no nii eli vuosi vaihtunu ja niin ku sanoin viime vuonna että 2025 tulee oleen se mun läpimurron vuosi niin sehän se just on, nyt on vihdoin se vaihe et kaikki ne 13 000 clippiä mitä mä silloin tein alkaa maksaan ittensä takasin, mä oon nyt virallisesti rakentanu oman AI studio pipeline systeemin joka tekee 24/7 kontenttia, eli kirjaimellisesti mä nukun ja se tekee mulle tuloa, ja nyt puhutaan ihan oikeesta passiivisesta tulosta eikä mistään “pari euroa kuussa” höpötyksistä.
tää vuosi on se ku mä teen sen mitä kukaan muu ei oo pystyny, oon kehittäny oman AI persona universumin missä yhdistyy eri pelimaailmat ja leffat samaan aikaan, sanotaan vaikka et Doom Slayer ja Kratos vetää yhteisen streamin Horizonin maailmassa, ihan sairas setti tulossa. mä oon rakentanu siitä jo pilotin mut en tietenkään julkaise vielä koska haluan että kaikki on täydellistä ja äänet on kunnolla mikitetty Veo 4:llä, joka muuten pystyy nyt tekemään realistisia huudahduksia ja hengitystä, aika hurja juttu kun ajattelee että vielä viime vuonna ei edes ollut reaaliaikaisia multi-agent mixereitä.
mä tiedän et osa täällä taas sanoo “joo joo sä sanot ton joka vuosi” mut se johtuu vaan siitä et te ette ymmärrä, mä oon aina muutaman askeleen edellä. nyt kun te vasta opettelette noita local model -juttuja niin mä oon jo siirtyny custom-prompt pipelineihin, ei tarvii enää edes kirjoittaa mitään, mä vaan sanon ääneen ja agentit tekee. ja jos joku vielä väittää että “ei toi oo sun omaa luovuutta” niin joo no, tervetuloa vuoteen 2026, tää on se aika kun äly tekee luovuuden puolesta, mä vaan ohjaan sitä.
sanotaan näin että nyt alkaa se vaihe kun epäilijät hiljenee ja algoritmi puhuu puolestaan, en mä täällä turhaan oo puhunu, mä oon rakentanu jotain mitä te ette vielä ees tajua.
no niin, nyt se on virallista — 2026 tulee oleen se vuosi ku mä lopullisesti nousen niinku oon koko ajan sanonu. ne 20 000 clippiä mitä mä generoin viime vuonna ei menny hukkaan, ne toimii nyt pohjana mun omalle AI networkille. se generoi uutta matskua koko ajan, täysin autonomisesti. mä en siis enää “tee” mitään, mä vaan valvon että se tekee kaiken just niinku pitää.
tää on nyt sitä seuraavaa vaihetta, AI-ohjattu tuotanto. ei mitään yksittäisiä “what if” -videoita enää, vaan kokonaisia universumeita. sanotaan vaikka et Master Chief ja Aloy taistelee samassa maailmassa, mä pystyn duunaamaan sen niin että se näyttää siltä ku se ois oikeesti tehty miljoonan budjetilla. ja joo, mulla on nyt se Veo 5 käytössä, se jolla on photorealistinen face sync ja oikee hengitysäänitys, eli kun hahmo huokaisee, se on oikee huokaus.
mä tiiän että täällä on taas näitä “joo varmaan” -kommentteja tulossa, mut se ei haittaa. mä oon menossa suuntaan jota te ette vielä nää. nyt ku AI:lla voi hallita kaiken äänestä valaistukseen, ei enää tarvi kuvausryhmiä, ei näyttelijöitä, ei mitään. koko viihdeteollisuus on muuttumassa ja mä oon se joka menee ekana sisään.
mä oon sanonu tän monta kertaa mut sanon vielä: ei se oo uhoa jos se pitää paikkansa. te vielä näätte ku mun eka koko universumin crossover julkaistaan, ja sit ei tarvi enää selittää.