Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hollow Knight: Silksong

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Just tämmösessä itekkin ja meinaa suututtaa ihan kunnolla, kun 10 kilsaa haastavaa hyppelyä ja lopussa vielä tommonen gauntlet. Ei kauheesti naurata. Minusta tuo diagonal pogo on liian epätarkka noihin hyppelyihin. Tai sitten en tosiaan vaan osaa enää.

Mulla alko sujuun ne ihan ok tähtäämisen puolesta kun aloin vaan oikeasti katsomaan mun hahmoa suhteessa niihin. Yritin aluksi jotenkin vaan rytmittää niitä, kuten joissain muissa peleissä vastaavat hyppelyt menee. Tällä hetkellä ongelma on enemmän siinä et joutuu samalla ohjaan myös sivuille niin välillä se tatti ei olekaan tarpeeksi alaviistoon ja tekee vaan tavallisen lyönnin. Raivostuttavaa :D
 
Mulla alko sujuun ne ihan ok tähtäämisen puolesta kun aloin vaan oikeasti katsomaan mun hahmoa suhteessa niihin. Yritin aluksi jotenkin vaan rytmittää niitä, kuten joissain muissa peleissä vastaavat hyppelyt menee. Tällä hetkellä ongelma on enemmän siinä et joutuu samalla ohjaan myös sivuille niin välillä se tatti ei olekaan tarpeeks alaviistoon ja tekee vaan tavallisen lyönnin. Raivostuttavaa :D
Tässä kannattaa huomioida että sen tatin ei tarvitse olla alaviistoon vaan suoraan alaspäin. Helpottaa kummasti. Itsekin alkuun tuota jotenkin vaistonomaisesti aloin väkisin vääntämään alaviistoon ja eihän siitä mitään tullut.

Laitetaan vielä lisäksi tähän alalyöntiin liittyen spoileri:
Joidenkin tuntien pelaamisen jälkeen pelissä saa toisen ”Crestin” jolla onnistuu suoraan alaslyönti
 
Tässä kannattaa huomioida että sen tatin ei tarvitse olla alaviistoon vaan suoraan alaspäin. Helpottaa kummasti. Itsekin alkuun tuota jotenkin vaistonomaisesti aloin väkisin vääntämään alaviistoon ja eihän siitä mitään tullut.

Ei sen ihan alaspäin tarvitse kait olla, mutta tosiaan niin nopeita liikkeitä noissa hypyissä joutuu välillä tekemään ettei määräänsä enempää ole voinut kiinnittää huomiota tatin asentoon :D
 
Tässä kannattaa huomioida että sen tatin ei tarvitse olla alaviistoon vaan suoraan alaspäin. Helpottaa kummasti. Itsekin alkuun tuota jotenkin vaistonomaisesti aloin väkisin vääntämään alaviistoon ja eihän siitä mitään tullut.

Laitetaan vielä lisäksi tähän alalyöntiin liittyen spoileri:
Joidenkin tuntien pelaamisen jälkeen pelissä saa toisen ”Crestin” jolla onnistuu suoraan alaslyönti
Kyllä tuo silti pätee, mitä @Subi sanoi, eli ongelmia tulee välillä, kun kuitenkin joutuu ohjaamaan välillä sivuille, ja sitten siitä nopeasti se hyppy, tarkka alaspäin liike ja lyöntinappi samalla, joka ei ihan aina menekään niin tarkasti, että tuo pogoilu noin onnistuisi riittävän varmasti. Yleensä juu, mutta varsin helposti tulee se harha väärään paikkaan. Paremmin tämä silti toimii itselleni kuin ykkösen pogoilu, joka on ollut itselleni vielä hankalampaa ja rasittavampaa. Siinä kun se aikaikkuna on pienempi ja tarkkuusvaatimus on vielä suurempi, ja ne seikat yhdessä johtavat vielä enemmän itselläni ongelmiin.
 
Ei toi pogoilu nyt muuten kyrsis mutta gauntlet huone sen jälkeen on vaan huonoa pelisuunnittelua, jos siinä olis tallennus jakkara ni ei olis mitään ongelmaa.
 
Ei toi pogoilu nyt muuten kyrsis mutta gauntlet huone sen jälkeen on vaan huonoa pelisuunnittelua, jos siinä olis tallennus jakkara ni ei olis mitään ongelmaa.
Siellä on penkki ennen tuota huonetta. Siellä on se ansapenkki, niin se on mahdollista saada käyttöön. Jos nyt puhutaan samasta sijainnista.

