Mitä vähättelyä siinä on jos totean vain faktat? Joku voi osata käyttää kirvestä helvetin hyvin mutta ei se välttämättä osaa sillä veistää vaikka puu jäniksen muotoon. Välineen hallinta on eri asia kuin tehdä välineellä jotain luovaa.
Tämä "minä osaan" ei vain ole sinun osaamista vaan se on sitä että osaat pyytää tekoälyä tekemään asioita. En koe kummoisena. Riittää että osaa riittävän hyvin kuvailla asian jota haluaa ja että on riittävän hyvät välineet, jotka sen lopulta tekee.
Olet yhä lähinnä se "firman pomo" joka käskee alaisten tehdä erilaisia töitä. Sinä manageroit lähinnä työläisten hommia mutta et käytännössä tee itse yhtään mitään.
Tämä tässä kertomasi ei ole luovuutta. Tuo on yhtä luovaa kuin asentaa tietokone, näppäimistö, näytöt, työpöytä ja ohjelmistot lisäosineen niin että niillä voi tehdä töitä. Se varsinainen työvaihe, jossa tekisit jotain luovaa, on yhä jäänyt näkemättä.
Kaikki mitä olet tehnyt tai suunnittelet tekeväsi on tullut somessa vastaan muiden tekemänä jo ajat sitten. Se että olet tehnyt tai aiot jossain tulevaisuudessa tehdä samaa "paremmin" ei ole luovuutta. Se on matkimista. Sinä nimenomaan olet kertonut miten olet valjastanut oikein AI:n tutkimaan sitä, mikä on suosittua, jotta voit tehdä samaa. Samoin se sisältö, jota "oikeasti haluat tehdä", on jo nettiajassa ikiwanhaa.
Esimerkiksi ne "What If"-videot on niinkin vanha juttu että Disneyllä on samanniminen sarja missä leikitään vähemmän normaaleilla tilanteilla. Toki niissä ei tule ihan mitä tahansa vastaan mutta sekin on jo tehty ajat sitten että laitetaan mitä sattuu hahmoja sekaisin. Minun lapseni katsoi jo joskus 2018 Youtubesta videoita, missä Spider-Man, Frozenin hahmot ja muut tyypit seikkaili GTA:n maailmassa. Tosi "uusi juttu" siis. Ja on ihan sama millä laadulla tai miten sen asian toteuttaa, sillä idea on ikiwanha. Ei ole luovaa. Piste.