Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill f

Sain juuri toisen läpipeluun läpi ja kyllähän tuo NG+ lisää peliin roimasti uutta ja muutta tarinaa paljon ensimmäisestä kerrasta.

Kaikki ei varmasti pidä tuosta tyylistä että täytyy monta kertaa pelata läpi että näkee "koko" tarinan. Mutta ainahan näitä on pelattu useaan otteeseen läpi eri loppujen takia joten ei haittaa että uusinta kierroksilla voi matkanvarrella kokea uusia juttuja.

Toisaalta voi sen pelata vain kerran ja olla tyytyväinen siihen loppuun minkä kaikki kokee ensimmäisellä kerralla. Ei se kovin mukava loppu ole mutta on kuitenkin.
 
Täytyy kyllä sanoa yksi asia jonka tajusin toisella läpipeluu kerralla ja sai aikamoisia "really wtf" huutoja aikaan. Nimittäin kun tyypit tulee siihen koululle ja ei voi jatkaa matkaa kun aita on lukittu. Se aita on kirjaimellisesti matalempi kuin ne tyypit, KIIVETKÄÄ YLI SIITÄ!!!

Ei mulla muuta, jatkakaa.
 
Alotin kanssa NG+ ja vetään ihan suosiolla guiden kanssa noi toiset loput. Heti ensimmäisessä välivideossa oli eri dialogi ja ajattelin, että ei helvetti joudunko katsomaan kaikki uudestaan. Mutta siellä lukeekin "skip cutscene" tai "skip new cutscene", niin tietää mitkä voi skipata. Palkankorotus sille joka keksi tämän.
 
Täytyy kyllä sanoa yksi asia jonka tajusin toisella läpipeluu kerralla ja sai aikamoisia "really wtf" huutoja aikaan. Nimittäin kun tyypit tulee siihen koululle ja ei voi jatkaa matkaa kun aita on lukittu. Se aita on kirjaimellisesti matalempi kuin ne tyypit, KIIVETKÄÄ YLI SIITÄ!!!

Ei mulla muuta, jatkakaa.
Nämä nyt on näitä. Viimeksi omalla kohdalla Hell is Us tarjosi samaa. Toki sitä välillä miettii että olisiko se niin vaikea tehdä oikeasti este, josta realistisesti ei ole mahdollista tai ainakaan helppoa tai miellyttävää (esim. piikkilanka) mennä läpi.

Ai niin ja sitten se muinainen aluerajoituskin tuli vastaan Fires of Rubiconissa kun tulee vain näkymätön seinä, jossa on joku virtuaalinen(?) teksti että alueen reuna. Noita tulee joskus myös niin että pitää mennä checkpointille ennen kuin rajoitus poistuu. Hieman jo vanhanaikaista hommaa ja paremmin ymmärrän nuo pienet aidatkin kuin näkymättömät seinä, sillä aidoista sentään ymmärtää että "tuonne ei kannata edes yrittää" ellei niissä ole joku ovi tai muu erillinen kohta mistä etenemistä voi yrittää.
 
Alotin kanssa NG+ ja vetään ihan suosiolla guiden kanssa noi toiset loput. Heti ensimmäisessä välivideossa oli eri dialogi ja ajattelin, että ei helvetti joudunko katsomaan kaikki uudestaan. Mutta siellä lukeekin "skip cutscene" tai "skip new cutscene", niin tietää mitkä voi skipata. Palkankorotus sille joka keksi tämän.

Joo tämä on tosi iso juttu. Itse kyllä katsoin toisella kerralla vielä kaikki että saa eheämmän tarinan mutta eiköhän niitä tule skipattua kun alkaa tekemään 3 ja 4 läpipeluuta.

Tuli muuten mieleen et jos olisi tehnyt oikeassa kohdassa erillisen tallennuksen niin ei tarvitsis tota kolmatta läpipeluuta tehdä kokonaan vaan vain ainoastaan jatkaa siitä kohtaa missä valitaan käytkö puhdistaa sen miekan vai et. Olis säästäny aikaa jos olis ton tajunnu kattoo aikaisemmin.
 
Alotin kanssa NG+ ja vetään ihan suosiolla guiden kanssa noi toiset loput. Heti ensimmäisessä välivideossa oli eri dialogi ja ajattelin, että ei helvetti joudunko katsomaan kaikki uudestaan. Mutta siellä lukeekin "skip cutscene" tai "skip new cutscene", niin tietää mitkä voi skipata. Palkankorotus sille joka keksi tämän.
Muuttuuko tuossa itse peli yhtään vai koskeekl vain välivideoita? Se on tiedossa että loppubossi on eri, mutta onko muuta eroa itse pelissä? Mietin, että voisi vielä ehkä pelailla uudestaan läpi, mutta tällä kertaa laitan taistelun storylle
 
Muuttuuko tuossa itse peli yhtään vai koskeekl vain välivideoita? Se on tiedossa että loppubossi on eri, mutta onko muuta eroa itse pelissä? Mietin, että voisi vielä ehkä pelailla uudestaan läpi, mutta tällä kertaa laitan taistelun storylle

Joitain paikkoja aukeaa mihin ei ensimmäisellä kerralla pääse ja tulee yksi koko pelin läpi kestävä puzzle. Mutta ei se nyt radikaalisti erilaiselta tunnu pelata. Lähinnä tarina ja lore muuttuu ja saa enemmän lihaa luiden ympärille.
 
