Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Videoeditoinnissa, ihan kuten AI:n hyödyntämisessä ja tekemisessä yleensäkin ei kuitenkaan riitä se, että hallitsee työkalut. Pitäisi olla näkemystä ja ideaakin siitä että mitä niillä taidoilla tekee.

Tuo että ulkoistat kaiken päätöksenteon ja harkinnankin tekoälylle on jo aika äärimeininkiä. Tiedätkö kohta enää mitä itse haluat kun vain pyydät tekoälyä katsomaan että mikä sinulle sopii, mistä tykkäät jne.

tuo jätkän jatkuvasti vähättelevä asenne pistää ihmettymään, mutta kukin tavallaan, huvittaa vain. sun pitäs joskus näyttää mitä itse saat aikaan. monelle muulle sama jotka vähättelee.

Viimeksi muokattu:
Odotellaan tässä nyt ensin, että mitä sinä saat aikaan.

mitä laitetaan kävisikö videon tyylin vaihtaminen kokonaan animeksi tai tarvittaessa vaihdetaan koko hahmo, ja kyllä noi on tosiaan videosta otettuja kuvia. mulla ei tosiaan ässät lopu ikinä hihoista. tarkoittaen sitä että voisin halutessani vetästä vaikka kokonaisen vaikka game of thrones jakson animeksi tai elokuvan, hidasta se olisi mutta kyllä se minulta onnistuisi. mä tosiaan osaan jo sellaisia tekniikoita joita ei todennäköisesti nähdä publicilla puolella ikinä.

niin ja kuva puolella mulla on sellainen työkalu että mä voin valita minkä tahansa kuvan tietyssä asennossa tai poseerauksessa ja saan generoitua minkä tahansa valitsemani kuvan siihen täysin samanlaiseen asentoon.

Screenshot 2025-11-12 045327.png

Screenshot 2025-11-12 050705.png

Viimeksi muokattu:
mitä laitetaan kävisikö videon tyylin vaihtaminen kokonaan animeksi tai tarvittaessa vaihdetaan koko hahmo, ja kyllä noi on tosiaan videosta otettuja kuvia. mulla ei tosiaan ässät lopu ikinä hihoista. tarkoittaen sitä että voisin halutessani vetästä vaikka kokonaisen vaikka game of thrones jakson animeksi tai elokuvan, hidasta se olisi mutta kyllä se minulta onnistuisi. mä tosiaan osaan jo sellaisia tekniikoita joita ei todennäköisesti nähdä publicilla puolella ikinä.

niin ja kuva puolella mulla on sellainen työkalu että mä voin valita minkä tahansa kuvan tietyssä asennossa tai poseerauksessa ja saan generoitua minkä tahansa valitsemani kuvan siihen täysin samanlaiseen asentoon.

Näytä liitetiedosto 20050

Näytä liitetiedosto 20049
I rest my case.

se on esim hauska ku joku joku kritisoi luovuuden puutteesta mutta uskallan väittää että, täällä ei tosiaan varmaan kukaan saisi yhtä monipuolista setuppia kasaan mikä itselläni tähän hommaan on, AI Agentteineen ja modeleineen, eli mä olen kasanut semmoisen setupin ja workflow:t kasaan että pystyn tekemään kuville ja videolle mitä ikinä haluan, pystyn vaihtamaan kuvan henkilön poseeraus kulmaa yms, sit pystyn tekemään nuo kaikki mahdolliset tyylivaihdokset, character swappäykset videolle, vaatteita pystyn vaihtamaan ihan oikeastaan mitä ikinä tulee mieleen. sit pystyn vaikka vaihtamaan valmiin mainoksen hahmon sillai että se käyttää täysin sitä samaa tyyliä ja fontit ja muut pysyy ennallaan esim jo on vaikka joku oikea mainos niin pystyn siirtämään siihen vaikka anime hahmon niin että se automaattisesti muuttaa sen anime hahmon oikeaksi ihmeseksi ja siihen tyyliin sopivaksi.

Viimeksi muokattu:
se on esim hauska ku joku joku kritisoi luovuuden puutteesta mutta uskallan väittää että, täällä ei tosiaan varmaan kukaan saisi yhtä monipuolista setuppia kasaan mikä itselläni tähän hommaan on, AI Agentteineen ja modeleineen, eli mä olen kasanut semmoisen setupin ja workflow:t kasaan että pystyn tekemään kuville ja videolle mitä ikinä haluan, pystyn vaihtamaan kuvan henkilön poseeraus kulmaa yms, sit pystyn tekemään nuo kaikki mahdolliset tyylivaihdokset, character swappäykset videolle, vaatteita pystyn vaihtamaan ihan oikeastaan mitä ikinä tulee mieleen. sit pystyn vaikka vaihtamaan valmiin mainoksen hahmon sillai että se käyttää täysin sitä samaa tyyliä ja fontit ja muut pysyy ennallaan esim jo on vaikka joku oikea mainos niin pystyn siirtämään siihen vaikka anime hahmon niin että se automaattisesti muuttaa sen anime hahmon oikeaksi ihmeseksi ja siihen tyyliin sopivaksi.
En oikein usko että sulla on mitenkään uniikki setuppi. Onhan vastaavien työkalujen käyttäjiä varmaan satoja tuhansia ympäri maailman. Rahaahan se vaan ottaa.

Ja ethän sinä itse noita modeleita ole tehny? Jos sä käytät niitä niin miksei joku muu voisi käyttää?

En oikein usko että sulla on mitenkään uniikki setuppi. Onhan vastaavien työkalujen käyttäjiä varmaan satoja tuhansia ympäri maailman. Rahaahan se vaan ottaa.

mä siis ostan yksityishenkilöiltä, joskus ihan suoraan modeleita mistä et saa mistään muualta kun ostamalta niitä kyseisiltä ihmisiltä. sen takia mun setup on erittäin vaikea kasata. ja toinen on tosiaan että treenaan niitä myös itse varsinkin kuva modeleita.

Niin jotkut käyttää työkaluja X ja toiset työkaluja Y. Onhan tuolla netissä jo paljon hienoja ja luovia AI:lla tehtyjä juttuja joita on ilo katsella, niin siinä mielessä et ole kovin ainutlaatuinen setuppisi kanssa. Sulla voi olla hyvät vehkeet, mut niin on muillakin.

Sisällön kuluttaja ei esim. katso sitä millä modelilla tai laitekokoonpanolla se on tehty, vaan sitä että onko se järkevää katottavaa kun aina voi ettiä uutta.

Otan esimerkiksi taas sen Why files... -kanavan jota seuraan. Hän laittaa mukaan AI:lla tehtyjä osuuksia joissa on ihan vuoropuhelua useiden hahmojen kesken. Näyttää tosi hyviltä muuten.

joo sen mä voin vielä sanoa että vuoden tai kahden sisään jos haluaa että modelit pyörii ja pysyä kilpailukykyisenä niin tämä vaatii kohta sen 9000-10 000 euron näytönohjaimen eli arkkutehtuuri näytönohjaimen pelinäytönohjaimen sijaan se on mulla ollu jo monta kertaa ostoskorissa itellä, mutta vielä en ole sortunut, jos tuo LTX 2 on niin hyvä kun ajattelin ja se näytönohjain pystyy generoimaan 4K 50fps modelia niin pahoin pelkään että tilaan sen vielä tämän vuoden aikana.no saan mä 2000 tästä RTX 5090:stä takaisin, sen takia se periaatteessa kannataisi ostaa nyt eikä myöhemmin, oikeastaan minkä takia mä en ole sitä vielä ostanut johtuu siitä että tarvii katsoa sitten parempi koppa sille myös. että haluan ilmanvaihdon ja lämmöt niin alas kun mahdollista, etten oo vielä siihen perehtynyt että mikä olisi optimaalisin koppa.

Viimeksi muokattu:
tuo jätkän jatkuvasti vähättelevä asenne pistää ihmettymään, mutta kukin tavallaan, huvittaa vain. sun pitäs joskus näyttää mitä itse saat aikaan. monelle muulle sama jotka vähättelee.
Mitä vähättelyä siinä on jos totean vain faktat? Joku voi osata käyttää kirvestä helvetin hyvin mutta ei se välttämättä osaa sillä veistää vaikka puu jäniksen muotoon. Välineen hallinta on eri asia kuin tehdä välineellä jotain luovaa.

Tämä "minä osaan" ei vain ole sinun osaamista vaan se on sitä että osaat pyytää tekoälyä tekemään asioita. En koe kummoisena. Riittää että osaa riittävän hyvin kuvailla asian jota haluaa ja että on riittävän hyvät välineet, jotka sen lopulta tekee.

Olet yhä lähinnä se "firman pomo" joka käskee alaisten tehdä erilaisia töitä. Sinä manageroit lähinnä työläisten hommia mutta et käytännössä tee itse yhtään mitään.

Tämä tässä kertomasi ei ole luovuutta. Tuo on yhtä luovaa kuin asentaa tietokone, näppäimistö, näytöt, työpöytä ja ohjelmistot lisäosineen niin että niillä voi tehdä töitä. Se varsinainen työvaihe, jossa tekisit jotain luovaa, on yhä jäänyt näkemättä.

Kaikki mitä olet tehnyt tai suunnittelet tekeväsi on tullut somessa vastaan muiden tekemänä jo ajat sitten. Se että olet tehnyt tai aiot jossain tulevaisuudessa tehdä samaa "paremmin" ei ole luovuutta. Se on matkimista. Sinä nimenomaan olet kertonut miten olet valjastanut oikein AI:n tutkimaan sitä, mikä on suosittua, jotta voit tehdä samaa. Samoin se sisältö, jota "oikeasti haluat tehdä", on jo nettiajassa ikiwanhaa.

Esimerkiksi ne "What If"-videot on niinkin vanha juttu että Disneyllä on samanniminen sarja missä leikitään vähemmän normaaleilla tilanteilla. Toki niissä ei tule ihan mitä tahansa vastaan mutta sekin on jo tehty ajat sitten että laitetaan mitä sattuu hahmoja sekaisin. Minun lapseni katsoi jo joskus 2018 Youtubesta videoita, missä Spider-Man, Frozenin hahmot ja muut tyypit seikkaili GTA:n maailmassa. Tosi "uusi juttu" siis. Ja on ihan sama millä laadulla tai miten sen asian toteuttaa, sillä idea on ikiwanha. Ei ole luovaa. Piste.

Mitä vähättelyä siinä on jos totean vain faktat? Joku voi osata käyttää kirvestä helvetin hyvin mutta ei se välttämättä osaa sillä veistää vaikka puu jäniksen muotoon. Välineen hallinta on eri asia kuin tehdä välineellä jotain luovaa.

Tämä "minä osaan" ei vain ole sinun osaamista vaan se on sitä että osaat pyytää tekoälyä tekemään asioita. En koe kummoisena. Riittää että osaa riittävän hyvin kuvailla asian jota haluaa ja että on riittävän hyvät välineet, jotka sen lopulta tekee.

Olet yhä lähinnä se "firman pomo" joka käskee alaisten tehdä erilaisia töitä. Sinä manageroit lähinnä työläisten hommia mutta et käytännössä tee itse yhtään mitään.

Tämä tässä kertomasi ei ole luovuutta. Tuo on yhtä luovaa kuin asentaa tietokone, näppäimistö, näytöt, työpöytä ja ohjelmistot lisäosineen niin että niillä voi tehdä töitä. Se varsinainen työvaihe, jossa tekisit jotain luovaa, on yhä jäänyt näkemättä.

Kaikki mitä olet tehnyt tai suunnittelet tekeväsi on tullut somessa vastaan muiden tekemänä jo ajat sitten. Se että olet tehnyt tai aiot jossain tulevaisuudessa tehdä samaa "paremmin" ei ole luovuutta. Se on matkimista. Sinä nimenomaan olet kertonut miten olet valjastanut oikein AI:n tutkimaan sitä, mikä on suosittua, jotta voit tehdä samaa. Samoin se sisältö, jota "oikeasti haluat tehdä", on jo nettiajassa ikiwanhaa.

Esimerkiksi ne "What If"-videot on niinkin vanha juttu että Disneyllä on samanniminen sarja missä leikitään vähemmän normaaleilla tilanteilla. Toki niissä ei tule ihan mitä tahansa vastaan mutta sekin on jo tehty ajat sitten että laitetaan mitä sattuu hahmoja sekaisin. Minun lapseni katsoi jo joskus 2018 Youtubesta videoita, missä Spider-Man, Frozenin hahmot ja muut tyypit seikkaili GTA:n maailmassa. Tosi "uusi juttu" siis. Ja on ihan sama millä laadulla tai miten sen asian toteuttaa, sillä idea on ikiwanha. Ei ole luovaa. Piste.

otetaan testi, kerros mulle miten mä tein tän clipin, voin kertoa että sain hirveät suitsutukset meidän AI puolen mentorilta, et miten kovaa jälkeä.

ja mitä sitten tosiaan tein, joo siinä on pieniä virheitä mutta opin tosiaan tekniikan ja pystyn sen tekemään kenelle vain nykyään. eeli pystyn summonaa käytänössä kenet vaan vaikka Marilyn Monroen tai vaikka Sanna Marinin apuriksi, MK hahmoille

Viimeksi muokattu:
otetaan testi, kerros mulle miten mä tein tän clipin, voin kertoa että sain hirveät suitsutukset meidän AI puolen mentorilta, et miten kovaa jälkeä.

ja mitä sitten tosiaan tein, joo siinä on virheitä mutta opin tosiaan tekniikan ja pystyn sen tekemään kenelle vain nykyään.

Jos sun omiin sanomisiin voi tukeutua niin otit jonkun vastaavan netistä, pyysit agenttia purkamaan promptiksi ja sanoit tee sama mut Sub-Zerolla. Sitte menit sillä välin puoleks tunniks kattoo salkkareit ja söit marjarahkaa. Sitte tietokone sanoi "pimpom!" ja totesit

Damn I'm good!

Jos sun omiin sanomisiin voi tukeutua niin otit jonkun vastaavan netistä, pyysit agenttia purkamaan promptiksi ja sanoit tee sama mut Sub-Zerolla. Sitte menit sillä välin puoleks tunniks kattoo salkkareit ja söit marjarahkaa. Sotte tietokone sanoi "pimpom!" ja totesit

Damn I'm good!

mee ny jo roskiin :D

mee ny jo roskiin :D
Hahah :D Kaunareit sitte?

Täytyy tosta chatGPT:stä kyl todeta et olin ihan pikkasen huuli pyöreenä ku mul oli mieles pyöriny yks Sega Genesis peli mitä pelasin junnuna ja en millää muistanu sen nimeä mut halusin löytää jotain revikoita/muisteloita tubesta.

Muistin pelistä vaan että se oli "isometrinen" (ei oikeestaa ollu mut muistin niin) ja että siinä oli pomona "jättimäinen kilpikonna". Syötin noi sisään ja mitä helvettiä, kysys takas että joo oliko siinä pelissä henkiä apulaisina. Vastasin joo oli, niin se pukkas ulos pelin nimeltä Beyond Oasis.

Ja mitä vielä tismallern juuri se mitä etsin. Ilon kyynelten kera pystyin vihdoinki katteleen lapsuuden lempipeliä taas. Huikeita työkaluja kyllä.

Viimeksi muokattu:
Täytyy tosta chatGPT:stä kyl todeta et olin ihan pikkasen huuli pyöreenä ku mul oli mieles pyöriny yks Sega Genesis peli mitä pelasin junnuna ja en millää muistanu sen nimeä mut halusin löytää jotain revikoita/muisteloita tubesta.

Muistin pelistä vaan että se oli "isometrinen" (ei oikeestaa ollu mut muistin niin) ja että siinä oli pomona "jättimäinen kilpikonna". Syötin noi sisään ja mitä helvettiä, kysys takas että joo oliko siinä pelissä henkiä apulaisina. Vastasin joo oli, niin se pukkas ulos pelin nimeltä Beyond Oasis.

Ja mitä vielä tismallern juuri se mitä etsin. Ilon kyynelten kera pystyin vihdoinki katteleen lapsuuden lempipeliä taas. Huikeita työkaluja kyllä.

juu ite oon kanssa löytäny vanhoja pelejä tuolla tavalla, tosin eri LLM:llällä mutta kuitenkin, erinomaiset työkalut tosiaan jos etsii vanhoja sarjoja tai vanhoja pelejä joista muistaa vain murto-osan, mutta ei nimeä

Viimeksi muokattu:
juu ite oon kanssa löytäny vanhoja pelejä tuolla tavalla, tosin eri LLM:llällä mutta kuitenkin, erinomaiset työkalut tosiaan jos etsii vanhoja sarjoja tai vanhoja pelejä joista vain murto-osan, mutta ei nimeä
Kyllä! Sit oon käyttäny tota esim viikon ruokalistan suunnitteluun sil ajatuksella et pääsee vähällä kokkailulla, paljon kerralla siis. Saa muutenkin vähän vaihtelua ettei aina tee jotain makaronilaatikkoa vaikka hyvää onkin.

Sit pistin kans kuntoprojektiin ruokavalion niin että painoa putois maltillisesti ja sitä tukeva treeniohjelma. Ennen sai noistakin maksaa jos vaikka ostit vastaavat joltain fitness-palveluita tuottavalta.

Ylös Bottom