Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mutta Dragonfly:lle vastaukseksi tämä kyseinen modeli on täysin eri kun se LTX 2, Funny enought tämä kyseinen modeli on kuin tehty generoimaan juuri HDZ pelin sisältöä. sen takia generoinkin sitä niin paljon, niinku noista thumbnaileista voi katsoa niin kyseinen modeli tekee aikalailla hyvin tarkkaa jälkeä pelin maailman suhteen, meitsin yksi vahvuuksia onkin se että mä tiedän mihin mikäkin modeli pystyy ja mitä niillä kannattaa tehdä.
Eli pitäisi olla tosi nopea ja helppo homma julkaista joku video, jos sinulla on 2000 clippiä valmiina. En siis ymmärrä kun sanot että taas tarvitaan joku uusi softa ja modeli ja ehkä sit ensi kuussa tai vuoden vaihteessa tai jotain.

Tässä ollaan ihan samassa tilanteessa kuin kuukausia sitten. Silloin oli joku toinen modeli mitä odoteltiin, joten ei kannattanut vielä tehdä sitä ja tätä ja nyt taas odotellaan ja varmaan joulukuussa on tiedossa että tammikuussa tulee taas uusi modeli, joten milloinkohan nähdään Destiz Youtubekanavan avajaiset. Vuonna 2027? Tilanne on aina ollut se, että "content is king". Jos sisältö on kunnossa, niin sillä ei ole mitään väliä tekeekö joku toinen modeli jonkun jutun vähän paremmin kuin toinen. Tee sellaista sisältöä mikä saa jengin katsomaan, oli se sitten tehty uudella modelilla tai vanhalla paskalla.

Eli pitäisi olla tosi nopea ja helppo homma julkaista joku video, jos sinulla on 2000 clippiä valmiina. En siis ymmärrä kun sanot että taas tarvitaan joku uusi softa ja modeli ja ehkä sit ensi kuussa tai vuoden vaihteessa tai jotain.

Tässä ollaan ihan samassa tilanteessa kuin kuukausia sitten. Silloin oli joku toinen modeli mitä odoteltiin, joten ei kannattanut vielä tehdä sitä ja tätä ja nyt taas odotellaan ja varmaan joulukuussa on tiedossa että tammikuussa tulee taas uusi modeli, joten milloinkohan nähdään Destiz Youtubekanavan avajaiset. Vuonna 2027? Tilanne on aina ollut se, että "content is king". Jos sisältö on kunnossa, niin sillä ei ole mitään väliä tekeekö joku toinen modeli jonkun jutun vähän paremmin kuin toinen. Tee sellaista sisältöä mikä saa jengin katsomaan, oli se sitten tehty uudella modelilla tai vanhalla paskalla.

mä siis todennäköisesti aion kikkailla näiden clippien ja sen LTX 2 puhe modelin välillä, mä oon oikeasti aika fiksu äijä tämmösissä asioissa, nyt varsinkin kun saan siihen työkalut siihen, tämmöistä työkalua ei ole vielä ollut localilla puolella, mitä tuo LTX2 tulee eli saan minkä tahansa hahmon puhumaan, vaikka useita hahmoja vetämään vuoropuheluja, podcastia, vlogeja tämä on siis oikeasti ensimmäinen virallinen puhemodeli. ja kun se on locali niin ei ole myöskään sensuuria että voin iskeä siihen kenen tahansa pärstän ja saan sen hahmon puhumaan valitsemani repliikit tai vaihtoehtoisesti generoin sen hahmon itse. todennäköisesti palaan myös siihen Elaraan nyt ku on tosiaan nuo työkalut.

eikun se LTX 2 julkaistaan vasta kuun lopussa, ja todennäköisesti ens vuonna vasta aloitan, joten ei mikään kiire tässä nyt...
Argh tämä oli juuri se ikuinen sykli jota kuvailin tuolla aikaisemmissa viesteissä. Älä aina odottele jotain uutta vaan ala tekemään ja luomaan sitä uraa. Sulla on nyt jo hemmetin hyvät työkalut ja tietotaitoa, tekemään vaan!

....joilla tarkoitan niitä kissa kakku videoita niin niillä todennäköisesti sitä menestystä ainakin tulee...
Ei, ei tule.. Noi on aivan hirveää paskaa noi kakunleikkaus videot, se yks oli ok joku puol vuotta sitten kun ensi kertaa näki, hymähdin. Loput skipannu automaagisesti. Trendi mennyt jo. Älä lähde tuohon.

.. koska mua kiehtoo multiverset ja eri dimensionit
No ei sit ois mitään ajatusta laittaa mielikuvitus laukalle ja lähteä tekemään jotain mielenkiintoisia OIKEASTI OMIA LUOMUKSIA aiheeseen liittyen? Sinähä voit luoda vaikka mitä tarinoita jotka kaikki nivoutuu yhteen multiversumia ajatellen, eräänlaista anthologiaa.
mä siis todennäköisesti aion kikkailla näiden clippien ja sen LTX 2 puhe modelin välillä, mä oon oikeasti aika fiksu äijä tämmösissä asioissa, nyt varsinkin kun saan siihen työkalut siihen, tämmöistä työkalua ei ole vielä ollut localilla puolella, mitä tuo LTX2 tulee eli saan minkä tahansa hahmon puhumaan, vaikka useita hahmoja vetämään vuoropuheluja, podcastia, vlogeja tämä on siis oikeasti ensimmäinen virallinen puhemodeli. ja kun se on locali niin ei ole myöskään sensuuria että voin iskeä siihen kenen tahansa pärstän ja saan sen hahmon puhumaan valitsemani repliikit tai vaihtoehtoisesti generoin sen hahmon itse. todennäköisesti palaan myös siihen Elaraan nyt ku on tosiaan nuo työkalut.
Mut eikös noitakin ole ollut jo kauan että on videota ja puhetta? Muistan kattoneeni ehkä joku vuosi sitten jotain semmosta AI:lla tehtyä videota jossa joku haastatteli Game of Thrones ja LotR maailman hahmoja.

Viimeksi muokattu:
Argh tämä oli juuri se ikuinen sykli jota kuvailin tuolla aikaisemmissa viesteissä. Älä aina odottele jotain uutta vaan ala tekemään ja luomaan sitä uraa.

Ei, ei tule.. Noi on aivan hirveää paskaa noi kakunleikkaus videot, se yks oli ok joku puol vuotta sitten kun ensi kertaa näki, hymähdin. Loput skipannu automaagisesti. Trendi mennyt jo. Älä lähde tuohon.

No ei sit ois mitään ajatusta laittaa mielikuvitus laukalle ja lähteä tekemään jotain mielenkiintoisia OIKEASTI OMIA LUOMUKSIA aiheeseen liittyen? Sinähä voit luoda vaikka mitä tarinoita jotka kaikki nivoutuu yhteen multiversumia ajatellen, eräänlaista anthologiaa.

juu mulla on siis kaks channelia että toisella pyrin tekemään mahdollisiman viraali tyylistä kontenttia ja toisella sitten noita game universe tyylisiä videoita, eikun mä nimen omaan tykkään rikkoa rajoja jo valmiissa jutuissa, et mä pystyn luomaan semmoisen Horizon universen jota ei tulla ikinä näkemään, että mun Horizon scenaarioissa on lumimyrskyjä, tulimyrskyjä, pyörremyrskyjä, tsunameja, maan järistyksiä, ja ties mitä, mun Horizonissa myös Monster Hunter Monsterit on meganiisia giga monstereita. Mun Final Fantasy VII:ssa summoneina toimii Elden Ringin bossit, ja kaikkee tämmöstä. kun mä generoin nuo clipit niin mä vedin niin absurdeja scenaarioita että mä herätän jo pakolla sillä ihmisten mielenkiinnon, Mun FF7:ssa Tifa on Shinra bossi joka on kunnon Mistress, eli hän on ottanu Scarletin paikan Director Tifana, Itselle generatiivisen AI:n hienous on juuri tuossa että sä pystyt rikkomaan lainalaisuuksia ja rajoja ja kaikki on mahdollista.

mutta juu todennäköisesti pystyisin tekemään myöskin sun duunit mun AI Agenttien avulla paremmin kun sinä itse, niin ymmärrän. että ottaa koville.
Palaanpa tähän vielä. Ohjelmistokehitys on muutakin kuin sitä että antaa agentin tuuttaa koodia sillä välin kun itse juo lattea kahvihuoneessa.

Olen koittanut tekoälyavusteista koodaamista ja aika raisua koodia se teki. Sitä tulosta joutui tosi paljon korjaamaan ja tekemään siitä parempaa jotta sitä voi jatkossa ylläpitää. AI:lla ei ole mitää käryä kontekstista jossa koodia tarvitsee. Pitää olla osaamista ja tietämystä että saa sen bugikasan refaktoroitua, ei maksa vaivaa.

Sen koodinhan se tekoäly ottaa vaikka githubista yms. Parsii kasaan jotain vaan joka teknisesti ehkä toimii jotenki. Sama ku kopsais stackoverflowsta tavaraa.

Nykyää annan AIn kirjottaa mulle hankalat regexit sun muut konstikkaammat tietokantahaut. Koodilogiikan kirjotan edelleen itse.

Suurin osa devaajan arjesta on speksailua ja muuta admin hommaa. Pitää osata asiakkaan toiveet muuttaa niin että he saavat sen mitä tarvitsevat, ei sen mitä haluavat. Tekoäly ei siinä auta, pitää olla osaamista ja tietämystä.

Ja yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on olla tiimipelaaja, ootko hyvä tyyppi, onko sun kanssa kiva kirjottaa koodia, kestääkö päänuppi kritiikin koska joskus sitä kirjottaa outoa koodia mitä itekki naureskelee jälkikäteen.

Kävin tässä vuosi sitten työn kautta henkilökohtaisen kehittymisen kurssilla. Loppukaneettina kouluttaja pyysi kaikkia kirjoittamaan ylös sen ajankohdan jolloin alkaa tekemään näitä opittuja asioita.

Kaikki muut paitsi "nyt" oli väärin.

Tästä erään herran kirjoittelusta auttamasti paistaa "kohta" ja "sitten kun" aika pahasti läpi enkä kyllä henkilökohtaisesti usko että näistä puheista ikinä tulee mitään sen enempää.

Ja kaiken tämän voin sanoa asemasta, jossa olen satavarma ettei tekoäly ole korvaamassa töitäni vielä toviin eli kateus ei ole syynä.

Ei kuulosta kovin turvalliselta, jos kaikki firman koodit ja projektit on jonkun tekoäly-yhtiön tiedossa. Ja ylipäänsä mitäköhän kaikkea firman tietoa noille ylipäätään syötetään.

Itsellä on myös ikävä tapa siirtää asioita "sitten kun"-meiningillä mutta sentään tiedostan sen ongelman ja pyrin ottamaan asioista aina välillä kiinni sillä ajatuksella että "NYT teen enkä joskus".

Mitään "oikeaa hetkeä" ei useinkaan asioille edes ole. Harrastuksissa varsinkaan. Jos haluaa tehdä videoita Youtubeen, niin tekee niitä. Ei odottele aina seuraavaa työkalua tai mallia. Samassa ajassa muut tekee videoita ja kehittyy tekemisessä. Jos ne samat tyypit sitten vielä lähtee AI-hommiin, niin ne on heti kättelyssä edellä koska ne luultavasti osaa dramaturgian, leikkauksen ja ohjauksen jo paremmin kuin tyyppi, joka ulkoistaa mahdollisimman paljon tekemisestä tekoälylle.

Ja sitten yksittäisiä kommentteja erinäisiin kohtiin tapani mukaan:

sä et vaan Shamaniac et ymmärrä AI Maailma realiteettejä, jos tuo on sinun mielestä kökköä, sun pitäisi oikeasti tutkailla minkä tyylisillä kanavilla ja videolla on niitä kymmeniä tuhansia subaajia, ihmiset oikeasti rakastaa nykyään ai contenttia oli se sitten mitä tahansa, ja se on aikailalla syrjäyttämässä kokonaan oikean kontentin tuolla youtuben puolella. mitä tulee tuohon omaan kontenttiin niin se on generoitu parhaalla mahdollisella ai toolilla mitä löytyy oikeasti absuluuttisesti parhaalla toolilla millä pystyn aikalailla replikoimaan minkä tahansa UE5 tai UE4 pelin maailman ja muokkailla sitä promteilla mielin määrin.
Ai niin, ehdin unohtaa että vaikka AI-sisältö on ylivertaista niin sitä ei saa verrata muuhun kuin AI-sisältöön. Ei ainakaan niin kauan kuin ne on täynnä virheitä ja kökköyksiä. Sori unohdukseni.

Itseäni ainakin tympii että sitä AI-shittiä tulee eri syötteisiin. Minäkin joudun niitä "katsomaan" koska some nyt vain toimii niin että se nostaa kamaa esille, jolloin sitä videota näkee pakostakin jonkin verran. Sitten sitä katsoo hetken, kunnes tajuaa että se on taas sitä paskaa. Nykyaikana tekisi vielä aiempaa enemmän jättää koko some pois kun ei enää voi olla entisenkään vertaa varma siitä, mikä on totta ja mikä ei.

Jos joskus oli joku video feikki, niin se tarkoitti lähinnä näyttelyä tai erikoisefektejä, jotka on ansioita itsessään. Nyt jos joku on feikki, niin se on täysin tyhjästä generoitu, jossa ei ole mitään ihmisen tekemää. Paitsi tietysti kaikki se mallimateriaali, johon se pohjautuu ja jota niissä hyväksikäytetään.

mä tiedän että mä tuun menestyy, mä oon tehny kaikki mahdolliset tausta tutkimukset ja muut mulla on niin sanottu varma menestys resepti,
Jos jokainen, joka ajattelee näin olisi oikeassa, olisi maailmassa paljon enemmän menestyneitä ihmisiä. Fakta nyt vain on että vaikka sinulla on kuinka hyvät suunnitelmat olemassa, tarvitsee niiden toteutuminen paljon asioita ennen kuin se on totta. Tuurilla on myös varsinkin tässä asiassa todella iso merkitys - vaikka algoritmejä enemmän tai vähemmän ymmärtäisikin.

tuo LTX 2 tulee olemaan varma tapa menestyä, koska veo 3 clippi maksaa 8 euroa per clippi no LTX 2 maksa mulle mitään jahka se nyt marraskuun lopulla tulee
Siis piratoitko sinä nuo ohjelmat vai miksi saat käyttää niitä ilmaiseksi? Siihenkö se sinun paikallisen ohjelmiston ilmaisuus pohjautuu? Sanoisin myös että se, että voit generoida ilmaiseksi, ei vielä nosta sisältöäsi ihmisten näkyville.

ja se minkä takia mä tiedän että mä tuun menestyy koska mä käytän parhaita mahdollisia AI agentteja, jotka toimii realiajassa että sen kun vaan kysyn siltä että etsi ja kerro minulle aiheet mitkä trendaa tällä viikolla, sitten vaan seuraan perässä,
Niin eli se kissa-video on tullut milloin ja sinä aiot alkaa tehdä niitä ensi vuonna? Eikö tuo sodi sitä vastaan että tekisi heti kun trendi on käsillä?

