Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Onhan tässä myös sekin kulma että tuleehan se Take-Twolle halvemmaksi kun ei tarvitse fyysistä levyä alkaa painamaan, että kyllä tässä raha ja ahneus haisee kilometrien päähän ja siinä samassa maksavan kuluttajan asemaa poljetaan täysin surutta.
 
Tuli mieleen ihan mielenkiinnosta semmonen asia, että peli on varmaan aika iso, joten montahan levyä peli vaatisi, jos sellaisia olisi tehty? Muistaakseni GTA V:n tapauksessa levyjä oli useita. Ainakin X360 versiossa.

Muttajoo, tulen ostamaan tämän diginä kumminkin. En halua yhtään fyysistä peliä enää. Ei noista vanhoistakaan eroon tahdo päästä.
 
Final Fantasy Rebirthin fyysinen versio sisältää 2 bluray-levyä, Baldur's Gate 3. Vaikea uskoa, etteikö Rockstarin kaltaisella firmalla olisi ollut mahdollisuutta halutessaan julkaista ihan kunnollinen fyysinen versio. Ehkä sieltä vielä sellainen tulee, kuten on huhuttu. Nyt otetaan vaan alkuryntäyksessä innokkaimmilta rahat pois yksinpelillä digijakelusta, sitten julkaistaan se fyysinen (keräilijöiltä rahat pois) ja lopulta sitten vielä se nettipeli, josta todennäköisesti laskutetaan kuukausimaksua. PC-versio jossain siinä välissä.

Ettei nyt menisi pelkästään kritisoimiseksi ja kristallipallon hieromiseksi, niin täytyy kyllä olla innoissaan siitä, että yksinpeli on näinkin suuresti mainostettu. Se on kuitenkin se osa pelistä, joka lähtökohtaisesti kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli mieleen ihan mielenkiinnosta semmonen asia, että peli on varmaan aika iso, joten montahan levyä peli vaatisi, jos sellaisia olisi tehty? Muistaakseni GTA V:n tapauksessa levyjä oli useita. Ainakin X360 versiossa.
Mietin ihan samaa tuosta pelin koosta. Tosin eihän nykypäivänä pienempiäkään pelejä aina ole kokonaan levylle laitettu, vaan osa on fyysisen tapauksessakin pitänyt ladata 'päivityksenä' verkosta. Jos R* haluaisi, voisi se laittaa pakettiin yhdenkin levyn, jossa on vain osa peliä, mutta varsin rampautettu fyysinen kappale olisi sekin. Peli tulee varmasti olemaan kookas, mutta toivon todella, ettei mennä mihinkään puoleen teraan tai ylikin, koska se vaatisi sitten monen ostajan tapauksessa jo lisämuistin hankkimista. Kyllä niiden koodareiden pitää saada tämä tuote pakattua niin, että mahtuu peruskonsolille ja jää vielä muillekin peleille tilaa. Jos ei saa, niin kyllä siitäkin paskamyrsky sitten nousee.

GTA V tuli sekä PS3:lle, että PS4:lle yhdellä levyllä. RDR 2 vastaavasti sisälsi fyysisessä kotelossa 2 levyä PS4:llä.
 
Mä en kyl millään usko että GTA6 tulee olemaan mikään niin älyttömän massiivinen mitä ihmiset olettaa. Iso toki mut ei mitään tyyliin 900GB :D

Mun virallinen kristallipallo kertoo että julkaisus ihan max 180GB plus joku day1 päivitys ym niin saattaa se ehkä sinne 200GB mennä mut ei sen enempää. Ehkä rockstar nerot ovat jopa osanneet pakata sen 100GB.

Mut mihinkään lisä ssd kapulaostoksille tartte kenenkään mennä.
 
Jos Ultimaten ostaa, niin saa vissiin pari sivutehtävää. Kuitenkin sitten saa myös ajoneuvoja sun muita. Ei varmaan rahaa tule sentään.
Muistan edelleen, kuin heti V:n alussa sai hirveesti rahaa kun oli ennakkotilauksen tehnyt tai jotain.
 
Tälle joulukuussa levyversion saapumiselle olevalle huhulle toivottavasti saadaan vahvistus ennen kuin tyhjän pelilevyn ostaneet saavat omansa. Kyllä mua ainakin vituttaa jos todellakin levyversio onkin tulossa ja mulla on kotelon sisällä joku kusinen koodilappu.
 
Olisi todella erikoista että heti jo joulukuussa tulisi levyversio. Varsinkin jos tällainen nyt tulee ennen julkaisua ilmi, niin sehän syö julkaisupäivän myyntejä.
 
Viimeksi muokattu:
Joulumarkkinoille toi fyysinen julkaisu olisi loistava juttu mutta tulee kyllä tosiaan yllättävän nopeasti jos pitää paikkansa. Mietin että mitä jos se todella tulee joulukuussa. Jaksaako sitä odottaa. No en :D Ennakkotilasin Puolenkuunpelistä kun sieltä saa 1$ setelin pelin mukana, näin mainostetaan. Vaikka se fyysinen oikeasti tulisi joulukuussa niin ostetaan se sitten joskus alesta kokoelmaan hyllyyn ja jätetään avaamattomaksi. Tämä peli on sellainen että en odota yhtään vaan ostan hemmetin lipukkeen että pääsee pelaan heti julkaisussa.
 