Itsellä peli yhä maistuu. En osaa vielä sanoa tuleeko tämä nousemaan mulle hollow knightin tasolle, mutta tosi viihdyttävä metroidvania tää kuitenkin on. Ja kuten aina metroidvanioissa, niin peli alkaa maistumaan kokoajan enemmän, kun uudet kyvyt aukeaa ja liikkuminen ja taistelu sujuvoituu yhä enemmän ja enemmän.

Nyt myös on lineaarisuus jäänyt jo selkeästi vähemmälle ja mulla on tälläkin hetkellä pelissä niin monta etenemisvaihtoehtoa, että on ihan valinnanvaikeus, mihin menisi ensin.
 
Viimeksi muokattu:
Puuh ehkä jotain 7 yritystä suunnilleen meni tuohon neulatyttöbossiin. Täytyy sanoa että oli aika mukava bossi. Haasteen siinä ehkä eniten toi se että aika monta lyöntiä kesti ja itsellä ei juuri ole varaa ottaa iskuja vastaan. En tiedä olisiko tähän mennessä pystynyt päivittään asetta, mutta en ainakaan ole löytänyt vielä sellaista mahdollisuutta.
 
Ei toi pogoilu nyt muuten kyrsis mutta gauntlet huone sen jälkeen on vaan huonoa pelisuunnittelua, jos siinä olis tallennus jakkara ni ei olis mitään ongelmaa.
Jep, jos tarkoitat sitä gauntlet huonetta jossase kauppias tulee apuun niin aivan todella ärsyttävää hyppiä se kilometrin matka aina takasin.
 
Jep, jos tarkoitat sitä gauntlet huonetta jossase kauppias tulee apuun niin aivan todella ärsyttävää hyppiä se kilometrin matka aina takasin.
Jep, tässä lähti aivan järki kyllä. En tajua miksi tekijät edelleen tekee noita, että ennen pomoa tai jotain vastaavaa vaikeampaa kohtaa ei ole tallennuspaikkaa. Saa peli vaikea olla mutta tuollaiset suunnitteluratkaisut tekevät noista kohdista äärimmäisen turhauttavia.
 
Jep, tässä lähti aivan järki kyllä. En tajua miksi tekijät edelleen tekee noita, että ennen pomoa tai jotain vastaavaa vaikeampaa kohtaa ei ole tallennuspaikkaa. Saa peli vaikea olla mutta tuollaiset suunnitteluratkaisut tekevät noista kohdista äärimmäisen turhauttavia.
Totta, tulee vaan sellainen keinotekoisen vaikeuttamisen fiilis, varsinkin kun nuo pomppimiset on todella epätarkkoja
 
Täytyy jälleen sanoa, että kyllä tässä haastetta riittää. Alkaa pomot taas tasoa ”hittolainen, ihan mahdoton”, mutta kummasti sitä sitten muutaman (tai muutaman kymmenen…) yrityksen jälkeen saakin pomon liikkeistä kiiinni ja lopulta kaataa sen. Myös maailmassa osa alueista on tosi brutaaleja. Olen menettänyt rahat ainakin 3 kertaa jo pelin aikana, kun silkkikotelon luokse matkatessa joko vihut tai piikit tms. vei hengen.
Tosi ilkeitä yllätyksiä Team Cherry on myös saanut maailmaan mahtumaan. Sellaista ”ei oo reilua”, mutta kuitenkin yhtä aikaa hauskoja julmuudessaan :D En ihmettelisi jos tulisi jossain kohtaan vastaan kamalan vaikean alueen jälkeen penkki, joka muuttuukin pomoksi, kun siihen istuu…

Mutta edelleen tämä on itselle hyvällä tavalla vaikeaa. Saattaa kyllä uudelleen ja uudelleen yrittäessä välillä päästä ärräpäitä, mutta nautin kuitenkin tästä haasteesta ja kenttien ja pomojen liikkeiden opettelusta.
 
8 tuntia mittarissa ja kartta löytyy 5 alueelle. Melko haastava alkaa olemaan tämä viimeisin alue ja monta vaikeampaa kohtaa joihin on turhauttavan pitkä matka penkiltä. Rahat on menetetty jo ties miten monta kertaa :D Ei sentään hedelmien päällä tarvitse hyppiä, mutta pari penkkiä lisää ihan kelpaisi. Se onkin aikalailla ainoa kritiikki tällä hetkellä. Peli saa ja sen pitääkin olla haastava, mutta turhaudun noihin rasittaviin takaisin juoksuihin vaan aika nopeasti.

Voi tietysti olla etten ole jokaista penkkiä löytänyt, mutta aika lailla kaikki nurkat tulee kyllä tutkittua.
 
Tulipas sittekin hommattua tämä kun oli pieni Metroidvanian nälkä, muutama tunti nyt pelattu. Oikeastaan ärsyttää samat asiat kuin ykkösessä, eli toi teennäinen kartta ominaisuuksien rajoittaminen tai lukitseminen ostamisen taakse. Pitäisi olla standardi kaikissa metroidvanioissa että on heti alusta asti selkeä itsestään piirtyvä kartta. Ei mielestäni tuo mitään lisää pelaamiseen, lähinnä vain ärsyttää kun joutuu grindaamaan rahaa että saa ostettua ne mahdollisimman nopeasti pois ja näköjään kaikkiin uusiin alueisiin karttoja ei saa edes heti ostettua. En ymmärrä miten tuota voi pitää hyvänä ideana.

Checkpointien lukitseminen rahan taakse on kans vähän silmien pyöräyttelyä aiheuttava ominaisuus, tämmöistä ei ykkösessä tainnut olla? Toki, suht suoraviivaista ollut kenttäsuunnittelu (ainakin tähän mennessä) että sikäli ei suurempia ongelmia ärsytystä lukuunottamatta.

Elikkä elikkäs hyvin samanlaista menoa kuin ykkönen, nättiä grafiikkaa ja erinomainen tunnelma, kontrollit hyvät jne... mutta en mä Hollow Knight nerokkuutta edelleenkään täysin ymmärrä.
 
Tulipas sittekin hommattua tämä kun oli pieni Metroidvanian nälkä, muutama tunti nyt pelattu. Oikeastaan ärsyttää samat asiat kuin ykkösessä, eli toi teennäinen kartta ominaisuuksien rajoittaminen tai lukitseminen ostamisen taakse. Pitäisi olla standardi kaikissa metroidvanioissa että on heti alusta asti selkeä itsestään piirtyvä kartta. Ei mielestäni tuo mitään lisää pelaamiseen, lähinnä vain ärsyttää kun joutuu grindaamaan rahaa että saa ostettua ne mahdollisimman nopeasti pois ja näköjään kaikkiin uusiin alueisiin karttoja ei saa edes heti ostettua. En ymmärrä miten tuota voi pitää hyvänä ideana.
Ai niin, tämä. Itsellä vähän ristiriitaiset fiilikset tuosta. Toisaalta se oli virkistävän erilainen mutta toisaalta ärsytti etsiä sitä karttamyyjää uudelta alueelta. Sanoisin kuitenkin että tuo toi oman makunsa pelin keitokseen, joten ihan positiivisena juttuna lopulta koin asian.

En muista miten kartan merkintä toimi kun sen osti mutta jos se toimi niin, että jo käydyt alueet päivittyi heti karttaan, niin sitten se on just ok. Jos taas käydyt alueet pitää "kartoittaa" uusiksi, niin se on vähän jo tympeää.
 
Tulipas sittekin hommattua tämä kun oli pieni Metroidvanian nälkä, muutama tunti nyt pelattu. Oikeastaan ärsyttää samat asiat kuin ykkösessä, eli toi teennäinen kartta ominaisuuksien rajoittaminen tai lukitseminen ostamisen taakse. Pitäisi olla standardi kaikissa metroidvanioissa että on heti alusta asti selkeä itsestään piirtyvä kartta. Ei mielestäni tuo mitään lisää pelaamiseen, lähinnä vain ärsyttää kun joutuu grindaamaan rahaa että saa ostettua ne mahdollisimman nopeasti pois ja näköjään kaikkiin uusiin alueisiin karttoja ei saa edes heti ostettua. En ymmärrä miten tuota voi pitää hyvänä ideana.

Checkpointien lukitseminen rahan taakse on kans vähän silmien pyöräyttelyä aiheuttava ominaisuus, tämmöistä ei ykkösessä tainnut olla? Toki, suht suoraviivaista ollut kenttäsuunnittelu (ainakin tähän mennessä) että sikäli ei suurempia ongelmia ärsytystä lukuunottamatta.

Elikkä elikkäs hyvin samanlaista menoa kuin ykkönen, nättiä grafiikkaa ja erinomainen tunnelma, kontrollit hyvät jne... mutta en mä Hollow Knight nerokkuutta edelleenkään täysin ymmärrä.

Mua ei millään tavalla häiritse nuo kartan ja siihen liiittyvien kamojen ostaminen. Sopii omasta mielestäni peliin ihan hyvin. Se että uudella alueella hetken saatat olla eksyksissä ennen kartan löytymistä tuo oman mausteensa peliin. Kyllä sen tähän asti ainakin melko nopeasti on aina löytänyt. Ehkä ne penkit voisivat olla ilman maksua, mutta ei sekään itseä ole mitenkään häirinnyt.

Omat ärsytyksen aiheet kerroin jo ylempänä, mutta toisaalta joku varmasti puolestaan kokee ne eri tavalla.
 
Ylös Bottom