Vähän väsyttävää toistella tai selitellä sinulle asioita kun vetelet mukaan kaikkea ihan ihme ylimääräistä sissi- ja laatikkosettiä ja puhut ristiin rastiin asioista.
Taktiset laatikot? Sissitaso?
Tässä keskustelussa ei ole ollut mitään järkeä enää vähään aikaan.
Huoh. No sovitaan sitten vaikka että en ymmärrä näitä sinun sissilaatikoitasi ja muita hienouksia. Enemmän olisi kyllä merkitystä sillä itse aiheella kuin näillä sinun opetustuokioillasi, joilla ei ole aiheeseen mitään merkitystä. Ja jos koit kouluttavasi minua, niin etkö nyt epäonnistunut aika pahasti opettajana kun et osannut asiaasi ymmärrettävästi selittää? Ne opettaa, jotka ei osaa?
Se on yhä kuluttajat, jotka on määrittämässä asioiden yleistymistä. Piste. Siihen on ihan turha tuoda mitään tasoja ja sissilaatikoita mukaan. Tuntuu nyt että yrität lähinnä päteä laatikoillasi kun ei ole itse aiheeseen sanottavaa.
Menen taas tähän ansaan kun lähden laatikoitesi sisään pomppimaan mutta pakko kysyä: miten se on epäkohta kun kuluttajat toimii kuten kuluttajat toimii? Ei bisnekset voi tai ainakaan niiden ei kannata rustata suunnitelmiin osaksi kuluttajia. Tai no, koska ne on vain suunnitelmia niin voi toki mutta kun ei ne ole töissä firmassa, niin ei ne toimi suunnitelman mukaan. Ja joo joo, suunnitelma on saada ne toimimaan halutulla tavalla mutta sinä väität että on epäkohta, kun kuluttaja ei tee kuten joku suuri suunnitelma "määrää". Ihan helvetin naurettava juttu.
Huoh. Itse aloitit vertaamaan Apple muihin, joten siksi minäkin sitä teen. Itse siis korttisi olet ensin pelannut. Pelaan vain samaa peliä.
Tämä mihin vastasit, ei ollut sinulle. Kuten nähdään, et selvästi lue näitä viestejä kunnolla, joten ei ihme että keskustelu on mitä on: piirtelet laatikoita ja selität sissilaatikoista sen sijaan että harrastaisit lukemisen ymmärtämistä.
Ei tee enkä niin sanonut. Lue se tekstini uudestaan, siellä se vastaus on. Älä siis keksi jotain, mitä en ole sanonut. Tai selitä jostain laatikoista, jotka vain sotkee aiheesta keskustelua.
Kyse ei ollut stereotypiasta. Lue se teksti, vastaus on siellä. Itsekin olet sanonut että Apple on poistanut liittimiä laitteistaan ja että se on hyvä. Olet argumentistani esimerkkitapaus mutta et sinä silti edes tajua mitä tämä "esimerkkitapaus" tarkoittaa, vaan luultavasti seuraavaksi luulet minun haukkuneen sinua jotenkin tässä. En ole sitäkään tehnyt.
Ai sitä että en tarkoita että kaikki ovat? Sitäkö kohtaa etsit kenties? Siellä se on, joten en siis tosiaan väitä.
Jättämään? Pitikö minun? Sinunhan se piti jo moneen kertaan.

Annettavaa sinulla ei kyllä ole vähään aikaan ollut, joten ihan ok ettei jatketa.
Tässäpä onkin oiva esimerkki sinun logiikasta: "olet laatikossa + et ymmärrä + en puhu henkilökohtaisesti", samassa kappaleessa. Huh huh.
Kumma kun niissä läppäreissä kuitenkin ihan todistettavasti on ollut ja yhä monin paikoin on monipuolisesti liitäntöjä. Niihin kyllä mahtuisi siis niitä, sen kuin laittaisi: on kaksi kylkeä ja takaosa. Ei ole enää edes levyasemia ja 2.5"-kovalevyjä viemässä tilaa. Ongelma on siinä, että niistä yritetään tehdä täysin sileitä vehkeitä joka puolelta eikä siinä etteikö niihin saisi halutessaan portteja enemmän.
Et vastannut minulle mutta tältä kantilta minäkin olen pitkälti asiaan ottanut osaa, en niinkään kamojen roudauksen kannalta.
Hyvin harvoin vien läppäriä edes kodista ulos, saati että ottaisin silloin mukaan muuta kuin sen ja virtajohdon. Jos jotain pitää matkalla ollessa yhdistää, niin se on yleensä vain puhelin ja sieltä saa langattomasti tai pilvipalveluiden kauttakin siirrot tehtyä. Se on sitä nykyaikaa kun ei tarvitse piuhoja ollenkaan, nääs. Kotona sitten taas on tosiaan paljon laitteita, jotka haluan suoraan kiinni läppäriin, joten läppärissä tai tietokoneessa tarvitsen X määrän eri portteja.
Siihen päälle vielä se näkemykseni, että onko kuluttajan kannalta syytä tai järkeä edistyksen takia ostaa uutta kamaa sen sijaan että ostaisi sitä mitä itse tarvitsee ja käyttää. Aika yksinkertaista eikä siihen tarvitse sissilaatikoita tai muuta sekoilua mukaan.