Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zedus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fable 2

Tämä peli on kiinnostanut jonki aikaa, kysyisin sitä että onko Fable 2:nen hyvä peli.

Varmasti tämän hetken omatyylisin rpg. Visuaalisesti tyylikäs HD kuvalaadulla. Tosin kyllä ilmankin pärjää. Taistelu mekanismi Assassin's Greed tyylinen, näyttävää ja helppoa.

Vaikeustaso ehkä turhan helppo. Mutta niinhän se pitääkin olla. Eihän sankarin voimille kukaan mahda mitään.

Alueiden muuttuminen toteutettu hyvin, riippuen päätöksestäsi.

Ja suosittelen myös sillä varalla että on tulossa lisäpaketti joulukuun puolessavälissä jossa on lisää vaatteita ja kokonaan uusi maailma mukaan. Fable 1:stä tuttu Knothole Clade (jossa oli aikaisempi Temple of light ja Areena.)

Omasta mielestäni ihan kokonaishinnan arvoinen peli (uutena). bugeja löytyy vain jos niitä oikeasti rupee etsimään. Paljon on tekemistä tuossa pelissä. Ite olen pelannut noin 100tuntia. (yhdellä hahmolla) Ja nyt aloittanut kokonaan alusta johtuen että sain vihdoin Limited edition tavarani.

Co-op/Online Co-op mahdollisuus myös kohtalaisen hyvä, vaikka toisen omaa sankaria ei pysty toisen maailmaan tuomaankaan. Tai että ei voi kummatkin mennä omille teillensä.

Tulipa sitten fablekin pelattua läpi vihdoin. Itse valitsin Sacrifice endingin. Kannattiko? :) Mitä niistä muista hyötyy?

Tulipa sitten fablekin pelattua läpi vihdoin. Itse valitsin Sacrifice endingin. Kannattiko? :) Mitä niistä muista hyötyy?

Pelin lopusta:
Sacrificellä muistaakseni sai vaan suuren määrän Renowta, jonkun pystin Bowerstoneen ja ihmisille hyvän mielen. Mutta tämän seurauksena menetit rakkisi ja takaisin et tätä tuolla valinnalla saa. Sacrifice on pelin ns. Ultimate Hyvis-loppu. Love taas on ns. Neutraali-loppu. Tällä saat pidettyä koirasi(joka mielestäni on ehdottomasti paras ratkaisu ellei muiden mielipide ole sinulle kaikki kaikessa). Viimeisen valinnan nimeä en muista mutta rahaahan tuo lupasi ja olettaisin sen olevan se pelin Pahis-loppu.

Itse en lämmennyt tämän tyyliselle, viime hetken takin kääntö tempulle. Tuli taas samanlainen fiilis kuin ensimmäisessä osassa että kaikki hyvät tahi pahat tekosi ovatkin loppu peleissä korvattavissa hyvällä/pahalla päätöksellä. Mustavalkoista kaavaa höystettiin vain harmaalla sävyllä. Itsessään tuo Pahis-valinta on melko tyhjänpäiväinen koska tuota rahaa tuossa pelissä saa joka toisesta reiästä. Loppu peleissä käteen jää vain Omatunto ja Koira mistä valita.

Vai vaikuttaako esim. pahiksella pelaaminen noihin lopun valintoihin?

Pelin lopusta:
Sacrificellä muistaakseni sai vaan suuren määrän Renowta, jonkun pystin Bowerstoneen ja ihmisille hyvän mielen. Mutta tämän seurauksena menetit rakkisi ja takaisin et tätä tuolla valinnalla saa. Sacrifice on pelin ns. Ultimate Hyvis-loppu. Love taas on ns. Neutraali-loppu. Tällä saat pidettyä koirasi(joka mielestäni on ehdottomasti paras ratkaisu ellei muiden mielipide ole sinulle kaikki kaikessa). Viimeisen valinnan nimeä en muista mutta rahaahan tuo lupasi ja olettaisin sen olevan se pelin Pahis-loppu.

Itse en lämmennyt tämän tyyliselle, viime hetken takin kääntö tempulle. Tuli taas samanlainen fiilis kuin ensimmäisessä osassa että kaikki hyvät tahi pahat tekosi ovatkin loppu peleissä korvattavissa hyvällä/pahalla päätöksellä. Mustavalkoista kaavaa höystettiin vain harmaalla sävyllä. Itsessään tuo Pahis-valinta on melko tyhjänpäiväinen koska tuota rahaa tuossa pelissä saa joka toisesta reiästä. Loppu peleissä käteen jää vain Omatunto ja Koira mistä valita.

