Tämä on varmastikin totta ja tästä päästään siirtymään toiseen peleihin ja hintakehitykseen liittyvään näkökulmaan. Peliala alkaa olemaan ihan törkeän pöhöttynyt kaikenlaisten jonninjoutavien käsienheiluttelijoitten ja managerien suojatyöpaikkojen ansiosta. Enkä myöskään menisi sanomaan, että pelien taso olisi nykyään mitenkään erityisen erinomainen. Ennemminkin, tuntuu että suurimmat studiot ja arvokkaimmat ip:eet senkun heikkenevän paisuessaan.
Silksongia työsti kourallinen ihmisiä, Clair Obscuria muutamisenkymmentä henkeä. Samaan aikaan, vaikkapa Concordin, Dragon Age the Failguardin tai Starfieldin jokaisen kehityksessä oli osallisena varmaan pienen kaupungin väkiluvun verran ihmisiä, ja kaikki tietävät minkälaista keskinkertaista tauhkaa noiden teosten kohdalla saatiin. Kun pelasin Clair Obscuria, en suinkaan ajatellut; olisipa tämä peli kalliimpi, koska se ansaitsisi olla yhtä kallis kuin kaikki nyt myynnissä olevat 70-80€ pelit. Vaan ennemminkin, onpa hienoa että näin edullinen peli voi olla näin timanttisen hyvä. Kumpa ihmiset antaisivat tukensa mieluummin tällaisille peleille, kun noille kalliimmille ja laadullisesti selvästi heikommille peleille.
Mielestäni peli ei yksinkertaisesti voi olla, "Liian hyvä liian halvalla." Ns. liian hyvä hintalaatusuhde kuulostaa kuluttajan näkökulmasta aivan loistavalta asialta, ja toivon sellaisia pelejä julkaistavan yhä vaan enemmän.