Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdom Come: Deliverance (2018) - pelti kiinni keskiajalla!

En ihan allekirjoita tuota että remaster (tai mikä tuo onkaan) olisi lähinnä tai erityisesti "faneille". Minusta jokaisen kannattaa antaa pelille tilaisuus, sillä jos se iskee, on se parhaita pelikokemuksia mitä genressä voi saada. Vioistaan huolimatta. Faneja taas syntyy kun sitä peliä pelaa enkä näe että kakkosesta välttämättä on enää helppo palata ykkösen pariin. Kokisin jopa että helpompi pelata ilman että on tottunut kakkosen paremmuuteen.

Harmittavaa ettei tarjoa isompia parannuksia mutta jos keskittyvät KCD3:een, niin ei sitten kyllä harmita yhtään. Sen mitä olen asiaa lukenut, niin Henryn seikkailut ei välttämättä jatku tai ainakin voi olla pitkä aikahyppy, jos siis oikein muistan. Liittyi siis ihan siihen, miten historia on mennyt, kai. Toki Henry ja kaverit on iso osa pelien lumoa mutta jos samalla rakkaudella saa uuden pelin/osan, niin ihan sama kenellä siellä pelataan. Voihan se olla sitten vaikka jotain jälkikasvua jos halutaan sitoa aiempaan porukkaan enemmän tai vähemmän.

Woman's Lot myös todisti että peli on ihan yhtä hyvä vaikka pelattaisiin muillakin hahmoilla, joskin toki siinäkin oli tuttu sivuhahmo pelaajan ohjaksissa.

Kaikilla ei varmasti ole samanlaista kärsivällisyyttä kuin itselläni mutta suosittelen silti antamaan ihan kunnon mahdollisuuden pelille. Tämän pelin kanssa pari tuntiakaan ei vielä oikein avaa sitä miksi pelistä ihmiset niin pitää. Alku myös voi olla melkoista suossa rämpimistä ja kiroilua mutta sen läpi jos jaksaa, niin ainakin itse sain yhden parhaista pelikokemuksista.

Kakkonen on parempi heittämällä ja ilman ykköstä pärjää mutta itse kyllä jälkikäteen ainakin näen että ykkösen pelaaminen ennen kakkosta oli täysin oikea ratkaisu.

Viimeksi muokattu:
Oho, jollain tubettajalla ollut 7kk tämä next-gen versio testissä. Ei mikään ihme, että niitä huhuja tästä uudesta versiosta on ollut niin paljon.

KCD 1 ollut itsellä useita kuukausia tauolla, kun olen odottanut tätä päivitystä. Nyt täytyy jatkaa seikkailua, että pääse vielä tänä vuonna myös KCD2 pariin.

Aavistuksen enemmän ne paranteli asioita mitä itse ajattelin. Tuohan on nyt käytännössä PC-version tasoinen. Huikeata!

Ostin tovi sitten tän vitosella pleikalle ja jäin odottelee josko päivittyis ja voi veljet! Nyt näyttää hyvältä ja sulavalta! Syy miksi pelasin kcd2 eka. Pari peliä alta pois ja onha se uppouduttava Henryn maailmaan taas!
Itse tein saman pari viikkoa sitten samalla ajatuksella, vaan enpä ajatellut päivityksen iskevän näin pian! :D

Saa luva jäädä kyllä odottamaan varmaan kauaksikin aikaa, sillä KCD2 on 110h jälkeen vielä aivan täynnä tekemistä. Hieman sellainen ähky meinaa tulla, mutta tehtävät kauttaaltaan sen verran kiinnostavia, etten ole viitsinyt vielä alkaa rajaamaan pääjuoneen.

Meneekö tuo nyt niin että jos ostan PS4 royal editionin 8€ saan PS5 version ilmaiseksi ? Olen confuse.

Kyllä menee. Osta PS4 Royal versio 8€ saat PS5 päivityksen ilmaiseksi.
Superkiitos tästä! Tämä oli se syy miksen uskaltanut vielä ostaa, koska olisihan se harmittanut ihan yltiömäisesti jos olisin ostanut PS4 version ja next gen pitäisi sitten ostaa erikseen.

Aika ison päivityksen saanut PS5. Framerate notkahtelee välillä aika pahasti kylässä mutta riippuu miten usein sitä tapahtuu onko se haitaksi kuinka pahasti.

Aika ison päivityksen saanut PS5. Framerate notkahtelee välillä aika pahasti kylässä mutta riippuu miten usein sitä tapahtuu onko se haitaksi kuinka pahasti.

Se on PC:lläkin todella raskasta isossa kylässä. Vaatii prossulta tehoa.

Toistaiseksi mitä kokeillut niin loistavasti toimii PS5-versio. Pelin kuvanlaatu toki paljon parempi ja se auttaa erottamaan sekä löytämään kaikenlaista loottia myös helpommin. Ja sitten tuo 60fps tekee kyllä ohjauksesta ja taistelusta paljon sulavampaa, on aika tärkeätä first person peliassä.

Onhan tätä myös PC:llä tullut pelattua, mutta aina niissä on eri raudalla lämmöt kohonnut ja meteli noussut. Ja tosiaan mikään vakaa 60fps ei myöskään ollut taattu PC:llä. Konsoliversio on täysin hiljainen ja lisäksi nyt latausajat on huomattavasti paremmat mitä PS4-versiossa.

Huikea päivitys, tämän pelaa nyt todella mielellään läpi. Ainoastaan trophyt nyt jakautuu kahden eri versio kesken, mutta ei niiden takia viitsi peliä aloittaa alusta asti.

Itteä ei pienet kaupunkinytkähtelyt haittaa ku tähän on tultu 30fps pelistä! Uskosin että muualla tai pikkukylissä edes huomaa mitään.
Vähän voi ketuttaa alussa QOL jutut mitä ei välttämättä ykkösessä ole kakkosen tapaan mutta äkkiäkös siihen tottuu, loistava peli varmasti tämäkin!

Se on PC:lläkin todella raskasta isossa kylässä. Vaatii prossulta tehoa.

Toistaiseksi mitä kokeillut niin loistavasti toimii PS5-versio. Pelin kuvanlaatu toki paljon parempi ja se auttaa erottamaan sekä löytämään kaikenlaista loottia myös helpommin. Ja sitten tuo 60fps tekee kyllä ohjauksesta ja taistelusta paljon sulavampaa, on aika tärkeätä first person peliassä.

Onhan tätä myös PC:llä tullut pelattua, mutta aina niissä on eri raudalla lämmöt kohonnut ja meteli noussut. Ja tosiaan mikään vakaa 60fps ei myöskään ollut taattu PC:llä. Konsoliversio on täysin hiljainen ja lisäksi nyt latausajat on huomattavasti paremmat mitä PS4-versiossa.

Huikea päivitys, tämän pelaa nyt todella mielellään läpi. Ainoastaan trophyt nyt jakautuu kahden eri versio kesken, mutta ei niiden takia viitsi peliä aloittaa alusta asti.

Joo itse joskus alottelin PC versiota tehokkaamla koneella joten se oli teknisesti tätä parempi kokemus. Mutta ei PS5 versio ainakaan Prolla paljon häpeä sitä. Aikalailla maksimi PC asetukset tässä on nyt ja framerate suurimman osan ajasta oli 60, en toki ole kunnolla päässyt näkemään peliä kun alussa olet niin pitkään lukossa tutorial tehtävissä ja nyt olen "vankina" siellä toisessa linnoituksessa. Yrittänyt keksiä keinoa päästä ulos sieltä ja siihen meni aika paljon peliajasta mutta luulen että minulla on seuraavalla pelikerralla tie vapauteen.

Yleensä itselle pelit missä puhutaan englantia aksentilla särähtää korvaan jotenkin oudosti ja esim. Assassina Creed pelit on aina jotenkin tönkön kuulosia mutta tässä pelissä dialogu on jotenkin tosi hyvin tehty että sitä jaksaa kuunnella. Muutenkin tuo peli on mielenkiintoinen sen karujen realisimiin painottuvien mekaniikkojen takia joista en yleensä pidä mutta tässä jotenkin pystyn sietämään niitä. Toki en tätä sillon PC:llä varmaan 10h enempää pelannut joten en nyt ihan hirveästi ehtinyt kokemaan. Nyt varmasti pleikalla tulee pelattua enemmän kun on teknisesti pätevä versio.

Otan tästä sellaisen pitkäaikaisen projektin jota yritän pelailla aina kun ei ole muuta. Kohta tulee Ressu Eineri 9 ja FF2 remake joten varmasti ne menee peluuseen mutta sitten aina jatketaan kun on mahdollisuus. Eikä tästä nyt tosiaan tullu maksettua kun se 8€ niin ei tarvi paljon edes pelata ja saa jo rahoille vastinetta mutta eiköhän tähän se muutama kymmenen tuntia tule upotettua ainakin joten silkkaa ryöstöähän tuo on pelaajan puoleleta tuo hinta on kun sillä saa niin paljon sisältöä. :D

Suosittelen kyllä antamaan pelille tuohon hintaan mahdollisuuden vaikka se onkin vähän kankea joiltain osin niin rakkaus pelaamista kohtaan tästä paistaa 100x enemmän kun vaikka jostain Ubisoftin peleistä.

Minäpä hetken pelaan tätä vaan ja meen sit nukkuu. Oli pakko repiä itsensä irti pelistä että ei mene aamuun asti. Pääsin Rattayn nurkille jopa ja sitten jään kiinni lukon luvattomasta avaamisesta kun unohdin ettei tämä toimi kuin normaalit pelit. Sitten piileskellään vartijoilta puskassa ja kun ajattelin että kaikki on hyvin niin eikös Rattayn porteilla vartija pysäytä ja pyydä rahaa jota minulla ei ole ja sitten istuttiin vankilassa 3 päivää.

Aika kova tuomio väärinkäsityksestä, luulin että pelaan Skyrimiä. Tämän jälkeen kovistelijat alkaa uhkailee jos en maksa velkojani. No tein kuten pyydettiin koska mies kuitenkin pelasti henkeni. Yritän pysyä lain oikealla puolella jatkossa, tämä oli vain erityistapaus kun asialla oli kiire.

Täytyy asennoitua thään vähän erilailla jatkossa eikä niin että pelaan mitä tahansa videopeliä missä ei ole sääntöjä.

Ylös Bottom