No tässä tuolta Rtings-sivulta arvostelu mainitsemistani ja ostamistani kuulokkeista:
Rtings-arvostelu: HyperX Cloud Alpha
Rtings-arvostelu: HyperX Cloud Alpha (langaton versio)
Gaming -käytön parhaiten arvostellut kuulokkeet tästä linkistä
Kannattaa sitten vähän lueskella sen mukaan, että mitkä ominaisuudet itselle tärkeitä. Tuolla voi helposti vertailla laitteita ja ominaisuuksia.
Hintoja kannattaa myös katsella. Itse usein päädyn arvosteluita lukemaan niin päin, että näen tarjouksen jostain tuotteesta ja alan vasta sitten ottamaan selvää mikä sen laatu on. Sitten vertailen sitä muihin ja jos joku vaikuttaa paremmalta, niin katson onko hinta myös samaa luokkaa vai kalliimpi. Jos on samaa tai halvempi niin ottaa paremman ja jos kalliimpi merkittävästi, niin ottaa sen mitä on katsellut jos se vain muuten sopii omaan käyttötarkoitukseen.
Itse olen arvostanut kuulokkeissa aina tuota "neutral sound"-ominaisuutta koska editoin videoita ja ääniä sekä äänitän myös itse, joten haluan että kuulokkeet toistaisi ääniä edes joten kuten "oikein". En ole kokenut että tuosta ominaisuudesta olisi haittaa pelaamissakaan mutta jotkut kai tykkää että on vaikka enemmän bassoa tms.
Tosin neutral sound on 7.9 ja wired gaming 7.5, joten mielestäni tuo hoitaa molemmat (arvostelun perusteella) hyvin. Langattomissa on muuten heti vähän huonompi tuo neutral sound, joten kyllä niissä aina jotain menettää kun menee langattomiin. Tosin monia langattomiahan voi käyttää myös piuhojen kera.
Itse arvostan sitä että kuulokkeet on monikäyttöiset ja kestävät. Piuhoja pitää siis saada vaihdettua ja niiden pitää sopia moneen touhuun. Vielä monipuolisemmaksi nuo omani olisin saanut jos ne toimisivat myös langattomina mutta sitä ominaisuutta en tarvitse koska sitä varten minulla tosiaan on erilliset kuulokkeet. Niissä tosin sellainen ärsyttävyys että myös langallisena käyttää akkua, joten kaikki sellaiset halusin eliminoida kun ostin tuon HyperX:n. En halua alkaa laittamaan latauspiuhaa kiinni siinä kohtaa kun haluaisi vain pelata tms.
En osaa sanoa käyttääkö myös HyperX:n langattomat kuulokkeet akkua kun ovat kiinni piuhalla. Tai voiko niitä edes kytkeä piuhalla kiinni. Kannattaa siis tutkiskella itse noita asioita.