Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
koska se ei yksinkertaisesti kannata Ai kontentissa, tässä on hyvä esimerkki, tää kaveri on selvästi panostanu ja käyttäny satoja ellei tuhansia tunteja tämän tekemiseen, mutta se että kun lähdet tekemään tämmöistä niin tämmöisen videon vain yksinkertaisesti pakko mennä viraaliksi tai otat tuhansia euroja takkiin, ja tällä kertaa niin ei käynyt. et mielummin tekee sellaisia semi hyviä videoita ja hajauttaa ne eri juttuihin kun tekee vaikka kuukauden yhtä videota ja iskee kaikki samaan koriin


Onko ihmekään ettei ole mennyt viraaliksi? Suurin osa videosta on taas tuota perus-AI:n tuotosta eli pelkkää kävelemistä ja kameralle ilmeilyä. Kaikki toiminta tässä videossa on leikelty kasaan niin surkeasti että voisi luulla tämän olevan vuoropohjainen taistelu. Esim. Digimon World 2:ssa taistelut menee juurikin noin että hyökkääjä tekee hyökkäysanimaation yksinään ja sitten kamera hypoää vastustajaan joka ottaa sen vastaan yksinään.

Ei sitä viraaliksi voikaan päästä noin tylsällä ja sieluttomalla videolla.
 
Onko ihmekään ettei ole mennyt viraaliksi? Suurin osa videosta on taas tuota perus-AI:n tuotosta eli pelkkää kävelemistä ja kameralle ilmeilyä. Kaikki toiminta tässä videossa on leikelty kasaan niin surkeasti että voisi luulla tämän olevan vuoropohjainen taistelu. Esim. Digimon World 2:ssa taistelut menee juurikin noin että hyökkääjä tekee hyökkäysanimaation yksinään ja sitten kamera hypoää vastustajaan joka ottaa sen vastaan yksinään.

Ei sitä viraaliksi voikaan päästä noin tylsällä ja sieluttomalla videolla.

joo se näkyy ikävä kyllä että videon tekijällä on loppunut rahat ja creditsit kesken videon et huomaa mitkä kohtaukset on generoitu Veo 3:lla ja Sora 2:lla ja mitkä sitten huomattavasti halvemalla midjourneylla joka on sitten valovuosia noita kahta perässä, mutta selvästi halvempi, no muutenkin toimivien nopeiden melee toimintakohtauksten tekeminen on pirun vaikeaa vielä nyky modeleilla. kokoajan ne paranee mutta ei oo lähelläkään vielä täysin sulavaa.
 
Viimeksi muokattu:
koska se ei yksinkertaisesti kannata Ai kontentissa, tässä on hyvä esimerkki, tää kaveri on selvästi panostanu ja käyttäny satoja ellei tuhansia tunteja tämän tekemiseen, mutta se että kun lähdet tekemään tämmöistä niin tämmöisen videon vain yksinkertaisesti pakko mennä viraaliksi tai otat tuhansia euroja takkiin, ja tällä kertaa niin ei käynyt. et mielummin tekee sellaisia semi hyviä videoita ja hajauttaa ne eri juttuihin kun tekee vaikka kuukauden yhtä videota ja iskee kaikki samaan koriin


Sitten ihmetellään miksi AI sisältöä haukutaan ja nauretaan jos koko ajatusmaailma on jo alussa se että ei kannata, parempi tuuttaa ulos höttöä josta ehkä se promille tuotoksista voi päästä johonkin viraaliin tilaan :) Täytyy myöntää etten jaksanut katsoa tuota Zeldaa loppuun asti, ei pitänyt otteessaan. Vaikka olen Zelda sukupolvea, ei tuommoinen oikein jaksanut koukuttaa saatikka herättää mitään nostalgisia fiiliksiä. Liikaa yksittäisiä otoksia jne.

Alkaa kovasti näyttämään siltä ettei AI:sta ole vielä tähän tai sitä ei osata käyttää tällaiseen tarkoitukseen. Itse katsoisin mielelläni AI tuotoksia jos niihin on panostettu myös ihmiskäden toimesta. En ehkä ihan puhdasta AI sisältöä mutta sanotaanko että jos se on osana tarinankerrontaa, sillä on tehty jotain luovia ratkaisuja yms. niin kyllä se voisi toimiakin.

Uskon myös edelleen siihen, että kaiken ei tarvi olla viraalia höttöä. Varmasti löytyy yleisöä kunhan vain löytää sen oman juttunsa ja tekee sen hyvin. Ja en halua lannistaa, mutta niihin rahoihin käsiksi pääseminen on todella kovan duunin takana. Jos miettii noita Zeldaa yms mitä olet laittanut, niissä oli jokusen kymmentä tuhatta katselukertaa, ei ne riitä mihinkään.

Kannattaa ihan kriittisesti pohtia että mitä aiot tehdä paremmin, mitä oikeasti teet ja luot, että pääset niihin lukemiin joissa fyrkkaa alkaa tulla. Eli mitä teet eri tavalla kuin nuo linkkaamasi videot jotka eivät kauheasti katselukertoja ole kerännyt. Ja tarkoitan todella että sinä pohdit, älä ulkoista sitä AI:lle, jos haluat oikeasti menestyä niin sun pitää ottaa siitä ite vastuu :)

Miten brändäät, miten tavoitat yleisön. Tykkääkö yleisö edes siitä mitä aiot tehdä, ootko kokeillu testaamalla ihan ilman niitä viimeisimpiä modeleita mikä uppoo ja mikä ei?
 
Huhhuh, testasin ihan läpällä, Tästähän voi tulla vielä konsepti tai idea mitä tuun käyttään, mulle varsinki ku modeli ei pelkää ottaa tiettyjä ulkoisia apuja käyttöön :D, mut joo täytyy sanoa että olen erittäin vaikuttunut että tämä modeli pystyy tähän.

 
Viimeksi muokattu:
koska se ei yksinkertaisesti kannata Ai kontentissa, tässä on hyvä esimerkki, tää kaveri on selvästi panostanu ja käyttäny satoja ellei tuhansia tunteja tämän tekemiseen, mutta se että kun lähdet tekemään tämmöistä niin tämmöisen videon vain yksinkertaisesti pakko mennä viraaliksi tai otat tuhansia euroja takkiin, ja tällä kertaa niin ei käynyt. et mielummin tekee sellaisia semi hyviä videoita ja hajauttaa ne eri juttuihin kun tekee vaikka kuukauden yhtä videota ja iskee kaikki samaan koriin


Nyt tuli joku pieni oivallus että mikä näissä AI-videoissa tökkii. Tai no, ei se sinänsä ole oivallus, sillä ainahan se on ollut tiedossa että niistä puuttuu se ns. sielu, mikä saadaan varsinkin ihmisnäyttelijöillä mukaan käytännössä automaattisesti.

Mutta se oivallus siis: nämä videothan on kuin niitä ensimmäisiä (tai muutoin ammattitaidottomampia) pelien välivideoita kun ei ollut erikseen mitään ammattimaisia animaattoreita vaan siellä väänneltiin hahmot ja ilmeet vähän siihen suuntaan mitä ajatellaan että ne on. Nämä AI-videot on ihan samaa tönkköyttä mutta niissä on vain ulkoiset puitteet muuten parempia. Vähän kuin vaikkapa nyt pelaamani vanhat Tomb Raiderit, joiden liikkeet ja muut on välianimaatioissa jotain todella tönkköä ja outoa.

Tuo Zelda-videokin on juuri sitä: näyttää ulkoisesti äkkiseltään hienolta mutta sitten kaikki sielu ja luontevuus taas puuttuu. Tekoäly ei siis yhtään ymmärrä miksi asiat tapahtuu vaan se tietää vain että asioita tapahtuu tietyissä yhteyksissä tietyllä tavalla.

