Kiitos tiedosta selvensi asia.Taitaa tapahtua kauko-ohjaimella.
Sain takas keksisi vielä miten sammutus napin saisi takas työpöydän alareunaan.
Pelottaako tekoäly tulevaisuus ? Open AI agentti karkasi testeistä ja hakkeroi toisen firman. Nämä uudet fiksummat super tekoälyt ei välitä ihmis säännöistä kun ne toteuttaa jotain tehtävää. tekoäly pyörii jo aseiden kanssa esim. ukrainassa. Tuleeko ihmiskunnasta tekoälyn uhri jonkun sivujuonteen takia.
Tekoäly ei ole juurikaan tätä. Tuo oppii niinkuin lapsi ja kukaan ei voi sanoa lapsesta etukäteen mikä siitä tulee isona. Tuskin Hitlerin äiti halusi pojastaan sitä mitä siitä tuli. Ei tekoäly ole koodamista eli ennalta määrättyä. Joo sitä voi opettaa vaikka nyt hakkeroimaan mut miten se sen sit tekee lopuksi se ei ole ihmisen hallinnassa.Ei pelota, tekoälyillä on vain ne toiminta mahdollisuudet mitä on sallittu
Et selkeästi tiedä mitä tekoäly on, puhuin tuossa sille annetusta ympäristöstä ja oikeuksista. Ja kyllä, tekoälyjä hienosäädetään ja rajoitetaan, ei ne ole vaan opetusdatan tulosta ja ei todellakaan mitään yhdenäkin ominpäin oppivia niin kuin ihminen. Se oppi on tultava siinä lähtödatassa ja _opetuksessa_, se malli joka tulee _opetuksen_ jälkeen on kiinteä, se ei enää opi. Se voi toki rakentaa pulmanselvittelyn aikana tilapäis dataa ja hyödyntää sitä jatko pohdinnassa.Tekoäly ei ole juurikaan tätä. Tuo oppii niinkuin lapsi ja kukaan ei voi sanoa lapsesta etukäteen mikä siitä tulee isona. Tuskin Hitlerin äiti halusi pojastaan sitä mitä siitä tuli. Ei tekoäly ole koodamista eli ennalta määrättyä. Joo sitä voi opettaa vaikka nyt hakkeroimaan mut miten se sen sit tekee lopuksi se ei ole ihmisen hallinnassa.
Siis noiden kapasiteettiä lisätään jatkuvasti "kiinteä". Millä tavalla kiinteä? ja kuka valvoo, firmat itse ? vai. Meinaan herra Trump ei ainakaan rajoita näitä AI firmoja millään tavalla kun kaikki vaali rahoitus tuli elon muskilta, Applelta, Amazonin taskuista. Tuo superäly valmistuu 2027 alussa tai 2027 keväällä. Mut joo en varmaan täysin ymmärrä miten tekoäly toimii. Pahaa jälkeä tulee syntyy kun tuo joutuu vääriin käsiin se voi jopa olla jonkun Putinin käsissä aika messevää menoa.Et selkeästi tiedä mitä tekoäly on, puhuin tuossa sille annetusta ympäristöstä ja oikeuksista. Ja kyllä, tekoälyjä hienosäädetään ja rajoitetaan, ei ne ole vaan opetusdatan tulosta ja ei todellakaan mitään yhdenäkin ominpäin oppivia niin kuin ihminen. Se oppi on tultava siinä lähtödatassa ja _opetuksessa_, se malli joka tulee _opetuksen_ jälkeen on kiinteä, se ei enää opi.
Superäly voi tulla hitaasti tai nopeasti tai olla tulematta.. vaatinee uutta löytöä, pelkkä mallin ja laskentatehon kasvatus ei näytä sitä tuovan.Siis noiden kapasiteettiä lisätään jatkuvasti "kiinteä". Millä tavalla kiinteä? ja kuka valvoo, firmat itse ? vai. Meinaan herra Trump ei ainakaan rajoita näitä AI firmoja millään tavalla kun kaikki vaali rahoitus tuli elon muskilta, Applelta, Amazonin taskuista. Tuo superäly valmistuu 2027 alussa tai 2027 keväällä. Mut joo en varmaan täysin ymmärrä miten tekoäly toimii. Pahaa jälkeä tulee syntyy kun tuo joutuu vääriin käsiin se voi jopa olla jonkun Putinin käsissä aika messevää menoa.
Täytyy sanoa että kommunikointi on taito, ilmeisesti itsellänikin on siinä parannettavaa.Näytä liitetiedosto 21497
Miten saada tuo vektori PDFnä ilman että menettää rasteritekstuuria - tai edes säilyttää osan siitä?
Pitäisi matto tilata mutta tulikin vastaus että vektorina niin meni vähän sormi suuhun.
Työkaluina mitä on ainoana mikä tukee vektorointia on Inkscape. Photoshopit, GIMPit ei tuossa auta.
Tuosta videosta sai kuvan että tuo tekoäly on vaan harmiton chattibotti. Ihmetyttää siis miksi siihen on sijoittetu noin Biljoona dollaria ?Vahva videosuositus AI hämyisyyden poistoon, ihan kaikille jotka haluaa tietää miten homma toimii. Selkeästi esitelty LLM historiaa ja miten kunkin askel toiminnassa etenee.
Kapeanäköistä tulkintaa. Kyllä AIsta on paljonkin hyötyä ainakin IT alalla. Itse en ole mikään sanaseppo missään oikeasti tärkeissä hommissa mutta aina onnistun oksentamaan ne tärkeät pointit, ne, mitkä oikeasti jotain merkitsee. AI tekee nätin pptn tuosta ja laittaa korulauseita sekaan. On sitten ns. myyntikelpoinen pitäen kuitenkin sisällään sen itse pointin.Minä en oikein edes ymmärrä että mitä sillä tekoälyllä oikeastaan edes tavoitellaan? Sitä että mahdollisimman monen ei enää tarvitsisi vaivata omaa päätään? Mahdollisimman moni menettäisi työpaikkansa?
Vaarallisilla vesillä ollaan siinä kohtaa jos iso osa ihmisistä on vailla tekemistä saati tuloja. Mihin nämä tekoälyhommat varmasti monelta osin tähtääkin, eli sen kalleimman kulun poistamiseen voittoa tuovien yhtiöiden kululistoilta.
Sitäkin voi tietysti kysyä että jos yhä useampi kuluttaja on työtön köyhä, niin kuka niitä tekoälypalveluita ja -tuotteita ostaa?
Jotenkin mahdoton yhtälö. Ikinä ei myöskään puhuta sellaisesta että tekoäly vaikka ratkaisisi jotain oikeita ihmiskunnan ongelmia. Aina se on vain sitä, miten helppoa arki sitten on ja miten voi tehdä vaikka "itse" kuvia, videoita ja elokuvia.
Näin muuten vasta hyvän meemin siitä, mitä tekoälyn käyttö käytännössä monille on. Se meni niin että tyyppi tilasi pizzan, jonka tarjoilija toi. Tyyppi tokaisee: "kylläpäs MINÄ tein hyvän pizzan". Sitähän se on (generatiivisen) tekoälyn käyttäminenkin usein: tilaamista/käskemistä eikä tekemistä.
Vaan missä kohtaa sinua ei enää tarvitaan kun tekoäly jo nyt tekee sanomisistasi parempia?Kapeanäköistä tulkintaa. Kyllä AIsta on paljonkin hyötyä ainakin IT alalla. Itse en ole mikään sanaseppo missään oikeasti tärkeissä hommissa mutta aina onnistun oksentamaan ne tärkeät pointit, ne, mitkä oikeasti jotain merkitsee. AI tekee nätin pptn tuosta ja laittaa korulauseita sekaan. On sitten ns. myyntikelpoinen pitäen kuitenkin sisällään sen itse pointin.
Tähän sama kysymys: jos tekoäly kehittyy tarpeeksi, se tekee kaiken itse. Mutta kenelle? Jos suuri osa ihmisistä ei voi enää työttömyyttään kuluttaa, niin kenelle ne tekoälyt tekevät niitä tuotteita?Noi koodarit kanssa käyttää aktiivisesti. ei suinkaan että copy/paste vaan että se runko. Ja nämä oli vaan tällaisia yksittäisen käyttäjän esimerkkejä, big data on missä se itse kultakaivos on.
Olen kokeillut musiikkihommissa enkä todellakaan koe tekeväni itse musiikkia. Grafiikassa ihan sama ja niitä ei tarvitse edes itse käyttää että sen huomaa.Noista pizza AI hommista tiedä. kokeile.
Tekoäly ilman järkeä on järjetön. Eikä näinollen äly lainkaan. Ei kai tämmöisiä pysty avaamaan kenellekään jos ei ole omaa kokemusta työympäristössä kuinka paljon tuosta on apua. Ei tekoäly tee myyntikelpoista PPTtä ilman inputtia? ;D Vielä yksi käytännön esimerkki, "etsi ensimmäinen sopiva 60 min palisaika minulle, henkilölle 1, 2, 3 ja 4" Tuo siis niin ettei ole calendar block kenelläkään.Vaan missä kohtaa sinua ei enää tarvita kun tekoäly jo nyt tekee sanomisistasi parempia?
Tähän sama kysymys: jos tekoäly kehittyy tarpeeksi, se tekee kaiken itse. Mutta kenelle? Jos suuri osa ihmisistä ei voi enää työttömyyttään kuluttaa, niin kenelle ne tekoälyt tekevät niitä tuotteita?
Olen kokeillut musiikkihommissa enkä todellakaan koe tekeväni itse musiikkia. Grafiikassa ihan sama ja niitä ei tarvitse edes itse käyttää että sen huomaa.
Se vain tässäkin, että missä kohtaa ei enää järjestetä keikkoja tai myydä oikeiden artistien musiikkia jos tekoälyä vain kehitetään niin pitkälle että se korvaa oikeasti ihmisen tekemiset ja se tekee pyytäjälleen kaiken, mitä keksii pyytää? Ja kuka lopulta maksaa tai kenellä on varaa, sillä niin monilta tippuu tulonlähteet että vaikea nähdä miten yhtälö toimii: tekoäly korvaa kaikkialla ihmisiä, joilla ei ole tuloja mutta pitäisi maksaakin se tekoälyn pyörittäminen jotenkin ja myydä tuotteita ja palveluita.
Ennen kuin homma tuohon menisi tai menee, niin pitäisi pysähtyä sellaiseen pisteeseen, että tekoäly on vain apuväline. Siitä selvästi odotetaan ja pyritään tekemään jotain paljon enemmän.
Miksi tuota pitäisi käyttää että sen ymmärtää vai onko tekoälyn käyttö mennyt niin pitkälle, ettet koe että noin yksinkertainen konsepti olisi ihmisen ymmärrettävissä?Tekoäly ilman järkeä on järjetön. Eikä näinollen äly lainkaan. Ei kai tämmöisiä pysty avaamaan kenellekään jos ei ole omaa kokemusta työympäristössä kuinka paljon tuosta on apua. Ei tekoäly tee myyntikelpoista PPTtä ilman inputtia? ;D Vielä yksi käytännön esimerkki, "etsi ensimmäinen sopiva 60 min palisaika minulle, henkilölle 1, 2, 3 ja 4" Tuo siis niin ettei ole calendar block kenelläkään.
Pääsit nyt jo vähän kiinni tähän mutta et vain sieltä tornistasi pysty asennoitumaan sihteerin asemaan asti. Kaukana et tosin enää ole. Ymmärtämiseen et tarvitse edes tekoälyä, sillä sen verran olet jo jäljillä.Kasarilla ja vielä ysärilläkin olisi ollut sihteerin homma soitella kaikki läpi että sopiiko vaiko ei sovi. Paska juttu että sihteerillä ei ole hommia enää samalla tavalla kuin ennen.