Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zedus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fable 2

Itelle tämä peli oli suunnaton pettymys ilmestyessään. Peli oli käsittämättömän helppo kun kuolla kerta ei voi. Saat vain jonkun arven josta ei ollutkaan mitään haittaa loppupeleissä, jee.

Luultavasti Fable 3 jää siis hyllyyn tämän pelin takia.

Pelillä ei ole kestoa kuin joku maks 25h kaikkineen sivutehtävineen, en ymmärrämiten joku saa tuhlattua tähän 100h?! Mitä oikein teette? Kävelette hitaasti polkua eteenpäin? Ei tässä edes ole niin paljon lääniä jotta saisi tuhlattua noin paljon aikaa tutkimiseen.

Rahalla ei tehnyt mitään kun viiden minuutin välein tulee tilille rahaa kymmeniä tuhansia kolikoita ja mihinkään ei oikein voinut tuhlata paitsi ostaa lisää taloja -> lisää rahaa

Sen Fairfax linnan saa jokatapauksessa ottaa sitten minkä valinnan lopussa vain. Niilläkin valinnoilla ei ole mitään merkitystä. Se linna maksaa oliko joku miljoona kultaa, sen saa hetkessä kasaan.

Itelle tämä peli oli suunnaton pettymys ilmestyessään. Peli oli käsittämättömän helppo kun kuolla kerta ei voi. Saat vain jonkun arven josta ei ollutkaan mitään haittaa loppupeleissä, jee.

Oisko quicksave/quickload - systeemi parempi? Tai perinteinen tallennus-lataus? Funktiohan on aivan sama, ts. saman kohdan hinkkaaminen tarvittaessa, kunnes kohdasta päästään eteenpäin. Joillekin roolipelaajille esim. ny vaikka arven saaminen voi olla hyvinkin painava juttu. Ehkä avainsana on se "rooli".

Luultavasti Fable 3 jää siis hyllyyn tämän pelin takia.
Ok.

Pelillä ei ole kestoa kuin joku maks 25h kaikkineen sivutehtävineen, en ymmärrämiten joku saa tuhlattua tähän 100h?! Mitä oikein teette? Kävelette hitaasti polkua eteenpäin? Ei tässä edes ole niin paljon lääniä jotta saisi tuhlattua noin paljon aikaa tutkimiseen.

Sulla on 42 prosenttia acheista avattuna näköjään. Eli kaikki sivutehtävät on tehty, niinkö? Alle 25 tunnin? Ja taas, jotkut (rooli)pelaajat tykkäävät immersiosta, ts. sinne kallion laelle saatetaan jäädä katsomaan auringonlaskua tms.

Rahalla ei tehnyt mitään kun viiden minuutin välein tulee tilille rahaa kymmeniä tuhansia kolikoita ja mihinkään ei oikein voinut tuhlata paitsi ostaa lisää taloja -> lisää rahaa

Tämän allekirjoitan kyllä osittain, mutta niinpä se tuntuu olevan missä tahansa pelissä nykyään. Rahaa jaetaan liikaa.

Sen Fairfax linnan saa jokatapauksessa ottaa sitten minkä valinnan lopussa vain. Niilläkin valinnoilla ei ole mitään merkitystä. Se linna maksaa oliko joku miljoona kultaa, sen saa hetkessä kasaan.

Kiitos tästä spoilista. Itse vasta kerran läpipelanneena ja toista kertaa about puolivälissä olevana voin kyllä sanoa, että mun piti ainakin miettiä lopun valintoja pitkään ja hartaasti. Ja mielestäni valinnat myös näkyivät pelimaailmassa. Sit kun sulla on pelattuna ne kaksi muutakin lopetusta, niin kuulisin mieluusti lisää siitä miten loppu ei vaikuttanut mihinkään.

Mä taidan olla ainoa jolla ei sitä rahaa tullut ovista ja ikkunoista. Aina kun tartti parempaa asetta niin painettiin duunia ja siitä saadut rahat meni heti varusteisiin. Vasta ihan lopussa lähdin mukaan kiinteistö bisnekseen.
Mulla meni ekalla läpipeluulla vissiin hiukan yli 30t ihan sen takia, että ensin pelasin tarinan läpi ja siinä sivussa tein sivutehtäviä. Sitten etsein ne kaikki hopeiset avaimet ja sitten ne kaikki gargoylet vai mitä siellä oli piilotettuna. Jos nuo kaikki etsii järjestelmällisesti niin sitten homma käy nopeammin.
Myönnän käyttäneeni guidea noissa avaimissa ja gargoyleissa.

Itse taas hankein pelin sen takia koska siinä ei voi kuolla. Paljon kivempi seikkailla ja nauttia tarinasta kun ei tarvitse pelätä sitä että koska tulee joku uber vaikea bossi jossa menee hermot.
Peli tuli vedettyä myös toisen kerran läpi pahiksena ja molemmat lisäritkin on vedetty läpi ja kaikki achit kerätty. Kyllä tuohon on minusta ihan tarpeeksi aikaa uponnut.

Lol sitä vedettiin sit oikein herneenpalko nenään kun vähän kommentoi peliä, ei se mitään :D Toki loadin hakkaaminen on turhauttavaa, mutta jos pelissä ei voi kuolla niin silloin siinä muuttuu heti se oma pelitaktiikka olennaisesti, tiedätlö mitä tarkoitan?
Eihän kukaan haluaisi pelissä hävitä joten silloin pitäisi taistella fiksummin, nyt kun sitä pelkoa ei tässä ollut niin senkun vaan painoit eteenpäin, sitten kuoltiin, taas eteenpäin jne. Tämä varsinkin loppupuolella kun alkoi jo vähän kyllästyttämään.

Ja esim. tuo arpikin oli vain kosmeettinen haitta, ei siitä itelleni ollut mitään haittaa. Oikeastaan päinvastoin, pidin niitä arpia varsin hienoina, eikä Albionin asukkaillakaan ollut hirveästi murjotettavaa arpien takia

Yrität varmaan jotenkin vihjata ettenkö olisi roolipelaaja vai? :) En oikeastaan pelaa muita kuin erilaisia roolipelejä, jotkut vaan iskee paremmin kuin toiset.

Ja mitä tulee achievementteihin, noihin pelien ikuiseen ja turhaan syöpään. Mulle on ihan sama mitä ne näyttää jonkun pelin kohdalla, se mitä koin F2:sta sen puolentoista läpipeluukerran aikana riitti kyllä aika hyvin itselleni, kyllä sen kerran läpi pelas ihan mielellään.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Lol sitä vedettiin sit oikein herneenpalko nenään kun vähän kommentoi peliä, ei se mitään :D Toki loadin hakkaaminen on turhauttavaa, mutta jos pelissä ei voi kuolla niin silloin siinä muuttuu heti se oma pelitaktiikka olennaisesti, tiedätlö mitä tarkoitan?
Ei kyse ole mistään proverbiaalisesta herneenpalosta, oisin vaan halunnut kuulla vähän perusteellisempia ja perusteltuja vastauksia.
Eihän kukaan haluaisi pelissä hävitä joten silloin pitäisi taistella fiksummin, nyt kun sitä pelkoa ei tässä ollut niin senkun vaan painoit eteenpäin, sitten kuoltiin, taas eteenpäin jne. Tämä varsinkin loppupuolella kun alkoi jo vähän kyllästyttämään.
Mun mielestä vika on sun pelaamistavassa eikä niinkään pelimekaniikassa. Mut joo, subjektiivisia mielipiteitähän nää on.

Yrität varmaan jotenkin vihjata ettenkö olisi roolipelaaja vai? :)
En yritä.
Ja mitä tulee achievementteihin, noihin pelien ikuiseen ja turhaan syöpään. Mulle on ihan sama mitä ne näyttää jonkun pelin kohdalla, se mitä koin F2:sta sen puolentoista läpipeluukerran aikana riitti kyllä aika hyvin itselleni, kyllä sen kerran läpi pelas ihan mielellään.
Nyt missasit pointin. Pointti ei ollut se, että sulla on se-ja-se määrä acheista kerättynä. Pointti oli se, että sulla ei ole suoritettuna läheskään kaikkia sivutehtäviä ja kaksi kolmasosaa lopun vaihtoehdoista on läpikäymättä. Tuntuu vähän perusteettomalta kertoa näillä eväillä että peli kestää 25 tuntia sivutehtävineen tai että lopun valinnoilla ei ole vaikutusta mihinkään. Vai mitä?

Nyt missasit pointin. Pointti ei ollut se, että sulla on se-ja-se määrä acheista kerättynä. Pointti oli se, että sulla ei ole suoritettuna läheskään kaikkia sivutehtäviä ja kaksi kolmasosaa lopun vaihtoehdoista on läpikäymättä. Tuntuu vähän perusteettomalta kertoa näillä eväillä että peli kestää 25 tuntia sivutehtävineen tai että lopun valinnoilla ei ole vaikutusta mihinkään. Vai mitä?

Noo miten sen nyt ottaa. Mä katon sitä enemmän siltä tarinan pitkäkestoisuuden ja yleisen miellyttävyyden kantilta. Mun mielest se on vaan hivenen tylsää metsästää jotain gargoyleja ja mitä muuta siellä oli, niitä arkkuja mitkä saa auki niillä avaimilla?

Siinä 25 tunnin kieppeillä on jo luultavasti pääjuoni ja suurin osa pikkutehtävistä vedetty läpi. En muista että mulla olis ollu kuin ehkä yksi pikkujuoni avoinna tehtävälistassa. Muuten sitten olikin just niitä arkkuja ja gargoyleja ja muuta pikkusälää joiden etsiminen ei sinänsä tuonut juonellisesti peliin mitään lisää.