noi realiaikaiset AI agentit on se suurin voima vara mä en siis kirjoita mitään ite vaan delegoin kaikki agenttien kautta, sen takia mä opin ja kehityn ihan hirveällä vauhilla kaikessa, mä voin delegoida asioita niille, ja olen oppinut ymmärtämään että miten niitä kannattaa hyödyntää. että itse voi sitten keskittyä opettelemaan uusia asioita.
Heh. Tästä tulee taas pomo-vertaus mieleen: ukkeli polttelee sikaria toimistossa ja kehuu miten kehittyy kun juoksuttaa ja pomottaa alaisiaan tekemään eri asioita. Siinä oppii ehkä delegoimaan ja kenties johtamaan mutta ei itse niitä työvaiheita, jotka ulkoistaa muille.

otetaan esimerkki Arc Raidersin tekijöistä jotka hyödyntää AI:ta mielin määrin Arc Raidersissa ja ilman AI:ta tuskin olisi edes koko peliä., aika moni myöskin pelifirmat on tajunnut että minkälainen voimavara se on kun sitä oppii käyttämään. Arc Raidersissahan on esimerkiksi kaikki äänet AI voiceilla tehtyjä

Sinulle tästä jo vastattiinkin mutta jo otsikossa mainitaan ettei AI:lla voi tehdä peliä ja toivotaan ettei jatkossakaan voi. Väliaikaisten assettien tekoonhan se taas on ihan mainio työkalu. Näkee nopeammin miltä peli suunnilleen valmiina näyttää kun saa ruudulle kamat nopeasti.

niin jos et huomannut niin mä aion myös tehdä sitä omaa juttua eli noita what if pelimaailma metaverse juttuja, mutta aion myös tehdä juttuja jotka varmuudella menestyy. ja voin sanoa että noita metaverse juttuja mitä itse aion tehdä, ei kovin moni aio tehdä koska niiden generointi on pirun kallista.
Et voi mitenkään varmuudella tehdä menestyviä videoita. Voit tehdä sellaista, joka trendaa mutta se ei tarkoita että juuri se sinun tekemäsi saa erityisen paljon huomiota. Tosin jos saa tuulta alle, niin sitten se voi ruokkia itse itseään, jolloin tuttu nimi jo riittää vaikka sisältö olisikin vain sitä samaa kuin muillakin.

Nuo metaverset ja What iffit kuulostaa siltä, mitä on jo netti täynnä.

juu todennäköisesti pystyisin tekemään myöskin sun duunit mun AI Agenttien avulla paremmin kun sinä itse, niin ymmärrän. että ottaa koville.
No ei se AI oikeasti vielä pysty tekemään niin huolellista työtä - onneksi - että korvaisi yhtään mitään tai ketään. Johan nämä sinunkin videosi sen todistavat. Samoin mielestäni ne tekijät, jotka käyttää AI:ta hyvin, todistavat että taustalla pitää silti olla osaava ja luova ihminen.

Ei millään pahalla mutta sinä tunnut ulkoistavan kaiken teköälylle aina luovuutta ja mielikuvitusta myöten. Pidät tekoälyä jonain lampun henkenä, joka toteuttaa kaikki toivomuksesi.

ei mennyt auakaan kun algoritmi alkoi ehdottomaan minulle myös muita creatoreita jotka tekee vastaavia videoita. olen siis opetellut myös jonkun verran miten youtube Algoritmit toimii. kun mä tiedän miten ne toimii niin sen takia teen myös tuota toisenlaista kontenttia, jolla saan varmasti näkyvyyttä.
Öö... Eikö jokainen tiedä algoritmeistä sen verran että ne ehdottaa nimenomaan sitä sisältöä, mitä katsoo tai erehtyy katsomaan? Ei tuo nyt kummoista tietoa vaadi kun asian voi todeta ihan käytännössä.

mitä tulee sitten noihin gameplay U4-U5 videoihin niin siitä mä tiedän ettei niitä kukaan muu tee johtuu siitä että se modeli jota käytin niiden clippien generoimiseen maksaa 3,5 euroa per generointi jos sen tekee publicisti voisi siis sanoa että minulla on yli 15 000-20 000 euron arvosta materiaalia generoituna
Ei niiden arvoa voi noin laskea. Varsinkin jos ne on vain koneellasi, on ne miinusarvoisia koska sinulla on mennyt aikaa ja sähköä niiden tekemiseen. Toki ne on materiaalia, joten sen perusteella voi ajatella sen arvokkaana.

Toivotan muuten onnea, jaksamista ja kärsivällisyyttä niiden tuhansien pätkien katseluun, läpikäymiseen ja valikoimiseen. Olen sen verran videoita elämäni aikana tehnyt että matskun läpikäynnissä menee jo pienemmissäkin projekteissa paljon aikaa. Ja sinulla se matsku on käytännössä kymmeniä tai satoja otoksia samasta asiasta.

Tuostakin omaan muuten kokemusta kun kovoilla on kymmenien pelien videoita kaapattuna sitä varten että koostaisin niistä jotain fiilistely-, arvostelu-, tai hassutteluvideoita. Ei vain saa aikaiseksi aloittaa kun tietää että tunnissa tai parissakaan ei saa vielä oikein mitään tehtyä. Perhe-elämässä ei aikaa ole oikein tuollaiseen, joten senkin ajan mieluummin pelaa - ja kaappaa varmasti taas jokusen videon lisää sinne materiaalipankkiin. Ehkä joskus. Mutta en sentään kuvittele että niitä kovin monet tulisi katsomaan vaikka kuinka hyviä tai kauan niitä vääntäisin.

sanotaan näin että ovelana kaverina keksin että heidän erääseen toiseen softaan oli piilotettu tuo kyseinen softa, ja veikkaan että olin aikalailla ainut joka tajusi käyttää kyseistä toimintoa sen sijaan kun muut testaili sillä muita asioita, no mähän generoin 13 000 videota sillä 1 viikkoon
No huh huh. Kova luotto ja kehut sinulla on tänne kirjoittelun aikana aina ollut mutta nyt olet jo ainoa, joka on tuollaisenkin keksinyt että käyttää tekoälyä johonkin muuhun mitä muut.

ei kun nuo tietyt ai yritykset julkaisee softansa localiin käyttöön, mutta se porkkana siinä on että se vaatii pirun tehokkaita koneita, pelkästään nuo image mallit jota käytän ottaa 28-30 gigaa vramia käyttöö, eli se on enemmän kun yksikään tämän hetken peleistä, ja juu sen aion tehdäkkin takia kun materiaalia on niin paljon ja kirjaimellisesti generoin 18-20 tuntia päivässä että aio nyt tehdä vähä aikaa mitään, vaan otan chillistä ja käyn niitä materiaaleja läpi pikku hiljaa.

Tuossa muutama juttu Arc Raidersista, itse olen myös katsonut Arc Raidersin trailerin muutamaankin otteeseen huomaan siellä kyllä mahdollista generatiivisen ai käyttöä, mä itseasissa tein matskut Arc raidersiin Launch trailerin pohjalta, joten pääsee sitten oikein kunnolla vertailemaan niitä. että onko kyseisen trailerin luomiseen oikeasti käytetty AI video softia jahka saan siitä matskut kasaan. ainakin previeweissä muutamakin pätkä näyttää hyvin samalta, minkälaista jälkeä itse tein.

Kyllä nuo epäilyksen varjon pelin päälle ainakin asettaa, kaikkee voi aina tehdä jos ei jää kiinni.

mitä tulee AI agenttien käyttöön niin se miten luovasti niitä osaan käyttään niin se on sitten toinen juttu, voi kun tietäsittekin että mitä kaikkea niillä oikeasti pystyy tekemään, et saan ne tekemään asioita mitä monella ei tulisi mieleen edes kysyä

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom