Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable 2

Vastaus: Fable 2

Fable II on kuin Oblivion 13-vuotiaalle.

Peli oli lyhyt, melko sisällötön ja omaperäisyydestä ei juuri voi puhua. Omat valinnat vaikuttavat lähinnä sankarin ulkonäköön. Kaikista pahin on tuo kanssakäyminen kyläläisten kanssa. Typerä heiluri toimii viiveellä ja on vielä laitettu pätkimään niin, että osuminen halutulle alueelle on turhauttavan hankalaa.

No, peli on nyt läpi ja enää odotellaan miljoonan kertymistä tilille, jotta voin ostaa tuon Fairfax Castlen ja tienata 100 GS:a.
 
Vastaus: Fable 2

Otat boksin irti livestä, asetat boksin kellon vaikka päivämäärälle 1.1.2150.

Käynnistät Fablen ja lataat pelisi, tilille napsahtaa rahat 140 vuoden ajalta :D

Sitten vaan save, boksi takas omaan aikaan ja live päälle

Toimii vastaavasti menneisyyteen, talletat pelin niin että boksin jello on vaikka 1.1.1800. Sitten laitat kellon takas oikeeseen aikaan ja lataat pelin.

Eikä tule edes mitään pahuus/korruptio pisteitä tosta. Kyl on vammanen rahansaanti systeemi
 
Vastaus: Fable 2

Typerä heiluri toimii viiveellä ja on vielä laitettu pätkimään niin, että osuminen halutulle alueelle on turhauttavan hankalaa.

Harvinaisen totta muuten. Raivostuttavaa painaa A:ta oikeastaan sillä hetkellä, kun heiluri ON vihreällä alueella ja todeta sen menevän vielä eteenpäinkin, keltaselle/punaselle alueelle ennen kuin mitään tapahtuu :|
 
Vastaus: Fable 2

Ketään muuta ei näemmä näytä kiinnostavan, mutta Fable 2:n episodeista ensimmäinen on nyt ladattavissa LIVE:stä.
Xbox LIVE Marketplace | Fable II

Omista kokemuksista, Fable-noobina:

Itse olen kumpaakin Fablea aikoinani pienen pätkän pelannut, ja kokemukset jäivät sinne, "ihan hyvä"-luokkaan. Ihmeellisempiä mielipiteitä kumpikaan peli ei kuitenkaan juuri ehtinyt aiheuttaa, sillä juonta en juuri ehtinyt seurata. Se kaikki muuttui nyt. kun pääsin ensimmäistä kertaa kunnolla Fablen maailmaan sisään.
Koko peli tuntui aivan aluksi hyvin lapselliselta. Itse ohjastan rääsyihin pukeutunutta ipanaa, jonka isosisko puhuu ärsyttävää brittienglantia. Tässäkös tämä kehuttu Fable nyt oli, hupaisaa pomppimista jossain taikamaailmassa lapsosia ohjastaen.

Kuitenkin pelattuani eteenpäin, kuvio alkoi hahmottumaan. Kyseessähän olikin vain epilogi, ja vielä harvinaisen hyvä sellainen. Olin kahden rutiköyhän lapsen maailmassa, jotka epätoivoisesti kantoivat toivoa paremmasta huomisesta. Toivon symbolina toimii kauppiaspuoskarin tarjoilema soittopeli, johon lapset keräävät rahaa.
Olen kyllä ollut jostain syystä ihmeellisen tunteellinen tänään, mutta tuo asetelma sulatti minun ajoittain hyvinkin sarkastisen asenteeni, ja tempauduin tosissani taianomaiseen maailmaan. Muutaman varsin yksinkertaisen mutta hauskan sivutehtävän jälkeen rahat oli kasassa, ja oli aika kokeilla kellopeliä. Yllätys yllätys, se ei toiminutkaan oletetusti, ja kulkurit menivät pettyneenä nukkumaan hyiseen katokseensa.

Olin myös kuullut yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista tuosta Fablen koirasta lähinnä mokomille tunteiluille tuhahtaen, mutta täytyy sanoa, että mokoma elukka voitti allekirjoittaneen puolelleen ihan ensitapaamisesta alkaen. Tunsin itseni taas pieneksi lapseksi, suuttuessani isosiskolleni siitä, että en voinut pitää koiraa. Tämä oli huvittavaa, mutta myös hienoa. Mielestäni on mainio saavutus, että peli saa tuntemaan jotain tuollaista.

Epilogin loppu sai kylmät väreet pintaan, dramaattinen sisaren kuolema, oma pelastus, uuden elämän aloitus ja kymmenen vuoden kasvu. Näistä alkaa eeppinen peli.

On heti Mass Effectin jälkeen kyllä tämän vuoden positiivisin yllätys. Nyt täytyykin sitten miettiä, odottaako myöhempiä episodeja vai meneekö suoraan kaupasta ostamaan.
 