Siinä 25 tunnin kieppeillä on jo luultavasti pääjuoni ja suurin osa pikkutehtävistä vedetty läpi. En muista että mulla olis ollu kuin ehkä yksi pikkujuoni avoinna tehtävälistassa. Muuten sitten olikin just niitä arkkuja ja gargoyleja ja muuta pikkusälää joiden etsiminen ei sinänsä tuonut juonellisesti peliin mitään lisää.

En nyt ota mitenkään kantaa siihen että oletko löytänyt kaikki sivujuonet vai et. Mutta itse nautin Fable 2:ssa aivan suunnattomasti juuri siitä että vielä 30h:nkin jälkeen pelistä löysi uusia paikkoja ja sivutehtäviä. Enkä nyt tarkoita sivutehtävällä mitään hätäisesti kyhättyä tavaran kuljetusta tai mene johonkin tapa kaikki tyyppistä kamaa. Vaan sivutehtäviä missä oli kokonaan uusia luolastoja tai vastaavaa.

Itse vedin tän pelin läpi niin hyvänä kuin pahana, hankkien molemmilla kaiken (paitsi achievementit)

Ja voin suoraan sanoa että jos ei näitä tee, niin jää Fable pelisarjan ydin täysin huomiotta. Tämän pelin ei kuuluisikaan olla mikään järisyttävä mullistus juonen kannalta.

Fable2:n tapahtumathan on melkoisesti samaa mitä tapahtui Fable1:ssä. En tässä viittaa itse juoneen vaan tapahtumiin, esimerkiksi sankarin linnareissut yms yms.

Fablen idea on aina ollut itse maailma ja sen tutkiminen. JA voin taata että peliin tulee monta tuntia lisää elinikää jos maailmaa ei tutki GameFaq:sin ohjeiden avulla, ja ohjeidenkin avulla on tarpeeksi.

Fable2 kyllä oli todella helppo peli, eikä parhaimpien aseiden hankkimisessa ollut loppujelopuksi mitään ideaa koska pelin olet vetänyt läpi ennenkuin tajuat että "Jaahas, tässä pelissähän aukeaa uusia alueita mitä pidemmälle mennään pelissä".

Eikä jokainen varmastikkaan tajua että kaikki vedessä olevat kuplivat "sukellus kohdat" ei olekkaan vain jotain mistä saa jonkun rahamäärän tai ruostuneen miekan. Sielä on joissain paljon muutakin kun pelkkä rahasäkki.

Jos on pelannut Fable1:n läpi ja jos se peli oli mielestään mahtava niin on varmasti mukavaa luettavaa myös Fable2:n kirjat ajankulusta. Sekä joidenki legendaarisien miekkojen historia yms. Jota esimerkiksi itse luin hyvin paljon.

Kuten sanoin, Fablessa ei ole koskaan ollut ideana juoni, vaikka Fable1:ssä juoni oli lyömättömän hyvä. Vaan pikemminkin se mitä saat pelissä tehdä. Sillä kuka nyt ei tykkää juottaa itteään kaatokänniin ja mennä naimisiin 4:n vaimon kanssa, hankkia lapsia sekä uhrata kaikki vaiva pahuudelle?

Kertokaa yksikin peli jossa on nämä asiat tehty paremmin tai dynaamisemmin.

Jos pelisarjaa meinaa pelata juonen takia niin en voi muuta sanoa kuin; "It's your loss then.."

Itse tykkäsin seikkailla Fable 2:ssa ja sain sen takia hyvin kulutettua yli 100 h peliin. Peli oli mielestäni kuin suoraan jostain mystisestä lapsuudenajan sadusta. Näin ollen se toi erittäin kivaa vaihtelua muihin peleihin, sillä harvemmin tulee enää nykyaikana pelattua hieman helpompia ja ehkä lapsellisimpia pelejä.

Kuolema/arpi homma toimi ainakin itselläni mainiosti, sillä pelasin nais hahmolla. Olihan se ikävä, että arpia tuli ja sen takia ei kyllä missään tapauksessa tullut annettua ilmaiseksi vastustajille. Muutamat naarmut tuli kyllä saatua ja se sapetti, kuten myöskin ulkonäön ja nuoruuden menettäminen kiitos minun hyväsydämmisyyden(monet varmasti tietävät tehtävän ja valinnan).

Kaiken kaikkiaan Fable 2 oli hieno seikkailu tarina, jossa pääsin seikkailemaan oman seikkailuni ja tutkimaan Fablen hienoa satumaista maailmaa. Pelissä oli kyllä mahtava tunnelma ja tekemistä riitti. Kaikille ei peli kuitenkaan sovellu ja peliä voi nimenomaan pelata monella eri tavalla, mutta minulle se oli kiva tapa palata lapsuuteen ja satumaailmoihin. Pidin myös tarinasta ja sivutehtävistä, vaikka siinä ei mitään ihmeellistä ollutkaan.

Ylös Bottom