Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5: Lisälaitteet ja tarvikkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Nyt se saapuu eli itse ostettuja pelejä voi Portalin avulla pelata suoraan pilvestä. Harmi että se on lukittuna PS+:n Premium tason takana vaikka olihan se ehkä vähän odotettavissa.
Päivitys v6.0.0 on julkaistu, mutta vielä aika lailla yskii tuo pilvestä striimaus. Heti aamulla kahdeksan maissa koko Streaming Games on PlayStation Plus -kategoria oli täysin tyhjä. Omat pelit eli se Streaming Games in Your Library kyllä populoitui peleistä, mutta siellä oli tuplia joukossa, eikä mikään siltikään käynnistynyt. Stream-napin painamisesta tulee edelleen "This streaming game isn't available right now. Try again later." -virheilmoitus.

Hakukaan ei alkuun toiminut laisinkaan, mutta nyt sieltä jopa tulee osumia.

Vaan jospa se tuosta päivän mittaan tokenisi käyttökuntoon.

Moro. Oisko heittää suosituksia ps5 kuulokkeista, tarkoitus olis päivitellä entiset Sonyn pulse 3deet uusiin? Enimmäkseen tulee FPS pelejä pelailtua.

Moro. Oisko heittää suosituksia ps5 kuulokkeista, tarkoitus olis päivitellä entiset Sonyn pulse 3deet uusiin? Enimmäkseen tulee FPS pelejä pelailtua.
Itse ostin vasta HyperX Cloud Alphat. On kyllä laadukkaat ja hyvä ääniset. Otin suoraan myös äänityshommiinkin asti mukaan kun sen verran asiallista äänentoistoa tuntui olevan. Mikki on myös mukavan jämerä ja on irrotettava. Samoin piuhan saa irti ja siinä tulee jatkopiuha, joka jakaa äänen ja mikin eri kanaviin pc-käyttöä varten.

Nuo on tosiaan langalliset, sillä itse haluan nimenomaan piuhalliset koska en jaksa olla jatkuvasti yhdistämässä jotain langattomia kaikkiin eri laitteisiin, joiden välillä niitä vaihtelen. Piuhalla homma menee paljon nopeammin. Samoin ei ole pientäkään viivettä ja usein myös ääni on parempi piuhojen kautta kuin langattomana.

Löytyy myös Sennheiser PXC 550 II ja siitä on nimenomaan mainittu että ääni paranee kun laittaa piuhalla eikä bluetoothin kautta. Nämä on tosin itsellä television katseluun, joten en tiedä miten ne pelaamiseen sopisivat. Erillistä puomimikkiä näissä ei ole mutta pitäisi olla useampi mikki kuulokkeissa itsessään koska näissä on kaikki vastamelut ja muut systeemit, joilla voisi ottaa puhelinkäyttöön jne.

HyperX Cloud Alphasta tosin on myös langattomat versiot. Jos se on tuo sama langattomana, niin näiden langallisten perusteella uskaltaisin laittaa ehdolle. Käy katselemassa arvosteluita jne. että vaikuttaako yhtään siltä mitä kaipaat.

Jos taas haluat jatkaa Sonyn linjalla, niin sitten vaihtoehdot on vähissä. Siellä varmaan on joku seuraaja olemassa?

No tässä tuolta Rtings-sivulta arvostelu mainitsemistani ja ostamistani kuulokkeista:

Rtings-arvostelu: HyperX Cloud Alpha
Rtings-arvostelu: HyperX Cloud Alpha (langaton versio)

Gaming -käytön parhaiten arvostellut kuulokkeet tästä linkistä

Kannattaa sitten vähän lueskella sen mukaan, että mitkä ominaisuudet itselle tärkeitä. Tuolla voi helposti vertailla laitteita ja ominaisuuksia.

Hintoja kannattaa myös katsella. Itse usein päädyn arvosteluita lukemaan niin päin, että näen tarjouksen jostain tuotteesta ja alan vasta sitten ottamaan selvää mikä sen laatu on. Sitten vertailen sitä muihin ja jos joku vaikuttaa paremmalta, niin katson onko hinta myös samaa luokkaa vai kalliimpi. Jos on samaa tai halvempi niin ottaa paremman ja jos kalliimpi merkittävästi, niin ottaa sen mitä on katsellut jos se vain muuten sopii omaan käyttötarkoitukseen.

Itse olen arvostanut kuulokkeissa aina tuota "neutral sound"-ominaisuutta koska editoin videoita ja ääniä sekä äänitän myös itse, joten haluan että kuulokkeet toistaisi ääniä edes joten kuten "oikein". En ole kokenut että tuosta ominaisuudesta olisi haittaa pelaamissakaan mutta jotkut kai tykkää että on vaikka enemmän bassoa tms.

Tosin neutral sound on 7.9 ja wired gaming 7.5, joten mielestäni tuo hoitaa molemmat (arvostelun perusteella) hyvin. Langattomissa on muuten heti vähän huonompi tuo neutral sound, joten kyllä niissä aina jotain menettää kun menee langattomiin. Tosin monia langattomiahan voi käyttää myös piuhojen kera.

Itse arvostan sitä että kuulokkeet on monikäyttöiset ja kestävät. Piuhoja pitää siis saada vaihdettua ja niiden pitää sopia moneen touhuun. Vielä monipuolisemmaksi nuo omani olisin saanut jos ne toimisivat myös langattomina mutta sitä ominaisuutta en tarvitse koska sitä varten minulla tosiaan on erilliset kuulokkeet. Niissä tosin sellainen ärsyttävyys että myös langallisena käyttää akkua, joten kaikki sellaiset halusin eliminoida kun ostin tuon HyperX:n. En halua alkaa laittamaan latauspiuhaa kiinni siinä kohtaa kun haluaisi vain pelata tms.

En osaa sanoa käyttääkö myös HyperX:n langattomat kuulokkeet akkua kun ovat kiinni piuhalla. Tai voiko niitä edes kytkeä piuhalla kiinni. Kannattaa siis tutkiskella itse noita asioita.

Viimeksi muokattu:
No tässä tuolta Rtings-sivulta arvostelu mainitsemistani ja ostamistani kuulokkeista:

Rtings-arvostelu: HyperX Cloud Alpha
Rtings-arvostelu: HyperX Cloud Alpha (langaton versio)

Gaming -käytön parhaiten arvostellut kuulokkeet tästä linkistä

Kannattaa sitten vähän lueskella sen mukaan, että mitkä ominaisuudet itselle tärkeitä. Tuolla voi helposti vertailla laitteita ja ominaisuuksia.

Hintoja kannattaa myös katsella. Itse usein päädyn arvosteluita lukemaan niin päin, että näen tarjouksen jostain tuotteesta ja alan vasta sitten ottamaan selvää mikä sen laatu on. Sitten vertailen sitä muihin ja jos joku vaikuttaa paremmalta, niin katson onko hinta myös samaa luokkaa vai kalliimpi. Jos on samaa tai halvempi niin ottaa paremman ja jos kalliimpi merkittävästi, niin ottaa sen mitä on katsellut jos se vain muuten sopii omaan käyttötarkoitukseen.

Itse olen arvostanut kuulokkeissa aina tuota "neutral sound"-ominaisuutta koska editoin videoita ja ääniä sekä äänitän myös itse, joten haluan että kuulokkeet toistaisi ääniä edes joten kuten "oikein". En ole kokenut että tuosta ominaisuudesta olisi haittaa pelaamissakaan mutta jotkut kai tykkää että on vaikka enemmän bassoa tms.

Tosin neutral sound on 7.9 ja wired gaming 7.5, joten mielestäni tuo hoitaa molemmat (arvostelun perusteella) hyvin. Langattomissa on muuten heti vähän huonompi tuo neutral sound, joten kyllä niissä aina jotain menettää kun menee langattomiin. Tosin monia langattomiahan voi käyttää myös piuhojen kera.

Itse arvostan sitä että kuulokkeet on monikäyttöiset ja kestävät. Piuhoja pitää siis saada vaihdettua ja niiden pitää sopia moneen touhuun. Vielä monipuolisemmaksi nuo omani olisin saanut jos ne toimisivat myös langattomina mutta sitä ominaisuutta en tarvitse koska sitä varten minulla tosiaan on erilliset kuulokkeet. Niissä tosin sellainen ärsyttävyys että myös langallisena käyttää akkua, joten kaikki sellaiset halusin eliminoida kun ostin tuon HyperX:n. En halua alkaa laittamaan latauspiuhaa kiinni siinä kohtaa kun haluaisi vain pelata tms.

En osaa sanoa käyttääkö myös HyperX:n langattomat kuulokkeet akkua kun ovat kiinni piuhalla. Tai voiko niitä edes kytkeä piuhalla kiinni. Kannattaa siis tutkiskella itse noita asioita.
Aika paljon tulee itsekkin lueskeltua tuota rtings sivustoa. Tsekkailin aiemmin tuossa ainakin steelseriesin, turtle beachin ja razerin arvosteluita. Pitää nuo hyper äxät vielä vilkasta.

Aika paljon tulee itsekkin lueskeltua tuota rtings sivustoa. Tsekkailin aiemmin tuossa ainakin steelseriesin, turtle beachin ja razerin arvosteluita. Pitää nuo hyper äxät vielä vilkasta.
Ei nuo siis välttämättä paras vaihtoehto ole mutta en kyllä ole vähääkään pettynyt näihin. Tarjouksesta alle 50 euroa ja täysin sitä mitä tarvitsin ja ehkä enemmänkin. Lähinnä sen verran vertailin että katselin mihin noita on verrattua ja paljon ne maksaa. Ei löytänyt siihen hetkeen samalla hintaa mitään mitä olisi edes harkinnut. Kalliimmat olisi ollut mutta niidenkin kanssa vähän niin ja näin että onko edes paremmat. Ulkoasu lähinnä oli mieleeni vielä hitusen enemmän. Siis Logitech G Pro X oli se, mitä myös katselin. 70 euroa olisi ne olleet samaan aikaan tarjouksessa. Vaihtopehmusteet ja joku teline oli ainakin ekstraa ostamiini nähden mutta vertailujen mukaan tuo ei automaattisesti ole voittaja vaan riippuu vähän mitä arvottaa ja minkä verran.

Mutta juuri sen takia, että näitä voisi vatvoa ikuisuuksia, päädyin vain tilaamaan Alphat koska piti jotkin äänentoistajat päähän saada. Ja uskallan tosiaan kehua parin pelikerran ja äänieditoinnin perusteella.

Ylös Bottom