Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wuchang: Fallen Feathers

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippenator
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pari melko alkupään bossia kaadettu, joku "kiinalainen" soturi ja toinen joku temppelissä oleva "kiinalainen professori". (Yritän nyt jatkossa ettei kaikki bossit ole "kiinalainen joku" vaikka peli sijoittuuki aasian mystiseen tarumaailmaan tjsp. :D No kuitenkin ainakin nämä pari ekaa bossia oli löysää pierua, mut veikkaan et ne oli jotain ei niin "tärkeitä" tai mitään varsinaisia oikeita bosseja.

Monesti näis souls peleis tuntuu mulla olevan että se eka bossi on alkuun se ylitsepääsemättömän vaikea este ja sit hetkeks helpottaa. Noh eiköhän täs ala kiroilu pian ainakin tän ketjun mukaan muutamilla oli vaarassa lähtee peli taas kovalevyltä ja ihan kakka juttu.

Olen kyllä tykännyt, jotenkin hyvällä tavalla yritetty jotain erilaista, hyvin tuttua meininkiä mut ei ihan täysin ns. kopioitu fromsoft peleistä vaan kaikki systeemit. Esim just tämä levutus hieman erilaista kun vaan kerää niitä "soulseja" ja näin kasvattaa levua laittamalla ne soulsit "vitality, health" jne.

Tässä on tämä kykypuu, enkä vielä ihan ole täysin tajunnut miten se homma toimii, no varmaa avaamalla niitä mut en oo vielä ihan oppinut et mihin niitä kantsii laittaa jne, Kai täs joku resetointi nappulaki on jos haluaa uusiks sijoittaa?

Heti alkuun löydetty kahen käden kirves on nyt liimautunut käsiin ja siihen on jotenkin tottunut ja turvallinen olo se kädessä, joten oonkin niitä pisteitä enimmäkseen laittanut siihen "kirvespuuhun". Sekä jotain johonki muualle, mut kai tässä näitä voi sit grindaa ja laittaa kaikkialle, en tiie. :oops:

Souls Fashion on myös samantien käytössä mikä on tietenkin tärkeä, voit laittaa minkä tahansa riepun mikä silmää miellyttää menettämättä kuitenkaan statseja.

Yhestä asiasta voi olla montaa mieltä, mut jotenkin tykkään näin niiku vaihtelun vuoksi että tässä ei ole niitä pelaajien viestejä tai kai mitään online ominaisuuksia? Eli olet ihan yksin ilman apuja, paitsi jotain NPC apulaisia sentään on annettu.

Mut joo, tykkään kyllä pelistä, pääsin just johonkin luolaan. Ensin oli värikästä lepposta kauniita maisemia, yhtäkkiä ollaankin jossain kauhuluolas ja heti ihan eri fiilis. o_O

Pari melko alkupään bossia kaadettu, joku "kiinalainen" soturi ja toinen joku temppelissä oleva "kiinalainen professori". (Yritän nyt jatkossa ettei kaikki bossit ole "kiinalainen joku" vaikka peli sijoittuuki aasian mystiseen tarumaailmaan tjsp. :D No kuitenkin ainakin nämä pari ekaa bossia oli löysää pierua, mut veikkaan et ne oli jotain ei niin "tärkeitä" tai mitään varsinaisia oikeita bosseja.

Monesti näis souls peleis tuntuu mulla olevan että se eka bossi on alkuun se ylitsepääsemättömän vaikea este ja sit hetkeks helpottaa. Noh eiköhän täs ala kiroilu pian ainakin tän ketjun mukaan muutamilla oli vaarassa lähtee peli taas kovalevyltä ja ihan kakka juttu.

Olen kyllä tykännyt, jotenkin hyvällä tavalla yritetty jotain erilaista, hyvin tuttua meininkiä mut ei ihan täysin ns. kopioitu fromsoft peleistä vaan kaikki systeemit. Esim just tämä levutus hieman erilaista kun vaan kerää niitä "soulseja" ja näin kasvattaa levua laittamalla ne soulsit "vitality, health" jne.

Tässä on tämä kykypuu, enkä vielä ihan ole täysin tajunnut miten se homma toimii, no varmaa avaamalla niitä mut en oo vielä ihan oppinut et mihin niitä kantsii laittaa jne, Kai täs joku resetointi nappulaki on jos haluaa uusiks sijoittaa?

