Destizille ihan vakavasti kysymys. Oletko koskaan harkinnut että tiukkaan kalenteriisi voisi sisällyttää myös jotain sosiaalistentaitojen treenaamista? On välillä kyllä niin sekavaa ja epäsosiaalista viestittelyä että pistää kyllä miettimään. Jos lähes jokaisen muun ihmisen viesti tuntuu hyökkäykseltä ja ajautuu jatkuvasti konflikti tilanteisiin niin olisi varmasti paikallaan pohtia omaa ulosantia. Et varmasti itsekään ole oikeassa elämässä noin kärkäs, tai jos olisit niin konflikteihin ajautuisi jo varmasti kaupan kassalla (esim. kortti ei toimi jostain teknisestä syystä -> joku epäilee maksukykyä -> alkaa lihasten pullistelu ja sijoitussalkun esittely... siinä saisi varmasti muilta ihmisiltä aika nopeasti pahaa silmää ja pahimmassa tapauksessa jopa kuuluisasti turpaan). Ihan näin ystävällisenä neuvona vaan, kannattaa pohtia asiaa.
Tämän ketjun seuraaminen on kaikesta huolimatta ollut viihdyttävää.
Mutta on-topic (peukut moderaattoreille pitkäpinnaisuudesta että on näinkin kauan saanut keskustelu pyöriä!). AI ei ole itselleni mikään ykkös mielenkiinnon aihe mutta olen tässä yrittänyt jollain tavalla pysyä maailman menossa mukana. Aiheeseen liittyviä podcasteja mm. tullut kuunneltua että ymmärtäisi tätä ilmiötä paremmin. Siltikin, näin casuaalista ei-koodari "tavallisen ihmisen" näkökulmasta en ole vieläkään nähnyt mitään tekoälyyn liittyvää, joka olisi erityisen huikeaa. Yritykset hyödyntävät AI:ta varmasti monella eri tavoin, mistä ei olekaan kaikkialla tietoa mutta netissä nähdyt asiat on vain loputonta meemi tulvaa tms. hassun hauskaa sisältöä, tai teoreettista pohdintaa mitä hienoa AI:lla voisi tehdä. Odotan vieläkin sitä ensimmäistä uutista missä esim. AI:n avulla on vauhditettu merkittävästi jotain syöpälääkkeen kehitystä tai saavutettu muuten jotain oikeasti yhteiskunnallisesti merkittävää. Tai ei ole ainakaan tullut sellaista vastaan vielä.
juu oikeessa tosiaan oot, että oon tulistunut helposti viime aikoina, oon tosiaan nukkunut 4 tuntia yössä ja generoinut päivät pitkät. jos mä suoraan puhun niin sellainen toimiva vaikka 2 minuutin video AI:lla tosi vaikea tehdä, et kaikki tekee jotain 10 sekunnin pätkiä tai niitä kävelyvideoita, esim vaikka ne robotti videot mitä sillon linkkasin niin ne on kaikki alle 10 sekunnin videoita. tuonne meidän Discordiinkin jossa on noita ihmisiä joilla on noita 30 000 euron konesetuppeja niin nekin suurimmaksi osaksi tekee jotain videoita joissa nainen tanssi vaikka Shufflea.
et haluan tosiaan että ihmiset ymmärtää että AI videon tekeminen on oikeasti todella vaikeaa, jos siis haluaa tehdä seamless videon otetaan nyt vaikka että ihminen käy vaikka 4-5 eri kaupassa, ja että se olisi vaikka vlog tyylinen semmosen videon tekeminen vaatisi ihan hirveästi tekemistä ja sen takia moni arvostaa tosiaan noita mun videoita tuolla meidän discordin puolella aina kun niitä linkkailen, kun ne tietää et miten vaikea niitä on tehdä, ja moni arvostaa mua sen takia tuolla discordin puolella koska mä en tee niitä tanssivia naisvideoita niin kun kaikki muut melkeinpä heistä.
otin nimet pois mutta tässä on se mitä suurinosa ihmimistä tekee AI:lla, (meidän Patreon AI discordin video share board) et sä teet joko niitä naisia tai sitten sä teet kävely videoita, fusion videoita, tosiaan tai sit teet jotain 5 clipin koosteita. (niinkun mä oon esim tehnyt) ei sellaisia AI osaajia olekkaan jotka tekee vaikka 4-5min minuutin videoita, koska se veisi aivan liikaa aikaa ja vaatisi 400-500 generointia. tossa on tosiaan kahdella ihmisillä se 10 000 euron näytönohjain ja silti tosiaan tekee näitä naisia. koska 5 sekunttia on maksimi edelleen per clippi mitä sä voit tehdä edelleen tuolla Wan 2.2 modelilla. ja tietenkin moni tekee näitä myös sen takia koska ne tietää että ne toimii.

joo sillä Veo 3:lla pystyy tekemään vähän erinlaista matskua kuten niitä haastattelu videoita, koska se on ainut videogenerointi softa joka sisältää myös ne äänet, se on tosiaan 1 euro per generointi. sit ku tiedän että välillä sä tarviit 10-20 generointiin että onnistut jossain niin Veo:lla videoiden tekeminen nousisi nopeasti sinne 50-100 euroon. et se on videogenerointi softa millä ei tosiaan huvikseen tehdä videoita.
et mun mielestä monella on vähä turhan epärealistiset odotukset minusta että miltä niiden videoiden pitäisi näyttää AI:lla tehdessä. vähä sama kun vertaisi unreal engine 5 pelejä että niiden pitäisi olla jo täysin photorealistisella tasolla.
tää on se reality mitä sä teet AI:lla ja toimii (kaverilla yli 100k tilaajaa), et joo vaikka ei täällä palstalla tämän tyylisiä videoita hirveästi arvosteta mutta ympäri maalimaa tällaisia videoita todellakin katsellaan, sen takia mäkin haluan tehdä sellaista kontenttia mitä toimii maailmanlaajuisesti. et mä otan ehkä vinkkejä täältä mutta fakta se on että tää on hyvin pieni foorumi lopulta. short videot on muutenkin sellaisia et se on juuri AI:lle tehtyjä eli 10-25 sekunnin videoita niin ihmiset kattoo shortteja vaikka välttämättä aihe sillai kiinnostaisikaan, koska ne on niin lyhyitä.
Viimeksi muokattu: