Never stop the madness and here we go again!
en ookkaan tänne vähä aikaa mitään postaillu mut postataas nyt pitkästä aikaa, oon tosiaan vaan hionut ja hionut omia taitoja ja ensi vuonna ajattelin tehdä läpimurron youtube content creatoriksi, sanotaan näin olen aika vakuuttunut että tulen sen myös tekemään, Richie Renders tosiaan jää harjoittelu kanavaksi olenkin luonut jo kaksi uutta kanavaa, toinen kanava tulee olemaan puhtaaksi Viraali Ai contenttia, ja toinen sitten taa sellaista contenttia joka haluan oikeasti tehdä.
Melkoista ameriikan meininkiä kun ensimmäisenä ei vain aiota alkaa julkaista videoita vaan tehdä suoraan läpimurto. Vähän joudun taas epäilemään kun kuitenkin tuota samaa "sisältöä" on jo nytkin ihan liikaa tarjolla. Jos siis jo pitkään on ollut vaikea saada omaa tuotantoaan suuren yleisön tietoisuuteen, niin nyt se on vielä aiempaakin vaikeampaa. Ennen oli vain ihmisten itse tekemä sisältö, jota oli sitäkin järkyttävät määrät, ja nyt sitten sen päälle AI-sotku, jota voi tehdä kuka vain.
Tälläkin kertaa pystyn osittain samaistumaan, sillä minullakin on ollut huono tapa tehdä useita kanavia eri sisällöille. Siinä on se huono puoli että aina aloittaa alusta. Monet suosioon nousseet kanavat on myös alkaneet käsittääkseni ihan sekalaista kamaa tuottavina kanavina. Monesti ajatuksella että tehdään asiaa intohimosta eikä vaikka joku läpimurto mielessään.
Toki kovilla resursseilla onnistuu sekin että tähtää heti siihen läpimurtoon tietoisesti mutta usein huomaa helposti, mikä sisältö on tehty rakkaudesta lajiin ja mikä vain rahan perässä.
Vähän tympeä tuo että ihan tarkoituksella teet (tai pyrit tekemään) "viraali AI contenttia" mutta oikeasti haluat tehdä jotain ihan muuta. Mutta jokainen tekee kuten tahtoo. Tosin... Sinähän halua tehdä sitä muuta, joten?
sellaista contenttia joka haluan oikeasti tehdä. eli what if Arc raiders meet Metal Gears, What if Barret and Marlene have their own Last of Us Story inside FF7 universe, What if Horizon Zero dawn getting apocalypse ja koko maailma meinaa tuhoutua. taivas on vain rajana että mitä kaikkea tulen keksimään mutta nuo asiat mitä tuossa jo mainitsin niin minulta löytyy niihin matskut jo valmiiksi.
Taivas siis vain on rajana siinä, keiden kaikkien jo tunnettujen nimikkeiden hahmoja voi sekoitella todella epämielikuvituksekkaalla tavalla.
Netti on jo täynnä näitä "what if IP-character 1 meets IP-character 2 in IP-world X"-kamaa. Konseptista lähtien on homma jo niin väsynyttä.
Ja tottakai sinulla on matskut valmiina kun ne on joku muu ideoinut ja tehnyt.
Ja millä tasolla ne meitsin matskut on, niinno mä olen onnistunut generoimaan 13 000 clippiä eri tuon tason laadulla. löytyy Tomb Raideria, löytyy FF7, löytyy God Of Waria löytyy Pacific Rimiä, Botwia, Witcheriä Pokemonia, Mass Effecttiä, Monster Huntteria, Arc Raidersia, Metal Gear Solidia, netflixin Arcanea, Marvelin leffoja, Xenobladeja, ja ties mitä. se ku on jo matskut ja suunnitelmat valmiiksi nyt vaan pitää sitten altaa toteuttamaan niitä,
Aika kökköä menoa taas ja täytyy vain ihmetellä miten sokeaksi sitä ihminen "omalle" työlleen voi tulla.
Kiinnitin huomiota myös sanavalintaan, jossa olet "onnistunut generoimaan" videopätkiä: eikö AI-generointi ole nimenomaan tehty helpoksi? Tämä on vähän sama kuin firman pomo kehuisi että on onnistunut kantamaan 10000 laatikkoa varastoon mutta työntekijäthän ne on sinne oikeasti kantaneet. Tyyppi on korkeintaan ohjeistanut miten laatikot varastoon tulisi laittaa eikä ne sittenkään ole ihan sillä tapaa kuin pomo ne itse ajatteli. Ja jos pyytäisi saman tehtävän uusiksi, niin ne olisi taas vähän eri tavalla mutta ei ihan kuten pomo ajatteli. jne.
Sitten jos mennään siihen Viral kontenttiin niin kiitos sen että Local Ai puoli saa vihdoin oman Veo 3:nsa eli AI video generaattorin jossa on äänet ja mikä tärkeintä puhe myös mukana. niin pystyn tekemään todella helposti tämmöistä kontenttia mitä trendaa nyt isosti tuolla tuben puolella, muutenkin AI kissa videot ja koira videot ja muut hauskat videot on aikalalla syöneet oikeat videot. koska sä voit siellä AI puolella sellaisia asioita mitkä ei oikeasti olisi mahdollista, niin kun itse aion tehdä noille peli puolella sellaisia asioita, mitä et todennäköisesti tule ikinä näkemään kyseisissä peleissä.
Ei helvetin helvetti. Mitään en nykyaikana inhoa niin paljon kuin AI-videoita, jotka matkii oikeita videoita ja elämää. Ei minua kiinnosta nähdä mitään "top 5 cat pranks" jos ne on oikeasti "top 5 fake AI cat pranks".
Sillä on ihan helvetin iso merkitys että onko se asia näissä tapahtunut vaiko ei.
Olen aika vakuuttunut siitä että tulen tekemään Tulevaisuudessa AI:lla kymmeniä tuhansia euroja vuodessa, mä tiedän mikä trendaa ja mulla on sellaiset työkalut nykyään että voin muokkailla eri peli ja elokuva maailmoja mielin määrin oman luovuuden mukaan, et mä nyt näytän niin sanotusti niille epäilijöille. et mihin mä pystyn
En sinänsä halua toivoa kenellekään henkilökohtaisesti mitään ikävää vaan nimenomaan menestystä, onnea jne. mutta AI-sontaa en kyllä maailmaan toivoisi yhtään lisää ja ne vanhatkin poistettavaksi.
Sinulle on myös tosi vaikea toivottaa menestystä ja onnea kun olet niin ikävällä asenteella ja tähtäimellä liikkeellä: koko juttu ei tunnu olevan sinulle kuin muiden asioilla hyötymistä.
Sekin vielä että pelkkä trendien seuraaminen ei ole oikeasti se juttu, sillä kaikkihan sitä tekevät. Jos oikeasti haluat olla läpimurtoa tekemässä, pitäisi sinun luoda trendi tai pari: käyttää oikeasti edes vähän sitä luovuutta eikä matkia muita ja yrittää tehdä samaa.
Enkä minä sinänsä epäile ettetkö voisi tavoitteeseen päästä mutta koen että epäilyni on ihan aiheellisia ottaen huomioon miten paljon tuota mainitsemaasi kamaa on jo nyt linjoilla. Millä tapaa juuri se sinun kamasi tekee läpimurron? Ei mahdotonta siis mutta mielestäni sille on hyvin pieni mahdollisuus.