Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Taistelulajit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Taistelulajit

Monenlaista on tullut kokeiltua (wing tsun ja nyrkkeily) mutta mitään en oikeastaan ole harrastanut. Kovasti kaverit on yrittäneet WT:n saada mukaan, mutta eipä tuota ole aikaa tosiaan harrastaa juuri mitään. Liikaakin harrasteita. :)

Itseä on ihan alkanut innostaa Kill Armanin myötä jonkin taistelulajin harrastaminen. Juniorina tuli vähän judottua ja harrastettua karatea, mutta pitkäjänteisyys ei riittänyt. Työkaveri taas harrasti jujutsua ja tuli aina välillä töihin silmä mustana tai muuten ruhjottuna. Vaihtoi sitten lukkopainiin ja on nykyään vähemmän kärsineen näköinen kun siihen törmää.

Hesarista luin joskus venäläisestä systemasta, joka on ilmeisesti aika raju laji. Hyvin käytännönläheinen ja tärkeänä osana reenaamista on iskujen ottamisen harjoittelu. Lyönnit ovat löysän näköisiä mutta brutaaleja.

Krav maga tai se Kill Armanissa nähty amerikkalainen katutappelulaji voisivat olla myös ihan siistejä. Ja tietysti jujutsu.

Mutta kaikkein eniten alkoi kiehtoa wing tsun. Laji tuntuu pirun yksinkertaiselta ja suoraviivaiselta. Periaatteet oli helppo tajuta alle puolen tunnin ohjelmasta ja täytyihän sitä heti tarkistaa Tampereen tilanne. Näköjään täälläkin on tuota mahdollista harrastaa. Täytyy varmaan ottaa yhteyttä seuraan ja kysellä, koska aloittelija voisi hypätä mukaan. Olisi kiva päästä ottamaan vähän lyöntiä vastaan.

Oma kokemus kronologisessa järjestyksessä;

- Aikido
- Jujutsu
- Muay thai

Nyt alkanu taas veri vetämään matolle ja otteleminenkin kiinnostaisi taas. Kiinnostavimpana olisi shooto, onko ketää JFC:stä joka shootoa siellä vääntäisi..?

Ite lopetin pari vuotta sitten HanMooDon harrastamisen, ennen sitä kokeillu nyrkkeilyy ja Hwardo Kwanii. HanMooDota tuli vissiin reilu 2 vuotta yhteesä harrastettuu, tuotahan voi melkeinpä verrata Taekwondoon eli aika potkupainotteista on. Ite juurikin tykkäsin tuosta potkimisesta nimenomaan, siinä on vaan sitä jotain.. Nuorempana tuli venyteltyy ihan sikanakin että sais potkuille korkeutta ja näyttävyyttä, sekä mahdollistas erilaisten potkujen tekemisen.. Parhaimmillaan venyttelin päivässä 1,5-2,5 tuntii päivässä 6 päivänä viikossa.
Kyllähän sitä venyvyyttä tuli ja spagaatit meni molempiin suuntiin sekä pysty potkasee lähes pystysuoraan ylöspäin :cool: se oli hienoo..
Vaikka perheenlisäys ei ollutkaan se pienin harrastuksen loppumisen syy niin toinen ratkaiseva tekijä oli se kun mun toisen jalan jänteille oli tapahtunu jotain mystistä: venyttely sattu ihan helvetisti eikä pystynyt enää kunnolla potkimaankaan... Eli toisin sanoen kaikki mistä olin lajissa tykkänny, tuotti nyt kovasti tuskaa ja turhautuneisuutta joten ei oikee pystyny jatkamaankaan..
Välillä oon kokeillu venytellä kotonakin mutta kipu tuntuu vieläkin kun vähän venyttää..
Kovasti tekis mieli välillä mennä vähän potkimaan mutta ei vain pysty :(
Muutkaan lajit kun ei oikeen sytytä kuten judot, jujitsut yms...

Mutta kaikkein eniten alkoi kiehtoa wing tsun. Laji tuntuu pirun yksinkertaiselta ja suoraviivaiselta. Periaatteet oli helppo tajuta alle puolen tunnin ohjelmasta ja täytyihän sitä heti tarkistaa Tampereen tilanne. Näköjään täälläkin on tuota mahdollista harrastaa. Täytyy varmaan ottaa yhteyttä seuraan ja kysellä, koska aloittelija voisi hypätä mukaan. Olisi kiva päästä ottamaan vähän lyöntiä vastaan.

Suositten wing tsunia, todella kivaa. :) Hittolainen, jos olisi rahaa ja aikataulut sopisi niin itsekkin harrastaisin tuota. Tosin eihän tuo tainnut täällä maksaa kuin n. ~40e ja olikohan 3kk. :cool:

Oma kokemus kronologisessa järjestyksessä;

- Aikido
- Jujutsu
- Muay thai

Nyt alkanu taas veri vetämään matolle ja otteleminenkin kiinnostaisi taas. Kiinnostavimpana olisi shooto, onko ketää JFC:stä joka shootoa siellä vääntäisi..?

Itse olen jykylän fight clubilainen ja olen myös treenannut shootoa välillä. Porukka on hyvä ja opetuksen taso vahva. Suosittelen :)

Hyvä kuulla.
Vesku onkin tuttu opettaja thai treeneistä.
Omaa muuten kokoisekseen älyttömän kovan sivupotkun, edes tyynyyn ei viittis ottaa niitä vapaaehtoisesti :D

Ylös Bottom