Vastaus: Fable 2

Ne saa ostettua pelin sisältä.. Esim. kun saat achievementin niin se ruikuttaa että pitää ostaa lisäepisodi, olisko ollut 1100 mikkihiiri pojoa.. eli turhan kalliiksi tulisi ostaa kaikki nuo episodit kun kaupasta saanee jo halvemmalla. Oudosti en nähnyt missään mitään valikkoa mistä olisi saanut noita ostaa.. eli pitää ilmeisesti pelata peliä ja sitten tilaisuuden tullen ostaa niitä (hämärästi toteutettu jos ei muuten onnistu).
 
Vastaus: Fable 2

Ne saa ostettua pelin sisältä.. Esim. kun saat achievementin niin se ruikuttaa että pitää ostaa lisäepisodi, olisko ollut 1100 mikkihiiri pojoa.. eli turhan kalliiksi tulisi ostaa kaikki nuo episodit kun kaupasta saanee jo halvemmalla. Oudosti en nähnyt missään mitään valikkoa mistä olisi saanut noita ostaa.. eli pitää ilmeisesti pelata peliä ja sitten tilaisuuden tullen ostaa niitä (hämärästi toteutettu jos ei muuten onnistu).

Jeps, melko ihmeellisesti toteutettu. Rahastustahan tämä on melko ilkeässä muodossa, mutta sentään tarjoaa todella hyvän ja pitkän demon. Ilman sitä olisi taas jäänyt kasa eeppisyyttä kokematta.
 
Vastaus: Fable 2

Eipä toi demoversio tarjonnu mitään hauskaa.. jos Bow. Mrkt. ois päässy, ois ollu hyvä demo..
Fappeli kakkonen kuiteskin pelattu läpi, tartte mitään 4 x 4400(?) MSP tuhlata.

Kaveri kerto, että tähän olisi tulossa vielä lisäri.
Bullshit or not?
 
Vastaus: Fable 2

Eihän tätä ny oo mitään järkee ostaa noissa episodeissa. Tilaamalla jostain kaukomailta pelin voi saada kuitenkin alle 20€:lla kotiovelle toimitettuna. Hieno maistiainen kyllä tuo ensimmäinen ilmainen episodi, vaikka sitä en ladannut olekkaan, kun koko versio löytyy jo hyllystä.. Ehdottomasti myöskin pelaamisen ja kokemisen arvoin peli..
 
Vastaus: Fable 2

Omista kokemuksista, Fable-noobina:

<spoileria epilogin lopusta>
Epilogin loppu sai kylmät väreet pintaan, dramaattinen sisaren kuolema, oma pelastus, uuden elämän aloitus ja kymmenen vuoden kasvu. Näistä alkaa eeppinen peli.

On heti Mass Effectin jälkeen kyllä tämän vuoden positiivisin yllätys. Nyt täytyykin sitten miettiä, odottaako myöhempiä episodeja vai meneekö suoraan kaupasta ostamaan.

Muuten hyvä viesti, mutta kyllä noita Spoilaus-varoituksia olisi voinut viljellä vähän enemmän, sillä tuossa kerrotaan aika paljon siitä, mitä episodin alussa tapahtunee....
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fable 2

Joku hieno ihminen kertokoon minulle, mitä pitää tehdä jotta minun hahmoni ei olisi niin korruptoitunut, ärsyttää kun kärpäset pörrää ympärillä :mad:
 
Vastaus: Fable 2

Menin sortumaan kun tykkään ostella pelejä digitaalisesti.. ärsyttävästi kun ostaa ton kakkos episodin (about 1100pojoa) niin sehän pitää imutella välittömästi, 4,8gb. ärsyttävästi katkoo pelaamista ja jos olisi hitaampi yhteys niin voisi rasittaa.. on se mun 24megasellakin ihan riittävän pitkä odotus kesken pelailun kuitenkin. Kai nuo loput episodit on sitten enemmänkin siitä kiinni että poistaa lukituksen enkä usko että enää tarvitsee paljoa imutella.. saas nähdä millasta hintaa pukkaa loppuepisodeihin sitten. Olisi kyllä tuhannesti parempi jos ne saisi ostettua samantien kaikki suoraan tuolta pelikauppapaikalta.
 
Vastaus: Fable 2

Kyllä tää kyseinen peli kolahti meikäläiseen ainakin todella tehokkaasti... Pitkälle toistasataa tuntia sitä tuli hakattua, lähes kaikki mahdollinen (ja mahdoton) maailmasta tutkittua, ja kaks läpipeluuta... ensin Neutraalina ja toisella kertaa umpipahiksena heti alusta lähtien, joka olikin heti alusta vähän mutkikkaampi, kun se toinen puoli kaupungista ei ollutkaan "ihan" samanlainen, kun sillon kun oli alussa ollut kiltti poika... Mutta yhteenvetona voin suositella kaikille vapaan seikkailun/ropejen ystäville varsinkin nyt kun se tosiaan alkaa löytyy alehintaan...