Vai vaikuttaako esim. pahiksella pelaaminen noihin lopun valintoihin?

Ei vaikuta, hahmojen dialogi on hitusen erilaista mutta eivät mitenkään dramaattisen paljon. Jos olit tosi hyvis niin kaikki puhuvat vaan hyvää, neutraali niin silti ollaan positiivisia ja jopa pahiksesta sanotaan jotain kivaa.

kävin ostamassa fablen tänään ja täytyy sanoa että positiivisesti peli imaisi mukaansa. oli kyllä hirveät ennakkoluulot ja pelkäsin että en pitäisi tästä pelistä vaikka ensimmäistä osaa suorastaan "rakastin"

koira on aivan mahtava :D ja muutenkin olen vain samoillut ympäri mestaa enkä juuri koskenut pää tehtävään, so far so good :)

Ei vaikuta, hahmojen dialogi on hitusen erilaista mutta eivät mitenkään dramaattisen paljon. Jos olit tosi hyvis niin kaikki puhuvat vaan hyvää, neutraali niin silti ollaan positiivisia ja jopa pahiksesta sanotaan jotain kivaa.
wealthin otti ni sai miljoonan

Fable 2 on ollut mulle ensimmäinen rpg-toiminta, josta oikeasti olen innostunut. Aiemmin ei ole juurikaan tullut rpg-pelejä pelailtua, koska ne ovat olleet aloittelijalle turhan monimutkaisia ja sekavia, eikä mikään rpg-peli ei ole tempaissut mukaansa siten että olisi viitsinyt kunnolla yrittää päästä peliin sisälle.

Fable 2 onkin sitten ihan toista maata. Erittäin selkeä pelimekaniikka, johon pääsee hyvin sisälle. Oikeaa tietä osoittava valojuova on ihan mielettömän hyvä, sillä se vähentää turhaa etsimistä eikä tarvi muistella missä mikäkin sijaitsee. Valojuova osaltaan myös helpottaa ympäristöön tutustumista ja siellä seikkailua, sillä sivuteiltä voi aina halutessaan palata valojuovaa pitkin sinne minne oikeasti pitäisi mennä. Joidenkin mielestä valojuova ja koira varmaan helpottavat etenemistä ja aarteiden löytämistä liikaa. Omasta mielestäni ne vähentävät epäolennaista pelaamista ja antavat pelaajalle mahdollisuuden keskittyä olennaisempaan. Grafiikka, pelimaailma, tunnelma ja pelisuunnittelu yleensäkin on mielestäni parasta a-luokkaa.

Olen pitänyt pelistä todella paljon ja oikeastaan ensimmäinen peli koskaan, jota tulee pelattua paljon läpipeluun jälkeenkin (vanha peli jatkuu edelleen ja uusi alkaa pahishahmolla). Ainoa miinus tulee ehkä siitä pääjuonesta, joka oli aika lyhyt eikä tarinaltakaan mitenkään erityinen. Pääjuonen lisäksi pelissä on tosin niin paljon kaikkea muuta sälää ja tehtävää, että se pienentää tuota pääjuonen aiheuttamaa miinusta. Itse en ole kovin paljon bugejakaan havainnut (lähinnä joitain suunnittelumokia), vaikka jotkut väittävät peliä bugiseksi.

Suosittelen kyllä kaikille, jotka kaipaavat kevyttä, viihdyttävää ja rentouttavaa peliä. Toivottavasti tähän tulisi paljon kohtuuhintaista ladattavaa lisäsisältöä ja -tehtäviä.

Viikonloppuna humahti pääjuoni läpi. Bugeihin en törmännyt pelin aikana ollenkaan :confused:
Tarina oli tosiaan vähän turhan lyhyt enkä jaksanut innostua enää jäljelle jääneistä sivutehtävistä läpipeluun jälkeen. Jos olisivat laittaneet achievementiksi vaikkapa että pitää kerätä kaikki sklillit ja willit täyteen niin olisi ehkä jaksanut. Nyt tuli 800/1000.

