Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ylläpito ilmoitti aika hyvissä ajoin, että moderointia tullaan höllentämään/vähentämään, koska tämä on harrastuspohjalta pyörivä paikka. Pallo heitettiin meille jäsenille, että pidettäisiin yhteistuumin foorumia pystyssä ja hyvässä hengessä. Mitä tässä nyt paria viimeistä sivua olen lukenut, niin pallo tuntuu karanneen pahasti, mikä on iso sääli.

Aika vähissä tuntuvat nykypäivänä olevan ne hetket pelialalla, kun on oikeasti tosi ison hypen paikka. Ei taida olla kuin muutamia pelisarjoja ja isoja/tunnettuja kehittäjiä, joiden tekeleitä odotetaan isossa kuvassa kovasti. Siihen plussana tietysti uudet laitteet. Siltä pohjalta sitä toivoisi ymmärrystä niiltäkin foorumin jäseniltä, joita ei juuri se kyseinen tuote kauheasti satu kiinnostamaan. Eihän sitä ketjua ole pakko lukea, jos kyseinen tuote ei kauheammin kiinnosta.

Ylilyönnit tietysti asia erikseen, mutta tosi harvassa tällä foorumilla on olleet männävuosina ne tilanteet, että mikään hypetys olisi totaalisesti yli mennyt. Muutama nikki taisi aikanaan Starfieldiä odottaa niin kovasti, että pelin ketju täyttyi kuumemittareista ja muista 'mukahauskoista' ohi aiheen menevistä kuvista, mutta siitäkin selvittiin. Muita tapauksia ei edes nyt pikamietinnällä tule mieleen. Kyllä minäkin sen ymmärrän, että ne "OMG KOHTA SE TULEE!!!!!"-tason viestit voivat olla vähän raskasta luettavaa sivutolkulla, mutta mitä nyt tätä ketjua selailin, niin enemmänhän tuossa nyt tuntuu olevan ihan tervettä höpöttelyä ja odottelua, eikä mitään täysin turhaa spämmäämistä, mistä kenenkään oikeasti pitäisi hermojaan menettää.

GTA on pelialan merkkitapaus, kiinnosti peli(sarja) tai ei. Se herättää keskustelua siinä määrin, että 'peleistä mitään juuri koskaan kirjoittavat' mediatkin tulevat julkaisun alla kirjoittamaan uutisia ja arvosteluja. Porukka tulee kirjoittamaan toiveitaan, haaveitaan, odotuksiaan ja suunnitelmiaan siitä, kuinka pelin kanssa meinaavat ensimmäisen viikonlopun viettää. Kyllä tänne foorumille tuollaista tekstiä mahtuu 'kerran kymmeneen vuoteen', kun uusi GTA on tuloillaan ja tulee. Itse en näe näissä hypettelyissä, odotteluissa ja muissa mitään ongelmaa niin kauan, kun teksti on järkevää ja peliin edes jollain tavalla liittyvää.

Jos kyseisenlainen ja -tasoinen hypettely ei kiinnosta itseä, niin kaipa jotain muutakin tekemistä, vaikka pelattavaa, löytyy, eikä tarvitse tulla pilaamaan muiden odotteluita ja hypettelyitä? Voihan sitä toki ilmoittaa, kertaalleen, ettei itse hypety. En myöskään jaksa ymmärtää, kuinka niinkin kivasta asiasta kuin uuden GTA:n odottelusta saadaan aikaan henkilökohtaisuuksiin menevä tappelu. Eikös 13 vuoden odotuksen kohta ohi oleminen pitäisi olla enemmänkin kiva ja iloinen asia?

Ylläpito ilmoitti aika hyvissä ajoin, että moderointia tullaan höllentämään/vähentämään, koska tämä on harrastuspohjalta pyörivä paikka. Pallo heitettiin meille jäsenille, että pidettäisiin yhteistuumin foorumia pystyssä ja hyvässä hengessä. Mitä tässä nyt paria viimeistä sivua olen lukenut, niin pallo tuntuu karanneen pahasti, mikä on iso sääli.

Aika vähissä tuntuvat nykypäivänä olevan ne hetket pelialalla, kun on oikeasti tosi ison hypen paikka. Ei taida olla kuin muutamia pelisarjoja ja isoja/tunnettuja kehittäjiä, joiden tekeleitä odotetaan isossa kuvassa kovasti. Siihen plussana tietysti uudet laitteet. Siltä pohjalta sitä toivoisi ymmärrystä niiltäkin foorumin jäseniltä, joita ei juuri se kyseinen tuote kauheasti satu kiinnostamaan. Eihän sitä ketjua ole pakko lukea, jos kyseinen tuote ei kauheammin kiinnosta.

Ylilyönnit tietysti asia erikseen, mutta tosi harvassa tällä foorumilla on olleet männävuosina ne tilanteet, että mikään hypetys olisi totaalisesti yli mennyt. Muutama nikki taisi aikanaan Starfieldiä odottaa niin kovasti, että pelin ketju täyttyi kuumemittareista ja muista 'mukahauskoista' ohi aiheen menevistä kuvista, mutta siitäkin selvittiin. Muita tapauksia ei edes nyt pikamietinnällä tule mieleen. Kyllä minäkin sen ymmärrän, että ne "OMG KOHTA SE TULEE!!!!!"-tason viestit voivat olla vähän raskasta luettavaa sivutolkulla, mutta mitä nyt tätä ketjua selailin, niin enemmänhän tuossa nyt tuntuu olevan ihan tervettä höpöttelyä ja odottelua, eikä mitään täysin turhaa spämmäämistä, mistä kenenkään oikeasti pitäisi hermojaan menettää.

GTA on pelialan merkkitapaus, kiinnosti peli(sarja) tai ei. Se herättää keskustelua siinä määrin, että 'peleistä mitään juuri koskaan kirjoittavat' mediatkin tulevat julkaisun alla kirjoittamaan uutisia ja arvosteluja. Porukka tulee kirjoittamaan toiveitaan, haaveitaan, odotuksiaan ja suunnitelmiaan siitä, kuinka pelin kanssa meinaavat ensimmäisen viikonlopun viettää. Kyllä tänne foorumille tuollaista tekstiä mahtuu 'kerran kymmeneen vuoteen', kun uusi GTA on tuloillaan ja tulee. Itse en näe näissä hypettelyissä, odotteluissa ja muissa mitään ongelmaa niin kauan, kun teksti on järkevää ja peliin edes jollain tavalla liittyvää.

Jos kyseisenlainen ja -tasoinen hypettely ei kiinnosta itseä, niin kaipa jotain muutakin tekemistä, vaikka pelattavaa, löytyy, eikä tarvitse tulla pilaamaan muiden odotteluita ja hypettelyitä? Voihan sitä toki ilmoittaa, kertaalleen, ettei itse hypety. En myöskään jaksa ymmärtää, kuinka niinkin kivasta asiasta kuin uuden GTA:n odottelusta saadaan aikaan henkilökohtaisuuksiin menevä tappelu. Eikös 13 vuoden odotuksen kohta ohi oleminen pitäisi olla enemmänkin kiva ja iloinen asia?
Jokaisen kannattaa sitten tästäedes katsoa peiliin että saadaan asiallista keskustelua täällä eikä mene turhaksi vänkäämiseksi.

Itse tullut eniten täällä ja techillä viihdyttyä ja onhan tämä peleihin liittyen paljon parempi ja laajempi foorumi kuin tuo toinen. Siellä sitten taas keskustelua yleisesti tekniikasta enemmän mikä plussaa.

Pidetään hyvä henki päällä täällä :)

Voitko painua helvettiin tästä ketjusta jos ei ole parempaa sanottavaa? Sinä et tee täällä mitään muuta, kun haastat kokoajan riitaa ja saastutat tätä ketjua.

Edit. Onko näillä foorumeilla enään moderointia ollenkaan? Tämä ketju kaipaisi sitä kyllä isolla kädellä.
Miksi et laita ko. henkilöä ignoreen ja voit nauttia foorumista rennosti. Minä tein tämän yksilön kohdalla niin ja huomaan kuinka hän aiheuttaa täällä tahallaan aggressiota. Näkyy vain oranssi boksi jossa lukee: olet ohittanut tämän jäsenen sisällön... Aaaaah mikä rauha.

No mä oon ihmetellytkin että missä tt-2k on kun ei ole pitkään aikaan hänen viestejään täällä näkynyt ja kun nykyään annetaan järjettömien vääntöjen jatkua ja jatkua. Jaa a, näinköhän he jättivät uppoavan laivan ja kohta on tämä paikka historiaa...

Mitä tähän peliin tulee niin itse hyppään perjantai aamuna sängystä suoraan koneelle katsomaan miltä peli näyttää :D

Miksi et laita ko. henkilöä ignoreen ja voit nauttia foorumista rennosti. Minä tein tämän yksilön kohdalla niin ja huomaan kuinka hän aiheuttaa täällä tahallaan aggressiota. Näkyy vain oranssi boksi jossa lukee: olet ohittanut tämän jäsenen sisällön... Aaaaah mikä rauha.
Juu laitoin nyt ja tällä kertaa pysyy. Aivan täysi pelle joka ketjusta toiseen vain saastuttaa ilmapiiriä.

Eli nyt ku ei oo moderointia nii tästä foorumista voi tulla ihan villilänsi, ei sillä että nyt keskustelu menee välil överiks kyl uskon että ainakin nämä tutut nimet pystyy jotenkin keskenäänki sopimaan riitansa, mutta lähinnä toi osto ym kirppikset missä voi tulla mitä tahansa ripulikusetusta sinne eikä kukaa modaa/poista viestejä jne.

Ihmettelinki että onpa hiljasta modien osalta ku tämäki ketju on mennyt jo ajat sitten raiteiltaa ja juna jorpakkoon. :D o_O
Tuo kauppa-alue suljetaan ja sinnehän ei voi enää uusia ilmoituksia tehdäkkään.

Miksi tt-2k on lopettanut???
Avasin syitä helmikuussa täällä: https://forum.konsolifin.net/threads/konsolifin-tarvitsee-uuden-paamoderaattorin.103724/

Mutta en ole lopettanut foorumiaktiivisuuttani. Päätin vaan, että nyt on aika jakaa moderointivastuuta muille.

Nyt kun tässä on puolisen vuotta päätöksestä kulunut, pakko myöntää, että tekee hetkittäin aika pahaa katsoa, mihin jamaan jotkin ketjut ajautuvat ilman jatkuvaa paimentamista.

Oho, tulipa siitä viestistäni melkoinen lumivyöry. :O

Edelleenkin, onko sinusta mukavampi lukea negatiivisuutta vai positiivisuutta? Ihanko on pakko käydä tuomassa sitä ”tasapanoa” negatiivisuudella jatkuvasti? Ei tämä mitään näkemysten vertailua ole ollut enään pitkään aikaan tässä ketjussa. Tai sitten minulla on ihan eri käsitys näkemysten vertailusta.

Ja missä ihmeen välissä näitä vuodettuja juttuja on hehkutettu lähes uskonnollisen fanaattisesti? Näytä minulle yksi viesti missä näin on tehty? Sen sijaan näitä muka hauskoja hevosen pallit tason irvailuja on nähty näistä vuodoista jo useampia.

Edelleenkään en käsitä miksi samat ukot käy toistuvasti marisemassa täällä, kun tämä peli ei selvästikkään ole se oma juttu saati että koko sarja olisi oma juttu. Miksi? Ei tulisi mieleenkään mennä johonkin ketjuun marisemaan pelistä josta en ees välitä. En edes seuraa sellaisia ketjuja. Mutta kai se joillekin on vain tärkeämpää saada se oma ääni kuuluviin vaikka sitten jatkuvan irvailun ja uninan muodossa.
Olen törmännyt jatkuvasti viesteihin, joissa kerrotaan miten mikään peli ei enää tunnu VI:n jälkeen miltään, pitää ostaa uusi konsoli tai rautaa, varata lomia ja ajaa perhe mäkeen ja ties mitä. Ei nyt ehkä vielä "uskonnollista fanaattisuutta" mutta en hoksannut että tuo ihan noin kirjaimellisesti luettaisiin.

Minulle GTA ei tosiaan ole ehkä niitä ihmeellisimpiä pelejä mutta kyllä se minua kiinnostaa ja aion pelata sen. En siis seuraa pelin keskustelua vain siksi että tarkoituksella haluaisin pilata fiilistä. Minua kiinnostaa tuleva GTA ja yksi isoimmista syistä on se kun se on niin massiivinen ilmiö ja sitä niin helvetisti hehkutetaan.

En myöskään ollut "tuomassa tasapainoa", vaan lähinnä vastasin vain tähän kohtaan, missä ihmettelit että miksi "me odotetaan jotain muuta kuin GTA:ta":

Huvittavaa, että täällä jo jeesustellaan mihin se kehitysaika on mennyt ja näyttää GTA5 grafiikka päivitykseltä ennen, kun on nähty mitään muuta, kun jonkun vuotajan postimerkinkokoisia videoita perushäröilystä kaupungilla. Mitä te oikeen odotitte tuolta perus gameplayltä, muutakun GTA:ta tuolta osin? Eiköhän ne erot tule selväksi sitten, kun peliä ihan virallisesti esitellään ensi viikolla. Ja todennäköisesti vaikka tässä olisi mitä uutta niin sama porukka napisee siitä huolimatta kuinka tämä on VAAN GTA…

Vastaukseni on siis tiivistettynä, että siksi odotan jotain ihmeellistä, koska pelistä on niin ihmeellinen maalattu massiivisella hypellä. En minä itse hypeä tai pelistä innostuneisuutta vastaan ole ollut, vaan siinä selitin että miksi myös minun odotukseni ovat mitä ovat: ihminen on laumaeläin ja kun lukee ja kokee muiden hypeä, niin se hiipii omaankin päähän. Sitten näkee kuvaa ja tajuaa että "sehän tosiaan on vain uusi GTA".

Eikä minusta ole mitenkään paha asia todeta että sitä se on. Jos joku sanoisi että Dishonored 2 on vain uusi Dishonored niin sanoisin että sehän se on se koko pointti. Sitä myös hypetettiin mm. hienoista kentistä ja kun ne koki, niin tosiaan tajusi miksi. Nyt hype GTA:sta on niin hataralla pohjalla että vaikka ei tiedetä muuta kuin että se on seuraava osa pelisarjaan, niin sen koetaan mullistavan kaiken eikä vaikka mikään peli enää sen jälkeen tunnu miltään yms.

Näitä kommentteja on netti täynnä.

Negatiivisuus taitaa johtua siitä samasta syystä, kuin miksi esim jalkapalloa hyvin aktiivisesti vähättelevät MM-kisoja. GTA on liian valtavirtaa.
Tilalle voi laittaa minkä tahansa harrastuksen, "pro-harrastajat" halveksivat aina oman harrastuksensa mainstreamia. Useinhan esim musiikinharrastajat kuuntelevat mieluummin harvinaisempia, vähemmän tunnettuja bändejä. Siinä voi tuntea olevansa erityinen, kun tietää jotain mitä muut eivät tiedä. Nykyäänhän puhutaan usein gatekeeppauksesta, siltähän tuo GTA-sarjan lyttääminen vaikuttaa.
Ihan jees järkeilyä, joka pitkälti ikävän tottakin, mutta kyllä ainakin minua vilpittömästi GTA kiinnostaa vaikka pidänkin sitä silti vain yhtenä pelinä muiden joukossa. Kaikki sarjan pelit olen pelannut ennenkin ja vaikka eivät suosikkejani olekaan, niin en minä vain kritisoinnin ilosta pelin keskustelua seuraa.

Ja samalla kun se GTA VI kiinnostaa, niin en silti ole voinut välttyä tunteelta, että peli näyttää "liian samalta" kuin V. Se ei minusta ole edes mitään vähättelyä, ellei lukija koe että GTA V on paska. Jää siis lopulta myös lukija vastuulle että onko "näyttää samalta kuin aiempi" hyvä vai huono asia. Minun pointtini oli kuitenkin vain siinä että en nähnyt mitään sellaista, mikä selittäisi kaikkea järkyttävää hypeä pelin ympärillä.

Tosin ehkä hypeä ei voikaan selittää.

Jaa. Kyllä ihan virallisten trailerien mukaan peli näyttää tarpeeksi hyvältä.

Edelleen, noihin vuodettuihin videoihin ei kannata paljon painoa antaa. Niissä pelataan keskeneräistä pari vuotta vanhaa koodia, joka ei kerro todellisesta laadusta yhtään mitään. Katsotaan torstaina, miltä peli todellisuudessa näyttää.
"Tarpeeksi hyvältä" mihin nähden? Hype on ainakin niin jo sfääreissä että voi monelle tulla ylläri jos odottanut kuuta taivaalta. Itsekin toki pitäisin siitä vaihtoehdosta enemmän jos peli lunastaisi kaiken hehkutuksen mutta en jaksa uskoa tässä kohtaa.

Minä en taas ymmärrä että miten nuo vuotovideot ei muka jo kertoisi että se on GTA. Sehän se "probleema" oli että se näyttää ja "tuntuu" kuin olisi vain GTA V:n remaster tai vastaavaa. Tai lisäri yms. Sellainen mitä Miles Morales oli Spider-Manille.

Mutta kyllä, torstaina ollaan viisaampia.

Viimeksi muokattu:
Avasin syitä helmikuussa täällä: https://forum.konsolifin.net/threads/konsolifin-tarvitsee-uuden-paamoderaattorin.103724/

Mutta en ole lopettanut foorumiaktiivisuuttani. Päätin vaan, että nyt on aika jakaa moderointivastuuta muille.

Nyt kun tässä on puolisen vuotta päätöksestä kulunut, pakko myöntää, että tekee hetkittäin aika pahaa katsoa, mihin jamaan jotkin ketjut ajautuvat ilman jatkuvaa paimentamista.
Et ole ajatellut tehdä comebackiä? Sinua kyllä kaivattaisiin kipeästi! :D

Ylös Bottom