Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Avoimestihan kerroin, että lista on tehty tekoälyllä, ei tässä ole mitään peiteltävää osaltani. Kyllä minä aika suuren osa noista listan leffoista tunnistan ja kriteerit kyllä täyttyvät. Yksi vaihtoehto on tietysti alkaa netistä selailemaan kaikki 2000-luvulla tehdyt leffat ja kerätä niistä kattava lista sinua varten. En ole varma haluanko käyttää aikaani siihen. Jos vilpittömästi olet sitä mieltä, ettei minulla ole mitään pohjaa argumentilleni, niin sekin on ok. Pysyn kuitenkin kannassani.
Mitkä ”kriteerit”? Että löytyy vahvoja naisia jostain rooleista? Mitä sitten? Pitää olla kyllä todella pienisieluinen ihminen jos jos noissa näkee jotain agendoja tai väärää. Ihan järjetön lista.

Eli yhteenvetona. Kaikki sarjakuvien naishahmot ovat ongelma, koska pätkivät turpaan myös miehiä, eivätkä tunteile.

Vähemmistöt eivät ole ongelma, mutta sitten ovat jos heidän vähemistöön kuulumista käsitellään.
Eli olkiukkona… ”insert kaikki viestissäsi ollut höpöhöpö”

mutta edelleenkään sitä ei nykyään peleissä tai viihteessä käytännössä tapahdu, eikä varsinkaan sillä vääntömomentilla, jolla nyt asiaa tehdään vähemmistöjen puolesta.
Paitsi joka helvetin kerta kun ei ole vähemmistön edustaja kyseessä. Etkö ymmärrä? Se, mistä sinä nyt pahoitat jatkuvasti mielesi, kohdistuu vain ja ainoastaan siihen, että on joku muu kuin valkoinen mies. Olet sokea, huomaatko? Pahoitit mielesi Gears of Warsista koska mukana oli vahva nainen. Oletko aikaisemmin pahoittanut mielesi kun kyseinen pelisarja on esittänyt miehet steroidihirmuina? Ei tavallinen mies näytä millään tavalla tuolta. Mutta se ei sinua häiritse. En jaksa enää vängätä kun olet niin ristiriitainen. Sanot yhtä, tarkoitat toista, tarkoitat yhtä, sanot toista. Muistutat Tynkkystä. Sekin on todella ristiriitainen hahmo.

Mitkä ”kriteerit”? Että löytyy vahvoja naisia jostain rooleista? Mitä sitten? Pitää olla kyllä todella pienisieluinen ihminen jos jos noissa näkee jotain agendoja tai väärää. Ihan järjetön lista.
Tässä on nyt tainnut tapahtua jokin väärinkäsitys. Aiemmassa viestissä puhuin maskulliinisuuden ihannoinnista. En puhunut agendoista tai että jossain olisi jotain väärää.

Paitsi joka helvetin kerta kun ei ole vähemmistön edustaja kyseessä. Etkö ymmärrä? Se, mistä sinä nyt pahoitat jatkuvasti mielesi, kohdistuu vain ja ainoastaan siihen, että on joku muu kuin valkoinen mies. Olet sokea, huomaatko? Pahoitit mielesi Gears of Warsista koska mukana oli vahva nainen. Oletko aikaisemmin pahoittanut mielesi kun kyseinen pelisarja on esittänyt miehet steroidihirmuina? Ei tavallinen mies näytä millään tavalla tuolta. Mutta se ei sinua häiritse. En jaksa enää vängätä kun olet niin ristiriitainen. Sanot yhtä, tarkoitat toista, tarkoitat yhtä, sanot toista. Muistutat Tynkkystä. Sekin on todella ristiriitainen hahmo.
Ei Ippen kanssa kannata vääntää tästä aiheesta. Hän on täysin kykenemätön näkemään oman ahdasmielisyytensä takaa yhtään mitään muuta. Joka kerta aloittamassa tätä samaa vääntöä.

No niin, nyt pääsimme ytimeen. Ei kiinnosta näkemykset, vaan on pakko tuputtaa omiaan tilalle.
Minähän nimenomaan sanoin, että minua kuitenkin kiinnostaa sinunkin näkemyksesi. Viittasin vaan siihen, että sinun asenteellasi toimimalla saattaisin noinkin sanoa. En kuitenkaan niin sanonut, vaan totesin, että ainakin jonkin verran kiinnostaa sinunkin näkemyksesi. En ole tilalle omaa näkemystäni ”tuputtanut”, vaan ainoastaan tuonut esille keskustelupalstalla oman näkemykseni samaan tapaan kuin kaikilla täällä on käsittääkseni oikeus tehdä.

Viimeksi muokattu:
Öyhöttäjä, ahdasmielinen, pelokas, sokea, pienisieluinen jne. tulee jo aika pitkä lista. (Tynkkystä muistuttava on muuten jo aika hulvaton)

Olisiko syytä jo pistää keskustelulle piste jos ei keskustella asioista vaan nimitellään kirjoittajia?
Miten nuo ovat nimittelyä? Onko 'Tynkkystä muistuttava' mielestäsi nimittelyä? Tarkoitin tuolla sitä, että hänkin on hyvin ristiriitainen hahmo.

Minähän nimenomaan sanoin, että minua kuitenkin kiinnostaa sinunkin näkemyksesi. Viittasin vaan siihen, että sinun asenteellasi toimimalla saattaisin noinkin sanoa. En kuitenkaan niin sanonut, vaan totesin, että ainakin jonkin verran kiinnostaa sinunkin näkemyksesi. En ole tilalle omaa n.jemystöni ”tuputtanut”, vaan ainoastaan tuonut esille keskustelupalstalla oman näkemykseni samaan tapaan kuin kaikilla täällä on kösitteökseni oikeus tehdä.
Silti haluat tämän oikeuden ottaa pelien/muun taiteen/yms/tms tekijöiltä pois? Miksi? Ja näet sen kerta toisensa jälkeen "tuputtamisena". Mikä homma?

Täällä alkaa jälkeen kerran kirjoittajien arviointi ja arvostelu, kun ilmeisesti varsinaiset argumentit keskusteluun alkavat loppua. Surullista.

Silti haluat tämän oikeuden ottaa pelien/muun taiteen/yms/tms tekijöiltä pois? Miksi? Ja näet sen kerta toisensa jälkeen "tuputtamisena". Mikä homma?
En minä mitään pois ole ottanut tai ottamassa keneltäkään. Se, että en itse jaksaisi jotain tiettyä asetelmaa jokaiseen peliin, on asia, minkä esille tuomiseen minulla lienee oikeus. Eiköhän se ole sitten ihan pelifirmojen johto, joka päättää mitä lopulta peleihinsä saa sisällyttää? Mutta kun kuitenkin on kai ensisijaisesti bisneksestä kyse, niin kyllä siellä myös pelaajia kannattaa ainakin pidemmän päälle kuunnella. Ja eiköhän se myös tapahdu, jos myynnit tippuvat epätyydyttävälle tasolle. Jätän tuon tarkemman pohtimisen ja varsinkin siitä päättämisen kuitenkin edelleen pelifirmojen johdon tehtäväksi.
Perusvastaus, kun ei ole enää muita vaihtoehtoja
Niinpä se siellä tosiaan näyttää olevan.

Mutta kun kuitenkin on kai ensisijaisesti bisneksestä kyse, niin kyllä siellä myös pelaajia kannattaa ainakin pidemmän päälle kuunnella. Ja eiköhän se myös tapahdu, jos myynnit tippuvat epätyydyttävälle tasolle. Jätän tuon tarkemman pohtimisen ja varsinkin siitä päättämisen kuitenkin edelleen pelifirmojen johdon tehtäväksi.
Mitäpä lottoat: onko uuden Gears of Warin myynnit kärsinyt yhden naishahmon mukanaolon takia?

Mitäpä lottoat: onko uuden Gears of Warin myynnit kärsinyt yhden naishahmon mukanaolon takia?
Vaikea tuota on todeta. Varsin huonosti peli on kylläkin myynyt pelin kokonaislaatuun nähden. Ihmeellisenkin huonosti. Vaikea on silti sanoa varmuudella, mistä odotuksiin nähden heikommat myynnit ovat sitten johtuneet? Kovimmat öyhöttäjät toki väittävät suoraan jostakin minunkin esiin tuomastani seikasta johtuvan. Itse en silti ole sellaista nyt väittämässä. Tai, että ainakaan pelkästään siitä voisi johtua. Sitä toki ihmettelen, että aikalailla priimaa oleva peli on myynyt niinkin vähän. Minäkään en ole missään vaiheessa itse peliä moittinut, vaan ainoastaan tässäkin pelissä ilmennyttä suuntausta moitin. Sanallakaan en sanonut sen tehneen pelistä minulle kuitenkaan huonon.

Kovimmat öyhöttäjät toki väittävät suoraan jostakin minunkin esiin tuomastani seikasta johtuvan. Itse en silti ole sellaista nyt väittämässä. Tai, että ainakaan pelkästään siitä voisi johtua.
Se, että en itse jaksaisi jotain tiettyä asetelmaa jokaiseen peliin, on asia, minkä esille tuomiseen minulla lienee oikeus. Eiköhän se ole sitten ihan pelifirmojen johto, joka päättää mitä lopulta peleihinsä saa sisällyttää? Mutta kun kuitenkin on kai ensisijaisesti bisneksestä kyse, niin kyllä siellä myös pelaajia kannattaa ainakin pidemmän päälle kuunnella.
Mitäs sinä sitten tällä alemmalla lainauksella tarkoitat?

Raha on myös nimenomaan iso motivaatio lisätä peleihin näitä monipuolisempia naisia, muita hahmoja ja teemoja. On huomattu, että on tarpeeksi paljon pelaajia, joita tällaiset kiinnostaa positiivisessa mielessä ja tarpeeksi vähän pelaajia, joita tällaiset kiinnostaa negatiivisessa mielessä.

Kuten ihan kaikista mahdollisista asioista maailmassa, totta kai tästäkin löytyy yksittäisiä esimerkkejä, joissa homma on toteutettu huonosti ja lopputuloksena on ollut epäonnistuminen.

Raha on myös nimenomaan iso motivaatio lisätä peleihin näitä monipuolisempia naisia, muita hahmoja ja teemoja. On huomattu, että on tarpeeksi paljon pelaajia, joita tällaiset kiinnostaa positiivisessa mielessä ja tarpeeksi vähän pelaajia, joita tällaiset kiinnostaa negatiivisessa mielessä.

Kuten ihan kaikista mahdollisista asioista maailmassa, totta kai tästäkin löytyy yksittäisiä esimerkkejä, joissa homma on toteutettu huonosti ja lopputuloksena on ollut epäonnistuminen.
Julkaisijoilla lienee aika hyvä access tilastoihin. Ja Sonylla ja Microsoftilla vielä parempi oman alustansa julkaisuihin. Kyllä sieltä selviää onko jossain pelissä esim. ollut erityisen paljon palautuksia ja mistä maasta ostajat ovat jne.

Gears of War ei nyt erityisesti ole naispelaajien ydingenreä, mutta eiköhän Microsoft saa kattavat statsit vaikutuksista. Noin yleisesti kai sarjan myynnit on pienentyneet sitten kakkososan, mutta game pass sotkee hieman kokonaiskuvaa myynneistä.

Tämän vuoksi taidekasvatus ja koulutus ovat tärkeitä asioita. Vaikka kuinka osa täällä haluaa väittää, että taidetta ei tarvitse opiskella, niin kyllä sitä vaan täytyy.
Kuulostaa melko elitistiseltä puheelta. Ei taiteesta tarvitse ymmärtää mitään, että siitä voi nauttia. Liika tieto voi olla jopa huono asia, kun se vie mysteerisyyden pois. Olis todella ärsyttävää jos joku tulis mulle kertomaan kädestä pitäen miten taide pitää kokea, ja kertoisi kaikki taustat mikä ei kiinnosta. Itellä ei oo ollut taidekasvatusta eikä koulutusta, että älkää mun puheista välittäkö, niillä ei oo mitään painoarvoa. Ei kannata peleistäkään mun mitään enää kirjoittaa, vaikka kokemusta mulla 30v edestä on.

En allekirjoita myöskään et kaikki taide olis poliittista. Varmaan löytäisitte lapsen töherryksistäkin jonkin poliittisen sanoman, vaikka lapsia se edes kiinnosta.

Ylös Bottom