Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miksi tuo viimonen on tuollain kännykkäkuvasuhteessa toteutettu? näyttää aika vammaiselta isolta ruudulta jos näyttävyyttä haetaan?

aa joo tosiaan kokeilin myös mobiili kuvasuhdetta eli pystysuoraa kun loin oman MCP Serverin noille mun modeleille ai agentin avustukselle, ja varsinkin tiktokisso content on aika usein pystysuorassa, ja youtube shorteissa nyt yleisestikkin, se vaan ei mennyt shortiksi jostain kumman syystä, tosiaan tuo MCP Server mahdollistaa sen että voin tosiaan puhelimella pyörittää koko laitosta, eli kun mä sanoin että käytän vapaa aikana generointiin, niin se tarkoittaa myös sitä että voin tehdä sen myös puhelimella, vaikka lenkillä salilla, kun kattoo leffaa yms, tein vielä oman Ram surge koneiston eli se optimoi sen sillai että ainakin toistaiseksi lämmöt ovat pysyneet hyvin kurissa kun se käyttää se vramia ja ramia kontrolloidusti niin pysyy GPU:kin viileänä. saa nähdä sitten kun on 30 asteen helteet se voi olla että sillon ei generoida mitään, eli todennäköisesti pidän sillon tauon.

aa joo tosiaan kokeilin myös mobiili kuvasuhdetta eli pystysuoraa kun loin oman MCP Serverin noille mun modeleille ai agentin avustukselle, ja varsinkin tiktokisso content on aika usein pystysuorassa, ja youtube shorteissa nyt yleisestikkin, se vaan ei mennyt shortiksi jostain kumman syystä, tosiaan tuo MCP Server mahdollistaa sen että voin tosiaan puhelimella pyörittää koko laitosta, eli kun mä sanoin että käytän vapaa aikana generointiin, niin se tarkoittaa myös sitä että voin tehdä sen myös puhelimella, vaikka lenkillä salilla, kun kattoo leffaa yms, tein vielä oman Ram surge koneiston eli se optimoi sen sillai että ainakin toistaiseksi lämmöt ovat pysyneet hyvin kurissa kun se käyttää se vramia ja ramia kontrolloidusti niin pysyy GPU:kin viileänä. saa nähdä sitten kun on 30 asteen helteet se voi olla että sillon ei generoida mitään, eli todennäköisesti pidän sillon tauon.
ymmärrän…

juu itse tosiaan olen monesti sanonut että olen aika puhtaasti kansainvälinen enemmän kun suomalainen ajattelumalliltani että sanoisin että 80% kansainvälinen ja 20% suomalainen.

itsekkin tein vähän researchiä, jota teen itseasissa jatkuvasti ja sparraan Agentin kanssa omien videoiden kanssa, koska se on se paras vastustajasi ja sieltä tulee rehellisesti palautetta

käytin vertauksena tuota minun "City of Echoes videota" et kansainvälisellle tasolle on vielä matkaa mutta suomessa meitsin City of Echoes on aikalailla kärkitasoa, jonka tiesinkin aikalailla jo etukäteen, koska suomen AI tubettajat on aika puhtaasti näitä meemi harraste tubettajia. mut juu itse tähtään sinne kansainvälisille kentille, eli mua oikeastaan kiinnosta se että onko se suomessa top luokan video vaan haluan että se on kansainvälisesti huippuluokkaa.

Screenshot 2026-05-02 181401.png

Kun Ai kohta päättää työntekijätkin niin kysyin tällaista huvikseen

kysyin huvikseen huipputason AI Agentilta hänen mielipidettään, käytin vertailuna ihan tuota oma City Of Echoes videota, aika itsestään selvä vastaus mutta itse tähtäänkin ammattilaiseksi. eli teen tätä aikalailla puhtaasti täyspäiväisesti.

Screenshot 2026-05-02 181932.png

jätän loput laittamatta. ettei mene liikaa sinne moderaattoreiden suuntaan mitä vältellä.

