Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eli et ole ”tehnyt” peliä vaan assetteja siihen. Eli se kaikkein vaativin ja isoin työ on tekemättä.

niinno sinä olet koodari niin se vaativin työ on sillon se graafinen suunnittelu, itse taas kun olen graafinen suunnittelija niin nimen omaan se koodi on se vaativin työ. sen takia pelien suunnittelussa on yleensä koodari ja graafinen suunnittelija erikseen, mutta tässä tapauksessa se koodari on tuo ai agentti.

jos mulla on melkein 10 000 lineä koodia ja 120 eri tiedostoa joista suurin osa on eri scripejä niin tottakai se koodaus on se vaativin työ. Assetit nyt tekee vaikka päivässä tuon koodamiseen menee ammattitason koodareillakin varmaan yli viikko ellei kuukausi

Viimeksi muokattu:
niinno sinä olet koodari niin se vaativin työ on sillon se graafinen suunnittelu, itse taas kun olen graafinen suunnittelija niin nimen omaan se koodi on se vaativin työ. sen takia pelien suunnittelussa on yleensä koodari ja graafinen suunnittelija erikseen, mutta tässä tapauksessa se koodari on tuo ai agentti.

jos mulla on melkein 10 000 lineä koodia ja 120 eri scriptiä niin tottakai se koodaus on se vaativin työ. Assetit nyt tekee vaikka päivässä tuon koodamiseen menee ammattitason koodareillakin varmaan yli viikko ellei kuukausi
Mitä vaativaa koodaamista se on, että käsket AI:n koodata sulle jotain? Ja veikkaanpa, että seinä nousee vastaan, kun alat sitä varsinaista työtä tuossa AI:n avulla tekemään. Mutta se että sanot, että olet tehnyt pelin ja ei ole mikään pieni peli ja on 8 bossia jne mutta sitten selviää ettet oikeasti ole tehnyt yhtään mitään peliä vaan assetteja vain siihen peliin niin mitä tuohon oikeen voi enään sanoa. Veikkaan, että tämäkin projektisi jää lähtömultiin niin, kun kaikki muukin millä olet täällä kehuskellut.

Mitä vaativaa koodaamista se on, että käsket AI:n koodata sulle jotain? Ja veikkaanpa, että seinä nousee vastaan, kun alat sitä varsinaista työtä tuossa AI:n avulla tekemään. Mutta se että sanot, että olet tehnyt pelin ja ei ole mikään pieni peli ja on 8 bossia jne mutta sitten selviää ettet oikeasti ole tehnyt yhtään mitään peliä vaan assetteja vain siihen peliin niin mitä tuohon oikeen voi enään sanoa. Veikkaan, että tämäkin projektisi jää lähtömultiin niin, kun kaikki muukin millä olet täällä kehuskellut.

niinno AI:llä mä ne assetitkin aion tehdä joten teoriassahan en ole luonut siihen peliin sillon mitään :D, mut joo tähän voi vaan todeta että tee itse perässä. niin kauan kun kukaan ei osata omaa osamista, vaikka sen promttauksen kanssa niin kauan nämä "et tee mitään" on itselleni aivan yhtä tyhjän kanssa. ensinnäkin jos sun pitäisi lähteä tekemään tämmöistä niin todennäköisesti et tietäisi mitä työkaluja ja agentteja sinun kuuluisi käyttää ja miten ne implementoida.

onneks ne arvostaa jotka ymmärtääkin tästä hommasta jotain ja jotka on tämän alan ammattilaisia

image appp.jpg

Viimeksi muokattu:
joo toivottavasti nämä "et tee mitään" on työpaikoillaankin kun pomo päättää ottaa AI:n käyttöön et mehän ei tehdä työpaikoillakaan yhtään mitään kun AI tekee kaiken, et kerta AI tekee kaiken niin eihän meille tarvii sitten palkkaakaan maksaa, sit ehkä ymmärtää et ei se ihan noin mee. et sun pitää ymmärtää sitä AI:ta ja mikä agentti sopii mihinkin tarkoitukseen ja osata jos käyttää oikeita promtteja. et tuotakin image appia promtailin 2-3 tuntia. et sain kaikki jutut toimimaan.

