Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja designed
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On kyllä merkillistä miten konsolisota palastalla Sonyn kritisoimisesta tulee banaania, mutta kun Xboxfin puolella Sony miehet uhkailevat väkivallalla/tappamisella, moderaattoreja ei näy missään? Vaiko onko kyseessä yksinkertaisesti se, että pääsponsorin aiheellinenkin kritisointi on konsolifinissä kielletty, kun taas kilpailijoiden mollaaminen jopa suotavaa?

Minä komppaan myös tätä. On se kumma kun kaiken näköiset Sonyn fanipojat saa trollata ja flamettaa minkä ehtivät, mutta jos Xbugs tai YS666 sattuu vähänkin osumaan samalle tasolle, niin heti uhkaillaan banneilla tai vielä "pahemmalla".

Mikä helvetti siinä on että Konsolifini on edelleen lähinnä Playstation-fanaatikoille tarkoitettu ja muut tuntuvat tulevan vain siinä "mukana" peräkärryssä. Mä en aiemmin ole avautunut tästä (ja tämä on hieman väärä paikka vielä täälle, mutta tuo Corcan viesti saa kyllä näkeen sen verran punaista), mua on pitkään suoraan sanottuna vituttanut tapa miten Xshava tappoi keskustelun konsolipelien aluejako uudistuksesta. En tiedä luinko oikein "rivien välistä", mutta tässä viestissä Xshava ilmoittaa mielestäni aika selkeästi lähtevänsä helvettiin koko foorumilta ja rikkovansa konsolifinin verkostot samalla.

Xshava sanoi:
Enkä tarkoittanut että uudistusta ei tule, vaan jos tulee, minä en ole enään KFIN mukana. Vaan muussa yhteisössä.

Xshava sanoi:
Mutta toisaalta, kuten minulle asia puhelimessa ilmaistiin, sääli olisi lähteä romuttamaan nykyistä verkostoa.

Mielestäni tämä on ihan helvetin pikkumaista käytöstä mieheltä joka johtaa "Konsolifin"-foorumia ja yrittää toimia "demokraattisesti". Sori vaan mutta mun on vaikea ottaa koko roskaa enää tosissaan kun puikoissa on noinkin lapsellista suoraan norsunluutornista.

Valitettavinta koko asiassa on se että Konsolifin on edelleen Suomen paras konsolipelifoorumi, jopa nykyisellä tasollaan.

Minä komppaan myös tätä. On se kumma kun kaiken näköiset Sonyn fanipojat saa trollata ja flamettaa minkä ehtivät, mutta jos Xbugs tai YS666 sattuu vähänkin osumaan samalle tasolle, niin heti uhkaillaan banneilla tai vielä "pahemmalla".
.

Ottamatta kantaa muuhun vietissäsi käsiteltävään aiheeseen, tästä trollaus ja flametus asiasta sanon oman sanani.

Näitä pellejä löytyy aina jokaisesta kannattajakunnasta, eikä heitä tarvitsisi kenenkään sietää. Samanlailla banaani saarille niin Sony,Nintendo ja MS - klopitkin. Kahdesta mainitsemastasi kirjoittelijasta Xbugsilta löytyy todella monta hienoa ja avuliastakin postausta, toisin kuin YS666 on keskittynyt vain ja ainoastaan tähän flametukseen. C´mon katsokaa nyt hänen siguaan, jo tuo itsessään on jo jonkin asteista provoa. Tällaista saman tason kaveria en ole Nintendo / Sony - akselilla edes tavannut (tai no tavannut kyllä, mutta bannien jälkeen on meno parantunut / henkilö kadonnut). Voi tietysti, olla että katselen foorumia niiden kuuluisien Sony-lasien läpi. Vastaväitteitä? kommentteja?

Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Moderoinnin jatkokeskusteluja siirretty konsolisodasta tänne, niin aiheesta voi käydä kunnollista keskustelua:

Mikä helvetti siinä on että Konsolifini on edelleen lähinnä Playstation-fanaatikoille tarkoitettu ja muut tuntuvat tulevan vain siinä "mukana" peräkärryssä. Mä en aiemmin ole avautunut tästä (ja tämä on hieman väärä paikka vielä täälle, mutta tuo Corcan viesti saa kyllä näkeen sen verran punaista)...
Jälleen jos viitsit laittaa linkkiä näihin mainitsemiisin ketjuihin ja viesteihin, niin katsotaan (edellisellä pyyntikerralla ei ilmestynyt ainuttakaan linkkiä tästä tapauksesta ylläpidolle). Koitan omalta osaltani parhaani mukaan selailla foorumia kun kynnelle kykenen, mutta jokaiseen ketjuun ei omatkaan simmut taivu, siksi ilmoitukset ja raportoinnit ylläpidolle auttavat kummasti ratkaisemaan näitä tilanteita.

Vaikka esimerkiksi itse kuulun XO:n ja PS3 -konsolin omistavana ainakin toistaiseksi huomattavasti enemmän Xboxilla pelaavien joukkoon (mieluisia pelejä itselle enemmän) ja olen taipuvainen myös keskustelemaan XO-peleistä enemmän, sillä ei ole mitään merkitystä omien moderointitoimieni kanssa. Jokaiselle kuuluvat ihan samat keskustelusäännöt, joita ei todellakaan ole vaikea noudattaa, jos edes vähän yrittää.

Sen enempää xbox-pelaajien, ps-pelaajien, wii-pelaajien kuin muidenkaan keskustelijoiden suunnalta tapahtuva trollaus, provoilu tai muu asiaton toiminta ei ole ok-juttu foorumilla. Jos joku peliporukka kokee joutuneensä väärin kohdelluksi saadessaan mellastaa enemmän tai vähemmän kuin toinen peliporukka, niin se ei tee itse mellastusta yhtään sen hyväksytymmäksi. Tämä pointti pitää ymmärtää.

Ja jos kokee väärinkohdelluksi vaikkapa juuri minun moderointien vuoksi, niin otan aina privaatit vastaan ja jutusta voidaan keskustella. Ei nämä mitään kiveen kirjoitettuja asioita ole.

KonsoliFINIstä yleisesti:
Eipä ole KonsoliFIN ainakaan omissa silmissä erityisen plegepainotteinen. Tai no, näin on uutisaktiivisuuden osalta, kun Oliverin robottitahdille ei kukaan mahda mitään. =) (GJ Oliver, hyvää työtä). Keskustelupuolella mielestäni jubaillaan melkolailla tasaisesti jokaisesta konsolista pykälää hiljaisempaa Nintendo-puolta lukuun ottamatta. Ja ylläpidossa jokainen FIN-ylläpitojäsenistö pitää kyllä huolen, että oma sivuosio pysyy leivässä. Ja moderointipuolella saa apua antaa, jos tuntee että plegepainotteisuuteen on menty.

Puolittaisena omafiilistelynä en henkkoht toivo muuta kuin asiallista yleistä keskustelutasoa foorumilla. Itse olen yhtälailla tavispelaaja kuin kaikki muutkin, ja ymmärrän taatusti jokaisen "alustafanin" vähän voimakkaampiakin näkemyksiä, mutta rajat pitää silti olla olemassa. Eli vielä kerran: laittakaa minulle ja muille kollegoille privaattiviestiä, jos jossain näette kohtuuttomuuksia ja vielä mieluummin painakaa sitä vasemman puolen huutomerkillä varustettua kolmioraporttinappulaa, kun aihetta on. Kyllä ne kaikki luetaan.

Jos yhdessä yritellään ja pukerrellaan, niin parempaan tulokseen päästään. *Nuffia, mutta menköön*.

PS. Tuohon XShavan avautumiseen XShava vastannee itse.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Jälleen jos viitsit laittaa linkkiä näihin mainitsemiisin ketjuihin ja viesteihin, niin katsotaan (edellisellä pyyntikerralla ei ilmestynyt ainuttakaan linkkiä tästä tapauksesta ylläpidolle). Koitan omalta osaltani parhaani mukaan selailla foorumia kun kynnelle kykenen, mutta jokaiseen ketjuun ei omatkaan simmut taivu, siksi ilmoitukset ja raportoinnit ylläpidolle auttavat kummasti ratkaisemaan näitä tilanteita.

Turha niitä kai linkittää kun pahimmat henkilökohtaisuudet on lakaistu maton alle. Tässäkin ketjussa niitä sivutaan, mutta ylläpidon toimesta viestit on poistettu ilman mitään seuraamuksia. Ei näin...

Minä olen nähnyt ainakin kaksi tappamiseen viittaavaa viestiä, toisen henkilön muistan ja saikin siitä banaanit mutta toista tapausta en kunnolla edes enää muista (paitsi sen että sellaiset viestit olivat järkytys -> jos viestit olisivat kohdistuneet itseeni olisin tehnyt rikosilmoituksen saman tien). Ongelma noissa oli (on) se, että viestit poistettiin tosi nopeasti joten eipä niitä enää voi löytää.

