ei kompassia, ei tehtävämerkkejä – vaistosi seuraaminen on osa seikkailua. Tämä on ainutlaatuinen kokemus, joka antaa sinulle vapauden tehdä omat valintasi ja tutkia intuitiosi perusteella, kiitos poikkeuksellisen käsikirjoituksen ja kenttäsuunnittelun. Se, mitä löydät, on aidosti sinun omaa löytö
 
Viimeksi muokattu:
Tänään pitäs tulla Hell IS usin demo saataville, täytyy ottaa testiin.

Juu oli se siel, testasin, tunnelma hyvä mut muuten ei oikee iskeny muhun.
 
Juu oli se siel, testasin, tunnelma hyvä mut muuten ei oikee iskeny muhun.
Täällä taas aivan päinvastaiset fiilikset. Vaikuttaa aivan jäätävän hyvältä. Äänet ja grafiikka tosi hyvällä tasolla. Upea tunnelma ja vaikuttaa aivan mahtavalta tuo ettei ole annettu mitään valmiina vaan pitää tutkia maailmaa, jutella npc kanssa ja pitää silmät ja korvat auki, että mihin mennä seuraavaksi ja mitä tehdä (tätä pitäisi ruveta IMO kaikkien pelien tekemään). Myös combat tuntuu todella hyvältä ainakin aluksi. Huhhuh! Näyttänyt videoissa hyvältä jo mutta nyt kun pääsi itse kokeilemaan niin nousi loppuvuoden odotetuimmaksi peliksi itelle. Älkää nyt poijjaat vaan ryssikö tätä mitenkään!
 
Tsiisus mikä sensitivi oli tossa Hell is Us demossa :D Oli pakko laittaa lukemat 18;sta ku veteli sellasta häränpyllyä muutoin. Ei oikeen jääny koukkua ja mutu että tää on taas peli missä jää vähän väliä jumiin ja samoja käytäviä ravaa edestakas, en jaksa kiitos ja anteeksi. Jos tulee joskus johonkin palveluun niin peluuseen menee.
 
Täällä taas aivan päinvastaiset fiilikset. Vaikuttaa aivan jäätävän hyvältä. Äänet ja grafiikka tosi hyvällä tasolla. Upea tunnelma ja vaikuttaa aivan mahtavalta tuo ettei ole annettu mitään valmiina vaan pitää tutkia maailmaa, jutella npc kanssa ja pitää silmät ja korvat auki, että mihin mennä seuraavaksi ja mitä tehdä (tätä pitäisi ruveta IMO kaikkien pelien tekemään). Myös combat tuntuu todella hyvältä ainakin aluksi. Huhhuh! Näyttänyt videoissa hyvältä jo mutta nyt kun pääsi itse kokeilemaan niin nousi loppuvuoden odotetuimmaksi peliksi itelle. Älkää nyt poijjaat vaan ryssikö tätä mitenkään!
Itsekkin tykkäsin mitä nyt reilun tunnin kerkesin kokeilla, ja täähän julkastaanjo 4.9
 
Itsekkin tykkäsin mitä nyt reilun tunnin kerkesin kokeilla, ja täähän julkastaanjo 4.9
Ai tää tuli jo kuun alusta! Ompas hieno homma niin ei tarvitse kauaa odotella. :)
Tsiisus mikä sensitivi oli tossa Hell is Us demossa :D Oli pakko laittaa lukemat 18;sta ku veteli sellasta häränpyllyä muutoin. Ei oikeen jääny koukkua ja mutu että tää on taas peli missä jää vähän väliä jumiin ja samoja käytäviä ravaa edestakas, en jaksa kiitos ja anteeksi. Jos tulee joskus johonkin palveluun niin peluuseen menee.
Juu tämä ei todellakaan ole sellaiselle pelaajalle, joka ei yhtään seuraa peliä, mitä tyypit sanoo ja malta käyttää omaa päätä väsyneiden waypointtien seurailun sijaan.

Tunnelmasta/musiikeista tulee muuten aika vahvat Returnal fiilikset. :)
 
Viimeksi muokattu:
Juu siis vaikutti ihan hyvältä, puzzlet oli hyviä, löysi/keksi helposti ratkaisut, tunnelma tosiaan erinomainen. Taistelu ei oikeen iskeny, se oli itellä se isoin haitta.
 
Juu siis vaikutti ihan hyvältä, puzzlet oli hyviä, löysi/keksi helposti ratkaisut, tunnelma tosiaan erinomainen. Taistelu ei oikeen iskeny, se oli itellä se isoin haitta.
Juu ja eihän siinä mitään, jos ei maistu niin ei maistu. Itelle tuo combatkin maistu kyllä todella hyvin. :)
 
Juu tämä ei todellakaan ole sellaiselle pelaajalle, joka ei yhtään seuraa peliä, mitä tyypit sanoo ja malta käyttää omaa päätä väsyneiden waypointtien seurailun sijaan.
No ei sekään ole hyvä :D Mutta lähinnä jos menee siihen että liian epäloogisia juttuja tai tiedä yhtään mitä edes yrittää etsiä. Näin ei tosin tuossa demossa vielä ollut, mutta eiköhän vaikeudu tuosta. Arviot kiinnostaa.
 
No ei sekään ole hyvä :D Mutta lähinnä jos menee siihen että liian epäloogisia juttuja tai tiedä yhtään mitä edes yrittää etsiä. Näin ei tosin tuossa demossa vielä ollut, mutta eiköhän vaikeudu tuosta. Arviot kiinnostaa.
Juu samaa mieltä. Pelin pitää olla hyvin suunniteltu, että tollainen toimii. Tämän demon pohjalta ainakin uskaltaa sanoa, että tämä on tuolta osin helvetin hyvin suunniteltu.
 
Tämä voi aiheuttaa spontaaneja "KVG"-purskauksia mutta millainen peli tuo Hell is us oikein on? Onko se taas yksi souls-vaikutteinen teos vai jotain muuta? Toki voisin katsella pikaisesti jonkin videon tms. mutta jos joku viitsii tiivistää niin arvostaisin.
 
Tämä voi aiheuttaa spontaaneja "KVG"-purskauksia mutta millainen peli tuo Hell is us oikein on? Onko se taas yksi souls-vaikutteinen teos vai jotain muuta? Toki voisin katsella pikaisesti jonkin videon tms. mutta jos joku viitsii tiivistää niin arvostaisin.
Kyseessä on synkkä fantasiaseikkailu kolmannesta persoonasta. Vaikutteita haetaan Souls -peleistä: taistelu on stamina-pohjaista ja aseina on tuttuja miekkoja, kirveitä ja keihäitä, joilla on erilaisia hyökkäyksiä.

Myös siinä mielessä peli ottaa vaikutteita Souls -peleistä, että kartta ei ole täynnä merkkejä, eikä pelissä muutenkaan tehtävälogin merkinnöillä juhlita. Toisin sanoen, jos tykkäsi Elden Ringin maailman tutkimisesta omaan tahtiin ja ilman sitä että peli kertoo tarkalleen mihin mennä, niin tässä on luvassa vähän samaa.

Tosin Souls -peleistä poiketen tässä on vaikeustasot, joten ei ainakaan Souls -pelien vaikeus pitäisi olla syynä jättää peliä kokematta.
 
Tämä voi aiheuttaa spontaaneja "KVG"-purskauksia mutta millainen peli tuo Hell is us oikein on? Onko se taas yksi souls-vaikutteinen teos vai jotain muuta? Toki voisin katsella pikaisesti jonkin videon tms. mutta jos joku viitsii tiivistää niin arvostaisin.

Kyseessä on synkkä fantasiaseikkailu kolmannesta persoonasta. Vaikutteita haetaan Souls -peleistä: taistelu on stamina-pohjaista ja aseina on tuttuja miekkoja, kirveitä ja keihäitä, joilla on erilaisia hyökkäyksiä.

Myös siinä mielessä peli ottaa vaikutteita Souls -peleistä, että kartta ei ole täynnä merkkejä, eikä pelissä muutenkaan tehtävälogin merkinnöillä juhlita. Toisin sanoen, jos tykkäsi Elden Ringin maailman tutkimisesta omaan tahtiin ja ilman sitä että peli kertoo tarkalleen mihin mennä, niin tässä on luvassa vähän samaa.

Tosin Souls -peleistä poiketen tässä on vaikeustasot, joten ei ainakaan Souls -pelien vaikeus pitäisi olla syynä jättää peliä kokematta.
Tämähän rupeaa kuulostamaan kiinnostavalta. Pitääpi laittaa korvan taakse tämäkin peli :)
 
Tämä voi aiheuttaa spontaaneja "KVG"-purskauksia mutta millainen peli tuo Hell is us oikein on? Onko se taas yksi souls-vaikutteinen teos vai jotain muuta? Toki voisin katsella pikaisesti jonkin videon tms. mutta jos joku viitsii tiivistää niin arvostaisin.
Mä en oo Souls pelejä pelannut mutta kai tän pelin "juttu" on se että tästä on jätetty kartta ja kaikki waypointit kokonaan pois. Normi vaikeustasolla ei ainakaan demoa pelatessa ollut mitään ongelmia, mut toki varmaan vaikeutuu.
 
Tänään pitäs tulla Hell IS usin demo saataville, täytyy ottaa testiin.

Tuli testailtua, on kyllä oikein itselleni tehdyn pelin oloinen. Vähän rosoinen ja kankea paikoin, varsinkin taistelujen osalta. Silti yksi loppuvuoden odotetuimpia pelejä.

Demon vedin läpi, pidin hirveästi tunnelmasta ja tutkimisesta, vaikka suht suoraviivainen oli toi alkualue. Toi ettei kädestä pidetä suunnistaessa tuo mieleen oman suosikkipelini Outwardin, jossa ei myöskään mitään helpotuksia ollut suunnistuksessa.

Aika helppoa oli vielä kaikki pulmat ja taistelut tuossa demossa, toivottavasti mut luultavasti ton alun jälkeen alkaa avautua mahdollisuudet enemmän.

Plussaa myös vähän retro-tyylisestä valikosta/tabletista. Kyllä tämä ostoon lähti julkaisuun.
 
hell-is-us.jpg


Nimi: Hell Is Us
Kehittäjä: Rogue Factor
Julkaisija: Nacon
Alustat: PS5, Xbox Series, PC
Lajityyppi: Toimintaseikkailu
Julkaisu: 4.9.2025
Kotisivut: https://hell-is-us.com/?lang=EN
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/hell-us

Hell is Us on kolmannen persoonan toimintaseikkailupeli, joka yhdistää intensiivisen lähitaistelun ja tutkimisen jännityksen. Kulje puoliksi avoimessa maailmassa etsiäksesi vastauksia kysymyksiisi ja kohtaa salaperäisiä olentoja matkasi varrella.

Sisällissodan repimän maan lisäksi aluetta riivaa salaperäinen katastrofi, joka on päästänyt valloilleen yliluonnollisia olentoja, joihin nykyaikaiset aseet eivät tehoa. Varustettuna muinaisella miekalla ja luotettavalla dronella raivaat tiesi näiden kimeerojen täyttämien maiden halki ja selvität niiden läsnäolon mysteerin.

Ei karttaa, ei kompassia, ei tehtävämerkkejä – vaistosi seuraaminen on osa seikkailua. Tämä on ainutlaatuinen kokemus, joka antaa sinulle vapauden tehdä omat valintasi ja tutkia intuitiosi perusteella, kiitos poikkeuksellisen käsikirjoituksen ja kenttäsuunnittelun. Se, mitä löydät, on aidosti sinun omaa löytö

Ei nyt ehkä ihan kuulosta minun peliltäni. Kartta ainakin mielestäni pitäisi olla. Ei pelien pidä liian hankalia ja työläitä olla, vaikka vaikeutta ja haastavuuttakin saa toki olla. Sellaisista perusjutuista ei kuitenkaan pidä tehdä hankalia. Oikeassa elämässä on jo ihan tarpeeksi työläitä elementtejä, joten peleihin on ihan ok olla sellaiset perus avut. Siis kartta on mielestäni se minimi, mikä avoimempien alueiden seikkailuissa pitäisi olla. Pelissä kuulostaa toki ihan hyviäkin elementtejä olevan, joten jään vielä varovaisesti kuulolle.
 
Ei nyt ehkä ihan kuulosta minun peliltäni. Kartta ainakin mielestäni pitäisi olla. Ei pelien pidä liian hankalia ja työläitä olla, vaikka vaikeutta ja haastavuuttakin saa toki olla. Sellaisista perusjutuista ei kuitenkaan pidä tehdä hankalia. Oikeassa elämässä on jo ihan tarpeeksi työläitä elementtejä, joten peleihin on ihan ok olla sellaiset perus avut. Siis kartta on mielestäni se minimi, mikä avoimempien alueiden seikkailuissa pitäisi olla. Pelissä kuulostaa toki ihan hyviäkin elementtejä olevan, joten jään vielä varovaisesti kuulolle.
Kannattaa kokeilla ennen ku lähdet arvostelemaan kartan puutteesta. Jos peli on oikein suunniteltu niin navigointi onnistuu ihan vain katselemalla ympärilleen, eikä se ole sen työläämpää, kun kartankaan katselu. Ja kompassi pelistä löytyy ja NPC saattaa neuvoa, että mene tästä pohjoiseen ja kun näet sen ja sen näköisen talon niin olet perillä tms.
 
Ylös Bottom