Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin siis montakohan vuosisataa (-tuhansia?) on esitetty stereotyyppisesti että mies pelastaa päivän ja nainen odottelee pelastajaa mutta auta armias jos nyt tulee muutaman vuoden aikana tarinoita missä tuota stereotypiaa ei käytetäkään niin on se merkki maailmanlopusta ja siitä että naiset nyt olisivat maskuliinisia kun ovat itsenäisesti ratkomassa ongelmaa.
Meidän pitäisi myös aktiivisesti rikkoa kaikkia niitä reaalimaailman rakenteita jotka ikävästi vahvistavat tätä stereotypiaa. Yksi sellainen voisi olla vaikkapa pakollinen armeija naisille, ja tehdä se puolestaan miehille vapaaehtoiseksi. Näin näitä stereotypioita rikottaisiin ihan kunnolla.
Palataan asiaan mielummin 10 vuoden päästä ja katsotaan montako tällaista "toksista feminstimaskuliinista" tarinaa on tehty. Muistetaan pitää kirjaa myös niistä tarinoista missä näin ei ole.
Sopiihan tämä, kymmenen vuotta ei ole edes pitkä aika. Saako kysyä tekoälyltä vai lasketaanko vain jos on itse lukenut/katsonut/pelannut?

Viimeksi muokattu:
Meidän pitäisi myös aktiivisesti rikkoa kaikkia niitä reaalimaailman rakenteita jotka ikävästi vahvistavat tätä stereotypiaa. Yksi sellainen voisi olla vaikkapa pakollinen armeija naisille, ja tehdä se puolestaan miehille vapaaehtoiseksi. Näin näitä stereotypioita rikottaisiin ihan kunnolla.

Sopiihan tämä, kymmenen vuotta ei ole edes pitkä aika. Saako kysyä tekoälyltä vai lasketaanko vain jos on itse lukenut/katsonut/pelannut?
Armeijatyöt naisille sopii minulle.

Jos itse pidät kirjaa niin varmasti missaat monet julkaisut niin kuin minäkin missaisin. AI taas mahdollisesti löytää jonkun valituksen netistä että nyt on woke ja pakolla tarkista tai ymmärrä että pitääkö se paikkansa. Mutta annetaan tutkijoiden tehdä nämä tutkimukset ja LUOTETAAN niihin.

En tiennytkään PC:n olevan kuolemassa.

Ei siis sillä, että itse yhdistäisin myöskään jonkun kulttuurisodan tämän myyntejä syöneen, mutta melkoinen yksinkertaistus tässä tämäkin näkemys.
Gears ei ole pääsääntöisesti PC alustalle tehty ja myyty sarja ja tiedät kyllä tasan tarkkaan, mitä tuossa tarkoitettiin. Ihan turhaa riidsnhakuista huutelua sinulta taas.

Eli tällä logiikalla myöskään agendoista ei kannata enää kuudella, kun oikeassa maailmassa riittää korjattavaa?

Niin, eihän se ole salaliitto jos sen itse ääneen sanovat. Ihan mielenkiintoisia ohjeistuksia, en ole ikinä tuommoisia sääntöjä lukenut, olin vain kuullut puhuttavan. Nuohan kuulostavat uudelta kymmeneltä käskyltä.
Miten nuo ohjeistukset tuntui nyt joidenkin tulkinnoissa muuttuneen jo säännöiksi tai pakoksi? Vai olenko väärässä, kun olen koko ajan luullut että nuo on vain ohjeistuksia ja suuntaviivoja, joita on hyvä - muttei pakko - ottaa huomioon?

Leffoissa ja peleissä tiettyjä ryhmiä on kyllä kohdeltu epäoikeudenmukaisesti ja sillä on varmasti jopa vaikutusta tosielämään. Mutta on aika tekopyhää tuotta tuommoisia ohjeistuksia ja samaan aikaan tehdä esim. väkivaltaisia pelejä. Ei haittaa vaikka veri roiskuu, kunhan tarinan pyövelit ovat pukeutuneet soveliaasti ja sukupuolia kohdellaan tasa-arvoisesti?
On sillä aika paljon merkitystä että ammutaanko tasapuolisesti "vain" sotilaita vai vaikkapa tiettyä ryhmää edustavia henkilöitä.

Muutenkin aikas typerää verrata pelin varsinaisia hahmoja ns. cannon fodderiin, joka on enemmänkin taustaa ja ns. gameplaytä kuin sitä, mistä tässä on koko ajan puhuttu, eli ihmisen jonkinlainen presentaatio/edustaja.

Minusta siinä ei ole mitään tekopyhää että vaikkapa toimintaelokuvassa verta lentää litrakaupalla mutta henkilöhahmot on silti rakennettu järkevästi jne.

Miten nuo ohjeistukset tuntui nyt joidenkin tulkinnoissa muuttuneen jo säännöiksi tai pakoksi? Vai olenko väärässä, kun olen koko ajan luullut että nuo on vain ohjeistuksia ja suuntaviivoja, joita on hyvä - muttei pakko - ottaa huomioon?
Noista en tiedä mutta esimerkiksi vuoden parhaan elokuvan oscar-palkinnon voi saada vain täyttämällä vähintään osan asetetuista DEI vaatimuksista.

Gears ei ole pääsääntöisesti PC alustalle tehty ja myyty sarja ja tiedät kyllä tasan tarkkaan, mitä tuossa tarkoitettiin. Ihan turhaa riidsnhakuista huutelua sinulta taas.

Tosiaan ihan Steamissakin tämä on Day One, joten kyllä tällä on todella laaja potentiaali asiakaskunnassa.

Pitääkö sinun muuten ihan yleisesti aina lisätä jotain ylimielistä henkilökohtaisuutta jokaiseen viestiisi?

Tosiaan ihan Steamissakin tämä on Day One, joten kyllä tällä on todella laaja potentiaali asiakaskunnassa.

Pitääkö sinun muuten ihan yleisesti aina lisätä jotain ylimielistä henkilökohtaisuutta jokaiseen viestiisi?
Kuten jo sanottu, tiedät tasan tarkkaan, mitä tuossa haettiin. Ihan turhaa vääntöä.

Noista en tiedä mutta esimerkiksi vuoden parhaan elokuvan oscar-palkinnon voi saada vain täyttämällä vähintään osan asetetuista DEI vaatimuksista.

Tämä on ollut olemassa jo yli viisi vuotta ja tämäkin ohjeistus on niin laaja, että se ei ole vaikuttanut yhteenkään voittajaan. Tarkoituksena on, että tuotanto kokonaisuudessaan (eli mitä tahansa esituotannosta jälkituotantoon) täyttää kaksi neljästä ehdotetusta kentästä. Eli esimerkiksi palkata edes jotain vähemmistöjä tuotantoon johonkin paikkaan. Voit toki osoittaa, miten tämä näkyy voittajissa, kun viime vuonna parhaan elokuvan vei vitivalkoinen seksikomedia Anora ja sitä edeltävänä vuonna vitivalkoinen sotadraama Oppenheimer.

Olisi varmaan laitonta pakottaa toimimaan jollain tavalla, on parempi naamioida ne kysymyksiksi. Vaikka "kysymyksen" perään laittaa kysymysmerkin, on kyse jostain muusta kuin viattomasta keskustelunavauksesta, varsinkin kun tietää että tätä samaa keskustelua on käyty pitkään kaikkialla. Ihmisiä on potkittu ulos töistä pois koska eivät ole alistuneet näille "ohjeistuksille". Yliopistoissa on ollut jopa mellakoita näistä aiheista. Ei ihan viattomista asioista ole tässä kyse.

Kuten jo sanottu, tiedät tasan tarkkaan, mitä tuossa haettiin. Ihan turhaa vääntöä.

En kyllä ymmärrä, kun tosiaan mikään ei estä Gearsia myymästä miljoonia PC:lla. Jakelukanavat on kunnossa, eikä tämä ole mikään "kuolevan alustan yksinoikeus", kuten sinä sen muotoilit.

Mutta koska olet aina oikeassa kaikessa, niin turhaan tosiaan edes asiasta mainitsin. Luonnollisesti henkilöön menit heti suoraan, kuten tapasi mukaista on.

Olisi varmaan laitonta pakottaa toimimaan jollain tavalla, on parempi naamioida ne kysymyksiksi. Vaikka "kysymyksen" perään laittaa kysymysmerkin, on kyse jostain muusta kuin viattomasta keskustelunavauksesta, varsinkin kun tietää että tätä samaa keskustelua on käyty pitkään kaikkialla. Ihmisiä on potkittu ulos töistä pois koska eivät ole alistuneet näille "ohjeistuksille". Yliopistoissa on ollut jopa mellakoita näistä aiheista. Ei ihan viattomista asioista ole tässä kyse.
Jälleen kerran, jos tällaista lähtee väittämään, niin olisi hyvä edes jotenkin yrittää näyttää todisteita.

Oppenheimer oli kuitenkin syntyperältään juutalainen.
Ja tällekin olisi parasta antaa jotain kontekstia, ettei mennä ihan vääriin suuntiin keskustelun kanssa.

Jotenkin tuntuu että tämä keskustelu on nähnyt parhaat päivänsä, eikä tosiaan muuta mitään.

Aika kauas päästiin siitä, että Gearsissa naiset ovat liian maskulisia.

Ylös Bottom