Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hollow Knight: Silksong

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Just tämmösessä itekkin ja meinaa suututtaa ihan kunnolla, kun 10 kilsaa haastavaa hyppelyä ja lopussa vielä tommonen gauntlet. Ei kauheesti naurata. Minusta tuo diagonal pogo on liian epätarkka noihin hyppelyihin. Tai sitten en tosiaan vaan osaa enään.

Mulla alko sujuun ne ihan ok tähtäämisen puolesta kun aloin vaan oikeasti katsomaan mun hahmoa suhteessa niihin. Yritin aluksi jotenkin vaan rytmittää niitä, kuten joissain muissa peleissä vastaavat hyppelyt menee. Tällä hetkellä ongelma on enemmän siinä et joutuu samalla ohjaan myös sivuille niin välillä se tatti ei olekaan tarpeeks alaviistoon ja tekee vaan tavallisen lyönnin. Raivostuttavaa :D

Mulla alko sujuun ne ihan ok tähtäämisen puolesta kun aloin vaan oikeasti katsomaan mun hahmoa suhteessa niihin. Yritin aluksi jotenkin vaan rytmittää niitä, kuten joissain muissa peleissä vastaavat hyppelyt menee. Tällä hetkellä ongelma on enemmän siinä et joutuu samalla ohjaan myös sivuille niin välillä se tatti ei olekaan tarpeeks alaviistoon ja tekee vaan tavallisen lyönnin. Raivostuttavaa :D
Tässä kannattaa huomioida että sen tatin ei tarvitse olla alaviistoon vaan suoraan alaspäin. Helpottaa kummasti. Itsekin alkuun tuota jotenkin vaistonomaisesti aloin väkisin vääntämään alaviistoon ja eihän siitä mitään tullut.

Laitetaan vielä lisäksi tähän alalyöntiin liittyen spoileri:
Joidenkin tuntien pelaamisen jälkeen pelissä saa toisen ”Crestin” jolla onnistuu suoraan alaslyönti

Tässä kannattaa huomioida että sen tatin ei tarvitse olla alaviistoon vaan suoraan alaspäin. Helpottaa kummasti. Itsekin alkuun tuota jotenkin vaistonomaisesti aloin väkisin vääntämään alaviistoon ja eihän siitä mitään tullut.

Ei sen ihan alaspäin tarvitse kait olla, mutta tosiaan niin nopeita liikkeitä noissa hypyissä joutuu välillä tekemään ettei määräänsä enempää ole voinut kiinnittää huomiota tatin asentoon :D

Laitetaan vielä lisäksi tähän alalyöntiin liittyen spoileri:
Joidenkin tuntien pelaamisen jälkeen pelissä saa toisen ”Crestin” jolla onnistuu suoraan alaslyönti
Kyllä tuo silti pätee, mitä @Subi sanoi, eli ongelmia tulee välillä, kun kuitenkin joutuu ohjaamaan välillä sivuille, ja sitten siitä nopeasti se hyppy, tarkka alaspäin liike ja lyöntinappi samalla, joka ei ihan aina menekään niin tarkasti, että tuo pogoilu noin onnistuisi riittävän varmasti. Yleensä juu, mutta varsin helposti tulee se harha väärään paikkaan. Paremmin tämä silti toimii itselleni kuin ykkösen pogoilu, joka on ollut itselleni vielä hankalampaa ja rasittavampaa. Siinä kun se aikaikkuna on pienempi ja tarkkuusvaatimus on vielä suurempi, ja ne seikat yhdessä johtavat vielä enemmän itselläni ongelmiin.

Ei toi pogoilu nyt muuten kyrsis mutta gauntlet huone sen jälkeen on vaan huonoa pelisuunnittelua, jos siinä olis tallennus jakkara ni ei olis mitään ongelmaa.

Ei toi pogoilu nyt muuten kyrsis mutta gauntlet huone sen jälkeen on vaan huonoa pelisuunnittelua, jos siinä olis tallennus jakkara ni ei olis mitään ongelmaa.
Siellä on penkki ennen tuota huonetta. Siellä on se ansapenkki, niin se on mahdollista saada käyttöön. Jos nyt puhutaan samasta sijainnista.

Itsellä peli yhä maistuu. En osaa vielä sanoa tuleeko tämä nousemaan mulle hollow knightin tasolle, mutta tosi viihdyttävä metroidvania tää kuitenkin on. Ja kuten aina metroidvanioissa, niin peli alkaa maistumaan kokoajan enemmän, kun uudet kyvyt aukeaa ja liikkuminen ja taistelu sujuvoituu yhä enemmän ja enemmän.

Nyt myös on lineaarisuus jäänyt jo selkeästi vähemmälle ja mulla on tälläkin hetkellä pelissä niin monta etenemisvaihtoehtoa, että on ihan valinnanvaikeus, mihin menisi ensin.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom