Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [PS3]

Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

PC-versio on ainakin täyttä rautaa, level 7:lle on tullut tässä tänään jyystettyä ja monta tuntia on mennyt aivan fiilareissa. En usko eri versioiden välillä olevan merkittäviä eroja. Pienet graafiset seikat ovat tämänkaltaisessa mestariteoksessa marginaalisia. Itse joudun vanhana pc-pelaajana kääntymään hiiri+näppis -versioon tämän tyylisessä pelissä. Peli pyörii erittäin sulavasti ja bugeja, kaatuilua tai muita häiritseviä tekijöitä en ole havainnut.
Mutta peli on ehdottomasti mielestäni vuoden (ja useammankin) paras, tässä vaiheessa voin jo todeta näin. En ole vanhoja Fallouteja pelannut, joten en osaa sanoa mitä tämä sarjan vanhoille faneille antaa.
Täytyy vaan toivoa ettei nyt ihan menetä päivärytmiään Fallout 3:n takia :eek:
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Peli on nyt 3 kertaa jämähtänyt kokonaan levelin noustessa ja aina edellinen save ollut jossain 10-20minuutin pelaamisen takana... Lisäksi kaksi kertaa ukko jämähtänyt johonkin kiven koloon, niin että liikkelle pääsemisestä ei mitään toivoa. Ja kaikki nämä tämän aamun aikana:D melko buginen peli kieltämättä. Jos muutama vielä tulee niin lähtee kyllä vaihtoon tai hyllyyn odottamaan päivitystä

edit. Näemmä ps napin painaminen sai pelin hereille jämähdyksestä:)
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

1h 34min pelattu ja ainakaan viellä ei oo jämähtäny...
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

1h 34min pelattu ja ainakaan viellä ei oo jämähtäny...

On se mahtavaa, kun pitää nykyään konsoleillakin pelata tuli perseenalla, että milloin jämähtää.. Tämän soisi olevan PC-ongelma, mutta näköjään se on tulossa konsoleillekkin.

Way to go pelintekijät : -)

(Pakko se on tänään hakea tämä jostakin kaupasta...)
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Nelisen tuntia peliä takana ilman mitään ongelmia. Graffat näyttää hyvältä, äänet kuulostaa hienolta ja pelaaminen tuntuu kiinnostavalta.

Tässä vaiheessa vaikuttais erittäin onnistuneelle tekeleelle!
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Kohta pitäs mun pelin jo tullakin. Aiottekos olla pahoja, hyviä vai neutraaleita? Itse yritän olla pahis.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Nelisen tuntia peliä takana ilman mitään ongelmia. Graffat näyttää hyvältä, äänet kuulostaa hienolta ja pelaaminen tuntuu kiinnostavalta.

Tässä vaiheessa vaikuttais erittäin onnistuneelle tekeleelle!

Täys komppi, ei mitään ongelmia ole ilmennyt. Karma vaan tuntuu laskevan koko ajan... :D
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Olisi saanut kestää pidempään nuo eri iässä pelatut osiot. Hieman enemmän syvyyttä hahmojen keskusteluun. Miksi lähtisin Vaultista pelastamaan isääni jota en edes tunne. Pelin alkuvaiheilla tutustui kiusaajaankin paremmin, kuin omaan isään.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Olisi saanut kestää pidempään nuo eri iässä pelatut osiot. Hieman enemmän syvyyttä hahmojen keskusteluun. Miksi lähtisin Vaultista pelastamaan isääni jota en edes tunne. Pelin alkuvaiheilla tutustui kiusaajaankin paremmin, kuin omaan isään.

No toisaalta olet oikeassa, mutta veikkaisin että tuo oli kehittäjien tietoinen valinta. Nyt isä on suuri mysteeri ja hänestä mitä luultavamminkin opitaan PALJON asioita matkan varrella. Itse pelailin tuossa 3 tuntia ja mielestäni ehkäpä jo nyt muutaman hassun tunnin perusteella PS3:n paras peli.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Mä oon noin 4h pelannu, jämähtäny 3 kertaa, just alottamas uudellee, kattoo jos nyt funais... Graffat on hyvät, pelaaminen on kivaa.. Tää on kyl kerrassaan mahtava peli, jos noi jämähdykset ny vaa häviäis
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Minkäverran tossa menee aikaa pelata Vaultin ovelle? Pitää siihen tarvittaessa tehdä save jotta ei alkua tarvitse jauhaa uusiksi.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Minkäverran tossa menee aikaa pelata Vaultin ovelle? Pitää siihen tarvittaessa tehdä save jotta ei alkua tarvitse jauhaa uusiksi.
Ei mul menny ku joku 20-30min.. Mä en ainakaa savennu viel siellä, savesin vasta kun mennään sinne radioasemalle, se questi...Tääl se sit o alkanu jämähtelee
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Minkäverran tossa menee aikaa pelata Vaultin ovelle? Pitää siihen tarvittaessa tehdä save jotta ei alkua tarvitse jauhaa uusiksi.
Hyvin pian.
1. synnyt (valitset sukupuolen, ulkonäön)
2. pikku lapsena täytät taitoja pisteilä.
3. synttärit :p
4. ollaan jo isoja ja mennään tekee testi, jossa selviää mitkä taidot sopivat sinulle.
5. Karataan sieltä paikalta. :)

PS. Riippuu tiedenkin ihmisestä kuinka kauan haluaa miettiä mitä tekisi, mihin lisää pisteet tai ulkonäön. Auto save käyttöön jos ei muista itse tallentaa. ;) (kun siirtyy toiselle paikalle, juuri nukkunut ja jotain vielä oli.)
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Mä oon noin 4h pelannu, jämähtäny 3 kertaa, just alottamas uudellee, kattoo jos nyt funais... Graffat on hyvät, pelaaminen on kivaa.. Tää on kyl kerrassaan mahtava peli, jos noi jämähdykset ny vaa häviäis

Vaihda toi allekirjotukses fonttikoko. Ärsyttävän suuri. Vie huomion pois viesteistäsi.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Allrighty, tässä oma näkemykseni 10 tunnin pelisession jälkeen. Jos olet pelannut Oblivionia, olet kuin kotonasi. Jos vihasit oblivionia jostain muusta syystä kuin pelin keskeisestä teemasta, peli ei välttämättä sovi sinulle... Syy tähän on kokonaisvaltainen rakenne. tehtävät ovat periaatteessa identtisiä, kuitenkin madmax-henkeen sovitettuna.

Dialogi toimii, on uskottavaa ja karua, sopii teemaan erinomaisesti, sekä yleinen maailman kuva on suhteellisen uskottava. Hahmon kehityskin on jokseenkin mukaansa tempaava, kaikkea tekisi mieli saada, mutta valintoja on tehtävä. Pelimoottori taitaa olla täysin sama kuin Oblivionissa, ainoastaan muutettu teemalle sopivaksi. Taistelujärjestelmä toimii, action pointseihin perustuva erikoiskyky luo strategista tunnetta konflikteihin. Ja nyt, luojan kiitos, pelin hahmoilla on enemmän kuin viisi eri ääninäyttelijää! Aikaisempiin Falloutteihin en voi peliä verrata lainkaan, koska en omaa minkäänlaista kokemusta niistä.

Yksi illuusion suurimmista rikkojista on ehdottomasti taustamusiikin valinta. Varmistamatta tietoa mistään, olen 99% varma, että oblivionin Composer on päästetty valloilleen myös tässä pelissä, ja mikä pahinta, melkein identtisellä "soundtrackilla". Sulkemalla silmät, on vaikeaa hahmottaa mitä olikaan pelailemassa, Oblivionia vaiko Fallouttia.