Screenshot 2026-05-02 183306.png

Liitetiedostot

• Screenshot 2026-05-02 181428.png
    Screenshot 2026-05-02 181428.png
    77,1 KB · Lukukerrat: 6
Viimeksi muokattu:
Mitään en AI-sisällön luomisesta itse tiedä. Mutta ainakin näin asiaan perehtymättömälle, AIVITSI on tehnyt pari ihan seriously otettavaa tuotosta, sellaista jossa on ollut ihan jotain ideaakin. On näyttänyt siltä, että on yhdistetty sitä AI-osaamista muuhun creative osaamiseen, ja näin saatu käytettyä tekoälyä yhtenä työkaluna sujuvoittamassa ja rikastamassa ideaa.

En ole asiantuntija, mutta mielestäni AIVITSIN tuotanto on ainakin onnistunut valjastamaan generatiivista tekoälyä tavalla, jossa on jotain ajatustakin. Idea ja osaamista löytyy jo valmiiksi, mutta tekoälyä käytetään helpottamaan ja nopeuttamaan luovaa prosessia. Ei vain sanota tekoälylle; tee minulle asia X, ja saada aikaan jotain parhaimmillaan vähän sinne päin olevaa. Tuolla em. tavalla näkyy nimittäin syntyvän ihan ehtaa sloppia ilman mitään jatkuvuutta tai laatua.

niinno jos ette huomannut niin se tekee tämän perustella sen vertailun. tässä ei lue että, analysoi tämä minun video siinä lukee analysoi tämä video, joten juu ei se muuta lopputulosta millään tavalla vaikka kysyn uudestaan, vastaus ois vain ollut tämä City of Echoesin tekijän palkkaisin mielummin

Screenshot 2026-05-02 200051.png

no siinä teille, niinkun näkyy se käsittelee tämän päätöksen täysin neutraalisti

Screenshot 2026-05-02 203151.png

Viimeksi muokattu:
Pyysin tekoälyn listaamaan kuusi syytä mikä saa ihmisen kehumaan itseään
Näytä liitetiedosto 21101
Kuten Tontsa jo aiemmin on todennut, jätetään ne henkilöön kohdistuvat keskustelut pois.

Destiz voi toki myös itse miettiä, mitä tuolla jatkuvalla haastamisella saa aikaan ja onko se sen arvoista, että vuodesta toiseen tämä keskustelu kiertää kehää.

Nyt takaisin vappua viettämään kaikki!

No ite en palkkais mun hommiin sitä huonointa koska sitten istuttaisiin oikeudessa koko ajan syytetyn penkillä. Tavallaan tämä liittyy tekoälyynkin, koska jos maailman uunoin duunari olisi siellä vuotamassa kriittisiä sisältöjä tekoälyagentille, se olisi melkoinen katastrofi.

Minäkin lähdin kyselemään tuosta inspiroituneena:
Näytä liitetiedosto 21127

tais ottaa selvästi koville AI Agentin vastaus, toiset tekee mitä ne pystyy ja toiset tekee mitä ne ikinä haluaa.

olet siis hyvä videoeditoija mitä katsonut videoitasi mutta hyväksy se että mä teen tätä täyspäiväisesti eli promptaamisessa ja videoiden luonnissa, videoiden näyttävyydessä, visuaalisuudessa ja luovuudessa et todennäköisesti tule ikinä pääsemään enää mun tasolle, että sä teet ne taiat siellä edittipöydällä mä teen ne taiat suoraan sinne promptiin mikä mahdollistaa sitten sen että mun ei tarvii editoida juuri videoita olllenkaan ja mä kehitän sitä osaamista joka päivä entisestään, koska ensinnäkin mun tarvii tehdä töitä, mulla on ihan muut tulonlähteet kun youtube, mutta silti mä suhtaudun tähän hommaan kun yritystoimintaan. ja väyliä on muitakin kun youtube ja videot ja toisekseen mä tähtään sinne kansainväliselle huipulle. mua ei kiinnosta muutama tuhatta tilaajaa, mä tähtään paljon paljon korkeammalle

Voisin vaikka aloittaa tekemään, noiden Tifa vs Jessie taistelupeli kohtauksien sijaan videoita ,missä taalasmaan kari ja ismo ja kumppanit ottaa matsia keskenään Tekken tyyliin, ja joo todennäköisesti saisin joku muutama tuhatta tilajaa, mutta ei henkilökohtaisesti kiinnosta.