Heti alkuun löydetty kahen käden kirves on nyt liimautunut käsiin ja siihen on jotenkin tottunut ja turvallinen olo se kädessä, joten oonkin niitä pisteitä enimmäkseen laittanut siihen "kirvespuuhun". Sekä jotain johonki muualle, mut kai tässä näitä voi sit grindaa ja laittaa kaikkialle, en tiie. :oops:

Souls Fashion on myös samantien käytössä mikä on tietenkin tärkeä, voit laittaa minkä tahansa riepun mikä silmää miellyttää menettämättä kuitenkaan statseja.

Yhestä asiasta voi olla montaa mieltä, mut jotenkin tykkään näin niiku vaihtelun vuoksi että tässä ei ole niitä pelaajien viestejä tai kai mitään online ominaisuuksia? Eli olet ihan yksin ilman apuja, paitsi jotain NPC apulaisia sentään on annettu.

Mut joo, tykkään kyllä pelistä, pääsin just johonkin luolaan. Ensin oli värikästä lepposta kauniita maisemia, yhtäkkiä ollaankin jossain kauhuluolas ja heti ihan eri fiilis. o_O
Siitä keskimmäisestä nodesta vasemmalle on semmonen yleispolku missä on eri skillien buffeja ja esim. lisää elämäpottuja. Ja jos kirveellä pelaat niin kirves polku on ihan oikea paikka laittaa pointseja, myöhemmin kun se alkaa olemaan täynnä niin pisteitä riittää niin että voi availla toistakin asepolkua.

Kato kirveestä miten se skaalaa, (voima, agilityä jne) ja availe niitä nodeja sieltä kirves puusta. Ja samaten ku joskus avaat uutta polkua niin ota semmonen missä on samoja statseja joista se kirves skaalaa.

Ja kykypuun voi resetoida iha millo vaan, ihan mistä kohtaa vaan, ilmaiseksi. Se tapahtuu siellä kykypuu ikkunassa.

Nauti pelistä, todella hyvä ja huikea seikkailu ja yllättävän pitkä, jaksaa silti pitää otteessaan.

Siitä keskimmäisestä nodesta vasemmalle on semmonen yleispolku missä on eri skillien buffeja ja esim. lisää elämäpottuja. Ja jos kirveellä pelaat niin kirves polku on ihan oikea paikka laittaa pointseja, myöhemmin kun se alkaa olemaan täynnä niin pisteitä riittää niin että voi availla toistakin asepolkua.

Kato kirveestä miten se skaalaa, (voima, agilityä jne) ja availe niitä nodeja sieltä kirves puusta. Ja samaten ku joskus avaat uutta polkua niin ota semmonen missä on samoja statseja joista se kirves skaalaa.

Ja kykypuun voi resetoida iha millo vaan, ihan mistä kohtaa vaan, ilmaiseksi. Se tapahtuu siellä kykypuu ikkunassa.

Nauti pelistä, todella hyvä ja huikea seikkailu ja yllättävän pitkä, jaksaa silti pitää otteessaan.

Oioi, kiitti neuvoista. Pitääki resetoida koska siel nyt on pistetty paljon pisteitä johonki ihan random mestoihin, pitää siirtää ne sinne kirvesosioon. Keihäs myös vaikuttaa hyvältä nii se seuraavaksi.

Jos peli on hyvä niin kyl mä olen valmis maksamaan pientä lisää extraa, itse pääpelin sain todella hyvään diiliin, pleikka tilillä oli stars ohjelmasta saatu 5e, nii ei tullut ku 4,95 maksaa deluxe päivitys, tuli 4 outfittia ja niihin jokaiseen outfittiin sopiva ase. Nii ja joku "megaruusu" millä saa 8000 pistettä. Ei sil enää täs vaihees saa ku ehkä pari levua mut silti.