Joitain paikkoja aukeaa mihin ei ensimmäisellä kerralla pääse ja tulee yksi koko pelin läpi kestävä puzzle. Mutta ei se nyt radikaalisti erilaiselta tunnu pelata. Lähinnä tarina ja lore muuttuu ja saa enemmän lihaa luiden ympärille.
Kauanko muuten meni aikaa tokaan kierrokseen vs ensimmäinen? Tuli perjantaina itsekin saatua tämä maaliin ja jossain kohtaa sitten uusintakierros, mutta voinee hetki mennä, ennen kuin se tulee aloitettua.
 
Kauanko muuten meni aikaa tokaan kierrokseen vs ensimmäinen? Tuli perjantaina itsekin saatua tämä maaliin ja jossain kohtaa sitten uusintakierros, mutta voinee hetki mennä, ennen kuin se tulee aloitettua.

Taisi mennä joku 8h. Katselin siis kaikki cutscenet ja tutkin melkeen kaikki paikat. Eiköhän ne siitä lyhene seuraavilla kerroilla kun ei ole enään lopun lisäksi juurikaan mitään uutta. Ainakaan kolmannella kierroksella.
 
Taisi mennä joku 8h. Katselin siis kaikki cutscenet ja tutkin melkeen kaikki paikat. Eiköhän ne siitä lyhene seuraavilla kerroilla kun ei ole enään lopun lisäksi juurikaan mitään uutta. Ainakaan kolmannella kierroksella.
Tarvio varmaan antaa pelille uusi mahdollisuus, varmaan myös nautinnollisempi kokemus stroy vaikeusasteella. Ilmeisesti true endingin voi saada vasta neljännellä läpipeluulla, mutta pääseeköhän sen oikean loppubossin pelaamaan jo toisella?
 
Tarvio varmaan antaa pelille uusi mahdollisuus, varmaan myös nautinnollisempi kokemus stroy vaikeusasteella. Ilmeisesti true endingin voi saada vasta neljännellä läpipeluulla, mutta pääseeköhän sen oikean loppubossin pelaamaan jo toisella?

Neljättä loppua ei saa ennenku on nähnyt 2 ja 3 loput. En tiedä noista bosseista miten menee, onko 4 lopulla vielä oma bossinsa.
 
Otetaan vähän takaisin ettei gameplay muutu uusinta kierroksilla. Laitan spoilereihin jos joku ei halua tietää.

Nimittäin se sacred sword sivutehtävä/pulma joka aukeaa toisella kierroksella ja siitä palkintona on miekka joka on hajoamaton. Sillä on kestävyys mittari mutta se täyttyy kun käytät hetken jotain toista asetta.

Jos saat sen miekan toisella kierroksella niin se sen saa seuraavilla läpipeluu kerroilla takaisin heti sen ekan "bossin" jälkeen eikä sitä pulmaa enään tarvitse tehdä uudestaan.

On siis suositeltavaa tehdä se pulma heti toisella kerralla niin sen jälkeen kun saat sacred swordin takas 3 ja 4 kerralla ei tarvi paljon miettiä aseiden kulumista.

Siitä miekasta on vielä puhdistettu versio jota en saanut itse toisella pelikerralla kun missasin sen paikan missä se puhdistetaan. En tiedä onko sillä versiolla vielä parempia ominaisuuksia kuten ei kulu kestävyys ollenkaan.
 
Jos nyt meinaa pelata kaikki loput, niin suosittelen käyttämään ohjeita. Esim. mihin kohtiin tehdä erilliset tallennukset, jotta ei tarvitse koko peliä kahlata uudestaan.

1 loppu on kaikille sama.
2, 3 ja 5 on NG+ loppuja, jotka kaikki voit saada toisella kierroksella. Tietäen koska tallentaa.
4 on NG++ loppu, joka vaati kaksi "oikeaa" loppua (1 ja 2 tai 1 ja 3). 5 on " joke ending" eikä sitä lasketa.

Kaikissa lopuissa paitsi 5:ssa on eri bossit.

Varmasti tarpeeksi sekavasti selitin, mutta Powerpyx guide on mitä itse käytän.
 
Ylös Bottom