Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears of War: E-Day

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xsx
Olen kyllä todella innoissani Gears of War: E-Daysta. Olen viime aikoina pelannut Xboxilla muutamia vanhempia Gears of War -sarjan pelejä, ja ne ovat tehneet minuun erittäin positiivisen vaikutuksen. Vaikka en ole mikään pitkän linjan Gears-veteraani, olen pitänyt sarjan tunnelmasta, toiminnasta ja hahmoista todella paljon.

E-Dayssa näkyy vahvasti alkuperäisten Gears-pelien synkkä ja karu tunnelma, mikä näyttää ainakin omaan silmääni erittäin hyvältä. Myös Marcus Fenixin ja Dom Santiagon paluu päärooleihin on hieno juttu. Lisäksi Emergence Dayn tapahtumat ovat aina olleet osa sarjan tarinaa, josta olen halunnut tietää enemmän, joten on mahtavaa päästä kokemaan ne itse pelin kautta.

Monet ovat kritisoineet sitä, että peli muistuttaa liikaa vanhoja Gears-pelejä eikä näytä tuovan suuria uudistuksia. Itseäni se ei kuitenkaan haittaa lainkaan. Koska kokemukseni sarjasta on vielä melko vähäinen, enemmänkin ilahdun siitä, että peli näyttää säilyttävän ne asiat, joista fanit ovat aikoinaan pitäneet.

Ja täytyy vielä sanoa, että pelikuva näytti todella hyvältä. The Coalition vaikuttaa tehneen erinomaista työtä sekä grafiikoiden että tunnelman osalta. Tällä hetkellä tämä on ehdottomasti yksi odotetuimmista tulevista Xbox-peleistä omalla listallani.

Ei ensin oikein jotenkin säväyttänyt, mutta kun katsoi tuon pitkän Deep Diven niin johan rupesi kulkusissa värähteleen. Kampanja tulee pyöriin 60fps ja moninpeli sitten jopa 120fps eli hyvin on optimoitu UE5 series konsoleille. Eiköhän tuo ole oikein makoisaa mäiskettä.

Jotakuinkin valmis versio pelistä pleikalle on olemassa.

En näe oikeasti mitään järkeä tehdä tästä nyt sitten yksinoikeus Xboxille kun peli melkein valmiina myös Pleikkarille. Jos olisi niin ettei kehitystä oltaisi edes vielä aloitettu, sen ymmärtäisin. Mutta tässä nyt ei ole järkeä. Mutta, aika varmana tulee sitten jossain kohtaa myös Pleikalle jos tilanne on tuollainen. Vaikka nyt sanoisivat mitä.

Näyttää kyllä hyvältä, menee lokakuussa passissa peluuseen. En itsekään ymmärrä jos melkein valmis ps5 versio on olemassa niin miksi ei julkaista myös, sais paljon lisämyyntiä.

En näe oikeasti mitään järkeä tehdä tästä nyt sitten yksinoikeus Xboxille kun peli melkein valmiina myös Pleikkarille. Jos olisi niin ettei kehitystä oltaisi edes vielä aloitettu, sen ymmärtäisin. Mutta tässä nyt ei ole järkeä. Mutta, aika varmana tulee sitten jossain kohtaa myös Pleikalle jos tilanne on tuollainen. Vaikka nyt sanoisivat mitä.
Yksi ikonisimmista Xboxin pelisarjoista. Jos jollain sarjalla halutaan luoda Xbox laitteen identiteettiä, niin tämä on vahva ehdokas. Iso päätös tietysti jättää jo pitkään kehityksessä ollut pleikkaversio pois, mutta samalla juuri niitä päätöksiä millä Xbox voidaan nostaa takaisin parrasvaloihin myös laitteena. Olisin itse toivonut vieläkin rajumpaa yksinoikeuksia "palautusta", mutta Gears ja Clockwork on hyvä ensi askel.

Mitä itse peliin tulee, niin olipahan hienoa Gears fanina nähdä vilaus siitä mistä kaikki alkoi. Pelihän näyttää äärimmäisen hyvältä. Sarjalle tutulta menolta toki, mutta hurmeiselta ja messevältä.

Veikkaan että pelin tekijät eivöt varmasti olleet yhtään tyytyväisiä että ps5 versio peruttuun toistaiseksi em ymmärrä tätä että ensin sanotaa että tulee ja sitten viime hetkellä perutaan

Tarkalleen ottaen PS5-versiota ei ole koskaan luvattu, vaikka se on ilmeisesti valmis ja oli hetken aikaa jo verkkokauppojen valikoimassakin. Jostain luin, että jopa Microsoftin omille työntekijöille tämä tuli yllätyksenä.

Tarkalleen ottaen PS5-versiota ei ole koskaan luvattu, vaikka se on ilmeisesti valmis ja oli hetken aikaa jo verkkokauppojen valikoimassakin. Jostain luin, että jopa Microsoftin omille työntekijöille tämä tuli yllätyksenä.
Aika tyhmää tehdä peli melekin valmiiksi jos se olikin jo valmis ja sitten
Pätetään olla julkaisematta se pelin tekijälle tulee aikamoiset tappiot siitä harmi tekiöiden takia toi

Kaikessa rehellisyydessä on myönnettävä, että tätä tapahtuu muidenkin tahojen toimesta. Esimerkiksi Ghost of Yotein PC-versio oli käsittääkseni jo viimeistelyvaiheessa ennen sen perumista. Ihan niin kova käsijarrukäännös ei sekään tosin tainnut olla. Tappioita (tai tarkemmin pienempiä myyntejä) ollaan valmiita sietämään, jos sen arvellaan hyödyttävän pitkässä juoksussa omaa tuotemerkkiä. Tekijöiden mielestä tämä kaikki tosin on varmaankin ihan pelleilyä.

Ja tämä keskustelu on jo ehkä toisen ketjun aihe.

Tuolla jo sanottiinkin, että näyttää Gearsilta. Olin kolmanteen osaan ihan kunnon fani ja jauhettiin varsinkin sitä kolmatta osaa netissä ihan hirveästi monen vuoden ajan. Nelosen kanssa vielä yritettiin ja Judgmentiakin pelailtiin mutta kyllä homma oli jo nähty ja parhaimmillaan kolmosessa.

Vitosessa oli yritystä uudistua mutta lopulta peli on vain ihan ok.

En tiedä toisaalta oliko Gears ikinä edes erityisen mahtava peli. Enemmän taisi merkata pelikaverit ja jaettu kokemus. Tosin se on totta että kolmas osa on helposti se paras, mikä taitaa olla aika yleinen mielipide.

Ja olihan toki Gears oikeasti erilainen moninpeli mutta omalla osalla taitaa tunnit olla tulleet tämän kanssa jo vastaan. Ei sitä samaa kovin montaa kertaa jaksa jauhaa. Ellei sieltä sitten paljastu että on sarjansa paras peli ja ehkä jotain hyviä uudistuksia yms. mutta videoiden perusteella näyttää lähinnä remakelta/rebootilta ykkösestä.

Huvittavaa myös miten taas on uusia vihulaisia ja aseita(?) vaikka ollaan menneisyydessä.

1780899789951.png

Minä olen myyty! Just tuommoista tarvitaan. Liukuminen ja hyppely ei itsellä pistänyt silmään huonolla tavalla.

Moninpelistä en sitten tiedäkkään... (liukuwallbounchliukuhyppykaapinpäälleilmaliukubounch sun selän taakse niin onpa tosi kivaa varmaan pelata sitten tommossia vastaan...)

Videon alussa nähdyt wretchit kääntyili aika kulmikkaasti, näytti vähän hölmöltä. Ehkä vähän vielä hienosäätävät peliä.

Julkaisupäivä 6.10.2026 lisätty myös aloitusviestiin.

Aika kovat hypet on kyllä tästä päällä. Saadaan oikeasti kokea ne hetket mihin sarjan muissa peleissä viitataan. Se missä odotan sarjan aikajatkumossa seuraavaa osaa ihan yhtälailla, niin tuntuu, että paluu menneeseen oli tähän väliin oikea veto. Ikoninen parivaljakko Marcus ja Dom takaisin yhdessä, eikä maailma ole vielä täysin palasina. Huh huh.

@Strooper12 sanoin: Ottakaa rahani!

Linkin takaa näkee kaikki erot eri versioiden välillä ja selviää myös, että beta alkaa 6 elokuuta. Steamin sivuille lisätty maininta että moninpeli tulee olemaan 4v4, viimeisimmissä osissa olleen 5v5 sijaan. Eli paluu ekaan Gearssiin tämän asian suhteen.

1780914376101.png

1780914682660.png
1780914713860.png

Omaan silmään toi "Ghost Rider" Marcus skini näyttää käsittämättömän typerälle. Myös kaksi hahmon poseerausta herättää vahvan puistatusrefleksin.

Ylös Bottom