Overlord's Regalia outfit aivan törkeen siisti, nyt näyttää just joltain muinaiselta sotaprinsessalta. Oli ne parit day1 edition läpyskäl ladattavat outfitit myös ihan ok, mut ehkä vähän rääsyjä, sekä ne mitä nyt tähän asti löytänyt/ostanut näyttää liian pummilta, jotain paikattuja talonpoika rääsyjä. :D

Tässä ja kuten kaikissa muissakin souls peleissä tietenkin se fashion ensin, katotaa sitten ne aseet ja kyvyt.

Edit:

Tutkiminen on kyllä tässä tosi ehanaa! Poistuin sieltä luolasta takas temppeliin kun oli jotain asiaa sinne, noh päätin sitten hieman tutkia vielä tätä temppeli aluetta, alkuun näytti että joo no tää oli tämmönen pikku mesta, sit vaa löytyy koko ajan jotain tikkaita, väyliä, portteja ja ties mitä polkuja vaikka ja mihin, täs nyt jämähinkin tutkimaan tätä temppeli bambu viidakkoa. Tuli nyt myös resetoitua pisteet, nyt on paljon järkevämmin kun tosiaan kahen käden kirves nyt vaan jotenkin tuntuu hyvältä, alkuu niitä pisteitä oli ripoteltu vähän sinne sun tänne ja menee vähän se hyöty.

Toki myöhemmin sit ku on kaikki kykypuut auki mut alkuu nyt tietenkin kantsii panostaa siihen millä eniten pelaa. Dualbladed vaikuttaa myös hyviltä, mut tää greataxe vaa tuntuu niin hyvältä.

Monesti näis soulseis mulle käy niin että se ase mikä tyyliin ekana sattuu käteen niin jämähtää vaikka mitä muita aseita tulis vastaan, tässä nyt alkuu oli se greatsword mut aika alkumetreillä tuli kirves mukaan ja se nyt on jäänyt. Kakkosaseina sit kokeilen vähän kaikkea muuta vaihtelun vuoksi.

Viimeksi muokattu:
Joo mulla jäi greatsword aseeksi kun se vaan tuntui pirun hyvältä :D Jotkut bossit on helpompia tietyl buildil, esim velhona (yhen käden miekka), mut greataxe on sen tason kabow-ase että se staggeroi ihanasti aivan kaikki kun saa statsit ja skillit kohilleen.

Dual blade on kans hauska. Osassa aseista on clash-mekaniikka ja dual blades se on tosi vahva. Clash on tilanne jossa sun iskut osuu yhtee vihun iskujen kans ja et ota juurikaa damagea. Niin dual blade clashaa iha koko ajan ni voit tiettyje skillie kans riehuu ku miekkapyörremyrsky vihujen iskujen läpi. Siihe viel life stealia iskuista ni aika kova :)

Voiko joku selittää että mikä tän "Inner Demon" idea oikee on? Hyödyt haitat ym, onko vähä sama idea mitä demons soulsis ku oli se dark ja pure vai mitä ne olikaan viralliset nimet, tai dark souls ykköses ku oli se kuollut/ihminen olento. Täs ku välil grindaan tai muutenki ku murhaa näitä niin kasvaa se demon, jotain luin mut ei siel selitetä kun kaks vuotiaalle, sä teet enemmän damaa? Menetät enemmän niitä "punajuuri" pisteitä kun kuolet, sit ilmeisesti joku demoni voi tulla sua haastaa ja sen pieksemäl puhdistut, tai voit puhdistaa itseäsi siel temppelis jos on niitä kilkkeitä?

Pitääkö tätä jotenkin välttää tai pitää huolta että on "puhdas", mikä on hieman vaikea kun aina se kasvaa ku murhaat. Vai kantsiiko vaa olla välittämättä? :D Näis soulses joissakin on näitä ihme juttuja kun vois vaa olla ettet muutu miksikään ihmeen demoniksi tai kuolleen/elävän maailman olennoksi. Niiku nyt vaikka bloodborne ja elden ring, olit mitä olit. Ei nää sinänsä haittaa tai onko edes sen suurempaa merkitystä mut mulla ainakin tulee vainoharha että teenkö nyt jotain väärin.

Voiko joku selittää että mikä tän "Inner Demon" idea oikee on? Hyödyt haitat ym, onko vähä sama idea mitä demons soulsis ku oli se dark ja pure vai mitä ne olikaan viralliset nimet, tai dark souls ykköses ku oli se kuollut/ihminen olento. Täs ku välil grindaan tai muutenki ku murhaa näitä niin kasvaa se demon, jotain luin mut ei siel selitetä kun kaks vuotiaalle, sä teet enemmän damaa? Menetät enemmän niitä "punajuuri" pisteitä kun kuolet, sit ilmeisesti joku demoni voi tulla sua haastaa ja sen pieksemäl puhdistut, tai voit puhdistaa itseäsi siel temppelis jos on niitä kilkkeitä?

Pitääkö tätä jotenkin välttää tai pitää huolta että on "puhdas", mikä on hieman vaikea kun aina se kasvaa ku murhaat. Vai kantsiiko vaa olla välittämättä? :D Näis soulses joissakin on näitä ihme juttuja kun vois vaa olla ettet muutu miksikään ihmeen demoniksi tai kuolleen/elävän maailman olennoksi. Niiku nyt vaikka bloodborne ja elden ring, olit mitä olit. Ei nää sinänsä haittaa tai onko edes sen suurempaa merkitystä mut mulla ainakin tulee vainoharha että teenkö nyt jotain väärin.
Jos tapat vihuja jotka ei kärsi feathering-sairaudesta niin madness nousee, tai jos kuolet niin madness nousee. Jos tapat demoneja niin madness laskee.

Joidenkin skillien perkit aktivoituu kun madness on vaikka yli 50% tai yli 90%, ja mitä korkeampi madness on niin teet kovempaa damagea (mutta otat myös enemmän damahea vastaan) ja saat enemmän "soulseja" kun tapat vihuja. Jos kuolet kun madness on täynnä, sun sielupisteläjälle spawnaa inner demon. Jos voitat sen niin saat sun sielut takas plus vissii vähä ekstraa. Samalla madness tippuu 0% :iin.

Toi on tommonen riski/palkinto systeemi, meetkö 100% hulluudella ja tienaat enemmän ja lyöt kovemmin, vai otatko varman päälle ja et päästä nousemaan. Ite vedin koko pelin ihan 100%:lla, en kokenut vaikeena.

Tuota inner demon vihua voi hyödyntää kanssa siin mieles että se hyökkää kenen vaan kimppuun. Jos joku paha vihu on edessä niin siihen voi toki kuolla ja sitte spawnaat sen demonin. Se ottaa helposti vihun aggron niin saat apurin ;) Joudut vaa lopuksi pieksee sen demonin siit sitte kuitenkin. Toi on ollu vähä mielipiteitä jakava systeemi mut ite en kokenut ongelmana.

Jos tapat vihuja jotka ei kärsi feathering-sairaudesta niin madness nousee, tai jos kuolet niin madness nousee. Jos tapat demoneja niin madness laskee.

Joidenkin skillien perkit aktivoituu kun madness on vaikka yli 50% tai yli 90%, ja mitä korkeampi madness on niin teet kovempaa damagea (mutta otat myös enemmän damahea vastaan) ja saat enemmän "soulseja" kun tapat vihuja. Jos kuolet kun madness on täynnä, sun sielupisteläjälle spawnaa inner demon. Jos voitat sen niin saat sun sielut takas plus vissii vähä ekstraa. Samalla madness tippuu 0% :iin.

Toi on tommonen riski/palkinto systeemi, meetkö 100% hulluudella ja tienaat enemmän ja lyöt kovemmin, vai otatko varman päälle ja et päästä nousemaan. Ite vedin koko pelin ihan 100%:lla, en kokenut vaikeena.

Tuota inner demon vihua voi hyödyntää kanssa siin mieles että se hyökkää kenen vaan kimppuun. Jos joku paha vihu on edessä niin siihen voi toki kuolla ja sitte spawnaat sen demonin. Se ottaa helposti vihun aggron niin saat apurin ;) Joudut vaa lopuksi pieksee sen demonin siit sitte kuitenkin. Toi on ollu vähä mielipiteitä jakava systeemi mut ite en kokenut ongelmana.