Ei siinä mitään, Oblivion oli suht hyvä peli. Itse pelannut Morrowindistä eteenpäin tarinat ja nauttinut pelisessioista. Ainoastaan Onttouden tunne alentaa kyseisten pelien tunnelmaa, kuten myös valitettavasti Falloutin kohdalla tuntuu käyvän...


Wall of text, bear me. Peli toimii kumminkin ja tarjoaa ruhtinaallisesti koitettavaa ja tutkittavaa seikkailun nälkäisille!


kiteytettynä- Jos vihasit Oblivionia pelin rakenteen vuoksi, ole tarkkana. Jos et ole pelannut kyseistä tuotetta tai pidit/pidät siitä, tulet rakastamaan Fallouttia.

Antoisia pelihetkiä kaikille!
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Itse vedän ensimmäisen pelin niin hyviksellä kuin pystyy. Tässä muutamia kokemuksia hyviksenä olosta:

Yritän pitää tappamisen minimissä, ellei sitten ole ihan pakko. Karma on vahvasti plussalla kaikista hyvistä töistä. Megatonin seriffi otti minut hymysuin vastaan ja toivotti tervetulleeksi kaupunkiin. Samassa paikassa majaileva entinen raider, Jerico, ei kuitenkaan halua liittyä tällaisen do-gooderin matkaan. Toisaalta, kylälaiset välillä pysäyttelevät ja antavat stimpackeja tai muita lahjoja.

Sitten se tehtävä missä Megatonissa oleva mimmi (etunimeä en muista, sukunimi West) pyysi toimittamaan kirjeen sinne sillan päällä olevaan kyläpahaseen. Tehtävästä poikinut Family -jengin kohtaaminen ja heidän konfliktinsa ratkaiseminen YYA sopimukseen olivat erityisen mielenkiintoisia. Kylä toimittaa familylle veripusseja ja he puolestaan suojelevat paikkaa.

Kummallista kyllä, joukko raskaasti aseistettuja palkkamurhaajia tulivat keräämään päästäni luvatun palkkion. Onneksi (täysin tuurilla) selättämältäni supermutanttijengiltä oli lainattu raskaampaa aseistusta (minigun :p) itsepuolustuksen ylilyömiseen. Toimeksianto löytyi mutta nimiä siinä ei ollut. Ainoa suora uhkaus on tullut herra Burkelta, ehkä hänelle ei todellakaan sanota ei...

Pitäisikö perustaa Fallout kysely ja vinkkiketju?
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Oma kopio haettu viimein, nyt voi alkaa hyvillä mielin etsimään bugeja ;)
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Reilut 2½ tuntia pelattu ja oikeastaan vasta yksi bugi tullut vastaan. Eli sellainen jos olet kirjautuneena playstation networkiin ja kaveri kirjautuu sisään, niin peli menee taukotilaan josta se sitten viestin häivyttyä jatkuu. Vähän häiritsevää, mutta tästä "ominaisuudesta" pääsee onneksi helposti eroon jos alkaa enemmän ärsyttämään.

Muuten oon kyllä pelistä ihan liekeissä. Mieli tekisi mennä peliä eteenpäin ja silti tutkia paikkoja oikein huolella. Ohjaus toimii hyvin ja on ehkä mielestäni snadisti jopa parempi mitä Oblivionissa. Huomattavasti terävempää liikettä ja ohjauksen saa muutenkin säädettyä juuri haluamakseen. Graafisesti peli on tarjonnut sitä mitä peliltä odotinkin ja toivoin. Näyttävää post-apocalyptistä ympäristöä joka ei luo minkäänlaista toivoa tulevasta.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Jos joku entisiä falloutteja fanittanut antaisi oman mielipiteensä tästä tekeleestä? Itse en oblivionista tykännyt pätkääkään, joten vähän kiinnostais tietää miltä se uus fallout tuntuu old school pelaajien mielestä.
 
Ylös Bottom