Viimeksi muokattu:
niinno jos ette huomannut niin se tekee tämän perustella sen vertailun. tässä ei lue että, analysoi tämä minun video siinä lukee analysoi tämä video, joten juu ei se muuta lopputulosta millään tavalla vaikka kysyn uudestaan, vastaus ois vain ollut tämä City of Echoesin tekijän palkkaisin mielummin

Näytä liitetiedosto 21123

no siinä teille, niinkun näkyy se käsittelee tämän päätöksen täysin neutraalisti

Näytä liitetiedosto 21125
Mikä tän pippelivenytyksen pointti on? Vertaat kahta eri tekijää jotka tekee keskenään erilaista sisältöä ja kysyt kumpi palkataan tekemään sun määrittelemää sisältöä. Niin mitenköhän siinä käy…

se että teen sellaista sisältöä millä on myös potentiaali kansainvälisesti ja sen takia olinkin selvä valinta. et mä teen high quality Cinematic, CGI musiikkivideo ja pelivideomaista kontentia, ja vieläpä 4K laadulla (koska nvidia julkaisi työkalun Blackwell näytönohjaimille millä pystyn muuttamaan muutamassa sekunnissa pätkän 4K Upscaalatuksi), väittäisin että aika moni content mitä tällä hetkellä luon menisi ihan oikeasti läpi aika monelle oikeana kontenttia jos jättäisin AI:t mainitsematta.

otan vaikka esimerkkinä FF7 fightning game jos mä jätän AI mainitsematta niin pystyn tekemään sellaisen trailerin missä moni luulee että olen käyttänyt skin modeja sen sijaan että promptasin koko pätkän, ainut missä tulee ongelmia on ehkä hp barit mutta ilman HP bareja UI:ta pystyn tekemään sellaisen helposti, et mulla ei ole pelkästään Tifa ja Jessie vaan mulla on koko rosteri aikalailla.

nytkin tässä väsäilen ihan omaa visual novel appiä, joka käyttää local tooleja generoidakseen kontenttia

Screenshot 2026-05-02 233923.png

Viimeksi muokattu:
tais ottaa selvästi koville AI Agentin vastaus, toiset tekee mitä ne pystyy ja toiset tekee mitä ne ikinä haluaa.

olet siis hyvä videoeditoija mitä katsonut videoitasi mutta hyväksy se että mä teen tätä täyspäiväisesti eli promptaamisessa ja videoiden luonnissa, videoiden näyttävyydessä, visuaalisuudessa ja luovuudessa et todennäköisesti tule ikinä pääsemään enää mun tasolle, että sä teet ne taiat siellä edittipöydällä mä teen ne taiat suoraan sinne promptiin mikä mahdollistaa sitten sen että mun ei tarvii editoida juuri videoita olllenkaan ja mä kehitän sitä osaamista joka päivä entisestään, koska ensinnäkin mun tarvii tehdä töitä, mulla on ihan muut tulonlähteet kun youtube, mutta silti mä suhtaudun tähän hommaan kun yritystoimintaan. ja väyliä on muitakin kun youtube ja videot ja toisekseen mä tähtään sinne kansainväliselle huipulle. mua ei kiinnosta muutama tuhatta tilaajaa, mä tähtään paljon paljon korkeammalle

Voisin vaikka aloittaa tekemään, noiden Tifa vs Jessie taistelupeli kohtauksien sijaan videoita ,missä taalasmaan kari ja ismo ja kumppanit ottaa matsia keskenään Tekken tyyliin, ja joo todennäköisesti saisin joku muutama tuhatta tilajaa, mutta ei henkilökohtaisesti kiinnosta.
Hetkinen, viimeksi kun kilpailit AIVITSIä vastaan hävisit vaikka huijasit. Ketä lie sit ottaa koville

Ylös Bottom