Hei, tuli vaan mieleen yksi asia... Kun sakki puhuu tässä kuinka ei ole moninpeliä mukana. Niin eikö tuo GTA Online ole tavallaan se moninpeli? Mietin, että miksi julkaistaisiin GTA VI erikseen GTA Online kun sellainen jo on? Ja sakki käyttänyt siihen oikeaa rahaa, tuhansia tunteja jne. Niin eikö kaiken järjen mukaan ne tuo vaan lisää sisältöä nykyiseen GTA Onlineen (kuten tähänkin asti) eikä kokonaan uutta?
 
Hei, tuli vaan mieleen yksi asia... Kun sakki puhuu tässä kuinka ei ole moninpeliä mukana. Niin eikö tuo GTA Online ole tavallaan se moninpeli? Mietin, että miksi julkaistaisiin GTA VI erikseen GTA Online kun sellainen jo on? Ja sakki käyttänyt siihen oikeaa rahaa, tuhansia tunteja jne. Niin eikö kaiken järjen mukaan ne tuo vaan lisää sisältöä nykyiseen GTA Onlineen (kuten tähänkin asti) eikä kokonaan uutta?
Niin voiha se olla et pääsee vaihtaan sijaintia mut mekaniikat sun muut onlinessa nojaa paljon V:n varaan. Se vois olla teknisesti aika vaikee homma.

Eiköhä sieltä joku uus online tule.
 
Niin voiha se olla et pääsee vaihtaan sijaintia mut mekaniikat sun muut onlinessa nojaa paljon V:n varaan. Se vois olla teknisesti aika vaikee homma.

Eiköhä sieltä joku uus online tule.
Aivan, totta. Ehkä GTA Online vaan päivitetään tämän VI:n myötä (eli tehdään sitten uusiksi tai miten onkaan) ja sakki saa siirtää omat edistymisensä sitten siihen. Se on mielestäni kaikista järkevintä ja todennäköisintä.
 
Hei, tuli vaan mieleen yksi asia... Kun sakki puhuu tässä kuinka ei ole moninpeliä mukana. Niin eikö tuo GTA Online ole tavallaan se moninpeli? Mietin, että miksi julkaistaisiin GTA VI erikseen GTA Online kun sellainen jo on? Ja sakki käyttänyt siihen oikeaa rahaa, tuhansia tunteja jne. Niin eikö kaiken järjen mukaan ne tuo vaan lisää sisältöä nykyiseen GTA Onlineen (kuten tähänkin asti) eikä kokonaan uutta?
Eikai se nyt ole sama asia, että vanhan pelin online on olemassa niin tähän sitä ei tarvi. Tuo on kuitenkin jo 13v vanha moninpeli niin tottakai jengi odottaa, että uuden pelin mukana tulee uusi moninpeli uuden pelin ominaisuuksilla ja parannuksilla.
 
Ei ole onlinea heti mukana niin se on big no no. Tuo olis pitänyt olla heti lähtöönsä messissä. Moninpelaajat ne isot rahat tähän peliin kantaa. Ruokkivaa kättä ei kannata purra.
 
Veikkaan kyllä aivan päinvastaista. Kaikki aloittaa alusta, jotta maksimoidaan sharkcardien myynti.
No niin, tuo todennäköisesti tulee pitämään paikkansa. Sitten kaikki ketkä käytti sitä massia GTA Onlineen, on tehnyt sen vähän turhaan. Ja mahtaako sakki enää tarttua tuohon jos sama käy jatkossakin.

Kun siis itse näen GTA Onlinen sellaisena MMO-meininkinä kuin vaikkapa WoW tai Elder Scrolls Online jne. Niin ihmetyttää jos tuo heitetään kankkulan kaivoon ja tulee uusi vastaava, mutta vain VI:n mekaniikoilla.
 
No niin, tuo todennäköisesti tulee pitämään paikkansa. Sitten kaikki ketkä käytti sitä massia GTA Onlineen, on tehnyt sen vähän turhaan. Ja mahtaako sakki enää tarttua tuohon jos sama käy jatkossakin.

Kun siis itse näen GTA Onlinen sellaisena MMO-meininkinä kuin vaikkapa WoW tai Elder Scrolls Online jne. Niin ihmetyttää jos tuo heitetään kankkulan kaivoon ja tulee uusi vastaava, mutta vain VI:n mekaniikoilla.
Mutta eikö näin ole muissakin moninpeleissä? Jos tulee uusi peli ja sen mukana online niin edelliseen käytetty raha on tavallaan hukkaan heitettyä. Vertaa esim codeihin. Toki jos tuon ajallelee wowin tyylisenä niin sitten ymmärrän, ite oon aina ajatellu sen perinteisempänä moninpelinä.
 
Ja jos nyt haluaa mmorpg verrata niin kyllä esim WoWissakin on joka expansiossa käytännössä nollautunut ne parhaat valuutat (millä nimellä niitä nyt olikaan) ja jokaisessa expansiossa on periaatteessa omat materiaalit craftaamiselle yms. Ja kyllä esim kullankin arvo käytännössä on laskenut jokaisessa expansiossa, jos nyt oikein muistan.

Mun mielestä on aivan päivän selvää, että he haluavat pelaajien aloittavan puhtaalta pöydältä. Voi olla, että sitä progressiosta jollain tasolla saa siirrettyä, mutta yllätyn todella paljon, jos millään tavalla mikä konkreettisesti helpottaa pelaamista.
 
Ylös Bottom