Niin kauan kuin tekoälyn lyhyetkin klipit on tätä mitä ne nyt on, ei niistä näköjään voi edes isolla vaivalla saada samaa mitä joku osaava animoija voi saada aikaiseksi vähemmällä pintakiillolla. Joku 2D-animaatio voi saavuttaa paremmin tuon Zeldan meiningin kuin mitä tuo realistinen mutta sisältä ontto teos. Tekijä on selvästi nähnyt vaivaa klippien valitsemiseksi ja leikkaamiseksi mutta ei parhaallakaan osaamisella saada AI:n materiaalista eli lähdematskusta yhtään parempaa mitä se on.
 
Sitten ihmetellään miksi AI sisältöä haukutaan ja nauretaan jos koko ajatusmaailma on jo alussa se että ei kannata, parempi tuuttaa ulos höttöä josta ehkä se promille tuotoksista voi päästä johonkin viraaliin tilaan :) Täytyy myöntää etten jaksanut katsoa tuota Zeldaa loppuun asti, ei pitänyt otteessaan. Vaikka olen Zelda sukupolvea, ei tuommoinen oikein jaksanut koukuttaa saatikka herättää mitään nostalgisia fiiliksiä. Liikaa yksittäisiä otoksia jne.

Alkaa kovasti näyttämään siltä ettei AI:sta ole vielä tähän tai sitä ei osata käyttää tällaiseen tarkoitukseen. Itse katsoisin mielelläni AI tuotoksia jos niihin on panostettu myös ihmiskäden toimesta. En ehkä ihan puhdasta AI sisältöä mutta sanotaanko että jos se on osana tarinankerrontaa, sillä on tehty jotain luovia ratkaisuja yms. niin kyllä se voisi toimiakin.

Uskon myös edelleen siihen, että kaiken ei tarvi olla viraalia höttöä. Varmasti löytyy yleisöä kunhan vain löytää sen oman juttunsa ja tekee sen hyvin. Ja en halua lannistaa, mutta niihin rahoihin käsiksi pääseminen on todella kovan duunin takana. Jos miettii noita Zeldaa yms mitä olet laittanut, niissä oli jokusen kymmentä tuhatta katselukertaa, ei ne riitä mihinkään.

Kannattaa ihan kriittisesti pohtia että mitä aiot tehdä paremmin, mitä oikeasti teet ja luot, että pääset niihin lukemiin joissa fyrkkaa alkaa tulla. Eli mitä teet eri tavalla kuin nuo linkkaamasi videot jotka eivät kauheasti katselukertoja ole kerännyt. Ja tarkoitan todella että sinä pohdit, älä ulkoista sitä AI:lle, jos haluat oikeasti menestyä niin sun pitää ottaa siitä ite vastuu :)

Miten brändäät, miten tavoitat yleisön. Tykkääkö yleisö edes siitä mitä aiot tehdä, ootko kokeillu testaamalla ihan ilman niitä viimeisimpiä modeleita mikä uppoo ja mikä ei?

unohdin tosiaan tähän vastata, kun innostuin liikaa tuosta, mut joo mä oon tosiaan kattonut aika paljon sitä AI kurssia minkä ostin ja siinä just kerrotaan hyvin noita ulkoisia asioita esim painotetaan Thumbnailien tärkeyttä ja tiettyjä sääntöjä niissä, oon sen takia alkanu harjoittelemaan tekemään noita thumbnaileja omilla työkaluilla, on siinä myös tosi paljon asioita jotka tiedän jo valmiiksi ja aika samalla sivulla olen kyseisen kurssin tekijän kanssa, seki painottaa sitä että Tärkeimpiä hommia tässä AI kontentin tekemisessä on opetella puhumaan AI:lle, eli käyttämään näitä agentteja ja muita.

joo se mihin itse aion panostaa on tehdä laadukkaita Shortteja, et teen mielummin shortteja, kun pitkiä videoita, teen kyllä myös normi videoita mutta ne on korkeintaa siellä 2-3 minsan pitkiä. ja juu vaikka laitoin tuon esimerkiksi, niin tarkoitin sitä että todennäköisesti teen samanlaista kontenttia mutta laadukkaammin. ja jos se LTX2 osoittautui hyväksi niin alan tekemään myös niitä pelihahmo haastattelu videoita.

teen mä myös semmoista omaa juttua, hahmo voi olla taas referenssi jostain, tiedä, mutta tämä sellainen mitä teen tässä aina välistä, hahmo jolla on Cursed Lantern mistä se ei pääse eroon ja kiertelee eri maailmoja, samalla tyylikin vaihtuu kun se menee eri ovista sisään. et oon opetellu tekemään semmoista narratiiviä seuraavaa kontenttia tässä viime aikoina, mutta en tee mitään kovin pitkiä jaksoja.

 
Viimeksi muokattu:
joo mä voin sanoa nyt sanoa että mulla semmoinen työkalu nyt käytössä, että ei jää ainakaan siitä enää kiinni jos ei menestystä tule Tubessa, tuun varmaan omistaa kokonaisen kanavan näille behind the Scenes sceneillä, ja saahan ne halutessaan heittämään niitä kommentteja millä tahansa kielellä. nää behind the scenes clipit on kumminki suht turvallinen reitti. voi olla että vaihtelen ympäristöjä ja lavasteita yms enemmän sinne pelimaailman suuntaan.. näillä tämän tyylisillä videoilla on tosiaan miljoonia viewsejä, katsotaan että saako näillä sitten oikeasti niitä miljoonia viewsejä vielä, ei välttämättä mutta kyllä uskon että sen 1000 tilajaa näillä saa kun näitä tekee eri peliuniversumeista, no teen nyt ainakin varastoon näitä helvetinmoisen määrän ja pudottelen sit pikku hiljaa, Chun-li tuun nyt ainakin korvaamaan tuosta clipistä. et sille paremmat animaatiot ja modeli.

 
Viimeksi muokattu:
Ei saatana, ehkä olen vain liian vanha tai jotain, mutta mikä idea tuossakin videossa oli? Miksi kukaan katsoisi tuollaista? Noh, nauroin sentään ääneen täällä keskenäni, kiitokset.
 
Ei saatana, ehkä olen vain liian vanha tai jotain, mutta mikä idea tuossakin videossa oli? Miksi kukaan katsoisi tuollaista? Noh, nauroin sentään ääneen täällä keskenäni, kiitokset.

ne vaan toimii AI kontent katselu kohderyhmään, niin kun toimii esim eläin kakku leikkaus videotkin, tälläkin videolla 4,5k tykkäyksia, tällä kaverilla yli 110k tilaajia periatteessa ei tee mitään muuta kun noita clippejä, et jos joku nauraa niin nämä tekijät matkalla pankkiin. Fanfiction on ollut aina toimiva konsepti oikeastaan missä vain. hyvänä esimerkkinä vaikka Cosplay.

 
Viimeksi muokattu:
Joo, huomaan että en minäkään kuulu tähän niin sanottuun "AI-kohderyhmään". Ennemmin katsoisin vaikka Uwe bollin koko tuotannon läpi repeatilla, kuin ylläolevan kaltaista skeidaa...
 
tuossa on aika hyvä esimerkki mihin suuntaan me ollaan menossa Generatiivisen AI suhteen esim pelikehityksessä ei mee kauaa kun voit luoda 5 tunnin gameplay tyylisen oman pelattavan simulaation vaikka Genshin Impactin maailmasta omilla säännöillä. Horizonista on muuten myös vastaavanlainen jo kehitysessä.

 
tuossa on aika hyvä esimerkki mihin suuntaan me ollaan menossa Generatiivisen AI suhteen esim pelikehityksessä ei mee kauaa kun voit luoda 5 tunnin gameplay tyylisen oman pelattavan simulaation vaikka Genshin Impactin maailmasta omilla säännöillä. Horizonista on muuten myös vastaavanlainen jo kehitysessä.


Hmm, eikai tuossa videolla puhuttu siitä mitä AI voi luoda tässä tapauksessa? Tuossahan puhuttiin siitä, että AI oppi pelaamaan henshin tyylistä peliä.
 
Hmm, eikai tuossa videolla puhuttu siitä mitä AI voi luoda tässä tapauksessa? Tuossahan puhuttiin siitä, että AI oppi pelaamaan henshin tyylistä peliä.

tuossa on tosiaan video mihin sen pitäs pystyä, myönnän tosiaan että tuota videota minkä linkkasin en ole katsonut kokonaan, tuossa on tosiaan se heidän oma esittely video.

 
Tässäkään videolla AI ei luo mitään vaan pelaa peliä..

okei näköjään mä olen sitten käsittänyt jotain väärin, oikeessa tosiaan ootte, mutta tuon tyylisiä ohjelmistoja jo oikeastaan löytyy jo jotka voi luoda kuvista esim virtuaalimaailmoja, mutta ne on tosiaan vaan pelkästään kävelysimuja. jotenkin oletin ja käsitin että tuo tulee olemaan sellainen.

jos jotain kiinnostaa mihin se pystyy niin tuossa, pyysin että analysoi heidän 51 sivun dokumentaation aiheesta. jonka agentti tosiaan teki 30 sekunnissa.

Screenshot 2025-11-19 131503.png
 
Viimeksi muokattu:
kei näköjään mä olen sitten käsittänyt jotain väärin, oikeessa tosiaan ootte, mutta tuon tyylisiä ohjelmistoja jo oikeastaan löytyy jo jotka voi luoda kuvista esim virtuaalimaailmoja, mutta ne on tosiaan vaan pelkästään kävelysimuja. jotenkin oletin ja käsitin että tuo tulee olemaan sellainen.
Google demotti kesän jälkeen myös jotain "kävelysimulaattoria". Lähinnä idea oli se, että esineet pysyvät maailmassa, vaikka kamera kääntyileekin ja esineet häviävät näkökentästä. Kun kamera kääntyy jossain vaiheessa takaisin, niin aikaisemmin luodut esineet näkyvät oikein eivätkä ole hävinneet minnekään sillä aikaa, kun niitä ei näkynyt näkökentässä.

edit:
Genie 3
 
Google demotti kesän jälkeen myös jotain "kävelysimulaattoria". Lähinnä idea oli se, että esineet pysyvät maailmassa, vaikka kamera kääntyileekin ja esineet häviävät näkökentästä. Kun kamera kääntyy jossain vaiheessa takaisin, niin aikaisemmin luodut esineet näkyvät oikein eivätkä ole hävinneet minnekään sillä aikaa, kun niitä ei näkynyt näkökentässä.

edit:
Genie 3


ihan siisti, joo tosiaan oletin jotenkin että tuo lumine tulee olemaan kehittyneempi versio tästä, tässä tosiaan Tencentin vastaava

 
joo mä voin sanoa nyt sanoa että mulla semmoinen työkalu nyt käytössä, että ei jää ainakaan siitä enää kiinni jos ei menestystä tule Tubessa, tuun varmaan omistaa kokonaisen kanavan näille behind the Scenes sceneillä, ja saahan ne halutessaan heittämään niitä kommentteja millä tahansa kielellä. nää behind the scenes clipit on kumminki suht turvallinen reitti. voi olla että vaihtelen ympäristöjä ja lavasteita yms enemmän sinne pelimaailman suuntaan.. näillä tämän tyylisillä videoilla on tosiaan miljoonia viewsejä, katsotaan että saako näillä sitten oikeasti niitä miljoonia viewsejä vielä, ei välttämättä mutta kyllä uskon että sen 1000 tilajaa näillä saa kun näitä tekee eri peliuniversumeista, no teen nyt ainakin varastoon näitä helvetinmoisen määrän ja pudottelen sit pikku hiljaa, Chun-li tuun nyt ainakin korvaamaan tuosta clipistä. et sille paremmat animaatiot ja modeli.


Muistan pari viikkoa nähneeni tommosen jonkun toisen tekemänä? Eli otiks sä sen klipin nyt ja postasit omana? Enkö vaa ymmärrä jotain?
 
Ylös Bottom