Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

L.A. Noire

Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Vielä en ole peliä edes kerennyt korkkaamaan, mutta silti olen aika varma, että tähän tullaan tekemään reilusti DLC-matskua. Ja jos nyt Rockstaria vähänkään tuntee, niin melkein satavarmaksihan tuon uskaltaa julistaa, että vähintään parit isommat sivujuonet on luvassa.
 
Ja sen takia tämän pelin hankinta siirtyy ainakin vuodella. Sitten joskus kun se Complete Edition, tai miksi sitä sitten silloin kutsutaankaan, saadaan pakettiin niin voi pelin jo ostaa hyvillä mielin. Milloinkahan koittaa taas sellainen aika jolloin aletaan julkaisemaan valmiita pelejä. Siis ehjiä kokonaisuuksia, eikä tällaisia palapelejä?

Mistään DLC:stä ole puhuttu sanallakaan vielä Rockstarin taholta ja silti aletaan jo itkemään "palapeli-peleistä". :| Älä osta peliä, jos kerta noin harmittaa. Kukaan ei pakota sua ostamaan mitään lisäjuttuja.

Kaveri sai jo pelin perjantaiksi, toisin kuin minä, joten lähinnä hänen kokemuksiensa perusteella kysyn tätä: miten tuo tähtääminen toimii? Siis eikö tuota kuvakulmaa voi vaihtaa, kun kaveri sano että se kuva tuntuu menevän "väärälle" puolelle tähdätessä, eli vasemmalle olalle ja hahmo jää ikävästi sitten siihen ruudun keskelle näköalueen eteen. Aika idioottimainen virhe, jos tätä ei voi muuttaa jostain napista tai asetuksista... Näin vilauksen tästä myös GameTrailersin grafiikkavertailussa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Olen tällä hetkellä kolmoslevyllä ja pahe-jaostossa (Onko Suomessa mitään Vice-divisioonaa vastaavaa poliisiyksikköä?), joten jotain alustavia kommentteja voinee alkaa sanomaan. Kuten Foeman sanoi, niin liikenneyksikkö oli aika lailla alkulämmittelyä ja murhayksikössä päästiin vasta vauhtiin. Kaikissa yksiköissä (miinus liikenne ja partio) tuntuu olevan oma juonensa, joten tämä Foemanin sanoma TV-sarja on melko hyvä kuvaus pelistä.

Spoilereita murhayksikön vikasta tehtävästä:
Tämä olikin melko erilainen tehtävä kuin aikaisemmat. Luulin aluksi, että ne eri maamerkeistä kertovat infotekstit oli mukana vain nippelitietona, mutta niille saatiinkin ihan oikeaa käyttöä. Itse pidin tästä paikkojen pohtimisesta vinkkien avulla. Tosin tuliko kenellekkään muulle Assassins's Creed-viboja niistä kiipeilyosuuksista? Juoksunappikin on sama. :D

Lieneeköhän muidenkin jaostojen vikat jutut tämän tapaisia hieman erilaisia tehtäviä? Pitää mennä ottamaan selvää!
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Miten tuo tähtääminen toimii? Siis eikö tuota kuvakulmaa voi vaihtaa, kun kaveri sano että se kuva tuntuu menevän "väärälle" puolelle tähdätessä, eli vasemmalle olalle ja hahmo jää ikävästi sitten siihen ruudun keskelle näköalueen eteen. Aika idioottimainen virhe, jos tätä ei voi muuttaa jostain napista tai asetuksista

Tähtäys toimii ihan samanlailla kuin RDR:ssä. Auto aimin saa säädettyä off, low ja high asetuksilla. Oikean puoleisesta tatista saa vaihdettua tähtäyksen "oikealle puolelle".

Edit. Juuh tajusin äsken kun naputtelin kaikkia nappeja tähdättäessä :)
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Kaveri sai jo pelin perjantaiksi, toisin kuin minä, joten lähinnä hänen kokemuksiensa perusteella kysyn tätä: miten tuo tähtääminen toimii? Siis eikö tuota kuvakulmaa voi vaihtaa, kun kaveri sano että se kuva tuntuu menevän "väärälle" puolelle tähdätessä, eli vasemmalle olalle ja hahmo jää ikävästi sitten siihen ruudun keskelle näköalueen eteen. Aika idioottimainen virhe, jos tätä ei voi muuttaa jostain napista tai asetuksista... Näin vilauksen tästä myös GameTrailersin grafiikkavertailussa.

Tähdätessä paina R3, niin vaihtaa puolta, sitä ei jostain syystä kyllä ohjeissa mainita. Niin ja miten niin ei ole mitään DLC:stä mainittu, näkyyhän trophy listassakin jo kaksi. A Slip of the Tongue ja The Naked City.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Nyt kaksi kertaa tullut semmonen glitchi että tippuu maan läpi tyhjyyteen, ekalla kerralla ajoin autolla yhdelle pihalle johon ei olisi pitänyt päästä, mutta portti ei ollut ehtinyt latautua ja auto meni siitä läpi ja sen jälkeen upposi maahan. Onneksi homma korjautui kun poistui autosta, toisella kertaa kävi vähän huonommin kun seikkailin katolla ja hyppäsin väärään paikkaa ja tipuin katon läpi, ei auttanut muu kuin menna pois pelistä alkuvalikkoon.

Niin ja tuli huomattua kätevä niksi musiikista, jos laitat waypointin suoraan esim. rikospaikkaan jolloin paikka näkyy keltaisena merkkinä pikkukartalla alkaa soimaan sellainen pianojazz(?) musiikki autoradion sijaan, jos taas laitat custom waypointin lähelle paikkaa jonne haluat mennä pysyy autoradio päällä, eikä tule sitä pianojazzia. Ainakin itse kuuntelen ennemmin sitä radiota, kun sieltä tulee kunnon musiikkia ja ihan hyvää huumoriakin.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Spoilereita murhayksikön vikasta tehtävästä:
Tämä olikin melko erilainen tehtävä kuin aikaisemmat. Luulin aluksi, että ne eri maamerkeistä kertovat infotekstit oli mukana vain nippelitietona, mutta niille saatiinkin ihan oikeaa käyttöä. Itse pidin tästä paikkojen pohtimisesta vinkkien avulla.

Lieneeköhän muidenkin jaostojen vikat jutut tämän tapaisia hieman erilaisia tehtäviä? Pitää mennä ottamaan selvää!
Tämä oli todellakin erinlainen tehtävä ja mukava poikkeus totuttuun kaavaan. Pidin todella paljon tehtävän lopetuksesta jossa tunnelma oli kuin Se7en elokuvasta. Hieno lopetus sarjalle hienoja tehtäviä. Tästä oli mukava jatkaa matkaa vaikka murharyhmää(etenkin Rustya) tulikin ikävä.

Vicellä tehtäviä ratkotaan samoilla kikoilla mutta tarinat ja rikokset ovat täysin erinlaisia aiempaan verrattuna. Nyt puhutaan ns. "mukavasta vaihtelusta". Näissä tehtävissä tuntuu esiintyvän myös enemmän toimintaa. Eikä sana toiminta aina pidä sisällään nyrkkejä tai aseita. Peliin luotu maailma on nyt myös vahvemmin läsnä ja palaset alkavat loksahdella paikoilleen. Nyt tarjoillaan paljon Ahaa!-elämyksiä tyyliin: "Se olikin tuon veli?! Ai tämä on se kaveri?! Nämä olivat myös siellä? He tuntevat toisensa?! WUT WUT WUT?" Hymyn kasvoille nostaa myös Phelpsin satunnaiset kommentit pelin alussa oppimistaan menetelmistä.

Mutta edelleen toivoisin etä päähenkilöä kasvatettaisiin enemmän. Nyt se tuntuu vain unohtuneen loistavasti käsikirjoitettujen tehtävien alle. Olisi mukavaa tuntea tätä etsivää paremmin koska mahdollisuuksia siihen kuitenkin löytyy(esim. Phelpsin perhe). Sotaan sijoittuvat takautumat saavat Phelpsin näyttämään vain mulkulta. Toisaalta on hassua että tämä asia häiritsee vain kun peliä ei pelaa...
 
