Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears of War: E-Day

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xsx
Hieman ohi aiheesta, mutta kyllähän se vahvasti alkaa näyttää siltä, että tulevaisuudessa Microsoft tulee/sen on pakko lakkauttaa day one Game Pass nimikkeet. Mielestäni tästä oli joku huhu (jälleen) hiljattain liikkeellä. "Best deal in gaming" todellakin oli ja on sitä, kuten vaikkapa Gamestopin kuuluisat vaihtopelikampanjat aikanaan (jonnet muistaa?). Näille on ollut yhteistä se, että kuluttajat ovat saaneet nauttia uskomattomista diileistä, jotka ovat liian hyviä ollakseen totta - koska ne eivät ole taloudellisesti kannattavalla pohjalla.

Täytyy vielä tässä Game Passin kunniaksi ja vanhojen hyvien aikojen muistoksi tempaista tämä uusin Gearssi läpi vielä tänä vuonna. Tämän ketjun hypetyksen ovat saaneet aikaan runsaasti mehua housuihini! Ainoa ongelma on se, että Dawnwalker on vielä kesken, Control Resonant on vielä kesken ja GTA tulloo reilu kuukauden päästä.

Juuri tällaisten lyhyiden yksinpelien takia Game Pass on on minulle loistava palvelu. Otan tilauksen kuukaudeksi ja sen aikana pelaan pelin läpi. Uuden pelin hinnaksi tulee siis noin 20 euroa. Eli siis erittäin hyvä diili! Moninpelejä en pelaa ja harvoinpa jaksan pelata uudestaan jo läpäistyjä pelejä, joten näistä ei tarvitse murehtia. Tietty jos peli kolahtaa niin paljon, että sen haluaa ihan fyysisenä hyllyyn, niin sen voi sitten joskus vuosien päästä ostaa alelaarista tai torista.

Hieman ohi aiheesta, mutta kyllähän se vahvasti alkaa näyttää siltä, että tulevaisuudessa Microsoft tulee/sen on pakko lakkauttaa day one Game Pass nimikkeet. Mielestäni tästä oli joku huhu (jälleen) hiljattain liikkeellä. "Best deal in gaming" todellakin oli ja on sitä, kuten vaikkapa Gamestopin kuuluisat vaihtopelikampanjat aikanaan (jonnet muistaa?). Näille on ollut yhteistä se, että kuluttajat ovat saaneet nauttia uskomattomista diileistä, jotka ovat liian hyviä ollakseen totta - koska ne eivät ole taloudellisesti kannattavalla pohjalla.

Täytyy vielä tässä Game Passin kunniaksi ja vanhojen hyvien aikojen muistoksi tempaista tämä uusin Gearssi läpi vielä tänä vuonna. Tämän ketjun hypetyksen ovat saaneet aikaan runsaasti mehua housuihini! Ainoa ongelma on se, että Dawnwalker on vielä kesken, Control Resonant on vielä kesken ja GTA tulloo reilu kuukauden päästä.
Juu, huhuja oli tuosta day 1 pelien lakkauttamisesta.

Screenshot 2026-10-10 at 11-53-42 Xbox speaks out on rumors of Xbox Game Pass dropping 'day on...png

Jos tähän mennään, niin ei se auta kuin vaihtaa halvimpaan vaihtoehtoon, jolla pääsee moninpelaamaan.

Day one -julkaisut kun ovat kuitenkin se palvelun isoin valttikortti. Silloin on ihan sama olla pitämättä jatkuvaa tilausta voimassa. Voi sitten kuukauden tai kaksi vuodessa ja pelata siihen palvelun pelit.

Jos tuon day-one pelien Game Passiin julkaisun lopettavat kokonaan, loppuu ainakin minulla Game Pass jäsenyys sillä samalla sekunnilla. Se on se ainoa todellinen syy, miksi olen jo vuosia Game Passin pitänyt aika reippaista hinnannousuista huolimatta. Muistelen kylläkin, että Asha itse olisi ampunut alas nuo huhut day one-pelien julkaisun loppumisesta. Taisi kuitenkin todeta, että pelikohtaisempaa harkintaa saattaa olla tiedossa, jota on jo CoD:in osalta nyt sitten nähtykin. Itse veikkaan, että Game Passin taru loppuu kokonaan, jos todella kokonaan poistaisivat tuon day one-pelien julkaisun palvelussa. Minulla ei ainakaan olisi tosiaan silloin enää mitään syytä jatkaa palvelua.

En oikein tykkää näissä Gearseissa tämmöisestä avoimehkon maailman menosta kun menee liikaa edestakas juoksemiseksi. Vitonen meinasi jäädä aikanaan kesken tuommoisen takia ja en tiedä jääkö tämäkin nyt odottamaan motivaatiota jatkamiselle.

Ylös Bottom