Thanks, toi oli hyvin selitetty että minäkin ymmärrän. Joo en mäkä nyt (vielä) ole kokenut sen mitenkään haittaavan ym, noi lähinnä on ärsyttäviä sen takia kun ei tiedä mitä ne tekee. Mut selvis tämäkin, eilen meni dead island 2 100% nii voi nyt kunnolla panostaa tähän, pieni grindi menossa kuten mulla on ehkä liiankin kova tapa souls peleissä tullut. :D Välillä jämähtää ehkä liiankin pitkiks ajoiks juoksee grindikierrosta.

Täs tuli nyt hieman avattuu uusia shortcutteja temppelibambu kylässä, seuraavaksi ajattelin palata takas sinne undergroundiin jatkaa.

Thanks, toi oli hyvin selitetty että minäkin ymmärrän. Joo en mäkä nyt (vielä) ole kokenut sen mitenkään haittaavan ym, noi lähinnä on ärsyttäviä sen takia kun ei tiedä mitä ne tekee. Mut selvis tämäkin, eilen meni dead island 2 100% nii voi nyt kunnolla panostaa tähän, pieni grindi menossa kuten mulla on ehkä liiankin kova tapa souls peleissä tullut. :D Välillä jämähtää ehkä liiankin pitkiks ajoiks juoksee grindikierrosta.

Täs tuli nyt hieman avattuu uusia shortcutteja temppelibambu kylässä, seuraavaksi ajattelin palata takas sinne undergroundiin jatkaa.
Jos tykkäät farmata hahmoa vaffaksi, niin suosittelen Zhenwu-temppelissä sitä yhtä aukiota, jossa on kovat mähinät päällä niillä vähän kovemmilla lintuotuksilla ja hiukan kovemman sortin ihmissotureilla. Tuolla kun vetää madnessit päällä farmauskiekkaa sen aukion ympäristössä, niin saa sellaiset 20 000 geoa suunnilleen kolmessa minuutissa. Ehkä olet jo tuon farmauspaikan huomannutkin? Sinnehän pääsee oikomaan halutessaan niin, ettei tarvitse vetää vielä siinä vaiheessa sitä lumialuetta, joka olisi tarinan mukaan edetessä jo ennen tuota temppeliä.

Jos tykkäät farmata hahmoa vaffaksi, niin suosittelen Zhenwu-temppelissä sitä yhtä aukiota, jossa on kovat mähinät päällä niillä vähän kovemmilla lintuotuksilla ja hiukan kovemman sortin ihmissotureilla. Tuolla kun vetää madnessit päällä farmauskiekkaa sen aukion ympäristössä, niin saa sellaiset 20 000 geoa suunnilleen kolmessa minuutissa. Ehkä olet jo tuon farmauspaikan huomannutkin? Sinnehän pääsee oikomaan halutessaan niin, ettei tarvitse vetää vielä siinä vaiheessa sitä lumialuetta, joka olisi tarinan mukaan edetessä jo ennen tuota temppeliä.
Joo toi on tosi hyvä paikka. Muutamat kierrokset tullu tehtyä :D

No en oo vielä semmosta kyl huomannut o_O Taidan olla sitten melko alussa vielä, mut kiitti ku mainitsit, enköhä mä siihen pian törmää niin alkaa viikon kestävä farmaus. :p

Jos oot kovis ni ei tarvi farmaa. Mä en ollu :D

Enoo koWis (:surukyynelhymiö) Niiku sanoin souls peleissä on tullut tapa farmata ja levuttaa hahmoa välillä liiankin pitkiksi ajoiksi. Bloodborne johonki level 600, elden ring 420+jotain, jne. Tässä nyt on tehty tämä levutus jotenkin hauskemmaksi siinä mielessä että avaat kaikkia kykyjä kykypuussa eikä vaa et lisäät niitä pisteitä niiku yleensä souls peleissä on ollut tapana.

Edit:

Huh, mua oikeesti ehkä hieman pelottaa tämä peli. En tiie tuleeko tässä myöhemmin sit millaisia apupyöriä käyttöön, mut pelkästää se ajatus että en voi kilauttaa kaverille että "tuu nyt auttaa", jos iskee joku täys epätoivo. Pitää pärjätä ihan omilla taidoilla.