No niin, "onko DLC rahastusta" -väittely siirretty avautumisketjuun.

Eilen illalla pelin korkkasin, ja viitisen tuntia siinä sitten menikin varsin mukavasti. Pleikkari ei sulanut mössöksi tai edes poikkeuksellisen kovaa tuuletinmelua pitänyt. Konsoli kannattaa sijoittaa paikkaan, jossa ilma pääsee kiertämään esteettömästi joka suunnalta. Ja jos huoneessa on jo tässä vaiheessa vuotta lähemmäs +30 astetta, kannattaa harkita vähintään ikkunan avaamista.

Mitään aivan valtavia VAU-elämyksiä ei ole vielä tullut vastaan, mutta kuten pikkutunneille asti venynyt pelisessiokin kertoo, on tässä semmoista "no jos vielä kävisin tuolla tai jos vielä tuota kuulustelisin" -imua. Vihjeiden etsiminen on onneksi mukavan helppoa (ainakin vakioasetuksilla, jolloin ohjain tärisee huomiota herättävästi, ja taustamusiikki vaimenee, kun kyseisen paikan kaikki vihjeet on käyty läpi). Mukavasti todisteiden löytäminen ei ole pelkkää napin painamista, vaan niihin on liitetty välillä pientä pulmanratkontaakin.

Kuulustelut ja se paljon puhuttu kasvoanimaatio ovat myös kivoja, joskin aika anteeksiantamattomia. Virheitä tulee siis tehtyä, ja vielä ei ole yhdestäkään tapauksesta viiden tähden suoritusta. Toisaalta eipä niillä ole varsinaista merkitystä kuin Trophy-kerääjille ja muille kompletionisteille. Mulle riittää, että juoni soljuu eteenpäin kivuttomasti, vaikka aina ei osaisikaan painostaa kuulusteltavaa oikealla tavalla tai oikein todistein.

Muutamien muiden tavoin on yhdyttävä siihen, että sivutehtävien "vain kuollut rikollinen on hyvä rikollinen" -tappomeininki ei oikein sovi pelin yleiseen ilmapiiriin. Oikeassa elämässä poliiseja kuskataan terapiaan jo siitä, että ovat joutuneet asetta käyttämään, mutta entinen sotasankarimme pistää satoja tyyppejä kylmäksi tuosta vaan. Noh, kai se vaan on niin, että räiskiminen on helpointa pelimekaniikkaa...

Hmm 10mb:n DLC patch ladattavana. Mistään ei löytynyt tietoa mikä mahtaa olla homman nimi.
Nyt on virallinen changelog suoraan Rockstarilta.

Noteworthy changes and fixes include:
Fixes for several in-game store issues including age-verification for DLC purchases
Fixes for minor gameplay bugs and graphical issues
Fixes for several minor plot/objective/conversation issues
Improvements in stat-tracking and Social-Club integration

Lähde: Rockstar Games
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Taitaa olla nyt 13 tehtävä meneillään ja on maistunut todella makealta.

Ihanin kohta koko pelissä on tähän mennessä ollut se kun:
!!Huom katsominen omalla vastuulla!!
seurattiin niitä vihjeitä mitä se "BD" oli jättäny jälkeensä. Ajatella että tyyppi onnistu huijaamaan tutkijat väärille jäljille. Noi excerptit oli aika vaikeita ratkasta itse, mutta 4 paikan onnistuin ratkaisemaan itse:p.

Noi jutut menee kivasti vaikeemiksi ja antavat mukavaa mietiskelyä. Odotan tosi innolla, mitä juttuja sitä tullaan vielä ratkaisemaan :)
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Ihanin kohta koko pelissä on tähän mennessä ollut se kun:
!!Huom katsominen omalla vastuulla!!
seurattiin niitä vihjeitä mitä se "BD" oli jättäny jälkeensä. Ajatella että tyyppi onnistu huijaamaan tutkijat väärille jäljille. Noi excerptit oli aika vaikeita ratkasta itse, mutta 4 paikan onnistuin ratkaisemaan itse:p.
Siis mitä!

Tuohan oli täydellinen fail koko homicide-keissi. Ensin tutkitaan kuusi? samanlaista murhaa ja etsitään saman verran ellei tuplasti syyllisiä lukkojen taakse. Sen jälkeen jostain paljastuukin, että yksi ja sama henkilö kaiken takana. Ei ole mukamas mitään todisteita jättäny mihinkään itsestään. Lisäksi nää mukamas syylliset käyttäytyy kuten ne olis sen murhan tehny. Lopun kruunasi se ravaaminen niiden runojen perässä. Vielä yksi, jaa vielä yksi, jaa vielä yksi... Ja millä perusteella se yks ja sama oli nuo kaikki murhannu? Ehkä surkeimmin kirjoitettu sarjamurhaus mitä koskaan tullu vastaan.

Plussaa, että sama meno ei ole enää jatkossa jatkunut.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Siis mitä!

Tuohan oli täydellinen fail koko homicide-keissi. Ensin tutkitaan kuusi? samanlaista murhaa ja etsitään saman verran ellei tuplasti syyllisiä lukkojen taakse. Sen jälkeen jostain paljastuukin, että yksi ja sama henkilö kaiken takana. Ei ole mukamas mitään todisteita jättäny mihinkään itsestään. Lisäksi nää mukamas syylliset käyttäytyy kuten ne olis sen murhan tehny. Lopun kruunasi se ravaaminen niiden runojen perässä. Vielä yksi, jaa vielä yksi, jaa vielä yksi... Ja millä perusteella se yks ja sama oli nuo kaikki murhannu? Ehkä surkeimmin kirjoitettu sarjamurhaus mitä koskaan tullu vastaan.

Plussaa, että sama meno ei ole enää jatkossa jatkunut.

Siis:

Tuohan olikin tuollainen rikollinen nero. Hän tiesi koko ajan mitä teki eikä jättänyt jälkiä itsestään vaan lavasti toiset ja heillä ei ollut mitään millä todistaa sitten että eivät olleet syyttömiä. "BD:hän" haki itselleen veroista kiinniottajaa, kuka saa kaikista kinkkisistä vihejistä kiinni. Aivan loistava sarjamurha, mutta tough luck niille ketä joutuivat jäämään istumaan murhasta jota eivät olleet tehneet vain siksi että se ei saa tulla median tietoon. Millä perusteella yksi ja sama kaikki murhannut? Hänhän oli (nero)psyko.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Juu, näin teki. Toistaiseksi en kyllä huomaa eroa ruudunpäivityksessä tms.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Siis:

Tuohan olikin tuollainen rikollinen nero. Hän tiesi koko ajan mitä teki eikä jättänyt jälkiä itsestään vaan lavasti toiset ja heillä ei ollut mitään millä todistaa sitten että eivät olleet syyttömiä. "BD:hän" haki itselleen veroista kiinniottajaa, kuka saa kaikista kinkkisistä vihejistä kiinni. Aivan loistava sarjamurha, mutta tough luck niille ketä joutuivat jäämään istumaan murhasta jota eivät olleet tehneet vain siksi että se ei saa tulla median tietoon. Millä perusteella yksi ja sama kaikki murhannut? Hänhän oli (nero)psyko.
No siis
mun pointti olikin, että harvinaisen kliseisesti kirjoitettu. Juoni juoksi suoraviivaisesti eteenpäin ja kolmen ekan alastoman uhrin jälkeen saattoi jo aavistaa mitä on tulossa. Sitten sitä kärsimystä vaan pidennettiin ja pidennettiin. Juoni meni vaan syvemmälle mitä pidemmälle pelas, alkoi turhauttamaan. Alkaa muistuttamaan GTA-sarjaa.

Sitten se, että miten ne syyttömät päätyi telkien taakse? Miksi ne esitti, että ovat murhan tehneet? Miksi ne tuhos todistusaineistoa? Miksi ne juos poliisia karkuun? Miksi ne valehteli? Toi kaikki oli niin turhaa.

Tuon kaiken olisi voinut toteuttaa niin eri tavalla, toistoa viljelemättä.
Lisätään tähän vielä noi päähahmon totaaliset mielenmuutokset. Ensin keskustellaan ihan rauhallisesti esim. jollekin vanhalle rouvalle ja kun painaa doubt tai lie niin alkaa hirvee huuto ja syytteleminen. Luulis nyt, että keskustelu edes nousee porras portaalta ylöspäin eikä heti ala kauhee rageeminen. Yritä siinä nyt sitten epäillä edes. Heti ekassa virkkeessä ollaan laittamassa veistä kurkulle ja päitä vadille.

Mutta on tässä niin paljon hyvääkin, että jaksaa pelata eteenpäin. Välillä vaan tarttuu tollaset pienet, mutta kuitenkin niin suuret asiat suurennuslasin alle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Ai siis, siis niin just...

Hienoa spoiler keskustelua :D

Jokohan sitä kohta malttais aloittaa pelin. Polttelee niin hirveesti tuolla hyllyllä...
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Juu, näin teki. Toistaiseksi en kyllä huomaa eroa ruudunpäivityksessä tms.
Ruudunpäivitykseen tuskin on tulossa korjausta. Harvemmin tälläisiä ongelmia korjataan jälkikäteen...

Päivitys korjailee muita asioita;

- Fixes for several in-game store issues including age-verification for DLC purchases
- Fixes for minor gameplay bugs and graphical issues
- Fixes for several minor plot/objective/conversation issues
- Improvements in stat-tracking and Social-Club integration

Lähde: Rockstar

---

Miten pelissä on muuten hoidettu nämä DLC-tehtävät? En itse pääse noihin vielä käsiksi koska kääntelen peliä plekulla mutta kiinnostaisi tietää miten esim. The Naked City istuu pelin kaanoniin. Kun paketti on ladattu voiko sen pelata jatkumona tarinan mukana vai pääseekö siihen käsiksi vain Case-valikosta?
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

No siis
mun pointti olikin, että harvinaisen kliseisesti kirjoitettu. Juoni juoksi suoraviivaisesti eteenpäin ja kolmen ekan alastoman uhrin jälkeen saattoi jo aavistaa mitä on tulossa. Sitten sitä kärsimystä vaan pidennettiin ja pidennettiin. Juoni meni vaan syvemmälle mitä pidemmälle pelas, alkoi turhauttamaan. Alkaa muistuttamaan GTA-sarjaa.

Sitten se, että miten ne syyttömät päätyi telkien taakse? Miksi ne esitti, että ovat murhan tehneet? Miksi ne tuhos todistusaineistoa? Miksi ne juos poliisia karkuun? Miksi ne valehteli? Toi kaikki oli niin turhaa.

Tuon kaiken olisi voinut toteuttaa niin eri tavalla, toistoa viljelemättä.

Eli siis:

onhan tuossa oma juttunsa, mutta jokaisella oli sitten jokin yhteys toisiinsa ja lopulta kaikelle löytyi vain yksi tekijä.

Toi todisteiden tuhominen on ihan normaalia, jos luulet jääväsi kiinni. Jotkut ihmiset joutuvat siitä paniikkiin (I don't want to go to jail" ym.). Se oli moneen karkuun ajamisen/juoksemisen syynä. Vankiloissa on istunut monta tyyppiä historiassa, ketkä eivät ole tehneet yhtään mitään, mutta eivät tiedä miksi ovat sitten tunnustaneet(?). Jos toditeet alkavat näyttää vahvasti sinua kohti, niin alkaa itsekin miettiä että teinkö minä oikeasti noin ym.....

Toki tuon olisi voinut toteuttaa hieman fiksummalla tavalla, mutta päättivät tehdä nyt näin.

Voihan sitä näin jälkeenpäin puhua että oli turhauttaavaa tutkia samaa juttua, mutta eihän tuolloin voinut olla varma olivatko murhaaja(t) näitä "copycatteja" vai oliko tämän takana vain todellinen psyko(nero) yksilö...

Kyllähän tästä tehtävästä juttua riittää :p
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Ruudunpäivitykseen tuskin on tulossa korjausta. Harvemmin tälläisiä ongelmia korjataan jälkikäteen...

Päivitys korjailee muita asioita;



Lähde: Rockstar

---

Miten pelissä on muuten hoidettu nämä DLC-tehtävät? En itse pääse noihin vielä käsiksi koska kääntelen peliä plekulla mutta kiinnostaisi tietää miten esim. The Naked City istuu pelin kaanoniin. Kun paketti on ladattu voiko sen pelata jatkumona tarinan mukana vai pääseekö siihen käsiksi vain Case-valikosta?

Jos en aivan väärin ymmärtänyt, niin Naked city on osa Traffic-kansiota, eli sen pystyy pelaamaan kai vain pöydän kautta
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Ite en myöskää tykänny siitä, että tuli neljä samanlaista murhaa peräkkäin. Oli tosi puuduttavaa tutkia aina samaa asiaa koska tiesin jo toisen murhan jälkeen että takana on sama tekijä. Phelps vaikutti aika tyhmältä, kun ei tajunnu heti et kyseessä on sarjamurhaaja.

Kaupunki on aivan liian iso, koska ei oo mitään tutkittavaa. Toisaalta ois aika tyhmää jos kaikki murhaajat asuisivat kilometrin päässä toisistaan, joten iso mappi on välttämätön. :D Ensimmäisenä kiinnitin huomiota hahmon liikuttamiseen: Ei pysty ryömiä, kyykistyä tai pomppia. Herää kysymys miksi?
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Jos en aivan väärin ymmärtänyt, niin Naked city on osa Traffic-kansiota, eli sen pystyy pelaamaan kai vain pöydän kautta

Correct, sen ilmoituksen se antoi (casen kautta) jopa kun sen oli ladannut. Tuo badge-lisärikin, mikä onkaan, tuli mukana vaikkei ollut mainintaa verkkokaupassa siitä. Hyvä niin, samassa koodissa mukana. Joku, jolle ehkä tuli Slip of the tongue- lisäri mukana, vois kertoa pelattuaan millanen se oli. Jos vaikka tulis myyntiinkin joskus.

Vähän vaikea sanoa mitä mieltä olisi. Toki mulle peli on aika unelma, kaikki natsaa hyvin. Täysin suoraviivaista menoa, joka ehkä voi toisenlaiseen tottuneelle olla aika pettymys. Free roam löytyy kuitenkin, joskin tekemistä ei löydy oikeen street case- tehtävien jälkeen. Ja locationeiden, vai mitä nähtävyyksiä olivatkaan.

Aika heikosti mulla on kyllä melkeen kaikki tapaukset mennyt. Mun mielestä syy löytyy kolmen vaihtoehdon takia, ja yleensä pelkkä väärä valinta on syynä, ei se etten olisi oikeassa. Jotenkin tuo tosin johtuu omasta tyhmyydestä ja harkitsemattomuudesta.

Ei ole oikeastaan yhtään kunnon juttua tullut vastaan. Nyt ollaan toki vasta Vicessa. Streetcaset on pettymyksiä. Ammutaan vihollinen, sillä on panttivanki ja sama toistuu. Ei voi ampua jalkaan, sillä peli päättää mikä street-jutuista päättyy mitenkin. Vaikka ampuu selkään/päähän, sillä kertaa pelin mielestä se henkilö jääkin eloon. Taas jalkaan ampuessa se kuolee. Loogista. Ilmaan ampumisesta ei ketään pysähdy, tiedä missä sitäkin pitäisi käyttää.

Kivasti noita intuition-pointseja kertyi, ollaan jossain kasilla ja ihan hyvää vauhtia nousee edelleen. Katellaan mitä tuleman pitää, tässä vaiheessa pelin aikakausi on jäänyt kyllä täysin huomaamatta autoja lukuunottamatta. Missä se tunnelma olikaan?

PS. mitä tuttuja kasvoja olette nähneet? Piti oikeen netistä etsiä, ja muutkin oli huomanneet melko alussa silminnäkijän, joka näytti TÄSMÄLLEEN Jon Cryerilta (miehen puolikkaat). Ja se kuolinsyytutkija myös, en kyllä nimeä muista.
 
Ylös Bottom