Tässä tapauksessa se tärkein eli juoni: David Cage, mastermind pelin takana, on sepittänyt varsin kiehtovan tarinan. Näin pelien piireistä puhuttaessa sukelletaan sellaisiin vesiin joissa ei ennen olla käyty mutta voidaanko puhua näin yleisesti loistavasta juonesta? Ei todellakaan. Pelkästään ammottavia aukkoja on useita (joita ei voi yksinkertaisesti selittää tulevalla DLC:llä) ja tänne on listattu näitä herkkuja:
Heavy Rain's BIG plot-holes | GamesRadar
Pidin kovin tosin juonen yleismoodista ja melankoliasta, sääli ettei se pelasta kaikkea.
Odotin myös kiintyväni kovin hahmoihin; se onnistui paremmin kuin peleissä yleensä muttei kuitenkaan hyvän elokuvan tasoisesti. Esimerkki: hullun tohtorin kellarissa hermostuin koko scenaarion täydelliseen random-luonteeseen ja jätin QTE:t puuhaamatta jolloin Madison sai sivuleikkurista. Liikutti jotain sisällä mutta ei niin että load olisi käynyt mielessä.
Mitäs hyvää sitten: hienot ympäristöt ja hienot hahmot (valley onnistuttiin kiertämään oikeinkin hyvin vaikkakin elekieli ampui välillä hieman yli), tunnelma näin yleisesti (etenkin suoraan se7enistä plagioitu soundtrack [ja tämä pelkästään hyvä asia]) sekä tietenkin se seikka että ollaan uskallettu vaihteeksi tehdä jotain aivan uutta - ja että sillä jopa muutama taala tienattu!
Peli joka nojaa juoneensa ja sotkeutuu tässä omiin lankoihinsa ei voi olla kovin kummallinen tekele. Vaikeasti arvosteltava pätkä ja kun jotain sanottava niin 7/10