Halo: Campaign Evolved

Ja miksi tästä pitää tehdä henkilökohtaista, eli ottaa (väärin oletettu) ostokäyttäytymiseni mukaan asiaan?
Niin ei taida olla eka kerta kun tätä asiaa puidaan sinun kanssa. Jotenkin itse tuut ensin moralisoimaan minun ostos hysteriaa johon on yleisesti vain minun äitillä ja vaimolla oikeus. Tämän jälkeen tuut väittään että minä menen henkilökohtaisuuksiin. Ehkä sun ei pidä puuttua joka asiaan ? tai ottaa kantaa joka asiaan.

Niin ei taida olla eka kerta kun tätä asiaa puidaan sinun kanssa. Jotenkin itse tuut ensin moralisoimaan minun ostos hysteriaa johon on yleisesti vain minun äitillä ja vaimolla oikeus. Tämän jälkeen tuut väittään että minä menen henkilökohtaisuuksiin. Ehkä sun ei pidä puuttua joka asiaan ? tai ottaa kantaa joka asiaan.
Tämäpä juuri. Kärkkäitä mielipiteitä kyllä löytyy joka asiasta mutta sitten ihmetellään ja päivitellään ku jengiltä menee hermot ja tulee sanottua äkäisemmin takaisin. Ei mitään toisten mielipiteitä vastaan mutta on sillä aika paljon merkitystä mihin sävyyn ja tyyliin ne tuo esille.

Itse otin myös tuosta 20€ ennakosta kiinni. Eihän tässä hirveästi lisäarvoa tullut mutta jos joskus peruspeli ostaa muutalla kympillä niin omistat sitten suoraan sen kalleimman version. Lisäksi monessa pelissä esimerkiksi Starfieldissä sai kummatkin lisärit siinä ennakon mukana joten ei se sinänsä ollut paha sijoitus. Eikä kukaan GP:n tilaajaa pakota näistä maksamaan vaan ihan saa itse valita maksaako vai ei joten siinä mielessä en nyt pidä tätä mitenkään isona ongelmana.

Itse peli on kyllä mainio ja ehtaa Haloa. Joku tiivisti hyvin että peli näyttää nyt siltä niin kuin sen silloin aikanaan mielessään kuvitteli. Ja täytyy sanoa että useamman kerran on tullut myös vain ihailtua maisemaa kun on sen verran kaunista katsottavaa. Bonuksena koska peli on playanywhere pystyy tätä mukavasti pelailemaan myös Xbox Allylla millä peli pyörii todella hyvin ja on nautinto pelata.
Noissa lisärillisissä on jopa järkeäkin enkä ihmettelisi yhtään miksi niitä ostettaisiin. 20 euroa on jopa halpa hinta nykyään kausipassista tai jopa yksittäisestä isommasta lisäristä. Mutta tosiaan se, ettei tässä tule oikein mitään mikä olisi sen 20 euron arvoista. Ja edelleen subjektiivista toki mutta samaan aikaan ja aina myös puhuttu tosiaan että onko joku 20 euroa lisäristä tai siitä tai tuosta pelistä ok hinta kun sitten nyt kuitenkin viisi pelipäivää ilmeisesti sitä useammallekin on.

Ja tässähän käy helposti niin että kun noita parempia on tottunut ostamaan (kausipassin tai lisärien tarjoavia siis) niin sitten jää tapa päälle eikä enää se 20 euroa tunnu missään kun aina on sen ostanut.

Ai sinunko? Ihan yleisesti puhuin. Ja voidaan me puhua minun aleostoksista jos haluatte niistä vääntää. :D En vain uskonut että haluatte. Ja koen myös vahvasti ettei liity enää aiheeseen, joten se ihmettelyni oli siis siitä, että asiaan vastattiin argumentilla, joka ei ole mikään järkevä argumentti itse asiaan. Vähän kuin "itse pissaat housuun" tai "isis on pöljä" kun toinen sanoo jonkun oikean kritiikin aiheeseen liittyen.

Itse otit itseesi. Ippenatorille vastasin suoremmin eikä hänkään vetänyt herneitä neniinsä.

Tämäpä juuri. Kärkkäitä mielipiteitä kyllä löytyy joka asiasta mutta sitten ihmetellään ja päivitellään ku jengiltä menee hermot ja tulee sanottua äkäisemmin takaisin. Ei mitään toisten mielipiteitä vastaan mutta on sillä aika paljon merkitystä mihin sävyyn ja tyyliin ne tuo esille.
Ihmettely oli ihan eri asiaan kuin mitä nyt oletatte. Se "vastaus" kun ei liittynyt enää aiheeseen mitenkään. Täällä puhuttiin 20 euron maksusta 5 päivän ennakkoon, jota ihmettelin. Sitten vertailtiin minun fyysisten pelien aleostoksia, joita ei ole edes olemassa: onko loogista ja järkevää mielestäsi? :D

Ihmettely oli ihan eri asiaan kuin mitä nyt oletatte. Se "vastaus" kun ei liittynyt enää aiheeseen mitenkään. Täällä puhuttiin 20 euron maksusta 5 päivän ennakkoon, jota ihmettelin. Sitten vertailtiin minun fyysisten pelien aleostoksia, joita ei ole edes olemassa: onko loogista ja järkevää mielestäsi? :D
Kyllä minä sinun ”ihmettelyt” osasin lukea ja sitä juuri kommentoin. Ei ole ihme jos jengiä alkaa vituttaa.

Vähän kuin "itse pissaat housuun" tai "isis on pöljä" kun toinen sanoo jonkun oikean kritiikin aiheeseen liittyen..
Anna ihmisten hypettää pelejä ja maksaa ennakko pääsystä jos niin haluavat. Mut joo eiköhän tämä offtopicci riitä, menihän tässä taas pari sivua ihan turhaan paskanjauhamiseen. Avaa vaikka uusi aihe tälle maksullinen ennakko pääsy peleissä niillitykselle.

Tämä versio pelistä tekee kyllä kunniaa alkuperäiselle. 2001 versiota tullut pelattua viimeksi siis kampanja osuuden osalta.
Tuli siis ostettua peli heti ekan xboxin hankinnan yhteydessä. Gunplay on juuri niin hyvä kuin toivoikin, ehkä standard assault riflessä on tässä versiossa enemmän potkua. Nyt pystyy kaappaan vihuilta ajoneuvoja ja räiskiin niillä tätä ei ollut 2001 versiossa. Nykypäivään tuodut ohjain komennot istuu heti käteen. Uusia vihuja ja mielestäni lisättykin näitä taisteluihin. Healttipackkejä ei enään ole ehkä vähän syö taktisuutta, mutta toimii näinkin. Moninpelin puute on se suurin miinus, tosin varmaan tarkotuksella jätettiin pois, että kerkiää 25 juhlavuodeksi valmiiksi. Kyllä tälle versiolle paikkansa on...ei siis mikää turha versio ole. Toivotaan että Halo 2 saa saman käsittelyn, mutta moninpelillä höysttetynä.

Nyt sain koko kampanjan valmiiksi. Flood ja library osuus oli kyllä parasta antia tässä, tuo uusi graafinen ilme nosti tunnelman ihan uudelle tasolle näissä. Library oli tehty aikalailla uusiksi. Toki vielä erityismaininta Halon musiikeille. Reilut 8 tuntia meni aikaa. Vielä on nuo 3 täysin uutta missionia pelaamatta. Tosin ehkä näillä kannattaa aloittaa peli jos on Halo 1 on pelannut lähivuosina niin saa jotain uutta alkuun.

Halon menu theme musiikki 6 tuntisena

Nyt sain koko kampanjan valmiiksi. Flood ja library osuus oli kyllä parasta antia tässä, tuo uusi graafinen ilme nosti tunnelman ihan uudelle tasolle näissä. Library oli tehty aikalailla uusiksi. Toki vielä erityismaininta Halon musiikeille. Reilut 8 tuntia meni aikaa. Vielä on nuo 3 täysin uutta missionia pelaamatta. Tosin ehkä näillä kannattaa aloittaa peli jos on Halo 1 on pelannut lähivuosina niin saa jotain uutta alkuun.

Halon menu theme musiikki 6 tuntisena

Ai että, melkein toivoisi että kotiutuisi jo lomareissulta niin pääsisi Halon pariin. :)

Jännä että yli parinkymmenen vuoden jälkeenkin tämä on yksi parhaista ensimmäisen persoonan räiskinnöistä. Ei pelkästään gunplayn osalta, vaan myös seikkailun fiiliksen, tarinan ja vihollisten. Ja siihen vielä legendaarinen cooppi.

Ja jännä että vaikka on pelannut pelin läpi lukuisia kertoja, niin silti nyt taas hype nousee. Siihen ei auta nuo eeppistäkin eeppisemmät valikkotunnarit. Kiitos siitä.

Viimeksi muokattu:
Olen joitain haloja joskus vähän aloitellut mutta taitaa tämä jäädä yrittämättä kun en vaan pääse yli niistä vinkuvista super mario kilpikonnista.. en tajua mitä ne tekee taistelukentällä.. ei vaan pysty vakavasti ottamaan tilannetta kun komedia hahmoja hilluu siellä. Kas kun ei evokkeja ole laitettu mukaan.

Kaikki versiot saa puhtaat paperit ja papukaija merkin vaikka joillain on pieniä suorituskyky ongelmia. Pro tietysti tarjoaa sen parhaan kokemuksen. Itse aion kyllä odotella niin kauan että antavat mahdollisuuden kytkeä Chromatic BS ja Grainin pois päältä.

Olen joitain haloja joskus vähän aloitellut mutta taitaa tämä jäädä yrittämättä kun en vaan pääse yli niistä vinkuvista super mario kilpikonnista.. en tajua mitä ne tekee taistelukentällä.. ei vaan pysty vakavasti ottamaan tilannetta kun komedia hahmoja hilluu siellä. Kas kun ei evokkeja ole laitettu mukaan.
Mielipidejuttuja mutta gruntithan on yksi Halon ikonisimpia juttuja. Muistan kun ne tuntui aluksi oudolta, kunnes vain mietin että mikseipä ne avaruusoliot voisi olla tällaisiakin eikä aina jotain Alieneita, suippopäitä tai muita kliseitä. Kerrankin oikeasti OUTO avaruusolento ja vieläpä uudella tavalla sitä.

Toki eihän ne kauhean katu-uskottavia ole kun kimittävät jne. mutta ehkä tuo vaatii myös sellaista 90-luvun scifin "ymmärtämistä". Sielläkin oli kaikenlaisiksi ruttunaamoiksi ja karvaturreiksi meikattuja ihmisiä, kun olivat muka jotain mysteerisiä avaruusrotuja jostain kaukaa galaksin takaa. :D

Ja onko kroganit vaikka Mass Effectissä juuri sen parempia? Ellei se katu-uskottavuus siis ole tärkein asia eli että on uhkaava tai möreä-ääninen olento.

Mitäs asetusta tässä pitää muuttaa että saa tuon kohinan ja kuvan suttusuuden pois?
En peliä oo pelannu mutta yleensä nuo on film grain ja motion blur asetuksia. Myös chromatic aberation aiheuttaa ruudun reunoille semmosta sumeutta. Mutta ei tosiaan oo tätä peliä niin en tiedä onko noita asetuksia tässä.

En peliä oo pelannu mutta yleensä nuo on film grain ja motion blur asetuksia. Myös chromatic aberation aiheuttaa ruudun reunoille semmosta sumeutta. Mutta ei tosiaan oo tätä peliä niin en tiedä onko noita asetuksia tässä.
Juuri semmoinen vahva film grain kohina tuossa on, mutta en vain löytänyt miten sen saa pois. Noo google auttaa.

Ensimmäinen päivitys. Vielä ei ainakaan saatu Chromatic Aberration/Film Grain nappuloita mutta ilmeisesti ovat kyllä tietoisia toiveesta että ne saisi pois päältä.

En ymmärrä miten ne voi tällaista peliä päästää markkinoille. Varsinkin PC:llä tässä ei oo muuta kuin ongelmia. Peli varmaan crashannut 20 kertaa. Framegeni ei toimi, heti crashaa ja sen jälkeen peli ei käynnisty jos ei poista config filua. Ihan sama vaikka ei koskis ees asetuksiin mutta seuraavalla kerralla kun pelin käynnistää niin crashaa taas niin pakko poistaa se config tiedosto uudestaan.
Peli kyl pyörii hyvin sit kun peliin asti pääsee, ja kerran tilttasi eilen yhdessä tehtävässä niin piti sammuttaa peli. Ja yllätys yllätys oli pakko poistaa se config tiedosto taas että sai pelin käyntiin.

En vaan tajua tätä nykyaikaa kun joka peli pitää julkaista keskeneräisenä.

En vaan tajua tätä nykyaikaa kun joka peli pitää julkaista keskeneräisenä.
Tämä oli pakko saada juhlavuodeksi ulos. Näyttäisi että pc versio on aika keskeneräinen. Itsellä series x ei yhtäkään kaatumista tai oikeastaan muutakaan. Tuo filmgrainin poisto optio olis kyllä saanut olla mukana niin perusoptio peleissä. Tuon option lisääminen ei pitäisi olla iso homma kun tuo jo löytyy PC modeista steamista.

Tämä oli pakko saada juhlavuodeksi ulos. Näyttäisi että pc versio on aika keskeneräinen. Itsellä series x ei yhtäkään kaatumista tai oikeastaan muutakaan. Tuo filmgrainin poisto optio olis kyllä saanut olla mukana niin perusoptio peleissä. Tuon option lisääminen ei pitäisi olla iso homma kun tuo jo löytyy PC modeista steamista.
Onko tuo film grain nyt sitten XSX:lläkin päällä? Poikani kanssa ollaan nyt pelattu joka päivä tätä, eikä olla huomattu kyllä mitään outoa tai valittamisen arvoista grafiikoissa. Muistan joissain peleissä itsekin tuollaisen huomanneeni, mutta tässä en kyllä mitään tuollaista vaan havaitse. Olen toki yksityiskohtaisuuden osalta erittäin suurpiirteinen, mutta poikani taas on hyvinkin tarkasti yksityiskohtiin huomiota kiinnittävä, joten oudolta tuntuu se, ettei hän ole huomannut grafiikassa mitään häiritsevää. Ainoastaan on kehunut Halon grafiikkaa.

Yhteen aika ärsyttävään bugiin toki mekin törmäsimme ensimmäisessä bonuskentässä. Nimittäin NPC-hahmo Johnson jäi jumittamaan johonkin kentän puoliväliin, eikä tullut enää sinne, missä juuri hänen avullaan olisi menty eteenpäin. Tuossa ei auttanut muu kuin käynnistää peli uudelleen ja jatkaa sitten uudelleen. Taaksepäin jouduimme siis etenemisen osalta, ja siinä tuli aika tolkuton määrä bruteja vielä uudelleen taisteltavaksi, mikä varsinkin poikaani turhautti aika pahasti. Ensin oli sitä mieltä, ettei taida enää tätä peliä jaksaa pelata. Toki seuraavana päivänä halusikin jatkaa, ja sitten mentiinkin parin kentän verran taas eilen eteenpäin. Ja kun selkeiltä bugeilta vältyttiin, niin tuntuikin taas hyvältä ja mielenkiintoiselta pelattavalta.

Hyvä peli, mutta vaikuttaisi joitain harmittavia bugeja olevan. Itseäni alkoivat kyrsimään jatkuvat äkkikuolemat, vaikka shieldit olivat hahmollani päällä. Luinkin sitten, että peliin olisi nyt tullut uusi päivitys, jossa olisi mm. korjattu joidenkin vihollisten kyky one-shotata plasma-aseella ladaten ampumalla. Ei tuollainen one shottaaminen kuulu kyllä Halon tyyppisen pelin henkeen, muuta kuin korkeintaan singolla, kranuilla tai energy swordilla, joten hyvä, että ovat ilmeisesti tuotakin korjanneet.

Onko tuo film grain nyt sitten XSX:lläkin päällä?
Jep. On päällä kaikilla alustoilla ja ei saa pois tuota tai chromatic aberrationia. Itse pelailin eilen PC:llä ja tuo chromatic ärsyttää aivan älyttömästi, kun en sitä voi sietää, mutta en haluaisi oelin tiedostoja muokkailla vaikka sen saisi niin pois

Ylös Bottom