Just äskö meni kai eka? Isompi pääbossi ja meinas itku tulla vaikka ollaan viel ihan alussa. Ehkä myöhemmin sit tulee pienempi itku kun on vanhvempi, mut varmaa myös vaffemmat vihut, en tiie. Mut nyt ollaan viel kuitenkin tässä ns. hyvässä masokistisessa vaiheessa, kattoo sit milloin tulee se eka "mä poistan tän pelin" ragea. ;)

Bandit cave, se iso hämähäkkiäijämörkö. Pierasii jotain ihme pierukaasuja ja kaikkee ja muutenkin vihainen, varmaa vielä näitä helpompia bosseja, kyllähän mä damaa tein mut niin teki sekin. Kyllä meni taas muutama yritys, mut sit ku vähän rauhottui eikä hosunut niin menihän se. Mut silti... :eek:

Joo, vois käydä hermosauhul että tutinat tasaantuu ja sit jatkuu!

Viimeksi muokattu:
Oikeestaan ku sen bossin mikä on lätäkössä pääsee, ni pitäs pystyä peli läpäsee, tosin sit tuli vielä niitä adhd settejä että olin kovilla. Yks vaikeimmista peleistä mitä oon pelannu, ja siks just en näitä yleensä pelaa ku oon surkia, mut peli oli silti hyvä ja harmittaa etten alussa fast travelannu eri npc luokse useemmin, menetin varmasti monta quest ja varmaan bossejaki.

Oikeestaan ku sen bossin mikä on lätäkössä pääsee, ni pitäs pystyä peli läpäsee, tosin sit tuli vielä niitä adhd settejä että olin kovilla. Yks vaikeimmista peleistä mitä oon pelannu, ja siks just en näitä yleensä pelaa ku oon surkia, mut peli oli silti hyvä ja harmittaa etten alussa fast travelannu eri npc luokse useemmin, menetin varmasti monta quest ja varmaan bossejaki.

Ooxä aikasempia soulseja pelannut? Mikää souls nyt ei ole ainakaa meikäläiselle ollut helppoa, ei ainakaa semmosta et lepposasti vaa läpsyttelee läpi, mutta bloodbornen old hunters dlc on ehkä mulla tähän asti ollut se vaikein. Hieman kyllä jänskättää että miten tässä käy, lähinnä se ajatus ettei voi edes harkita sitä kilauta kaverille korttia käyttää, mihin olen monissa soulseissa turvautunut kun alkaa repii jo hiuksia päästä.

Ooxä aikasempia soulseja pelannut? Mikää souls nyt ei ole ainakaa meikäläiselle ollut helppoa, ei ainakaa semmosta et lepposasti vaa läpsyttelee läpi, mutta bloodbornen old hunters dlc on ehkä mulla tähän asti ollut se vaikein. Hieman kyllä jänskättää että miten tässä käy, lähinnä se ajatus ettei voi edes harkita sitä kilauta kaverille korttia käyttää, mihin olen monissa soulseissa turvautunut kun alkaa repii jo hiuksia päästä.
Loppupuolella peli kyllä helpottuu. Varsinkin jos käyttää noita kahta taikaa mitä itse käytin. Toinen on ethereal form, jonka avulla vihujen iskut menee hetken sun läpi aiheuttamatta vahinkoa, ja toinen oli sellainen suojakilpiloitsu, jonka sai yhdeltä vapaaehtoiselta bossilta. Toki tuo jälkimmäinen oli jo todella lopussa, mutta sillä ethereal formilla menin varmaan jo suunnilleen puolivälistä varsin iisisti kaikki bossit. Enimmillään neljä yritystä tarvitsi bosseihin siinä vaiheessa, ja moni meni ekalla tai tokalla yrityksellä. Ja en todellakaan pidä itseäni kovin hyvänä näissä peleissä. Tuo ethereal form taisi jotenkin erityisellä tavalla pitää löytää. En enää muista ihan varmaksi miten sen sain, mutta hiton hyvä loitsu kyllä oli. Ainiin, sen sai kai jonkun inhottavan maasta nousevien piikkien polun lopusta. Jossain siellä Zhenwu-temppelissä taisi tuokin olla.