PS. Ehkä olen helppo koukutettava ropejen suhteen, sillä olen pitänyt ERITTÄIN paljon kaikista XO.n ropeista mitkä oon pelaannu (Fable II, Fallout 3 ja Lost Odyssey) Tällä viikolla postiluukusta pitäis kolahtaa Mass Effect, joka oli pakko hommata, kun porukka sitä oli näillä forumeilla niin paljon kehunu, ja iteltä oli menny ohi, kun oli julkastu jo ennen kun boxin hommasin, mutta näin kuulopuheiden perusteella tuskin siitä ainakaan tulee ensimmäinen huono rope, jonka boxille omistan...

(Vielä kun osais päättää mitä sitä sit pelais, kun tällä viikolla on tullu hommattua:
NHL 10, Dead Rising, Gears Of War 2, Mass Effect, Bioshock...

Kyllä on taas hetken kivaa olla työtön :p
 
Vastaus: Fable 2

Joistain aiemmista viesteistä sain sellaisen vaikutelman, että peli ja tarina ovat liian lyhyitä ja peli liian helppo. Omasta mielestäni pelin vahvuus juuri on siinä, että ei aina tarvitse olla varomassa kuolemaa ja voi rauhassa tutkia paikkoja ja pelimaailmaa.

Kerrankin jossain pelissä on jotain tutkittavaa, vaikka se ei liittyisikään tarinaan milläänlailla. Sivutehtävät yms. tuovat peliin yllättävän paljon lisää pelailtavaa.

Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.
 
Vastaus: Fable 2

Tuli tässä mieleeni, että osaakohan joku asioita opiskellut kertoa Theresan mysteeristä jotain? Siinä on aika eriskummallinen hahmo tosiaan.
The Spire is mine? Mitäs se oikein tarkoitti? Entä onko naikkosen alkuperästä jotain faktum tietoa, sillä minun silmiini sitä ei pelin aikana osunut. Mainitsi tarinan aikana vain, että viime pistäytymisestä Oakvalessa on jo aikaa...
Eihän kaikkea ole tarkoituskaan saada selville, ainakaan heti, mutta jos joku nyt tietäisi niin olisin kiinnostunut. Tai ehkä odottelemme sitä kolmatta satua.
 
Vastaus: Fable 2

Tuli tässä mieleeni, että osaakohan joku asioita opiskellut kertoa Theresan mysteeristä jotain? Siinä on aika eriskummallinen hahmo tosiaan.
The Spire is mine? Mitäs se oikein tarkoitti? Entä onko naikkosen alkuperästä jotain faktum tietoa, sillä minun silmiini sitä ei pelin aikana osunut. Mainitsi tarinan aikana vain, että viime pistäytymisestä Oakvalessa on jo aikaa...
Eihän kaikkea ole tarkoituskaan saada selville, ainakaan heti, mutta jos joku nyt tietäisi niin olisin kiinnostunut. Tai ehkä odottelemme sitä kolmatta satua.

Eipä naikkosen motiiveista annettu mitään selkoa kakkosessa, saatikka ladattavasta lisäsisällöstä. Mutta alkuperältään nainen on ykkösen Heron isosisko, joten tämän takia viittaus Oakvaleen. (Ykkösessä päähenkilö ja Theresa asuivat lapsena Oakvalessa, kunnes se joutui bandiittien hyökkäyksen kohteeksi. Jack of Blades puhkaisi Theresan silmät, mutta bandiittipomo Twinblade sitten heltyi tytön nähdessään, ja pelasti hänet.)
 
Vastaus: Fable 2

Jep jep. Mut ekan Fablen ajoista on kulunut noin 500 vuotta, eikös... Funtsin vain että olis tosi kiva jos Theresan taustoja voitais vähän valottaa sitten siinä kolmannessa osassa.
 
Vastaus: Fable 2

Tämäkin vielä pelaamatta, joten pari kysymystä:
-Paljonko pelin kesto n. suunnilleen on? Ja mikä on tuossa kestossa pääjuonen ja "sivusälän" suhde?
-Missaako tarinasta jotain olennaista, jos eka Fable on pelaamatta?

Kiitokset, nim merk "Fable newbie".
 
Vastaus: Fable 2

-Paljonko pelin kesto n. suunnilleen on? Ja mikä on tuossa kestossa pääjuonen ja "sivusälän" suhde?
-Missaako tarinasta jotain olennaista, jos eka Fable on pelaamatta?
Tarinan pelaa läpi keskimäärin noin 15 tunnissa, ja aikaa kaiken ylimääräisen tekemiseen kuluu parisen kymmentä tuntia. Tarinasta ei missaa mitään oleellista, vaikka ensimmäinen Fable olisikin pelaamatta.

Edit: Keskimäärin 15 tunnissa on tosiaan vähän yläkanttiin heitetty arvio. Parempi sana olisikin ehkä ollut enintään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom