Vastoin kaikkien neuvoja kävin hakemassa sen asuksen läppärin, koska olen jääräpää joka ei jaksa alkaa säätämään palautusten kanssa enkä myöskään ole mulkku joka vaan jättää paketin noutamatta.
Eilen sitten aloin sen kanssa säätämään kiljun voimalla ja alku oli lupaava sillä mä sain ohitettua windows tilin luomisen tubesta löytyneen komentorivi kikan avulla.
PSVR2 sovellus myös löysi ohjaimet välittömästi, so far so good.
No itse psvr 2 ei sitten toiminutkaan ja steam vr herjaa kuinka pitäs olla käytössä sama näyttis mitä koneen ykkös näyttökin käyttää eli usb-c portin display port ei sitten ilmeisesti käytä sitä kunnon näyttistä.
Myös task manager näytti kummankin näyttiksen olevan käytössä.
Esim pelialueen määrityksessä mulla näkyi vr laseissa se steam vr:n perus "latausruutu" ja lasien kameran kuva oli läppärin näytöllä.
No onneksi mulla on se quest 3s joten ostin sille kaikkien kehuman virtual desktopin ja latasin koneelle virtual desktop streamer softan ja johan alkoi homma toimimaan.
Tosin se wrc ei pyörinyt vr moodissa edes ultra low asetuksilla joten tein siitä refund pyynnön.
Dirt rally 2.0 sitten toimikin kaikki tärkeimmät asetukset high tasolla eli tien pinta, varjot, puut jne.
Esim peilit ja muut turhuudet otin kokonaan pois kun ei niillä rallia ajaessa mitään tee ja tuota tulikin tänään ajettua yli 4 tuntia ja se näyttää niin paljon paremmalta mitä eka dirt rally psvr:n kanssa jota on tullut ajettua vuosittain vuodesta 2019 lähtien.
Tosin mulla on asynchronous SpaceWarp käytössä eli kone pyörittää peliä 45fps ja sitten keinotekoisesti tehdään siitä 90fps kuva.
Mua tuo ei haittaa koskaan vaikka siitä tehdään aina iso numero jos peli ei pyöri lasien natiivi virkistystaajuudella ja enemmän mua ihmetyttää miksi tuostakin käytetään eri nimitystä valmistajasta riippuen sillä sonylla on reprojection joka on täysin sama asia ja myös ilmeisesti nvidian framegen on ihan sama joten miksi tuosta ei voi käyttää jotain yhteistä nimitystä?
Varsinkin tuo metan asynchronous SpaceWarp kuulostaa aivan helvetin typerältä eikä kerro tippaakaan mistä on kyse.
Fallout 4 vr:n kohdalla isoimmat ongelmat on pelissä itsessään.
Eka huomasin kuinka hahmo kävelee kuin kännissä olisi ja tajusin kyseessä olevan controller based movement eli jos ohjainta kallistaa edes hiukan oikealle niin se hahmo sitten kävelee hieman oikealle eikä tuolle ole mitään valintaa pelissä.
Onneksi ongelma selvisi googlen avulla ja kun lisäsi yhden rivin ini tiedostoon niin ongelma korjaantui.
Toinen ongelma on se kuinka peli näyttää siltä kuin se stutteroisi jatkuvasti sillä kamera tärisee aina kun kävelet vaikka vaan pienen kiven yli ja niitähän tuolla riittää.
Tuon saa korjattua modeilla, mutta ne vaatii taas yhden uuden tilin luomista nexus mods sivustolle joten ajattelin kokeilla jos sitä kuitenkin sietäisi.
Joten olen luottavainen, että kyllä se alyx varmasti toimii myös.
Muutenhan mua kiinnostaakin lähinnä ps2 pelien pelaaminen emulaattorilla ja pari vanhempaa peliä. Jos vaikka nyt viimein saisi pelata brutal legendin taas kerran läpi, mutta tällä kertaa maksimi asetuksilla ja 60fps.
Sen verran testasin, että hdmi portti ainakin käyttää sitä kunnon näyttistä ja pelasin sonic rumblea melkein viis tuntia

Ja kuten alkuperäisessä viestissä sanoin niin tuon varsin vähäisen pelaamisen lisäksi tuolla tulee lähinnä katsottua opas videoita ja muuta vastaavaa kun tulee tarve eli isoimmat AAA pelit pelaan edelleen konsoleilla.
Mulla vaan oli muutenkin tarve uudelle läppärille kun vanhassa ei toimi edes näppäimistö ellei näyttö ole oikeassa kulmassa ja sitten oli nuo pari peliä mitkä haluan kokea.