Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin no jos et tajunnut niin noita what if -juttuja on tube pullollaan riesaksi asti. Eli noi ei ole sun omia juttuja. Et taida edes käsittää mitä se tarkoittaa vaikka ratakiskosta vääntäisi.

Olet myös aikonut jo aika kauan.

niinno herra on hyvä ja etsii minulle what if videon vaikka Horizonista sitten joka on tehty unreal engine 5:lla tai Decima Engine tasoista jälkeä, et varmasti löydä. niin ku sanoin mä pystyn replikoimaan sen koko maailman ja muokkailemaan sitä mielin määrin. eli pystyn tarvittaessa tekemään jälkeä mistä ei edes erota onko se AI:lla tehty vai oikeaa pelikuvaa. jätkä ei tunnu tajuavan että sillä laadulla ja tyylilläkin on eroa itse pystyn tekemään 4k 60fps tasoista jälkeä.

niinno herra on hyvä ja etsii minulle what if videon vaikka Horizonista sitten joka on tehty unreal engine 5:lla tai Decima Engine tasoista jälkeä, et varmasti löydä. niin ku sanoin mä pystyn replikoimaan sen koko maailman ja muokkailemaan sitä mielin määrin. eli pystyn tarvittaessa tekemään jälkeä mistä ei edes erota onko se AI:lla tehty vai oikeaa pelikuvaa. jätkä ei tunnu tajuavan että sillä laadulla ja tyylilläkin on eroa itse pystyn tekemään 4k 60fps tasoista jälkeä.
Jätkä, mun ei tartte hakea sulle mitään. Jatka vaan noiden sun juttujen tekemist. Toivotan menestystä.

Jätkä, mun ei tartte hakea sulle mitään. Jatka vaan noiden sun juttujen tekemist. Toivotan menestystä.

ihanan katkeraa. mutta juu todennäköisesti pystyisin tekemään myöskin sun duunit mun AI Agenttien avulla paremmin kun sinä itse, niin ymmärrän. että ottaa koville. ei millään pahalla mutta paistaa katkeruus sitä kohtaa että ai ottaa kokoajan valtaa ohjelmoinnista ja muussa IT alan jutussa enemmän ja enemmän ja sitten pitää purkaa se johonkin.

Viimeksi muokattu:
@DestiZ Tee meitille semmottiin video sitten, niin ei tarvitte arpoa että pystytkö sellasia tekemään vai et, eikä etenkään tarvii alkaa ettimään, kun sitä AI tauhkaa on koko juutuubi täynnä.

Viimeksi muokattu:
Mun on edelleen hyvin vaikea käsittää miksi kukaan katsoisi tuollaisia videoita? Olisiko siis tarkoitus tehdä jotain videoita, missä hahmot seikkailee toisissa maailmoissa? Ainakin tuosta esimerkkipätkästä on vielä aika pitkä matka siihen, että se näyttäisi kovin hyvältä ja vaikka näyttäisikin, niin tulee taas vastaan se sama este: tekijänoikeudet. Eihän mitään tuollaista voi kaupallistaa, kun hahmot ovat tekijänoikeuksilla suojattuja?

Niin no jos et tajunnut niin noita what if -juttuja on tube pullollaan riesaksi asti. Eli noi ei ole sun omia juttuja. Et taida edes käsittää mitä se tarkoittaa vaikka ratakiskosta vääntäisi.

Olet myös aikonut jo aika kauan.
EU reguloimassa kovaan vauhtiin tätä AI hässäkkää.
Ammutaan itseämme koipeen kilpailukyvyn dimensiossa että kuka vaan(kiina? jenkit?) saa tehdä mitä vaan ilman mitään luottoa että laatu on mitä on, mutta sitten taas toisessa dimensiossa kilpailukyvyn kannalta EU tuote maksaa enempi, mutta on sitten luokilteltua ja serifioitua 'hyvää shittiä'

niin ku mä sanoin niin ihmiset kattelee kaikenlaista poikkeavaa kun kyse on AI:sta, niin kun esimerkiksi nuo viral videot mitä tuossa mainitsin, kannattaa tosiaan tutustua siihen että minkälainen kontentti trendaa yksi suosituimpia viime vuosion juttuja on fuusio hahmot missä yhdistetään kaksi eri pelimaailman ja elokuva maailman hahmoa. eli poikkeavuus on iso teema kiinnostavassa ai kontentissa. eli luot kiinnostavia scenaarioita ja asioita mitkä ei todennäköisesti ikinä tule tapahtumaan kyseisissä peliuniversumeissa.

