Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears of War: E-Day

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xsx
Hieman ohi aiheesta, mutta kyllähän se vahvasti alkaa näyttää siltä, että tulevaisuudessa Microsoft tulee/sen on pakko lakkauttaa day one Game Pass nimikkeet. Mielestäni tästä oli joku huhu (jälleen) hiljattain liikkeellä. "Best deal in gaming" todellakin oli ja on sitä, kuten vaikkapa Gamestopin kuuluisat vaihtopelikampanjat aikanaan (jonnet muistaa?). Näille on ollut yhteistä se, että kuluttajat ovat saaneet nauttia uskomattomista diileistä, jotka ovat liian hyviä ollakseen totta - koska ne eivät ole taloudellisesti kannattavalla pohjalla.

Täytyy vielä tässä Game Passin kunniaksi ja vanhojen hyvien aikojen muistoksi tempaista tämä uusin Gearssi läpi vielä tänä vuonna. Tämän ketjun hypetyksen ovat saaneet aikaan runsaasti mehua housuihini! Ainoa ongelma on se, että Dawnwalker on vielä kesken, Control Resonant on vielä kesken ja GTA tulloo reilu kuukauden päästä.

Juuri tällaisten lyhyiden yksinpelien takia Game Pass on on minulle loistava palvelu. Otan tilauksen kuukaudeksi ja sen aikana pelaan pelin läpi. Uuden pelin hinnaksi tulee siis noin 20 euroa. Eli siis erittäin hyvä diili! Moninpelejä en pelaa ja harvoinpa jaksan pelata uudestaan jo läpäistyjä pelejä, joten näistä ei tarvitse murehtia. Tietty jos peli kolahtaa niin paljon, että sen haluaa ihan fyysisenä hyllyyn, niin sen voi sitten joskus vuosien päästä ostaa alelaarista tai torista.

Hieman ohi aiheesta, mutta kyllähän se vahvasti alkaa näyttää siltä, että tulevaisuudessa Microsoft tulee/sen on pakko lakkauttaa day one Game Pass nimikkeet. Mielestäni tästä oli joku huhu (jälleen) hiljattain liikkeellä. "Best deal in gaming" todellakin oli ja on sitä, kuten vaikkapa Gamestopin kuuluisat vaihtopelikampanjat aikanaan (jonnet muistaa?). Näille on ollut yhteistä se, että kuluttajat ovat saaneet nauttia uskomattomista diileistä, jotka ovat liian hyviä ollakseen totta - koska ne eivät ole taloudellisesti kannattavalla pohjalla.

Täytyy vielä tässä Game Passin kunniaksi ja vanhojen hyvien aikojen muistoksi tempaista tämä uusin Gearssi läpi vielä tänä vuonna. Tämän ketjun hypetyksen ovat saaneet aikaan runsaasti mehua housuihini! Ainoa ongelma on se, että Dawnwalker on vielä kesken, Control Resonant on vielä kesken ja GTA tulloo reilu kuukauden päästä.
Juu, huhuja oli tuosta day 1 pelien lakkauttamisesta.

Screenshot 2026-10-10 at 11-53-42 Xbox speaks out on rumors of Xbox Game Pass dropping 'day on...png

Jos tähän mennään, niin ei se auta kuin vaihtaa halvimpaan vaihtoehtoon, jolla pääsee moninpelaamaan.

Day one -julkaisut kun ovat kuitenkin se palvelun isoin valttikortti. Silloin on ihan sama olla pitämättä jatkuvaa tilausta voimassa. Voi sitten kuukauden tai kaksi vuodessa ja pelata siihen palvelun pelit.

Jos tuon day-one pelien Game Passiin julkaisun lopettavat kokonaan, loppuu ainakin minulla Game Pass jäsenyys sillä samalla sekunnilla. Se on se ainoa todellinen syy, miksi olen jo vuosia Game Passin pitänyt aika reippaista hinnannousuista huolimatta. Muistelen kylläkin, että Asha itse olisi ampunut alas nuo huhut day one-pelien julkaisun loppumisesta. Taisi kuitenkin todeta, että pelikohtaisempaa harkintaa saattaa olla tiedossa, jota on jo CoD:in osalta nyt sitten nähtykin. Itse veikkaan, että Game Passin taru loppuu kokonaan, jos todella kokonaan poistaisivat tuon day one-pelien julkaisun palvelussa. Minulla ei ainakaan olisi tosiaan silloin enää mitään syytä jatkaa palvelua.

En oikein tykkää näissä Gearseissa tämmöisestä avoimehkon maailman menosta kun menee liikaa edestakas juoksemiseksi. Vitonen meinasi jäädä aikanaan kesken tuommoisen takia ja en tiedä jääkö tämäkin nyt odottamaan motivaatiota jatkamiselle.

Päätin nyt ottaa Game Passin kuukaudeksi ihan vaan tätä peliä varten. Onhan Gears-sarjasta lämpimiä muistoja jo sieltä Xbox 360:n alkuajoilta saakka. Se oli itse asiassa tasan 20 vuotta sitten vuonna 2006, kun löysin syyn ostaa Xbox 360:n. Ja se syy oli juurikin ensimmäinen Gears of War.

Kaksi actia pelasin viime iltana ja hyvin maistuu! Peli kulkee tutulla, mutta toimivalla kaavalla. Kunnon rymistelyä ja pauketta loistavalla ohjauksella ja maan alta tulevat locustit saa pataan. Graafiisestikin peli on yksi upeimman näköisistä. Tarinasta en nyt vielä osaa sanoa mitään, mutta ei se mulle ole koskaan ollut oleellistta tässä sarjassa.

Tämä on niitä pelejä, kun voi olla iloinen, että omistaa kaikki kolme konsolia ja voi pelata niitä merkkiin katsomatta.

Viimeksi muokattu:
En oikein tykkää näissä Gearseissa tämmöisestä avoimehkon maailman menosta kun menee liikaa edestakas juoksemiseksi. Vitonen meinasi jäädä aikanaan kesken tuommoisen takia ja en tiedä jääkö tämäkin nyt odottamaan motivaatiota jatkamiselle.
TÄMÄ. Muutama tunti ollaan vasta pelailtu 4 coopilla, mutta kaikkia hiertää vartakarvaan toi semiavoin maailma. Siellä ei ole mitään tehtävää/nähtävää, jos juoni ei sillä hetkellä sinne kuljeta. Okei siellä voi olla jotain collectible asioita, jippii. Mutta tuntuu turhalle tutkia niitä, jos sinne palataan myöhemmin tarinan muodossa, mutta mistä sitä tietää etukäteen palataanko. Kampanja tuntuu myös yllätävän hiomattomalta. Peli kun alkoi, nii menikö 50m ja jouduttiin ekan kerran restarttaamaan checkpoint, kun jäätiin porukalla jumiin samaan kahvilan kynnykseen. Semi avoimessa maailmassa tulee yhtenään vastaan vihollisia jotka seisovat paikallaan, eivätkä tunnu näkevän/kuulevan pelaajaa. Ihmisiä juoksevat karkuun seiniä päin, mutta niin että joku pelaajalla se sama siivilii tekee jotain eri asiaaa? Sellainenki bugi kävi, että kun tämä siviili juoksi seinää päin, nii yhtäkkiä se osalla kuoli ja alkoi kuulumaan jumalaton veden kohina, mikä jäi soimaan nii kovaa, että meinasi pää räjähtää ja piti taas latailla check pointtia. Kaveri kävi vessassa ja siinä tylsyyksissä haahuilin johki sillalle. Kappas vettä! Onkohan hyvät vesifysiikat, kokeillaan. Kranaattia kanaaliin ja mitä! Tippuu mapin läpi :D Ei räjähdstä laisinkaan. Tuntui ettei se pintakaan väreillyt kun sinne ampui. Sama oli itseasiassa myös siinä viereisellä silalla, eli edes asfalttiin ei jäänyt luodinjälkiä. Paljon tälläistä kaikkea pientä, mikä antaa todella keskeneräistä kuvaa ja alleviivaa sitä miten vähän paukkuja siihen avoimeen maailmaan on lopulta laitettu. Niin ja se on ihan helvetin raivostuttavaa että pitää olla tyylii 90m päässä hostista?! Kokoajan jollain hyppää ruutuun teksti, että olet liian kaukana kavereista ja peli kääntää pelihahmon ympäri. Mags ei ole vielä ainakaan aiheuttanut pahaa mieltä olemalla olemassa. Ehkä vähän mauttoman ja hajuttoman oloinen hahmo. Se joku naiskenraali joka käynyt ruudulla pari kertaa komentamassa coop jengiä, vaikutti sen sijaan aika rankalle mimmille. Naureskeltiinki että voidaanko korvata Mags ja se lippispoika sillä :D

Toivottavasti tää semi avoin maailma on nyt tän alun joka kohellus, ja päästään takaisin rehelliseen putkijuoksuun ettei olisi tälläistä tyhjäkäyntiä. Mutta alku ei nyt ole ikävä kyllä ollut kauhean lupaava.

Kyllä tuo 4-5 acteissa rupee putkenee ja rymistely lisääntyy. Itse taas tykkäsin pelistä alusta loppuun ja myöskin alkupään hengähdys tauoista.
Locustit on kyllä brutaaleja eli niitä on mukava sahailla poikki ja pinoon Vraahk on myös siisti hahmo locusteille. Haulikko on sit hyvä kun saa siihen modeja auki, jopa pudottaa aika pitkältäkin. Lanceria paljon muuhun käyttänyt kuin sahailuun se vanhempi versio tuosta oli parempi ampuiluun.

Pelaako kukaan PC:llä? Pyöriikö hyvin?
Otin pc game passin käyttöön ihan tämän pelin takia. Pöytäkoneessa 3060Ti näytönohjain, RAM 16GB, i5-11400F @ 2.60GHz suoritin, pyörii ihan ok lähes koko ajan, välillä yskähtelee jonkin verran ja koneen tuuletin huutaa välillä armoa. Kampanja loppusuoralla nyt...

Itse tosiaan boxilla pelaillut, mutta latailin tossa yöllä myös pc:lle. NVIDIA GeForce RTX 4080 SUPER (16 GB), 32gb RAM ja AMD Ryzen 7 7800X3D löytyy täältä. Täytyy katsella miten sillä pelaa.

Täsmälleen sama. Ehdin jo aluksi huolestua, kun en heti löytänyt tuota kielivalikkoa. Kaikissa peleissä, kun ei sitä edes ole, ja silloin pitäisi sitten tehdä muutoksia jo Xboxin asetuksiin, jos ei halua suomenkielistä tekstiä pelissä. Onneksi se kielen vaihto onnistui pelin valikosta. En yksinkertaisesti voi pelata pelejä, joissa on suomenkielinen tekstitys.

Itse peliä tuli parisen tuntia kokeiltua ja kyllähän tuo sinänsä vakuutti ainakin pelattavuuden ja ulkoasun osalta. Pieni huoli jäi tuosta heti näkyvästä väkisin tehdystä girlboss-hahmosta, jotka ovat näköjään nykyään ihan pakollisia joka peliin. Toki riippuu sitten siitä miten hahmo kehittyy pelin edetessä, että alkaako häiritsemään ja tuntuuko päälleliimatulta muotijutulta. Jos tuollainen tehdään ihan asiallisesti, niin saattaa se olla juttu joka ei välttämättä ala enempää ärsyttämään.

Tietyllä tapaa huvittava ilmiö tuo joka tapauksessa on, että tällaiseen machosotilaspeliinkin on pakko näitä tehdä. Toki olihan tätä asetelmaa jo Gears 5:ssä ainakin, eikä se itseäni pahemmin sentään häirinnyt, vaikka kieltämättä hetkittäin tuntui huvittavalta. Ihan selvä kiintiöjuttu, jonka kannattaja en ole oikein missään asiassa.
Tuo on ihan omasta ajatusmaailmasta vain kiinni. Itse en kiinnittänyt tuohon mitään huomioo ennen kuin luin kommenttisi ja lukemisen jälkeen koitin etsimällä etsiä jotain minkä takia ei peliin sopisi, mutta en löytänyt.

Vaikka peli onkin täynnä maskuliinisia miehiä niin kyllähän tässä pitää naisiakin olla, tämä on kuitenkin Gears of wars eikä Tom of Finland

Tuo on ihan omasta ajatusmaailmasta vain kiinni. Itse en kiinnittänyt tuohon mitään huomioo ennen kuin luin kommenttisi ja lukemisen jälkeen koitin etsimällä etsiä jotain minkä takia ei peliin sopisi, mutta en löytänyt.

Vaikka peli onkin täynnä maskuliinisia miehiä niin kyllähän tässä pitää naisiakin olla, tämä on kuitenkin Gears of wars eikä Tom of Finland
En minä naisten läsnäoloa ole vieroksunut. Lähinnä sitä, että nykyään heidän mukanaolosta tehdään niin maskuliinista. Aikaisemmissa Gearseissa olivat edes jossain määrin naisellisempia naisia, jolloin se on myös sinänsä luonnollisempaa se naisten mukanaolo.

Viimeksi muokattu:
Pyörii 2k kaikki ultralla 100-120fps. Ihan ok siis. Muutama kerra kyllä tullut sellainen pieni "jäätyminen" että kuva pysähtyy kokonaan sekuntiksi. Huomannut myös että TDMssä ainakin on bugi, mikä tuntuu tapahtuvan usein, eli peli loppuu vaikka toisella tiimillä olisi vielä pelaajia elossa :D Kävi äskön samassa pelissä molemmisa rundeissa putkeen, repspawnit loppui mutta olen itse vielä pelossa, ja sitten kun joku toinen tiimiläinen kuolee, nii hävitään samantein.

Ja nyt alkoi vilkuttamaan jotain online erroria, ja kun käytn offlinetilan kautta, nii tämmöinen ilmeistyi:
1791730395654.png

E: Nyt kyllä kyykkäsi. Herjaa että on offlinessa, vaikka odottelee tuon ajankin.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom