Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen Resident Evil -ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kantsiiko RE2 hommata? RE7 ja 8 2 kertaa pelattuna. Nyt RE9 kesken.

Mielestäni RE2 uusi versio on parempi peli kuin 7,8 ja 9. Se edustaa loistavaa yhdistelmää old school peli rakennetta ja uutta nykypäivän teknologiaa ja qol parannuksia.S tierin 10/10 kauhupeli. Se on vain kolmannen persoonan kuvakulmasta kylläkin jos pidät uudesta ensimmäisen persoonan kamerasta niin siihen kannattaa varautua.

Mielestäni RE2 uusi versio on parempi peli kuin 7,8 ja 9. Se edustaa loistavaa yhdistelmää old school peli rakennetta ja uutta nykypäivän teknologiaa ja qol parannuksia.S tierin 10/10 kauhupeli. Se on vain kolmannen persoonan kuvakulmasta kylläkin jos pidät uudesta ensimmäisen persoonan kamerasta niin siihen kannattaa varautua.
Jep, ehdottomasti RE2R peluuseen ysin jälkeen jos ei ole kokenut. Ehkä se paras RE mun mielestä. Se tai RE4R.

No mä tein ny sillai et tilasin RE 2, 3 ja 4:n 45€ hintaan. En oo koskaan noita ennen pelannu. Mitäs on Ressa-fanit mieltä, oisko mahtavaa pelata esim. RE2 uudestaan läpi ettette muistaisi siitä mitään? Noh pääsen noita IHAN ENSIMMÄISTÄ KERTAA PELAAMAAN. Ai että mitä nannaa onkaan luvassa. :cool:

No mä tein ny sillai et tilasin RE 2, 3 ja 4:n 45€ hintaan. En oo koskaan noita ennen pelannu. Mitäs on Ressa-fanit mieltä, oisko mahtavaa pelata esim. RE2 uudestaan läpi ettette muistaisi siitä mitään? Noh pääsen noita IHAN ENSIMMÄISTÄ KERTAA PELAAMAAN. Ai että mitä nannaa onkaan luvassa. :cool:
Itsekin muistan, kun pelasin RE2R läpi, ja en ole siis OG:ta pelannut koskaan. Pitää kyllä sanoa, että se oli kyllä mahtava kokemus. RE4R oli vielä mahtavampi.

Hyviä pelihetkiä! :)

Oletteko pelanneet koskaan tätä resident evil survivor peliä on kuulemma huonoin kaikista sarjan peleistä pelaaja lehdessä oli juttu tästä.

Oletteko pelanneet koskaan tätä resident evil survivor peliä on kuulemma huonoin kaikista sarjan peleistä pelaaja lehdessä oli juttu tästä.

Survivor 1 on ihan hauska peli missä on monta eri reittiä pelin läpi ja vaikka se ei kestä kuin tunnin pelata voit eri reitti valinnoilla luoda erilaisen kokemuksen. Siinä on sen verran RE elementtejä mukana että se tuntuu yllättävän paljon sarjan peliltä vaikka onkin ensimmäinen ensimmäisen persoonan peli sarjassa. Onhan siinä tietysti omat ongelmansa kuten aivan järkyttävä dialogi ja ääninäyttely sekä pelattavuudessa on sellainen pieni ongelma ettei viholliset lyö sua jos et katso niitä. Mutta ihan hauska pikku peli jota kyllä kannattaa kokeilla.

Survivor 2 on sitten ihan roskaa.

Ei se kyllä lopulta olisi omasta mielestäni lainkaan hyvä asia lähteä Cod tyyliselle linjalle yksinpeleissä joissa tulisi kuitenkin lopulta vastaan vaan jo aiemmin koettuja asioita ja sarja ei kerkiä yhtään uudistumaan..
Toisaalta, on se mukava minun kaltaisille pelaajille kokea nuo pelit. Olen ennenkin sanonut, mutta fiksatut kamerakulmat ja tankkiohjaukset eivät ole minulle. Nuo pelit ovat siis kokematta.

Ja onhan tulossa RE10 myös..

Ei se kyllä lopulta olisi omasta mielestäni lainkaan hyvä asia lähteä Cod tyyliselle linjalle yksinpeleissä joissa tulisi kuitenkin lopulta vastaan vaan jo aiemmin koettuja asioita ja sarja ei kerkiä yhtään uudistumaan..
Ymmärrän pointtisi, mutta huomauttaisin että tässä tapauksessa neljästä mainitusta pelistä kolme on remakeja jolloin luovaa prosessia ei tarvitse aloittaa tyhjästä. Tähän päälle vielä se että capcom on onnistunut pitämään sarjan tason todella korkeana seiskasta lähtien, eli aika monta peliä, niin originaalia kuin remakea.

Tietysti tämäkin on subjektiivista; Jollekin ressat on "ihan ok" jolloin varmaan kaivataan herkemmin jotain uudistusta että se jaksaisi kiinnostaa, mutta kaltaiselleni fanille tällä kultakaavalla tehdyt pelit ovat aikalailla parasta pelattavaa mitä tällä hetkellä on. Mitä enemmän pelejä tulee, tietysti sitä mukaa mahdollisuudet kasvaa että sieltä tulee myös se hutilyönti, mutta minä otan sen riskin mieluusti.

Huomenna tulee vuosien jälkeen palattua re2 remaken pariin. Tällä kertaa vr moodissa praydogin vrmodin avulla.
"pikaisen" testin perusteella toimii muuten hyvin, mutta ainakin Clairella on taskulampun käyttö hieman työlään tuntuista, koska se pitää siitä "väärin" kiinni eli käsi olkapään yläpuolella joten sitten täytyy tietenkin itse tehdä samoin
Lisäksi ennen ihan hyvän tuntuinen kävely tuntuu nyt varsin hitaalta joten tavoistani poiketen tulee varmaan juostua aika moneen paikkaan ja se tulee varmasti kostautumaan :D

Kävi vielä hyvä tuuri pelin ostamisen kanssa kun puolenkuunpeleissä oli vielä yks koodi jäljellä 12e hintaan niin ei tarvinnut odotella steamin alennusta.

Ite alotin muutama päivä sitten Resident evil zeron. En ole koskaan yhtäkään perinteisen pätyylin ressaa pelannut läpi ja nyt tekisi mieli vetää lähes kaikki ressat kronologisessa järjestyksessä läpi. Zero on nyt aika loppupuolella ja kyllähän se on ihan maistunut vaikka aika kikkailua on inventaarion kanssa. Taitaa vielä zero olla näistä alkuperäisistä se huonoin niin 1 ilmeisesti on todella paljon parempi?

Mun mielestä zero on paljon parempi mitä ykkösen remake.
Mä inhosin remaken crimson head vihollisia eikä ne lisänneet mitään positiivista peliin vaan päinvastoin.
Muutenkin saa ihan tarpeeksi ravata tavara arkulla ja sitten pitää vielä juosta hakemassa bensaa jotta voi polttaa tapetut zombit ettei ne muutu noiksi vittupäiksi.
Ja koska bensaakin on vaan rajallinen määrä niin jos jossain käytävällä on vaikka kolme zombia niin tietenkin ne kannattaa koittaa tappaa niin, että ne kaatuu samaan kohtaan jolloin kaikki saa poltettua kerralla ja tuo taas tarkoittaa odottelua, että ne laahustaa about samaan kohtaan.
Tuon takia yks läpäisy remakea riitti ja mä todellakin toivon ettei noita tuoda takaisin jos tästä vielä uus remake tulee.
Toisaalta ne tunki samantyylisen mekaniikan myös uusimpaan ressaan joten...

Myöskään zeron inventaario systeemi ei häirinnyt kertaakaan vaan mä tykkäsin siitä paljon enemmän mitä perinteisestä arkusta ja siellä toisella alueella jätin kaikki kamat niihin kahteen isoon huoneeseen jonka läpi tuli kuitenkin kuljettua jatkuvasti joten turhaa ravaamista oli paljon vähemmän mitä muissa vanhoissa ressoissa.
Toki tuosta saa tehtyä paskimman systeemin ikinä jos tiputtelee tavaroita mihin sattuu tai niin lähelle toisiaan, että halutun tavaran mukaan ottaminen on arpapeliä, mutta se on pelaajan oma moka siinä vaiheessa.

RE2 remaken Claire A skenaario pelattu vr moodissa ja muuten toimi hyvin, mutta kontrollien kanssa oli hieman ongelmia.
Sherry osiossa ainakaan questin kapuloilla en löytänyt kyyristymis nappia joten otin dualshockin kouraan ja sen kanssa peli tavallaan rekisteröi kyyristymisen sillä pääsin siitä alun huoneesta pois, mutta kamera vaan meni seinän läpi ja Sherryn hahmomalli seisoi edelleen.
Tämä sitten aiheutti ongelmia siinä chief Irons piilottelu osiossa ja se näki mut vaikka oli kyyristymis nappi pohjassa joten otin sitten first person kuvakulman pois ja sain sen pelattua.

Myöskään sille puukko/kranaatti counterille en löytänyt nappia edes googlella. Valikoissa vasemman ohjaimen grip nappi toimittaa LB napin virkaa kuten myös silloin kun puukon ottaa esille, mutta vaikka sitä kuinka takoisi tai pitäisi pohjassa kun on se counter ikoni ruudulla niin mitään ei tapahdu.
Karttaruudussa en myöskään keksinyt miten kerrosten välillä voi vaihtaa sillä normaalisti tuo toimii painamalla dpadia ylös tai alas jota questin ohjaimissa ei tietenkään ole.
Aseiden nopea vaihto tehdään pitämällä vasenta liipaisinta pohjassa ja kääntämällä vasenta tattia ylös/alas/vasemmalle/oikealle eli tuo tavallaan emuloi dpadin käyttöä, mutta tuokaan ei toiminut kartta ruudussa.

Sitten mulla myös katosi musiikit kokonaan sen jälkeen kun Marvin antoi sulle puukon ja googlella löytyi parin vuoden takaa steam keskustelu jossa muutamalla oli sama ongelma ja ainoa ratkaisu oli ostaa se orkkis soundtrack dlc sillä se toimii.
Onneksi tuo maksaa vain 3e ja onhan ne orkkis musat paremmat kuin remaken ambient tyylinen musa. Tuo ongelma ei siis liity vr modiin mitenkään.

Ylös Bottom