Toinen saunan taakse vientihän oli reaktio nimenomaan Your Sweetin JATKUVAAN provoamiseen. Ja muotoa suunnilleen näin: " tuollaiset pellet pitäisi viedä saunan taakse ammuttavaksi". Bannien arvoinen tuo oli tietty, mutta ei kuitenkaan täysin henkilökohtainen uhkaus, vaan mielenosoitus Your sweetin jatkuvaa provoilua ja asennetta vastaan. Onhan tuolla konsolisodassa tosin moni muukin kahden jäsenen riitely mennyt jo liian pitkälle, mutta ei kumpikaan osapuolista bannia ole saanut, koska suoltaa muuten ja muilla alueilla sitä asiallista tekstiä. Tunteenpurkaukset ovat ihmiselle luonnollinen ja ymmärrettävä asia...Jatkuva provoaminen taas ei.

Esimerkiksi Zoukka on nimitellyt ties kuinka montaa jäsentä useamman kerran ties miksi, mutta eipä sällille banneja ole tullut, kaveri kuitenkin tuottaa muuten asiallista tekstiä...

Nyt kun Nothing ja kumppanit ovat oikeuden ristinritareina täällä huutelemassa tarttuen tuohon yhteen viestiin, mainitkaahan tällä foorumilla joku toinen aktiivinen keskustelija jonka ulosanti on Your sweetin tasolla?Lähettäkää vaikka YV:llä, niin ei kenenkään mieli pahoitu.

Täällä on kuitenkin ignore jos jonku viestejä ei halua lukea. Minusta kaikenlainen tappamiseen viittaaminen pitää olla ehdottomasti kiellettyä keneltä tahansa. Miten sellaisen voisi hyväksyä?

Ja trollista pääsee eroon kun ei vastaa. Jospa vain jokainen tajuaisi sen (tuo on mahdotonta, aina joku vastaa ääliömäisiinkin trolleihin, testattu on :) ).

Joo mutta miksi niitä pitää ylipäätään kirjoittaa? Eniten rassaa asia että tullaan kirjoittamaan paskaa asiasta josta ei tiedä hölkäsenpöläystä... eri asia on jos kirjoitat eriäviä kommentteja ja oikeasti omaat kyseisen konsolin/pelin että edes tiedät mistä puhut mutta kun ei.
Suurimman osan perustelut tässä vaiheessa ovat "en oo ees kokeillu mut paska se on kuitenki kun on Sonyn/XO:n"... ei näin.

Monessakin tapauksessa asiallinenkin kritiikki luetaan "vihollisleireissä" trollaukseski jos postaus ei heti ylistä ja kumarra. Itse olen jo pitkään toivonut että tulisi pakollisena personal infoihin ikä ihan vain sen takia että tietää olla vastaamatta jos jo sen perusteella näkee mahdollisuudet fiksuun sanavaihtoon. En mikään ikäpoliisi ole mutta monessa tapauksessa ikä on suorasti johdannainen tekstin syvyyteen... ei aina mutta useasti.

Täällä on kuitenkin ignore jos jonku viestejä ei halua lukea. Minusta kaikenlainen tappamiseen viittaaminen pitää olla ehdottomasti kiellettyä keneltä tahansa. Miten sellaisen voisi hyväksyä?

Ja trollista pääsee eroon kun ei vastaa. Jospa vain jokainen tajuaisi sen (tuo on mahdotonta, aina joku vastaa ääliömäisiinkin trolleihin, testattu on :) ).

Jos ei pidä koppalakki tyylisestä sensuurista, niin ignorenkaan käyttö ei varmaan ole kovin mielekäs ratkaisu. Minun mielestäni jos suuttuu leikistä niin on ansainnut sen pahan mielen, ja jotkut saunan taakse viemiset nyt on aika lieviä juttuja ja todella kaukana oikeista tappouhkauksista. Jengi tuntuu viimeaikoina ylireagoineen täällä moneen asiaan aika pahasti.

Kyllä minun puolestani puhtaaseen trollaamiseen voi ja pitäisikin puuttua kovalla kädellä.

Ihanko tosissasi olet sitä mieltä, että YS666:n panos tällä foorumilla on ollut siinä määrin rakentavaa, että hänen tulisi tuntea itsensä väärinkohdelluksi uhriksi jos banneilla uhataan?

En rehellisesti sanottuan ymmärrä, että näkyvimmät boksin kannattajat/vakiokäyttäjät intoutuvat jopa komppaamaan moista trollausta jos sitä suoritetaan xbox merkkisesti. Kyllä paska on paskaa suolti sitä millä agendalla tahansa.

Xbugsia en laske lainkaan samaan leriin, sillä kaveri postailee todella asiallista sisältöä tuolla konsolisodan ulkopuoleisilla alueilla ja konsolisotakirjottelussakin on jotain ideaa.

Eikä tässä ole mitään henkilökohtaista ketään kohtaan. En vaan ymmärrätä tätä porua moderaattoreita kohtaan.

mua on pitkään suoraan sanottuna vituttanut tapa miten Xshava tappoi keskustelun konsolipelien aluejako uudistuksesta. En tiedä luinko oikein "rivien välistä", mutta tässä viestissä Xshava ilmoittaa mielestäni aika selkeästi lähtevänsä helvettiin koko foorumilta ja rikkovansa konsolifinin verkostot samalla.

Ei pitäisi tämänkään sivun olla yhdestä miehestä kiinni, jos nyt Oliver jätetään laskuista pois. Se, että olisin muualle häipynyt, ei olisi pitänyt tätä sivustoa rikkoa. Ehkä Playstation -puoli olisi hiljentynyt (Ja tämähän olisi kommenteista päätellen ollut vain hyvä asia), koska todennäköisesti olisin yrittänyt pistää pystyyn siihen keskittyvän sivuston. Jos vain olisin kyennyt.

Mitä aluejakoon tulee, niin oma mielipiteeni oli, ettei sitä pidä kyseisellä tavalla muuttaa. Myönnän, että ilmaisin oman mielipiteeni lapsellisesti. Olisi pitänyt vaan suoraan sanoa jyrkkä ei, ilman mitään muuta kommenttia.

Eikä tässä mielipiteessä kyse ollut siitä, että olen Playstation fani. Omistan uusista koneista vain PS3:sia. Xbox360 ja wiitä ei ole, koska lähinnä vaimo ei anna ostaa. Ja oikeassahan hän on, ettei vapaa-aika riitä, jotta saisi sijoitetuille euroille vastinetta. Jos joku haluaa kyseiset konsolit minulle lahjoittaa, otan kyllä ilomielin vastaan. Kyllä nytkin voisin Lost Odysseytä pelailla mielelläni.

Sori vaan mutta mun on vaikea ottaa koko roskaa enää tosissaan kun puikoissa on noinkin lapsellista suoraan norsunluutornista.

Et ole ainut, joka näin ajattelee.

Valitettavinta koko asiassa on se että Konsolifin on edelleen Suomen paras konsolipelifoorumi, jopa nykyisellä tasollaan.

Eli toisin sanoen lähtöni nostaisi tämän sivuston tasoa huomattavasti.

Mikä helvetti siinä on että Konsolifini on edelleen lähinnä Playstation-fanaatikoille tarkoitettu ja muut tuntuvat tulevan vain siinä "mukana" peräkärryssä

Sivustohan on kasvanut PS2FIN -sivustosta nykyiseen kokoon. Tämä selittänee "suuren" määrän PS-pelaajia. Ja taitaa tämä sivusto olla ainut PS -keskittyvä. Kun taas xboxsille löytyy vaihtoehto, tosin ei kaupallista vaihtoehtoa taida enään olla saatavilla. Wiille ei tosin hirveesti taida löytyä mitään.

Jopas täällä on karkelot käynnissä. Niinkuin aikaisemminkin on todettu, täytyy itsekin sanoa että konsolifin on suomen paras konsolipelaamiseen keskittyvä palsta, propsit siitä. Kuitenkin keskustelupalstana tasossa on vielä viilaamista suuntaan jos toiseenkin. Ylläpidon jonkinasteinen puolueettomuus voisi tehdä gutaa, ihan siitä syystä että tämä "konsolisota" tuntuu olevan aika tulenherkkä aihe osalle pelaajakansasta. Toki tiedän ihan kokemuksestakin että omien mielipiteiden, etenkin vahvojen sellaisten, sisällä pitäminen voi olla vaikeaa, mutta silti mielestäni sivuston ylläpidolta voitaisiin tätä odottaa. Enkä tässä kohdista kritiikkiäni kenenkään persoonaan, vaan ihan yleisellä tasolla ajatuksiani heittelen.

Edelleen, konsolifin on hyvä foorumi, mutta kun mahdollisuuksia olisi paljon parempaankin. Mun palstan lukeminen meinaa välillä jäädä vähälle kun tuntuu että kaikesta on turhaa vääntöä ilmassa.

piis.

Ylläpidon jonkinasteinen puolueettomuus voisi tehdä gutaa, ihan siitä syystä että tämä "konsolisota" tuntuu olevan aika tulenherkkä aihe osalle pelaajakansasta. Toki tiedän ihan kokemuksestakin että omien mielipiteiden, etenkin vahvojen sellaisten, sisällä pitäminen voi olla vaikeaa, mutta silti mielestäni sivuston ylläpidolta voitaisiin tätä odottaa

Niin, mutta erittäin vaikeaa toteuttaa. Jokainen ylläpitäjä on mukana lähinnä sen takia, että tykkää pelata. Ja jokaisella ylläpitäjällä on se oma "lempi" kone. Ei kukaan meistä voi väittää, etteikö tykkää jostakin konsolista enemmän. Todennäköisesti siitä, minkä ensiksi on ostanut. Muut tulleet sitten siinä sivussa lisää.

Ja kun tälle lempi konsolille tehdään esim arvosteluja jne enemmän, niin välittömästi leimaantuu tämän koneen faniksi. Ja näin ollen kaikki moderoinnit on fani moderointia tämän jälkeen jäsenten silmissä.

Ja mitä tuohon "saunan taakse ammuttavaksi" asiaan tulee. Niin se olisi ollut bännien arvoinen (Ei olisi olleet pysyvät vaan 2 viikkoa tyyliin) Mutta ylläpito sekoili sen kohdalla. Eli kun asia tuli ilmi, osa modeista paikalla osa ei.

Osa ei "uskaltanut" sitten laittaa suoraan bännejä, vaan varoitteli. Ja jälkikäteen emme sitten "tuomiota" lähteneet enään muuttamaan. Emme voi kaikissa tapauksissa aina toimia 100% oikein, mutta tietysti yritämme. Ja jatkossa esim tämän kaltaisten tapausten kohdalla osataan laittaa bännit. Tietysti seuraavalla kerralla kyseessä on Xboxsin omistaja, joten taas ylläpito syrjii.

Eli ihmisiä koko KonsoliFINin ylläpitokin on. Ja kun ratkaisuja tehdään yli 20 hengen voimalla ja samankaltaisia tilanteita ratkovat eri ihmiset. Niin erilaisia päätöksiä välillä tulee. Yritämme tietysti näistä viisaantua ja säännöt on luotu sen takia, että osaamme kaikki pitää samaa linjaa. Ns uusissa tapauksissa linja alussa tietysti heittelee näkemys erojen takia, kunnes linja saadaan kohdalleen.

Ja ainahan joka tapauksissa on myös tulkintavaraa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Niin, mutta erittäin vaikeaa toteuttaa. Jokainen ylläpitäjä on mukana lähinnä sen takia, että tykkää pelata. Ja jokaisella ylläpitäjällä on se oma "lempi" kone. Ei kukaan meistä voi väittää, etteikö tykkää jostakin konsolista enemmän. Todennäköisesti siitä, minkä ensiksi on ostanut. Muut tulleet sitten siinä sivussa lisää.

Ja kun tälle lempi konsolille tehdään esim arvosteluja jne enemmän, niin välittömästi leimaantuu tämän koneen faniksi. Ja näin ollen kaikki moderoinnit on fani moderointia tämän jälkeen jäsenten silmissä.

Kylläkyllä, saahan sitä modenakin "fanittaa" jotain konsolia, mutta kyllä ihmisten pitäisi tuossa asemassa pystyä myös ottamaan vähän etäisyyttä perusfanitukseen, ja tarkkailla keskustelua hieman ylempää. Nykyään moderointi vaikuttaa enemmänkin peruskäyttäjiltä, joilla on oikeudet moderoida halutessaan, kuin varsinaiselta ylläpidolta. Asiallista keskustelua pystyvät kyllä harjoittamaan ylläpitäjätkin, mutta ihan jo sivustonkin "maineen" takia pitäisi pystyä pitäytymään laukomasta sisäisen faninsa mielipiteitä.

Eikä arvosteluiden tekeminen leimaa faniksi, tokihan nyt kaikki ymmärtävät(no okei, ei varmaankaan kaikki) että kaikki eivät voi esim. laitetilanteen takia kirjoittaa joka laitteen peleistä. Kyllä se keskustelun taso muokkaa enemmän kuvaa kirjoittajasta, kuin se mille konsolille arvostelee pelejä.

Heh, siis YS666:han on täysin 100% puhdas trolli, mielestäni ainut laatuaan KFINIssä (siis niin selkeästi ainut laatuaan).

Mitä tulee saunan taakse viemisiin, en todellakaan näe siinä mitään bannimisen arvoista. Mielestäni ihan sama kuin sanoisi, että kaveri pitää bannia. Eri asia olisi, jos alkaisi heittelemään jotain "tiedän missä asut" ja näyttää tämän vielä toteen kertomalla toisen osoitteen ja sitten heittää jotain "mulla on muuten haulikko tossa eteisessä lähtövalmiina". Saunan taakse vieminen on vanha suomalainen läppä ja ihmettelen, että joku voi sellaista ottaa tosissaan jonkun foorumilla käytävän sanaharkan välissä heitettynä.

Heh, siis YS666:han on täysin 100% puhdas trolli, mielestäni ainut laatuaan KFINIssä (siis niin selkeästi ainut laatuaan).

Mitä tulee saunan taakse viemisiin, en todellakaan näe siinä mitään bannimisen arvoista. Mielestäni ihan sama kuin sanoisi, että kaveri pitää bannia. Eri asia olisi, jos alkaisi heittelemään jotain "tiedän missä asut" ja näyttää tämän vielä toteen kertomalla toisen osoitteen ja sitten heittää jotain "mulla on muuten haulikko tossa eteisessä lähtövalmiina". Saunan taakse vieminen on vanha suomalainen läppä ja ihmettelen, että joku voi sellaista ottaa tosissaan jonkun foorumilla käytävän sanaharkan välissä heitettynä.

Ai niinku se Jokelakin oli vain läppä youtubessa?

Voin ottaa esille myös kohtia laista - se että pystyy pseudonyyminä tai anonyymina sanomaan mitä tahansa, ei muuta sitä mitä lakiin on kirjoitettu esimerkiksi uhkailusta.

Se voi olla läppä sinulle, mutta jollain voi olla toisenlaisia kokemuksia.

No itse olen ainakin usein käyttänyt ihan ilman anonymiteettiäkin kyseistä läppää eikä vielä ole tullut onneksi kutsua käräjille. Jenkkilässä toki olisi eri meininki.

En nyt muista mitä youtubessa oli Jokelasta, mutta taisi olla juuri enemmän sen suuntaista settiä, mitä annoin esimerkissäni ehkä bannimisen arvoisesta tavarasta?

No itse olen ainakin usein käyttänyt ihan ilman anonymiteettiäkin kyseistä läppää eikä vielä ole tullut onneksi kutsua käräjille. Jenkkilässä toki olisi eri meininki.

En nyt muista mitä youtubessa oli Jokelasta, mutta taisi olla juuri enemmän sen suuntaista settiä, mitä annoin esimerkissäni ehkä bannimisen arvoisesta tavarasta?

Minä en kyllä ole kuullut moista läppää käytettävän missään positiivisessa yhteydessä.
Se on eri asia vittuilla vaikka pilke silmäkulmassa kaverille kun sanoa suutuspäissään toiselle tyyliin "vittu kuolisitpa tai tappaispa joku sut" - tuo ilmaisu ajaa minusta samaa asiaa.

No ei siellä mitään nimiä sanottu eikä suoraan mitään tappouhkauksia tullut jne. Mutta koko jätkän juttuihin esim youtubessa / IRC-galleriassa suhtauduttiin lähinnä "V.... mikä pelle" -asenteella (massamurha on aika vahva ilmaisu jota on vielä vaikeampi uskoa). Edit: siis ennen kun mitään tapahtui. Esim muropaketissa voi käydä lukemassa aiheesta lisää, mutta siellä on sitten sellaista tekstiä että heikompaa hirvittää kun lyödään mm. vetoa siitä, mikä on lopullinen kuolonuhrien määrä. Oksettavaa.

Eihän sitä välttämättä positiivisessa yhteydessä käytettäkään, mutta läppä se silti on. Etenkin jossain foorumilla heitetyssä sanaharkassa ja vielä etenkin tässä KFINin tapauksessa. Voihan sen toki ottaa tosissaan ja vaatia ikuiset bannit ja haastaa käräjille, kun laki mahdollisuuden antaa, mutta itse näkisin kyllä tilanteen vähän eri tavalla.

Ylös Bottom