Vaikka taitoa ei valtavasti näihin peleihin olekaan, niin olen sinänsä aika sinnikäs ja myöskin innokas keksimään juustotuksia maaston, taikojen tai skillien avulla. Myös hahmon grindaamista vahvemmaksi teen surutta ja paljon. Gitgudmainen puristipelaaminen ei maistu itselleni ollenkaan, mutta on sinänsä hauskaa keksiä muita keinoja peleissä, joissa jotkut väittävät ainoan tien olevan gitgud. Ja niitä muita keinojahan on aina tähän mennessä löytynyt - pelissä kuin pelissä.

Viimeksi muokattu:
Loppupuolella peli kyllä helpottuu. Varsinkin jos käyttää noita kahta taikaa mitä itse käytin. Toinen on ethereal form, jonka avulla vihujen iskut menee hetken sun läpi aiheuttamatta vahinkoa, ja toinen oli sellainen suojakilpiloitsu, jonka sai yhdeltä vapaaehtoiselta bossilta. Toki tuo jälkimmäinen oli jo todella lopussa, mutta sillä ethereal formilla menin varmaan jo suunnilleen puolivälistä varsin iisisti kaikki bossit. Enimmillään neljä yritystä tarvitsi bosseihin siinä vaiheessa, ja moni meni ekalla tai tokalla yrityksellä. Ja en todellakaan pidä itseäni kovin hyvänä näissä peleissä. Tuo ethereal form taisi jotenkin erityisellä tavalla pitää löytää. En enää muista ihan varmaksi miten sen sain, mutta hiton hyvä loitsu kyllä oli. Ainiin, sen sai kai jonkun inhottavan maasta nousevien piikkien polun lopusta. Jossain siellä Zhenwu-temppelissä taisi tuokin olla.

Vaikka taitoa ei valtavasti näihin peleihin olekaan, niin olen sinänsä aika sinnikäs ja myöskin innokas keksimään juustotuksia maaston, taikojen tai skillien avulla. Myös hahmon grindaamista vahvemmaksi teen surutta ja paljon. Gitgudmainen puristipelaaminen ei maistu itselleni ollenkaan, mutta on sinänsä hauskaa keksiä muita keinoja peleissä, joissa jotkut väittävät ainoan tien olevan gitgud. Ja niitä muita keinojahan on aina tähän mennessä löytynyt - pelissä kuin pelissä.

Joo en mäkää kyl yöuniani menetä jos juustotan, vaikka haastetta saa näissä olla niin joku raja kuitenkin. En mä saa siitä kiksejä että meen kalsarit päällä puukepillä ja siinä sitten just sitä "gitguttia" että kyllä nyt on tosi kova että näin sitä kuuluu pelata. Enkä myöskään nauti siitä että jotain bossia pitää yrittää jotain 3 viikkoa epätoivosesti, näin niiku kärjistettynä. Jos yrityksiä alkaa olee jotain päälle 20 niin se ei enää ole hauskalla tavalla sitä souls haastetta.

Just äskön "juustotin" bossin:

Siel corpse pitissä, se jäätävän iso "puumörkö" mikä olikaan. Menin sinne vasempaan reunaan ja sieltä sit kirveellä ja siihen se temperance consumable mikä laittaa sun aseen tuleen tjsp, sekä infernal flames spelliä spämmäsin, mörkö suli kun cheddar juusto mikrossa.

Itte en edes laske näitä niinkään juustoiks koska näin voit tehää, kyllä siinä silti joutui taistelee mut helpotin sitä maastoa hyväksi käyttämällä. Juustot taas on mun mielestä niitä että on joku bugi jonka avulla pääse johonki näkymättömän seinän sisään tai joku vastaava missä bossi tyylii vaa jäpittää paikallaa tai ei saa osumia suhun ja sit ite spämmäät vaa kaikkee siihen.

Kaikki kyvyt, maastoa hyväksi käyttämällä, kaikki pelissä olevat apupyörät sekä joskus hullut määrät grindaamista käytän surutta hyväksi enkä koe yhtää huono omaatuntoa. Mut hyvää tietää että lopussa alkaa olemaan näitä helpotuksia.

Siis ainoo mihin upotin yli 100h ja meni läpi oli Elden Ring, miltei kaikki muu jääny kesken lähinnä vaikeuden ja sen takia että peli etenee kuolemien takia niin pirun hitaasti ja hinku on jo muihin uusiin peleihin :D

Hemmeti että tykkään kyllä tästä mappisuunnittelusta, miten kaikki jotenkin järkevästi yhdistyy ja avaa monia uusia oikoreittejä jne, ollut tosi hauskaa tutkia tätä maailmaa. Ehottomasti paras "non fromsoft" souls tähän asti mitä olen pelannut. Lords Of Fallen alkuun lupaava mut jumatsuikkeli ne jäätävät vihulaumat jotka jahtas sua loppuelämän vaikka juoksit mapin päästä päähän, teki siitä tutkimisesta ja seikkailusta todella turhauttavaa.

Soulseis ainakin meitsil on osa sitä bossi pieksentää ym haastetta tärkeintä se seikkailuosuus ja tässä tuntuu olevan tosi hyvin balansissa se osuus, vihuja sopivasti ripoteltu eivätkä jahtaa sua loppuelämää jos päätät olla tappelematta. Haaste soulseis tulee pomoista, sekä tietysti välillä hieman vanhvemmista "minibosseista" ja rivivihollisista mut ei niin että se haaste pelissä on siellä maailmassa paikasta toiseen pääseminen (LoTF prkl :p )

Peli näyttää myös uskomattoman kauniilta, kyllä tämä menis fromsoft soulsist jos semmonen lukisi kannessa. Ohan tätä ehkä yksi suosituimmista genreistä jo monet matkinut ja yrittänyt vuosia tehää omia versioita, onneksi niitä onnistuneitakin on viimevuosina alkanut olemaan markkinoilla useampia eikä enää fromsoft ole ainoa se paras ja oikea.

Jos miinuksia pitää antaa, niin latausajat ovat yllättävän pitkiä, mikä sinänsä on ehkä turha valitus kun on hemmoteltu jo niin paljon tyyliin alle sekunnin latausajoilla että jos nykyään kestääki se 3 sekunttia niin alkaa puhaltaa ilmoja nenän kautta voimakkaasti. :D

Sit pieniä grafiikka bugeja siel sun tääl, jotkut tekstuurit ei lataudu täysin, jotkut objektit välil katoaa ruudusta, framedropit välil melko kovia (PS5), alkaa vaa jotenkin tökkii, pistin lukittu fps ja performance modessa pelaan, en tiie pitäskö se lukitus poistaa? Voisin kuvitella et silloin olis enemmän näitä droppeja?

Et just tommosia pikkuviilauksia vaille tämä peli olisi varmasti päässyt sinne 90+ lukemiin, eiköhän tätä vielä (toivottavasti) päivitetä paremmaksi, ehkä mahdollinen dlc? Jopa kakkos-osa :eek: vaikka just tuli tämä mutta tässä olisi potentiaalia kasvaa isommaksi ja paremmaksi peliksi.

No ny tais tulla eka oikeasti kakkapylly bossi.

Lätäkkö, commander hoglan.:mad:

Aa että miten ärsyttävä, piti googlettaa juustoja. Pieksemällä ei sit tullut hommasta yhtää mitään, sit jotain buildeja suosittelivat internetis mut en oo fani et aina joudun sen takia sit jotain pisteitä muuttamaan siel taulukos että tämä on nyt se paras tälle bossille, vaikka onki ilmaista se tehää mut silti jotenki ei sit nappaa yhtään.

Noh täs nyt en tiie montako yritystä ollut ku meni jo laskuis sekasin, paras tulos tähän mennes ollut tylsähkö mut melko varma et tekee vaa väistöjä et saa spellin käyttöön ja sit heittää niitä salaman nuolia mitä lie yks kerrallaan sen naamaa, taas väistöjä ja spelliä naamaan. Tämmöset pitkät väistöt ja kikkailut alkaa meitsi vaa väsyy ja menettää sen keskittymisen, mut kuitenkin toiseen vaiheeseen ja siitä vähä eteenpäin pääsi. Kai se on vaa hyväksyttävä et tämä on se keino voittaa, tämä on kai se "easy cheese". En kyl easyks sanois, enkä juustoks. Noh katotaa nyt pitääkö alkaa uhkailee deletellä, tuun sit tänne paukuttaa henkseleitä kun pääsen sen läpi joskus ja sanon viel "no ei tää ny nii vaikeeta ollut". :D

Ylös Bottom