Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

S.T.A.L.K.E.R. 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeveriS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Vaikuttaa laadukkaalta peliltä, tulee vähän Metro, Atomfall ja Fallout mieleen. Voi olla että pääsee vuoden parhaimpien pelien joukkoon. Pakko on kehittäjiä tukea.
Ei ihmekkään jos tulee Metro mieleen, kun Metro pelien tekijät ovat entisiä Stalker kehittäjiä :)

Fun Fact, 4A Games (studio that makes Metro) was founded by Ex-GSC Game world (STALKER) devs.
 
Vaikuttaa laadukkaalta peliltä, tulee vähän Metro, Atomfall ja Fallout mieleen. Voi olla että pääsee vuoden parhaimpien pelien joukkoon. Pakko on kehittäjiä tukea.
Juu, tuli boxille ostettua omaksi tuo Ultimate Edition-versio, ihan jo pelkän tuen takia, vaikka olisi voinut ilmaiseksikin pelata Game Passin kautta. Toki olen tykännyt aikaisemmista Stalkereista varsin paljon, joten kiinnostava peli oli joka tapauksessa kyseessä. Jätin kuitenkin pelin aika alkuvaiheeseen kesken, kun se on ollut varsin buginen pitkäänkin. Pian voisi olla kyllä aika pelata peliä jo sitten urakalla eteenpäin boxilla, jos se alkaisi viimeinkin olla jo aika hyvässä kuosissa.
 
Viimeksi muokattu:
No tuli tää napattua, ja ilman aiempaa kosketuspintaa mihinkään näistä.

Alkuun en ollut mitenkään ihan kauhean vakuuttunut, mutta mukavasti tuo pyöriminen Zonessa on nyt kuitenkin pari päivää maistunut. Sää ja visu on parhaimmillaan oikein tunnelmallinen, esimerkiksi tavallinen ukkosmysrky.

Nuo erikoisilmiöt eli anomalyt ovat aika ärsyttäviä, ja osa jopa huvittavia, kuten vaikka ilmassa sinkoava tappava pahvilaatikko :D Niille voisi olla vaikka optio.

Tähtääminen on aika onnetonta ainakin oletuksilla. Onneksi sitä voi säätää. Etenkin nilkoissa pyörivät ja hyppelehtivät otukset ovat raivostuttavia.

PS5 Pro:lla peli näyttää Performance-moodissa ihan ok, korkeintaan kohtuulliselta, mutta ei todellakaan mitenkään ihmeelliseltä; toki pyörii lähes koko ajan sen 60fps. Pop in on tosin aika surkeaa katsottavaa, ja samoin oli Quality-moodin pelikelvoton diashow.

NPC:iden glitchailu ja häröily ja muu epätasaisuus laadussa tai tyyliin yhdet purkitetut lainit on aika aneemista, ”immersion” rikkomista.

Välimatkat ovat koko ajan pitkiä, eli talsimista piisaa. Tiedän että se on hieman tämän pelin ”tunnelman” pointtikin, mutta kyllä joku fast travel edes käytyihin paikkoihin olis voinut olla. Tiedän guide-systeemin, mutta se ei pelaa ymmärtääkseni kaikkialle. Kamaa tulee nimittäin paljon, ja sitä pitäisi käydä tyhjentämässä täyttyvästä inventaariosta lokeroon - jotka löytyvät vain tukikohdista.

Tarina on sen verran alussa vielä, että siitä on paha sanoa vielä mitään. Jotkut faktiot siellä kinastelevat, ja pelaaja voi sumplia niiden välissä.

Pelissä saa kaikenlaista nättiä uniformua ja kaasumaskia, ja joku photo mode tms olis ollut kiva jotta niitä näkisikin.
 
Pitää kyllä tämänkin laittaa peluuseen. Julkaisusta asti tämä peli on odottanut hyllyssä :D

Mietin, että voisin tästäkin tehdä pelailun ER:n ja Villagen ohelle.
 
Pitää kyllä tämänkin laittaa peluuseen. Julkaisusta asti tämä peli on odottanut hyllyssä :D

Mietin, että voisin tästäkin tehdä pelailun ER:n ja Villagen ohelle.
Minne se sun Silent Hill 2 Remake pelailu hävisi? Lähinnä kun nyt lähdin kunnolla myös omalta osaltani kauhuilemaan, niin tuli Silent Hill 2 ketjussa vastaan että "video ei saatavilla".
 
Minne se sun Silent Hill 2 Remake pelailu hävisi? Lähinnä kun nyt lähdin kunnolla myös omalta osaltani kauhuilemaan, niin tuli Silent Hill 2 ketjussa vastaan että "video ei saatavilla".
Ikävä kyllä kanavan vaihdon yhteydessä videot hävisivät, eikä minulla ole niitä videoita enää tallessa missään. Tästä lähtien kyllä pitää tallentaa jokaisen videon koneelle.

Tosin, saattaa olla että aloitan pelin uudestaan alusta joskus. Mutta pahoittelut tosiaan.
 


Tämä menee yksinpuheluksi, mutta ei se mitään :D

Eli pelailu tosiaan alkoi nyt. Pyörii ihan hyvin Series X:llä. Ei ollut ainakaan enää tuossa alussa FPS-droppeja.
 
Joo ehkä vähän jatketta omaan kommenttiini ylempää, nyt kun tullut pelailtua enemmän. Juoni näyttäisi olevan (vasta) puolessa välissä, parikyt tuntia takana.

Kyllähän tämä tosiaan Pro:lla ihan hyvältä näyttää, vaikka pop-in vähän silmiiä särkeekin. Ja on välillä jopa aika hieno, jos tuota ankeaa syksyistä maisemaa nyt sellaiseksi voi kutsua. Ja karttahan on tosiaan iso, ja sisältää ties mitä koluttavaa pommisuojaa.

Jatkuvasta paikasta toiseen edestaas kävelystä en nyt niin välitä edelleenkään. Tämä korostuu, kun näiden pelien perisynti eli liian painavat kantamukset hidastavat menon mateluksi. Moni vastaava pelihän antaa ammusten painon anteeksi, tämä ei (”realismia”).

Perusvaikeustasollakin kuolo korjaa erinäisistä syistä aika herkästi, joten easyllä mennään - mikä taas on vähän liian helppo.

Yleinen keskeneräisyys mm. hahmoanimaatioissa ja niiden muut sekoilut hämmentävät, kun eikös tämä ole jo aika vanha peli.
 
Joo ehkä vähän jatketta omaan kommenttiini ylempää, nyt kun tullut pelailtua enemmän. Juoni näyttäisi olevan (vasta) puolessa välissä, parikyt tuntia takana.

Kyllähän tämä tosiaan Pro:lla ihan hyvältä näyttää, vaikka pop-in vähän silmiiä särkeekin. Ja on välillä jopa aika hieno, jos tuota ankeaa syksyistä maisemaa nyt sellaiseksi voi kutsua. Ja karttahan on tosiaan iso, ja sisältää ties mitä koluttavaa pommisuojaa.

Jatkuvasta paikasta toiseen edestaas kävelystä en nyt niin välitä edelleenkään. Tämä korostuu, kun näiden pelien perisynti eli liian painavat kantamukset hidastavat menon mateluksi. Moni vastaava pelihän antaa ammusten painon anteeksi, tämä ei (”realismia”).

Perusvaikeustasollakin kuolo korjaa erinäisistä syistä aika herkästi, joten easyllä mennään - mikä taas on vähän liian helppo.

Yleinen keskeneräisyys mm. hahmoanimaatioissa ja niiden muut sekoilut hämmentävät, kun eikös tämä ole jo aika vanha peli.
Nuo asiat vähän kuuluvat Stalkkerihin. Vaikka ei tämä tietenkään realismiin pyri, mutta pointtina on tehdä autenttinen kokemus.

Toki, pitää sanoa etten minäkään ole tuon uuden vaikeusasteen fani. Rajoitetut tallennukset ovat liikaa minulle. Ei ole hauska menettää edistymistä, jos vaikka yllättäen yöllä lapset heräävät tai peli kaatuu.
 
Viimeksi muokattu:
Stalkeris kuoleman ja vaaran kuuluu hengittää niskaa. Ei siellä zonessa mitään puistokävelyitä harrasteta ja uusille stalkereille, hidastakaa vauhtia ja tarkkailkaa ympäristöä. Jokaiseen taisteluun ei ole pakko osallistua. Karkuun juokseminen ei ole häpeän asia. Ja vaikeusastetta voi säätää valikosta.

Sitten kokeneille stalkereille suosittelen ehdottomasti tätä modia: Better Ballistics Redux and Core - Hardcore Zone Overhau. Aivan mahtava modi. Toivottovasti päivittäisivät nuo muut modit myös, varsinki tuo 4 tunnin päivän pituus, parempi taskulamppu ja taktisesti vähän alempaa asetta pitävä modi.
 


Tuli tuossa eka isompi bugi vastaan. Mutta onneksi pelin sammuttaminen auttoi. Pelihän itse on kyllä rautaa, pidän kyllä paljon tästä. Menee helposti vanhojen edelle mielestäni.

Sielt on tulossa hotfixiä piakkoin. Itselläni kerran jäätyny tän päivityksen aikana aika alussa, mut ei se menoa haittaa. Vuoden aikana tullut sellaisia bugeja, jotka on estänyt etenemisen tarinassa. Ja pieni kevennys, pelissä ei ole bugeja vaan anomalyja ;)
 
Kovasti tekis mieli mennä zoneen, arvosteluja tässä eilen kattelin ym. Mutta jotenkin on tunne että peli ei ole vielä ihan valmis ja tulee vielä paljon lisää parannuksia, voisin kuvitella että vuoden päästä alkaa olemaan jo melko hyvin korjattu ja mahollisesti dlc.t ym. Ainakin joku engine update tähän on tulossa joskus kuukausien päästä, pelin hinta ei nytkään paha mutta tulee varmaa vielä enemmän halpenee ja vielä enemmän olemaan valmis peli.

Ei täl sinänsä kiire ole, vaikka se talsiminen ja hidas laahustelu nyt ns. kuuluu tähän peliin mutta peli on aika iso? kuulemma, eikä fast travelia niinkö? Jonkinlainen ruosteinen lada kulkuvälineenä vois olla edes välillä käytössä, tässä liikkuminen ykkösen tapaan käydään kai ihan vain kävelemällä?

Juoksulle tässä on kuitenkin kai tehty joku muutos ettei tarvii vetää happee 10 sekunnin välein. En tiie, katotaa nyt kun backlogia vois tyhjentää eikä kasvattaa, jotenkin pelkään että peli jäis kuitenkin kesken sen takia kun ei ole vielä ihan valmis vaikka ps5 versio onkin kai aika paljon parempi mitä peli julkkaris joskus.
 
Kovasti tekis mieli mennä zoneen, arvosteluja tässä eilen kattelin ym. Mutta jotenkin on tunne että peli ei ole vielä ihan valmis ja tulee vielä paljon lisää parannuksia, voisin kuvitella että vuoden päästä alkaa olemaan jo melko hyvin korjattu ja mahollisesti dlc.t ym. Ainakin joku engine update tähän on tulossa joskus kuukausien päästä, pelin hinta ei nytkään paha mutta tulee varmaa vielä enemmän halpenee ja vielä enemmän olemaan valmis peli.

Ei täl sinänsä kiire ole, vaikka se talsiminen ja hidas laahustelu nyt ns. kuuluu tähän peliin mutta peli on aika iso? kuulemma, eikä fast travelia niinkö? Jonkinlainen ruosteinen lada kulkuvälineenä vois olla edes välillä käytössä, tässä liikkuminen ykkösen tapaan käydään kai ihan vain kävelemällä?

Juoksulle tässä on kuitenkin kai tehty joku muutos ettei tarvii vetää happee 10 sekunnin välein. En tiie, katotaa nyt kun backlogia vois tyhjentää eikä kasvattaa, jotenkin pelkään että peli jäis kuitenkin kesken sen takia kun ei ole vielä ihan valmis vaikka ps5 versio onkin kai aika paljon parempi mitä peli julkkaris joskus.
En ole pitkälle päässyt, mutta ilmeisesti tässä on iso kartta. Paljon tutkittavaa ja kävellen mennään.

Bugeja ei ainakaan Series X:llä tuota yhtä lukuunottamatta ei ole tullut vastaan.
 
En ole pitkälle päässyt, mutta ilmeisesti tässä on iso kartta. Paljon tutkittavaa ja kävellen mennään.

Bugeja ei ainakaan Series X:llä tuota yhtä lukuunottamatta ei ole tullut vastaan.

Hmm, jotenkin kovasti kuten sanoin tekis mieli lähtee talsimaan zonelle, en odota tästä mitään täydellistä bugitonta peliä, mutta pelkästään tämä pelin ympäristö jotka on otettu kait oikean elämän paikoista ainakin osittain, se niin sanotusti kömpelyys ja hidas raskas laahustelu tietyl taval houkuttaa, vaaran tuntu ja mestojen tutkimista ym mysteeriä. Tämä kaikki oli silloin vuosia sitten ykkösessä jotenkin hemmetin hienoa vaikka koko peli oli todella raakile ja buginen silti monille asioille antoi anteeksi kun se fiilis vaa oli jotenkin niin kuumottavan hienoa.

En tiie, kattoo nyt pystynkö vastustamaan, olishan tuol muitakin vaihtoehtoja vaikka nyt se uusin ghost of yötei, mutta jostain syystä tämä houkuttais enemmän.:rolleyes:
 
Hmm, jotenkin kovasti kuten sanoin tekis mieli lähtee talsimaan zonelle, en odota tästä mitään täydellistä bugitonta peliä, mutta pelkästään tämä pelin ympäristö jotka on otettu kait oikean elämän paikoista ainakin osittain, se niin sanotusti kömpelyys ja hidas raskas laahustelu tietyl taval houkuttaa, vaaran tuntu ja mestojen tutkimista ym mysteeriä. Tämä kaikki oli silloin vuosia sitten ykkösessä jotenkin hemmetin hienoa vaikka koko peli oli todella raakile ja buginen silti monille asioille antoi anteeksi kun se fiilis vaa oli jotenkin niin kuumottavan hienoa.

En tiie, kattoo nyt pystynkö vastustamaan, olishan tuol muitakin vaihtoehtoja vaikka nyt se uusin ghost of yötei, mutta jostain syystä tämä houkuttais enemmän.:rolleyes:
Juu ei tämä nopeatempoinen peli ole, vaikka möllit käykin vauhdilla kimppuun :D

Varsinkin korkeimmilla vaikeusasteilla tässä pitää oikeasti miettiä etukäteen, että mitä on tekemässä. Päättömästi juostessa henkiröinen lähtee hyvinkin helposti.
 
Juu ei tämä nopeatempoinen peli ole, vaikka möllit käykin vauhdilla kimppuun :D

Varsinkin korkeimmilla vaikeusasteilla tässä pitää oikeasti miettiä etukäteen, että mitä on tekemässä. Päättömästi juostessa henkiröinen lähtee hyvinkin helposti.

Mites tämä tekoäly tässä? Se nyt tiedetää ettei ne mitään mensan jäseniä ole mut lähinnä sitä mietin että ampuvatko jostain miljoonan kilometrin päästä 100% tarkkuudella seinien läpi jne ja itte et tiedä yhtää mistä ammutaa ja semmosta ns, "kusetus kuolemia" jne, se meinaan oli ykköses suurin fiilistä latistava rasitus. Ei paljon hienot ukkoset ja tutkiminen enää siinä vaiheessa auta jos taistelu on tämmöstä tuskaa.
 
Ylös Bottom