^Tuon huomasinkin, mutta siihen tarvitaan expressionit ja pet trickit myös...

Ja tuota Completionist achievementtia ei voi saada ilman Fable 2: Pub Games arcade peliä. Tai ainakin olen ymmärtänyt, että yhden tietyn expressionin voi saada vain pelaamalla sitä arcade peliä.

voi sen saada toisen pelaajan avustuksella.
eli jos herralla A on kyseinen saavutus niin herra B liittyy herra A:n peliin.
sitten herra A luopuu vaikka yhdesta time control tasosta ja ostaa sen takaisin.
plop achievement unlocked ilmestyy herra B:n ruutuun.

sama pätee myös doll catcher saavutukseen.
pelaaja joka omistaa kaikki nuket myy yhden jollekkin kauppiaalle ja ostaa sen takaisin ja taas aukeaa saavutus sille co-op kaverille jolla ei sitä vielä ole.

jälkimmäisestä en ole 100% varma mutta oletan sen noin menevän sillä itse olen tuolla tavalla molemmat saavutukset saanut.
ainakin dollcatcher saavutuksen kanssa tyyppi meni erään kauppiaan luo ja hetken päästä minulle tuli saavutus eli todennäköisesti se myi yhden nuken ja osti sen heti takaisin.

aloittelin tossa eilen peliä, mutta heti ensimmäisessä tombissa tulee arkun kanssa vastaan teksti että vieraile fable2.comissa saadaksesi infoa miten ne saa auki. what do i do? en sivuilta mitään omilla silmilläni löytänyt :D

aloittelin tossa eilen peliä, mutta heti ensimmäisessä tombissa tulee arkun kanssa vastaan teksti että vieraile fable2.comissa saadaksesi infoa miten ne saa auki. what do i do? en sivuilta mitään omilla silmilläni löytänyt :D
Olisko toi se arkku josta mainitaan tuossa Kotakun pätsi-uutisessa? ;)
(Se tomb on ex-sankaritukikohta ja siksi olet siellä että saat sen itsellesi...)

Kun pelaa sen nukkeanimaatioflashkikkareen läpi niin saapi spesiaalimatskua jota sieltä arkusta sitten voipi ottaa. Esimerkiksi joku kanapuku vai mikä olikaan, pinkki väriaine yms. Muistaakseni näin ainakin :-p

haha, testasin ihan huvikseen.. älä lue jos et ole mennyt peliä vielä läpi ja haluat säilyttää esim rahan keruun hohdon. ihan vain sen takia varoitan ettei peli ilo mene

Tallensin pelin normaalisti ja menin dashboardiin. Asetin boksini kellon vuoteen 2015

Menin takaisin peliin ja latasin talletukseni jolloin peli luuli että olen viimeksi pelannut 6.12.2008 ja nyt olisikin ollut jo vuosi 2015 joten peli sitten päivitti rahasaldon "oikealla" linjalle, hahmon tilille humpsahti joku 3 miljoonaa kultaa.

tallensin ja menin dashboardiin laittamaan oikean vuoden ja menin takasin peliin ja sain kuin sainkin pitää kullan.

ikävä bugi muuten siistissä systeemissä :) ei edes tullut korruptio pisteitä.

huom jos olet livessä niin se saattaa pitää koneesi kellon väkisin oikeassa ajassa joten luulen että tämä toimii vain jos otat nettipiuhan irti

onneksi peli ilo ei sinällään mennyt koska olin juuri päässyt pelin läpi ja on vain muutama sivutehtävä jäljellä

tuon voi periaatteessa tehdä kuin monta kertaa vaan, menee joku 5 min per kerta

^ Ja on muuten erittäin hyödyllinen jos haluaa ostella esineitä muilta pelaajilta. Foorumeilla kun kattelee niin legendaarisista esineistä saa pulittaa jotain 5miljoonaa kultaa :) Hakkaappa siinä sitten puita nuo hillot saadaksesi.

Toisinsanoen everybody's doing it ja inflaatio on iskenyt Fable maailmaan kuin Saksaan toisen maailmansodan tienoilla kun rahaa painettiin pyssylöitä varten :D

Kai tota tallennusta voi "jatkaa" vaikka vetää pelin läpi? Meinaan että jos vasta läpipelattuani alan katteleen niitä saavutuksia..

Ylös Bottom