Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII

Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Komiahan tuo ja odotus vaan kasvaa mitä lähemmäksi julkaisua päästään. Itse kanssa kaipaan vanhaa vuoropohjaista taistelusysteemiä, mutta kyllä edelliseenkin tottu, niin eiköhän tähänkin.

Kuten muutkin jo maininneet tuosta taustalla soivasta musiikista, niin mielestäni olisi saanut olla kunnon FF -mättöä, hieman ehkä latistaa trailerin fiilistä.

Mut kyllä tätä ainakin itse odotan. ^^
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Olen suoranainen fani sarjalle. FFVII on mielestäni paras peli ikinä, ja pelattu aika monesti läpi, viimeksi 2009 loppusyksystä.

Tuo trailereiden tummaihoinen jannu. FFVII barretkin oli loistava hahmo, mutta trailereista päätellen minulle tulee aina ja aina vaan mieleen tuosta FFXIII:n tummasta kaverista vain iso vitsi. Siis oikeasti, afrotukkainen ja muutenkin outo japanilaiseen peliin? En voi mitään mutta vaikka grafiikka on varmasti mahtavaa, juoni vie mukanaan ja eiköhän soundtrack ole taas kohdallaan, odotukset voisivat olla korkeammatkin. Osittain varmaan johtuu että en trailereiden perusteella pidä tuosta tummasta kaverista FF pelissä, eikä nuo pääteema musiikitkaan mitään hyvää final fantasy tasoa ole (vaikka varmasti pelissä kuullaan hyvääkin musiikkia kuten aina).

Älkää ottako kritiikkiäni liian rankasti, ilmaisin vain yhden osa-alueen minkä pelkään että square on sössinyt ja vaikuttaa pelin yleisfiilikseen.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Älkää ottako kritiikkiäni liian rankasti, ilmaisin vain yhden osa-alueen minkä pelkään että square on sössinyt ja vaikuttaa pelin yleisfiilikseen.
Samaa pelkään itsekin. Seiskan hahmot on klassikkoja, etenkin Sephirot. Toivotaan, että 13 yltää edes samaan luokkaan.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Nyt on peliä pelattu noin ~15 tuntia, ja olen luvussa (chapter...) 7.
Mistä ostit/sait pelin?
Play-Asia ei toimita Eurooppaan. enkä tiedä muita sivuja.

Hahmojen liikkeiden muokkaaminen englanninkieliseen ääninäyttelyyn sopivaksi oli kyllä viimeinen pisara. Pakko ostaa Japani versio.
Jos ei muuten niin sitten keväällä lento Tokioon ja peli mukaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Hahmojen liikkeiden muokkaaminen englanninkieliseen ääninäyttelyyn sopivaksi oli kyllä viimeinen pisara. Pakko ostaa Japani versio.
Jos ei muuten niin sitten keväällä lento Tokioon ja peli mukaan.
Jep, suorastaan rikollista. Onhan toi perseestä että hahmot elävät ja elehtivät puhumansa kielen rytmissä, eikä kuten dubatussa mykkäelokuvassa. Varmaan näyttääkin liian hyvältä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Final Fantasy XIII (US/EU/AUS)) valmistus vaiheet on sitten vissiin tullut päätökseen ja vielä ihan hyvissä ajoin nytten sitten odotellaan että koska se kolahtaa postiluukusta sisään. Jännä juttu että hahmojen liikkeiden muokkaaminen englanninkieliseen ääninäyttelyyn sopivaksi on noin kova isku että harkitsee jo lentoa japaniin. Ei siinä mitään japani hieno maa ja tokio todella mahtava paikka. Mutta itse en sinne pelkästään tuon pelin haun takia lähtisi. (pääsyynä) Mutta jos ääninäyttely englanti - japani (hahmojen puhe liikkeet) olisi mennyt niin miksei Japanin - englanti menisi? Itse ainakin olen ymmärtänyt että PS3 versiossa olisi mahdollisuus valita kumman kielen haluaa. Mutta mikäs minä olen kritisoimaan saahan jokaisella olla oma mielipide asioista. :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Tuo on kyllä hassu tuo jaappan-ilmiö kaikessa omituisuudessaan. Liekö sen anime- ja mango-jutun oireyhtymiä.

Itseltä jäisi peli melkein ostamatta, jos länsimaalaiseksi mallinnetut hahmot vääntäisivät itkutirsk-kuuloista japanipuhetta. Jos hahmot olisivat vinosilmiä, niin puheeksi voisi sallia japanin ja silloin riittäisi englanninkielinen teksti. Mutta kun ei ole. MGS...

Mitä peliin tulee, niin perinteisen seikkailtavan "overworld" maailman ilmeinen puuttuminen on totaalisen perseestä. Kympissä se jo uitutti. Muutenkin pelistä on kuulunut hieman soraääniä, joten hieman tässä odotustunnelma latistuu väkisin.
No tulee niitä muitakin pelejä tässä ihan liikaakin.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Juuh, päätin postata tänne tuolta 360:sen puolelta, ku eipä toi hypetys tuolla boxin puolella kummoista ole. Miksiköhän? : O Eikö boxipelaajat ole kiinostuneet FF-sarjasta vai eikö 360:sen versioon uskota? Tietääkseni pelin pitäisi olla suht koht samanlainen kummallakin alustalla, vai?

Katsoin tuo trailerin...liekö uusin...tuolta "Inside Xbox:sta" ja kyllä tuo vaikutti lupaavalta. Ääninäyttely sun muu mielytti.

Hieman vain epäilyttää juuri nuo huhut, mitä Pelaajakin on uutisoinut: "Vuoden suurin huijaus" otsakkeella jne. Mitä arvelette, että tulenko pettymään valtavasti, kun viimeeksi FF-sarjasta olen pelannu Final Fantasy X, jonka isoveli osti taannoinnaan ja pelistä pidin paljon.....ilmeisesti ainakaan tappelusysteemi ei ole enää täysin vuoropohjainen, kuten X:ssä, mutta jotain vuoropohjaisuutta on vieläkin jäljellä, eikös? :)

Niin tai näin, kyllä tuo varmaan tulee ostettua, kun kerrankin ilmestyy boxille...kyllähän sitä PS3 voisi ostaa, mutta isoveljillä on PS3, joten jos tekee mieli, nii lainaa sitten PS3 heiltä :cool:
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Hieman vain epäilyttää juuri nuo huhut, mitä Pelaajakin on uutisoinut: "Vuoden suurin huijaus" otsakkeella jne. Mitä arvelette, että tulenko pettymään valtavasti, kun viimeeksi FF-sarjasta olen pelannu Final Fantasy X, jonka isoveli osti taannoinnaan ja pelistä pidin paljon.....ilmeisesti ainakaan tappelusysteemi ei ole enää täysin vuoropohjainen, kuten X:ssä, mutta jotain vuoropohjaisuutta on vieläkin jäljellä, eikös? :)
Paljon on valiteltu FFXIII:sta putkimaisuudesta. Tosin, FFX oli myös hyvin putkimainen.

Itse ainakin kaipaan sitä maailmankartalla vaeltamista. Olihan se aivan eri kivaa matkustella maailmalla löytäen uusia kaupunkeja ja luolastoja. Tämän takia hyllyssä ovat vanhat, kunnon, Final Fantasyt, joihin voi tarttua nostalgiakaipuun yllättäessä. Vanhat PS-Finaalit PSP:llä ovat myös aivan mahtava tapa kokea ne uudelleen. En enää odota tulevilta pääsarjan peleiltä sitä vanhaa fiilistä, sillä FF XII oli itselleni jo pettymys. Todella hyvä peli, mutta Final Fantasynä ei kovin kummoinen. Toivotaan nyt, että tästä uusimmasta olisi herättämään vanha seikkailumieli itsessäni. Kiusaus olisi kova ostaa tuo japaninkielinen versio, mutta kyllä pelin mielummin kokee niin, että siitä saa kaiken irti.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

En enää odota tulevilta pääsarjan peleiltä sitä vanhaa fiilistä, sillä FF XII oli itselleni jo pettymys.

Sama juttu täällä FF XII meni ihan väärään suuntaan ja mitä tuosta FF XIII:sta oon lukenut niin jokseenkin samalla linja mennään. :( Ja voi miksi Eidolonien pitää muuttua mm. autoksi ja moottoripyöräksi?! :confused: Toivottavasti seuraavassa osassa panostetaan näyttävyyden sijaan sisältöön.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Sama juttu täällä FF XII meni ihan väärään suuntaan ja mitä tuosta FF XIII:sta oon lukenut niin jokseenkin samalla linja mennään. :( Ja voi miksi Eidolonien pitää muuttua mm. autoksi ja moottoripyöräksi?! :confused: Toivottavasti seuraavassa osassa panostetaan näyttävyyden sijaan sisältöön.

Jos FF X oli putkimainen, niin tuskinpa sitten petyn XIII:in...kyllä itsekkin mielelläni ottaisin peliin sitä liikkumisen vapautta ja tutkimista jne., mutta mielestäni näyttävyyskin on asia, josta FF tunnetaan ja se on osa FF:ää...
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

nä kuulun siihen kastiin jota ei häirinny FFX:n putkimaisuus lainkaan. Pelissä riitti silti tekemistä vaikka millä mitalla. Suurena sarjan fanina kuitenkin toivoisin maailmankartan tulevan takaisin. Kyllähän vanhoissa oli paljon enemmän tutkittavaa, mutta en tuomitse XIII:tä jos siitä ei maailmankarttaa löydy.

XII:n seikkailu oli varsin mukavaa, vaikka välillä olikin erittäin puuduttavaa. Kulje miljoonan hehtaarin alue, seuraa toinen, välibossi ja taas mennään. Ihmekkös niitä tunteja kiertyikin niin paljon, ja peli tuntui niin helpolta. XII:ssä ei ollut minkään asteen taktikoinnin mahdollisuutta kun kaikki aloittaa aina attackilla. Tietty niitä voi säädellä, mutta miksi, jos ei löydy tarvetta?

En oikeastaan tiedä mitä odottaa tulevalta viimeiseltä fantasialta. Toisaalta en jaksaisi odottaa enää päivääkään, mutta sitten taas peli ei kyllä pahemmin kiinnostakaan. Ota tästäkin nyt jotain selvää. En vain odota siltä yhtä hyvää peliä kuin FFIV-IX.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Tuo uusin traileri nosti odotuksia nollasta ihan mukavasti ylöspäin. Tosin hahmot eivät vaikuta erityisen kiinnostavilta tähän mennessä nähdyn perusteella, mutta eihän siitä lopullisesta tasosta vielä voi sanoa. Kympin, jota pidän edelleen kaikkien aikojen parhaana pelaamanani pelinä, jälkeen on tosiaan jokainen uusi osa ollut edellistä heikompi. Toivottavasti tässä nyt tulee vihdoin korjausta siihen asiaan.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

FFXIII:n keräilyversio on julkistettu myös Euroopassa! Se sisältää seuraavia herkullisuuksia:

* FINAL FANTASY XIII Original Sound Selection: a soundtrack CD including a selection of tunes from the game, especially chosen for this Limited Collector’s Edition by composer Masashi Hamauzu. The CD is presented inside a slipcase featuring artwork from FINAL FANTASY XIII, with liner notes written by the composer himself.
* The World of FINAL FANTASY XIII: an exclusive hardback book featuring characters artwork, CG rendered images and environments from across the game production.
* Exclusive Art Prints: 3 highly collectable art prints showing artwork of the Eidolons, powerful summoned allies of the lead playable characters of FINAL FANTASY XIII.
* Unique ‘Brand of the l’Cie’ decal: Collectible decal featuring this most iconic symbol from the game storyline.

Lähde: PS.Blog
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Onko tähän tulossa mitään vastaavanlaista "minipeliä", joissa pelattiin niillä korteilla!? Muutamissa Finaleissa niitä korttipelejä on ollut. Korteissa esiintyi pelin vastustajia, joilla oli arvot. Ne oli aikas koukuttavia aikoinaan. Toivottavasti joku ymmärtää kysymyksen. :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Huhhuh... Tarra, kolme postikorttia, kovakantinen taidekirja ja soundtrack pahvikuorissa on ihan mainio setti mutta ainakin Englannin puolella hulppeat €25 normiversiota kalliimpi. Täydet propsit silkasta fyysisestä extrasta digitaalisen sijaan mutta on tuolle kyllä melkoinen lisähinta lykätty.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Tulisiko FFXIII:tä demoa Playstation storeen? Lataisin sen heti!:)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Tulisiko FFXIII:tä demoa Playstation storeen? Lataisin sen heti!:)

Demosta ei anakaan ole kuulunut mitään. Joskus oli puhe kyllä että jos demo tulee se ei ole sama kuin japanissa vaan jokin aivan eri pätkä pelistä. Sitten muistaakseni square-enix teilasi idean jakaa demoa länsimaissa samanlailla kuin japanissa elukuvan mukana. Ja sitten vielä se että JPN demo oli kooltaan 6Gb, sen lataaminen PSN:nästä veisi todella kauan. Joten luulen että joudumme vain odottamaan 9.3.2010 asti että pääsemme pelin pariin. :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Kyllä on Final Fantasyjen tappelusysteemi valunut enemmän sinne MMORPG-tyyppiseen taisteluun. No, ainakin se muistuttaa enemmän sitä, kuin täysin vuoropohjaista systeemiä.
Haluaisin nähdä vielä pääsarjan pelin, joka olisi toteutettu täysin vuoropohjaisella taisteluusysteemillä. Tämä nykyinen suunta ei todellakaan miellytä.

Taistelusysteemi tässä uusimmassa tuntuu ihan hyvältä mitä sitä nyt on kerennyt tunnin aikana vääntämään.

Jos jostain pitäisi alkaa narista niin kameralle voisi parit haukut heittää. Jotenkin kankean tuntuinen näin alkuun, mutta eiköhän siihenkin totu kun tarpeeksi vääntelee :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3 Hype]

Taistelusysteemi tässä uusimmassa tuntuu ihan hyvältä mitä sitä nyt on kerennyt tunnin aikana vääntämään.

Jos jostain pitäisi alkaa narista niin kameralle voisi parit haukut heittää. Jotenkin kankean tuntuinen näin alkuun, mutta eiköhän siihenkin totu kun tarpeeksi vääntelee :)

Hyvin toteutettenu siinä tuskin mitään vikaa onkaan. Omat mieltymykseni ovat vain tuolla vanhojen Finaalien puolella. Pidin kuitenkin esim. Crisis Coren taistelusysteemistä, vaikka se melko aivotonta näpyttelyä joskus olikin. Tosin enemmän tuon pelin mielekkyyteen taisi vaikuttaa itse aihe. Pidin kovasti jopa Dirge of Cerberuksesta, sillä FF VII:n spin-offina se vain on mieleeni. Itsenäisenä pelinä ei ehkä kovin kummoinen, mutta itselleni tärkeä.

Vieläkin haikailen sen suuren seikkailun tunteen perään, joka nykypeleistä on osaltani tyystin kadonnut. Haluaisin todella tämän olevan loistava FF, mutta pelkään, että ammun nuo haaveet alas itse.
 
Ylös Bottom