Kyllä kai nuokin voi pois ottaa verkkovirrasta jos niitä ei käytä. Kellonkin voi sitten asettaa oikeaan aikaan kun sen kytkee päälle nähdäkseen paljon se oikein on.
No jääkaappi & pakastin poikkeuksena - paitsi jos ne on tyhjä tietysti.
Voihan sitä ottaa mitä tahansa pois mutta kiinni on ne, jotka on pakko olla, ovat vaikeita irrottaa tai joita myös lapset käyttävät (kuten se yksi tv).
Kuulostaa kyllä jotenkin hankalalta, mutta jokainen tietysti tavallaan.
Varmaan joo, jos ei ole tottunut mutta itselle ihan normimeno. Onhan sitä joidenkin mielestä jo levyn vaihtaminen liian työläs prosessi, jolloin pitää ostaa digiä jne.
Kuten sanottu, jos se läppäri kaivetaan jotain muuta käyttöä varten joka ilta sohvalle mukaan, niin eihän siinä sitten mitään. Täällä suunnalla se läppärin kaivaminen on paljon isompi toimenpide kuin Switchin, mutta toisaalta eipä se omassa arjessa olekaan sellainen joka illan rutiini, vaan pikemminkin tarve läppärin sohvakäytölle on hyvin harvinaista.
No nytkin tässä sillä mainitulla läppärillä olen, joten jos alkaisi pelihimo tulemaan, niin ei olisi iso homma painaa joku peli päälle. Olettaen että tämä peliä pyörittäisi mutta toki kyse oli Into the Breachistä, joka pyörii varmaan melkein millä vain koneella. Yleensähän en siis pc:llä ikinä edes pelaa.
Onko tähän toimintatapaan joku muu syy kuin pieni säästö sähkölaskussa? Itse ainakin ajattelen, että esim. tulipalon riski on vähintään yhtä suuri jollain jatkuvasti virrassa olevalla kodinkoneella kuin sillä että pelikonsoli on pistorasiassa kiinni (stand-by tilassa, mutta varsinkin ilman). Voin toki olla väärässä.
Ei se sähkö ole edes mikään syy. Enemmänkin tapa, jota tehtiin jo lapsuudenkodissa. Ja se, että kun joka laitteessa on standby-tilat ja muut, niin kyllä niistä jotain tulee vuodessa. Ei ehkä itsellä mutta sitä ajattelee että kantaa sen älyttömän pienen osuuden edes itse kasaan. En sitten tiedä miten paljon vaikuttaisi jos kaikki tekisi yhtäkkiä samaa.
Ei tälle tavalle siis mitään järkevää syytä ole. Se on eniten tapa, joka juontuu maalta, missä ukkosen vuoksi tuota tehtiin. Samoin kun lähdettiin pidemmäksi aikaa pois, niin tehtiin samaa. Varmaan tuli jotkut traumat ja nyt repii jatkuvasti ympäri vuoden noita pois. En kyllä edes muista että mitään olisi ikinä ukkosen takia hajonnut mutta ehkä juuri siksi en muista, kun ne pysyi ehjinä tuon repimisen takia? En minä tiedä, liian vaikea kysymys.
Niin totta, jos ottaa virrat aina pois konsoleista, niin miksi televisioon jätetään virrat. Sehän on hyvin samankaltainen viihdeaparaatti. Modeemikin on siinä ja siinä, mutta sen bootti ja verkon ylösnouseminen kestää tietysti hetken. Pyykkikoneen sen sijaan voisi repäistä virroista ihan yhtä helposti kuin konsolin. Tiskikone on meidän keittiössä vähän hankalampi, mutta ei mahdoton.
Juuri sen käytännöllisyyden vuoksi. Tietyt laitteet vain joko pitää olla kiinni tai ne on niin ärsyttävässä paikassa ettei jaksa irrotella. Televisiota katsoo lapset enkä halua että ainakaan pienempi laittaa itse töpseleitä seinään. Modeemi taas otti nokkiinsa siitä että sitä otti aina pois ja huomasin että kun sitä pitää kiinni, niin toimii paremmin.
Riski ukkosella tietysti on, jos se noin yllättäen pääsee yllättämään, mutta eikö siinä kohdistu samankaltainen riski myös niihin jatkuvasti seinässä oleviin sähkölaitteisiin? Siis niihin, jota ei tavan mukaan joka ilta irrotella. Mutta totta, näiden tiettyjen laitteiden kohdalla riski tällöin pienenee. Harvinaista joka tapauksessa.
Riskit ottaa ja kyse on vähemmän itselle merkittävistä laitteista. Enemmän kyrsii jos joku pleikkari hajoaa kuin astianpesukone.