tekijänoikeudet AI puolella on tosiaan vielä aika läyhät, aikalailla jokainen AI vastaan tullut viime aikoina AI puolen firma voittanut ne, Middjourney case todennäköisesti ratkeaa vasta 2027, se voi sitten käynnistää ketjureaktion jos midjourney sen häviää mutta se on sitten sen ajan murhe, mutta en ihmittelisi vaikka sekin lopulta päättyisi Middjourneyn voittoon, aika hyviä argumenttejä heillä myös ollut disneyn puolelle että voivat myöskin voittaa mutta juu en usko että tekijänoikeusasioista tarvitsee olla huolissaan ainakaan puolentoista vuoteen.

Ja tuo Arc Raiders on osoittanut suosiollaan sen että ei ihmisiä lopulta enää kiinnosta että käytetäänkö sitä AI:ta vai ei, esim pelien luontiin hyvänä esimerkkinä tosiaan nuo AI voicet joita peli käyttää.

Viimeksi muokattu:
ihanan katkeraa. mutta juu todennäköisesti pystyisin tekemään myöskin sun duunit mun AI Agenttien avulla paremmin kun sinä itse, niin ymmärrän. että ottaa koville. ei millään pahalla mutta paistaa katkeruus sitä kohtaa että ai ottaa kokoajan valtaa ohjelmoinnista ja muussa IT alan jutussa enemmän ja enemmän ja sitten pitää purkaa se johonkin.
Näh ei ole katkeruutta. Voisinhan minä itekki ryhtyä noihin halutessani, mun intressit on muissa touhuissa.

Enemmän naureskelen tota henkselien paukuttelua ennen kuin on varsinaisesti mitään konkreettista alla. Totta kai pidän sulle peukkuja että menestyt. Sulla vaan toistuu täällä se sama kuvio. Kovia suunnitelmia, voit tehdä mitä vaan mutta jostai syystä sun aihepiiri pyörii tunnettujen valmiiden hahmojen ja assettien ympärillä. Sitte kun se juttu löytyy, niin ennen mitään suurempaa tekemistä odotellaan ensin jotain uutta modelia joka räjäyttää pankin. Sitte sykli alkaa alusta.

Vakaasti edelleen uskon että sun tavoittelema suosio on ihan muissa aiheissa ja hahmoissa. Uskon että porukka haluis mieluummin seurata jotain uutta.

Otetaa esimerkiksi vaikka helvetin suosittu Why files -kanava. Siellä AJ tekee videoita esim kryptideistä, paranormaalista, salaliitoista ja käyttää AI klippejä osana loistavaa tarinankerrontaa. Tuollaisia seuraa mielellään ja annan tuollaiselle AI käytöllä kolme peukkua ylös.

Menestyt kyllä mutta koita jotain semmosta mitä ei ole nähty. Itseä ei esim. kiinnosta yhtää Horizon sisältö, mikä ihme sais minut kattomaan sellasta? Luulen että sun suurin haaste ja ongelma täl hetkel onkin se että katot liikaa sitä mikä trendaa viraalisti milläki hetkel. Trendit kuolee nopeasti, siksi ehkä et ole vielä päässy vauhtiin.

Miten ois vaikka jonkun kirjasarjan/fantasia- tai scifimaailman tarinalliset lore-videot esim Why filesin tyyliin? Sitte et ois kiinni missää trendissä ja voisit keskitty täysillä hyvän ja mielenkiintoisen sisällön tekoon.

Viimeksi muokattu:
otetaan esimerkki Arc Raidersin tekijöistä jotka hyödyntää AI:ta mielin määrin Arc Raidersissa ja ilman AI:ta tuskin olisi edes koko peliä., aika moni myöskin pelifirmat on tajunnut että minkälainen voimavara se on kun sitä oppii käyttämään. Arc Raidersissahan on esimerkiksi kaikki äänet AI voiceilla tehtyjä

Et taida edes lukea näitä sun omia linkkejä?

Heti otsikko: Arc Raiders lead says games "can't be built by an AI" and "I hope they never can,"

Ja sitten perään monta kertaa tekijöiltä vakuutteluja, että ääninäyttely nauhoitettiin ensin näyttelijöiden kanssa, jonka jälkeen mallinneetiin esimerkiksi "item x here" heittoja varten, kun esineitä lisättiin. Tämäkin on herättänyt sen verran närää, että tekijät ovat nyt olleet viimeiset pari viikkoa pyytelemässä anteeksi ja kertomassa ettei tarkoitus ole viedä kenenkään duuneja.

Mitä muuten sille sun edelliselle varmalle hitille, eli lasten/nuorten kirjalle ja TV sarjalle, jonka piti olla ihan varma nakki?

Kannattaa tutustua enemmän tuohon Arc Raidersiin AI käyttöön, ovat myös sanoneet että voivat halutessaan tehdä pelin minkä tahansa uuden Aseen AI:n avulla, eli tekijät voi sanoa mitä tahansa mutta niin kun sanoin niin peliä tuskin edes olisi ilman AI:ta, helppo se on jälkikäteen pyydellä anteeksi, onhan steamissäkin niitä jotka käyttää generatiivista AI:ta ja ovat sanoneet että myöhemmin korvaavat ne oikeilla Voice Actoreilla ja voice Actresseilla. Ei kannata aina uskoa kaikkea mitä tekijät sanoo, varsinkin jos lukee heidän aiempia lausuntojaan, ovat siis korjanneet lausuntojaan kun saaneet kriitikkiä

tuossa on muuten Cohh ja Amelian keskustelu aiheesta, no Amelian mielipide ei lopulta hirveästi painanut, vaan cohh taitaa pelata peliä tällä hetkelläkin, empä myöskään ihmettele jos sieltä konsolifinin puolelta tulee eräältä henkilöltä arvostelu pelistä tuon lausunnon jälkeen, joka onkin sitten aikalailla vuoden kovin takinkääntö, minulle siis tuo että tekijät ovat pyydelleet anteeksi sen jälkeen kun ovat ensin pelillä tehneet miljoonia näyttäytyy lähinnä sillä että oikeuttaa itselleen mahdollisesti arvostelemaan pelin, vaikka aiemmat lausunnot ovat olleet täysin ristiriidassa

Viimeksi muokattu:
@DestiZ olet kertonut nämä samat asiat meille kuukausia sitten. Silloin olit tekemässä jotain vähän toisenlaista sisältöä, jolla meinasit menestyä. Teitkö ikinä sitä? Jos teit, niin miten se menestyi YouTubessa?

Se on tavallaan hyvä, että on kova luotto omaan tekemiseen, mutta ei YouTubessa noin vaan ruveta tienaamaan kymmeniä tuhansia vuodessa. Oma sisältö täytyy saada jotenkin erottumaan massasta, minkä lisäksi YouTuben täytyy vielä puskea sisältöä näkyviin. Tosin sanoen algoritmin täytyy myös "hyväksyä" sisältösi. Otan vielä esimerkiksi ketjussa aiemminkin mainitut Stormtrooper Vlog -videot. Ne on tosi laadukkaan oloisesti tehty ja mikä tärkeintä ovat sisällöltään oivaltavia ja hauskoja. Kanavalla on 53 tuhatta tilaajaa ja videot kerää keskimäärin joitakin kymmeniä tuhansia katselukertoja. Sanoisin, että noilla määrillä ei vielä ihan hirveitä rahasummia tienata. Ilmeisesti pystyt kuitenkin parempaan. Laita joku kunnon video Youtubeen ja näytä meille epäilijöille, että täältä pesee.

Sitten tuo sinun tällä kertaa valitsema tyyli/aihe. Jos nyt sivuutetaan kaikki tekijänoikeuksiin liittyvät jutut, niin millainen kiinnostus katsojille on näihin what if -videoihin? Omalaatuisia ne tuskin on sinun tekemänä yhtään sen enempää kuin jonkun toisen tekemänä, mutta kerääkö ne siis katsojia? Onko antaa esimerkkiä?

Viimeksi muokattu:
empä myöskään ihmettele jos sieltä konsolifinin puolelta tulee eräältä henkilöltä arvostelu pelistä tuon lausunnon jälkeen, joka onkin sitten aikalailla vuoden kovin takinkääntö, minulle siis tuo että tekijät ovat pyydelleet anteeksi sen jälkeen kun ovat ensin pelillä tehneet miljoonia näyttäytyy lähinnä sillä että oikeuttaa itselleen mahdollisesti arvostelemaan pelin, vaikka aiemmat lausunnot ovat olleet täysin ristiriidassa
Jarrua painetaan sitten jälleen kerran kun tässä huumassa on lähtenyt taas ihan mopo käsistä.

Ylös Bottom