Hyvä Että Murdoc puhuu muutenkin itseään pussiin et kaikki mitä mä teen AI:lla on "ei ole mitään tasoa" sit jos joku muu tekee niin sit ylistetään maasta taivaisiin :D otetaan vaikka esimerkkinä se AIVITSIN julkkiset nuorena ja Vanhana se on varmaan yks youtuben käytetyimpiä AI aiheita. jos ite oisin tehny samanlaisen niin johan ois kritiikkiä, että "missä on kaikki luovuus" koska tuon tyylinen kontentti ei vaadi tippaakaan luovuutta.

Viimeksi muokattu:
joo toivottavasti nämä "et tee mitään" on työpaikoillaankin kun pomo päättää ottaa AI:n käyttöön et mehän ei tehdä työpaikoillakaan yhtään mitään kun AI tekee kaiken, et kerta AI tekee kaiken niin eihän meille tarvii sitten palkkaakaan maksaa, sit ehkä ymmärtää et ei se ihan noin mee. et sun pitää ymmärtää sitä AI:ta ja mikä agentti sopii mihinkin tarkoitukseen ja osata jos käyttää oikeita promtteja. et tuotakin image appia promtailin 2-3 tuntia. et sain kaikki jutut toimimaan.

Hyvä Että Murdoc puhuu muutenkin itseään pussiin et kaikki mitä mä teen AI:lla on "ei ole mitään tasoa" sit jos joku muu tekee niin sit ylistetään maasta taivaisiin :D otetaan vaikka esimerkkinä se AIVITSIN julkkiset nuorena ja Vanhana se on varmaan yks youtuben käytetyimpiä AI aiheita. jos ite oisin tehny samanlaisen niin johan ois kritiikkiä, että "missä on kaikki luovuus" koska tuon tyylinen kontentti ei vaadi tippaakaan luovuutta.
Kyllä mää kehuisin sunkin hommia jos ne olis edes lähelle samaa tasoa, kun vaikka AIVITSIllä. Mutta kun mitään oikeaa et ole edelleenkään näyttänyt. Miten vaikea sitä on ymmärtää? Tee jotain muutakin, kun pastea kuvia jostain luoduista kuvista ja 2s tönköistä FF pätkistä niin täällä voi monen muunkin viestien sävy muuttua. Ei tuolla itsekehulla ole mitään virkaa jos ei ole mitään näyttöjä antaa.

Kyllä toi on itseasiassa aika vaikeaa, jos haluaa saada jotain toimivaa aikaiseksi.
Riippuu mitä haluaa saada aikaiseksi. Päivittäin tulee käytettyä AI:ta koodin tukena mutta kyllä minä koen ihan oikean koodailun olevan paljon paljon vaativampaa, kun kysellä AI:ta miten jotain tehdään. Saati että osaa tarkistaa, että AI:n luoma koodi on hyvää.

tääkö vaatii osaamista? ainut osaaminen on se että jos sä haluat luoda näistä videon mahdollisimman hyvällä laadulla että sä osaat käyttää sun luottokorttia ja ostat itelles parhaimman video modelin. sen sijaan voin sanoa että jos mä saan tuon video to image exctractorin tehtyä sillai et se toimii niin ku sen haluan toivovan niin todennäköisesti laitan APPin:n myyntiin. en edes itse usko että saan sen toimimaan että edes AI agentti kykenee siihen mutta aion kumminki kokeilla. eli sen pitäisi toimia niin että jos mä avaan final fantasy VII remaken tai rebirthin Cutcene videon niin se muuttaa sen automaattisesti kuviksi per sekuntti. tai vaihtoehtoisesti menen otan pelistä videota ja muutan sen sitten myöhemmin kuviksi. tuota voi sitten hyödyntää siinä seedance 2.0:ssa

Scarlett

Screenshot 2026-02-22 202445.png

Dicaprio

Screenshot 2026-02-22 202454.png

Viimeksi muokattu:
tääkö vaatii osaamista? ainut osaaminen on se että jos sä haluat luoda näistä videon mahdollisimman hyvällä laadulla että sä osaat käyttää sun luottokorttia ja ostat itelles parhaimman video modelin. sen sijaan voin sanoa että jos mä saan tuon video to image exctractorin tehtyä sillai et se toimii niin ku sen haluan toivovan niin todennäköisesti laitan APPin:n myyntiin. en edes itse usko että saan sen toimimaan että edes AI agentti kykenee siihen mutta aion kumminki kokeilla. eli sen pitäisi toimia niin että jos mä avaan final fantasy VII remaken tai rebirthin Cutcene videon niin se muuttaa sen automaattisesti kuviksi per sekuntti. tai vaihtoehtoisesti menen otan pelistä videota ja muutan sen sitten myöhemmin kuviksi. tuota voi sitten hyödyntää siinä seedance 2.0:ssa
Muistaakseni oon joskus tehnyt tommosen Pythonilla vuosia sitten. Kokeilin aikanaan CNN juttuja (convolutional neural network) eli siis toi on neuraaliverkko-malli jolla vaikka tunnistetaan kuvasta jotain, esim. onko kuvassa kissa vai koira. Tarvin mallin treenaamista varten hirveen läjän kahvipannun kuvia eri täyttöasteissa ni tein just tommosen koodin mitä kuvailit, joka nappas meiän koulun toimiston verkkokameran kaut kuvan parin sekunnin välein. Kamera osoitti pannuun.

Sain matskut ja lopputuloksena oli neuraaliverkkoa hyödyntävä softa joka ilmotti pyynnöstä paljonko pannussa on kahvia :D Maailmaa mullistavaa? Ei. Insinöörihupailua? Voi kyllä! :) Siihe aikaa koodattii iteki viel kaiken lisäks.

Oli kyllä kauheen altis virheille, tein paremman openCV:llä mikä oli hieno keino päästä konenäön maailmaan kiinni.

Muistaakseni oon joskus tehnyt tommosen Pythonilla vuosia sitten. Kokeilin aikanaan CNN juttuja (convolutional neural network) eli siis toi on neuraaliverkko-malli jolla vaikka tunnistetaan kuvasta jotain, esim. onko kuvassa kissa vai koira. Tarvin mallin treenaamista varten hirveen läjän kahvipannun kuvia eri täyttöasteissa ni tein just tommosen koodin mitä kuvailit, joka nappas meiän koulun toimiston verkkokameran kaut kuvan parin sekunnin välein. Kamera osoitti pannuun.

Sain matskut ja lopputuloksena oli neuraaliverkkoa hyödyntävä softa joka ilmotti pyynnöstä paljonko pannussa on kahvia :D Maailmaa mullistavaa? Ei. Insinöörihupailua? Voi kyllä! :) Siihe aikaa koodattii iteki viel kaiken lisäks.

Oli kyllä kauheen altis virheille, tein paremman openCV:llä mikä oli hieno keino päästä konenäön maailmaan kiinni.

joo tän mitä itse yritän luoda niin ensi sijaisesti ihan itselle työkaluksi, ja mielellään mahdollisimman kevyt semmoinen joo sä varmaan voit tehdä tuon kyseisen jutun myös jollakin video editoreillakin mut mä haluan tehdä softan joka tekee vain ja ainoastaan tuon asian, sen takia mä myös loin sen image appin. oikeasti mä loin sen aluksi image resizeriks mutta sitten lisäsin siihen kokoajan lisää featureja. et tuon resize hommanki sä voit tehdä photoshopilla ja muilla kuvankäsittely jutuilla mut halusin appin joka ei tee mitään muuta kun ne asiat mitä haluan. et mä muokkasin sen vielä jälkikäteen niin että mulla on black and white button sen sijaan että se muuttaa sen kuvan automaattisesti musta valkoiseksi. koska resizee mä tuun käyttää eniten. mut joo se miten yritän tätä luoda et se muuttaa sen videon automaattisesti kuviksi ilman mitään lisä painikkeita. et jos avaan 3min videon niin mulla on sen jälkeen 180 kuvaa siitä. ja voin sanoa että tuollaiselle työkalulle on tilausta ai hommista koska kaikki ai tyypit käyttää melkein image to videota.

Viimeksi muokattu:
joo tän mitä itse yritän luoda niin ensi sijaisesti ihan itselle työkaluksi, ja mielellään mahdollisimman kevyt semmoinen joo sä varmaan voit tehdä tuon kyseisen jutun myös jollakin video editoreillakin mut mä haluan tehdä softan joka tekee vain ja ainoastaan tuon asian, sen takia mä myös loin sen image appin. oikeasti mä loin sen aluksi image resizeriks mutta sitten lisäsin siihen kokoajan lisää featureja. et tuon resize hommanki sä voit tehdä photoshopilla ja muilla kuvankäsittely jutuilla mut halusin appin joka ei tee mitään muuta kun ne asiat mitä haluan.
Juuh, pointti oli vaa että se on tosi triviaali juttu toteuttaa. Könysin sen mun koodin tuolt arkistosta niin oli huima 25 rivin python funkkari.

Mut juu, kannattaa ihmees tehdä itellee työkaluja, noi on aina hauskoja projekteja :)

joo todennäköisesti ei ole ihan semmoinen itse haen 850 riviä koodia tuossa yhdessäkin pätkässä

Näytä liitetiedosto 20600
Juu, se voi olla et nykyformaateis on kaikenmoist mitä pitää huomioida ja weppikameran (mistä siis otin kuvat x sekunnin välein) kaut voi asiat mennä paljon helpommin. Voi olla myös et AI tekee vähä ylimäärästä ;) Koodin ymmärtäminen korostuu. Paljon rivejä ei aina ole sama kuin hyvää tulosta.

Scarlett

Näytä liitetiedosto 20599

Dicaprio

Näytä liitetiedosto 20598
Ja pointtini meni taas niin huminalla ohi ettei mitään rajaa ja jatkat vain sitä mistä sinua kritisoidaan.

Scarlett

Näytä liitetiedosto 20599

Dicaprio

Näytä liitetiedosto 20598
Tiedän että maailmanluokan julkkiksiin riittää pelkkä tekstipromptaus, mut nyt on pakko haastaa sen verran et löytyykö sulta sen verran taitoja et saat jostain ei-niin-tunnetusta suomijulkkiksesta tehtyä saman? Saat yhden pisteen mun arvostusta jos onnistuu.

Tiedän että maailmanluokan julkkiksiin riittää pelkkä tekstipromptaus, mut nyt on pakko haastaa sen verran et löytyykö sulta sen verran taitoja et saat jostain ei-niin-tunnetusta suomijulkkiksesta tehtyä saman? Saat yhden pisteen mun arvostusta jos onnistuu.

kuvat on nimen omaan se mun erityisosaaminen tässä hommassa et tää on ihan perus juttu jonka opettelin jo monta vuotta sitten. mä tosiaan aloin generoimaan kuvia jo 4 vuotta sitten semmoisella puhelin softalla kun Dream womba

Screenshot 2026-02-22 215611.png

kuvat on nimen omaan se mun erityisosaaminen tässä hommassa et tää on ihan perus juttu jonka opettelin jo monta vuotta sitten. mä tosiaan aloin generoimaan kuvia jo 4 vuotta sitten semmoisella puhelin softalla kun Dream womba

Näytä liitetiedosto 20603
Kaaduinko omaan nokkeluuteen. Onko tämä joku niin tuntematon julkkis etten tunnista? Vaatetuksesta päätellen Sanna Marin, mut kasvoiltaan ehkä Sanna Marinin ja Demi Mooren lapsi? Tuosta nuoremmasta ei ole mitään hajua kuka on.

Kävikö tässä nyt niin että valkkasit about Suomen tunnetuimman julkkiksen, vaikka pyysin ei niin tunnettua? Ja luotit pelkkään tekstipromptiin ja se veti tuon nuoremman version ihan hatusta?

Kaaduinko omaan nokkeluuteen. Onko tämä joku niin tuntematon julkkis etten tunnista? Vaatetuksesta päätellen Sanna Marin, mut kasvoiltaan ehkä Sanna Marinin ja Demi Mooren lapsi? Tuosta nuoremmasta ei ole mitään hajua kuka on.

ootko tosissas? ihminen joka generoi viime vuonna about 60 000 eri kuvaa ja opetteli kaikki mahdolliset kuva manipulaatio mekaanikat ei osaa antaa kuvalla promtiksi "make this teenager" ja sen jälkeen käyttää multiple image inputtia ja laittaa promtiksi "they are posing together tai they are posing side to side" huomaa että sä oot vielä aloittelija tällä alalla. mä voin melkeinpä lyödä vaikka vetoa jos otetaaan skaba kumpi tekee monimutkaisempia kuvanmuokkauksia niin tulet jäämään kakkoseks.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom