Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavy Rain

Oikeastaan kai lähes kaikki PS3-pelien DLC:t pitää käydä asentamassa XMB:n puolelta ennen kuin ne toimivat. Käy siis katsomassa, näkyykö sitä asennuspaketti siellä.

Ensimmäinen asennus meni suoraan lennosta ja ei löytynyt asennuksen jälkeen. Toisen latasin taustalla ja latauksen jälkeen asensin sen sieltä ladatut valikosta mutta edelleen oli/on hukassa. Asennuspakettikin näkyy koneella.

Tuota päivityspakettia en ole asentanut, jos nuo sen ongelmat pitänevät paikkaansa mutta jossain vaiheessa tuokin päivityspakettiyritys pitänee kokeilla josko se toisi apua ongelmiin. Itse pelin asennuksessa ei ilmennyt ongelmia ja pelissäkin vasta yhdessä kohdassa oli tuota puhesynkkaus viivettä.
 
Vastaus: Heavy Rain

<pahat, pahat spoilerit murhaajan motiiveista senkun jatkuvat>
Itse asiassa motiivi oli hyvinkin selvä; lapsuuden traumojen toistaminen.
Spekuloinnit jatkuvat, sisältää pahaa spoileria:
Joo, tämänhän tajusi jo ihan maalaisjärjellä. Dexter-tv-sarjaa seuranneena nämä teemat olivatkin erittäin tuttuja ja ne tunnisti Heavy Rainissä välittömästi. Omat aivopierut liittyivätkin juuri siihen kaikkeen muuhun mitä koimme murhaajan silmissä. Jotenkin nyt niin ilmiselvät teot vaikuttivat pelin läpäisyn hetkellä niin järjettömiltä. Hitaasti ruksuttavat rattaat eivät vain pelanneet yhteen kaiken sen tapahtuneen säilömiseksi, sen verran vaikuttava tuo lopetus osaltani oli.

Mutta tämä on jo itsessään erittäin kiehtovaa että peliä pystyy tutkiskelemaan ihan oikean psykologian kantilta.
Eurogamerissä on muuten erittäin mielenkiintoinen haastattelu Cagelta jossa itseasiassa käydään lävitse juuri sarjamurhaajien motiiveja ja sielun elämää.
Oma vaimo oli valitettavan haluton seuraamaan peliä yhtään ensimmäisen läpipeluun aikana.
Melkoinen kulttuuriteko oli kohdaltani se että oman sain istutettua aina ohjaimen ääreen saakka. Siinä se eilis ilta meni kun naisystävä väänsi Heavy Rainiä ja minä moralisoin häntä huonona isänä olemisesta kun olutpulloa nakattiin appelsiinimehun sijasta. Ihan hyvä syötti on perustella peliä sellaisena parisuhdeillan yhteisenä aktiviteettina ;)
 
Vastaus: Heavy Rain

Ylläolevaan spekulointiin jatkoa:

Olen Foemanin kanssa samoilla linjoilla. Vaikka lopun yllätyskäänne tulikin yllätyksenä, oli se myös ikävän laimea siitä syystä, että siihen saakka kyseisen killerin aiempi käytös ei käy oikein järkeensä.

Mitä DLC:hin tulee, niin vaikka ne kertoisivatkin itse varsinaisessa pelissä törkeiksi juoniaukoiksi jätetyt kohdat, ei se tee varsinaisesti emopelistä sen parempaa, sillä siinä ne virheet ovat edelleen näkyvissä. Ei olisi ollut kovin vaikeaa lisätä vaikka insomniaankin liittyen ihan sivulauseen mainintaa jostain murhayrityksestä kotoa tjsp. Se, että Nathanin origami-unia käytetään tarkoituksella harhaanjohdattamiseen ja jätetään nämä sitten selvittämättä on ainoastaan huonosti kirjoitettu harhautus. Sama koskee myös Madisonia ja hänen insomniaa, josta saatiin vain yksi hieno toimintakohtaus ja tekosyy saada hänet motelliin. Mielestäni agentin taustat oli ainoat, mitkä toimivat virheittä. Huumeriippuvuus (ymmärtääkseni) johtui lasien addiktiivisuudesta, joka pidemmän käytön myötä levisi myös oikeaan maailmaan, ja tätä varten oli sitten se huume.

Enkä DLC:tä ole pelannut, mutta siinä tapauksessa että jos hahmot voivat kuolla DLC:ssä, pitäisi näitä pitää enemmänkin itsenäisinä, peliin kuulumattomina lisinä, sillä miten emopelin tapahtumat voisivat käydä toteen, jos kukin hahmoista voisi kuolla jo ennen varsinaista tarinaa? Tosin aika pientä narinaahan tämä on, mutta kuitenkin :)

Lisäkommentti: testailun perusteella yksi ilkeä piirre on myös se, että ainoastaan agentti ja Madison voivat kuolla pelin aikana. Isä ja Shelby ainoastaan epilogissa. Itselläni latisti ainakin tunnelmaa melkoisesti tieto siitä, että Nathanin ahdistavat testit päätyvät vain epäonnistumiseen, mutta ei kuolemaan. Ensimmäinen kerta sähköhuoneessa ruutu punaisena sydämeni hakkasi oikeasti varmaan kovempaa kuin Nathanin, jälkimmäisillä kerroille ei enää, sillä sähkökasan keskellä epäonnistuminen (tai pyörtyminen tunneliin) päättyy automaattisesti isän selviämiseen ja kävelyyn pois. Samoin Shelbyn jättäminen vedessä olevaan autoon päättyy automaattisesti pois uintiin, vaikka pelaaja ei tekisikään mitään (ml. irroita häntä köysistä). Kuolemanpelko oli yksi pelin vahvimmin välittyvimpiä tunteita, etenkin Nathanin kohdalla, joka välittyi myös pelaajaan saakka.

Viimeinen kommentti: eräs terävää esinettä kaivannut testi oli kyllä yllämainitun sähkökojeen ohella pelin ahdistavin. Teki oikein pahaa saada hengitystä tasattua, ja lopullinen isku oli.. noh, se oli. Nathanilla peluu oli kyllä ylivoimaisesti pelin parasta antia, ja miehen tuskaan ei tarvinnut juuri yrittää samaistua. Se oli välitöntä.
 
Vastaus: Heavy Rain

Ylempään liittyen
Itse huomasin jo heti siellä discossa tapellessa, että Shelbyhän se murhaaja on. Jotenkin se vaan näky läpi sen liikkeistä että Shelby oli se "naamio mies". Siten se vaan kävi selvemmäks kokoajan, videosta näky se kultakello ja takaumassa se pikku poika oli Scottie. Vähän liian aikasin puhkes se kupla ja loppu lässähti tylsäks.
 
Vastaus: Heavy Rain

Ylempään liittyen
Itse huomasin jo heti siellä discossa tapellessa, että Shelbyhän se murhaaja on. Jotenkin se vaan näky läpi sen liikkeistä että Shelby oli se "naamio mies". Siten se vaan kävi selvemmäks kokoajan, videosta näky se kultakello ja takaumassa se pikku poika oli Scottie. Vähän liian aikasin puhkes se kupla ja loppu lässähti tylsäks.

<väkivahvaa spoileria Origami-tappajan henkilöllisyydestä>
Disco-tappelun varjon hatun perusteella tuli mieleen tuli välittömästi Shelby, mutta muu olemus ja vikkelät liikkeet tuntuivat hahmon vastaisilta. Siksi ajattelin siinä kohtaa, että tämäkin lienee vain tahallinen harhautus.

Kultakellon perusteella sekä Jayden että itse ihan hetken aikaa epäili Blakea, mutta sitten tosiaan se Scottie-nimi sinetöi homman. Mutta itse asiassa sen jälkeenhän peli muutenkin hyvin suoraan asian osoitti, joten siinä mielessä jännitys säilyi minusta aivan riittävän pitkään.
 
Vastaus: Heavy Rain

Ylläolevaan spekulointiin jatkoa:

Olen Foemanin kanssa samoilla linjoilla. Vaikka lopun yllätyskäänne tulikin yllätyksenä, oli se myös ikävän laimea siitä syystä, että siihen saakka kyseisen killerin aiempi käytös ei käy oikein järkeensä.

Mitä DLC:hin tulee, niin vaikka ne kertoisivatkin itse varsinaisessa pelissä törkeiksi juoniaukoiksi jätetyt kohdat, ei se tee varsinaisesti emopelistä sen parempaa, sillä siinä ne virheet ovat edelleen näkyvissä. Ei olisi ollut kovin vaikeaa lisätä vaikka insomniaankin liittyen ihan sivulauseen mainintaa jostain murhayrityksestä kotoa tjsp. Se, että Nathanin origami-unia käytetään tarkoituksella harhaanjohdattamiseen ja jätetään nämä sitten selvittämättä on ainoastaan huonosti kirjoitettu harhautus. Sama koskee myös Madisonia ja hänen insomniaa, josta saatiin vain yksi hieno toimintakohtaus ja tekosyy saada hänet motelliin. Mielestäni agentin taustat oli ainoat, mitkä toimivat virheittä. Huumeriippuvuus (ymmärtääkseni) johtui lasien addiktiivisuudesta, joka pidemmän käytön myötä levisi myös oikeaan maailmaan, ja tätä varten oli sitten se huume.

Enkä DLC:tä ole pelannut, mutta siinä tapauksessa että jos hahmot voivat kuolla DLC:ssä, pitäisi näitä pitää enemmänkin itsenäisinä, peliin kuulumattomina lisinä, sillä miten emopelin tapahtumat voisivat käydä toteen, jos kukin hahmoista voisi kuolla jo ennen varsinaista tarinaa? Tosin aika pientä narinaahan tämä on, mutta kuitenkin :)

Lisäkommentti: testailun perusteella yksi ilkeä piirre on myös se, että ainoastaan agentti ja Madison voivat kuolla pelin aikana. Isä ja Shelby ainoastaan epilogissa. Itselläni latisti ainakin tunnelmaa melkoisesti tieto siitä, että Nathanin ahdistavat testit päätyvät vain epäonnistumiseen, mutta ei kuolemaan. Ensimmäinen kerta sähköhuoneessa ruutu punaisena sydämeni hakkasi oikeasti varmaan kovempaa kuin Nathanin, jälkimmäisillä kerroille ei enää, sillä sähkökasan keskellä epäonnistuminen (tai pyörtyminen tunneliin) päättyy automaattisesti isän selviämiseen ja kävelyyn pois. Samoin Shelbyn jättäminen vedessä olevaan autoon päättyy automaattisesti pois uintiin, vaikka pelaaja ei tekisikään mitään (ml. irroita häntä köysistä). Kuolemanpelko oli yksi pelin vahvimmin välittyvimpiä tunteita, etenkin Nathanin kohdalla, joka välittyi myös pelaajaan saakka.

Viimeinen kommentti: eräs terävää esinettä kaivannut testi oli kyllä yllämainitun sähkökojeen ohella pelin ahdistavin. Teki oikein pahaa saada hengitystä tasattua, ja lopullinen isku oli.. noh, se oli. Nathanilla peluu oli kyllä ylivoimaisesti pelin parasta antia, ja miehen tuskaan ei tarvinnut juuri yrittää samaistua. Se oli välitöntä.

Lisää jatkospekulointia ja spoilereita loppuun liittyen:

Omasta mielestäni loppu oli täysin looginen. Eräässä vaihtoehtolopussa, jossa Shelby jää vapaaksi, Lauren Winter kohtaa hänet kadulla ja kertoo Shelbyn motiivit. Tämän nähtyä kaikki aiemmat Shelbyn kohtaukset ovat ihan järkeviä. Shelbyhän ei varsinaisesti ole paha ihminen, hän vain etsii isää joka rakastaa poikaansa yli kaiken.

Pelissä toki on monta 'loose endiä' eikä tarina (ainakaan minulle) ole sitonut kaikkia langanpäitä yhteen. Mutta jos tätä vertaa elokuviin ei eroa suuremmin ole, harvemmin kaikki asiat selostetaan loppuun saakka. Madisonista näytetään kohtaus jossa syy hänen unihäiriöön selviää - hän pelkää joutuvansa uhriksi ja vaikka kuinka taistelisi ei hän voisi selvitä. Ethanin blackoutit taas saattoivat saada hänet tekemään origameja koska hän on alitajuisesti luullut olevansa origami-murhaaja. Pelin timeline kai mahdollistaisi tämän mahdollisuuden juuri ja juuri - Jason kuoli 2 vuotta enne tapahtumien alkua jonka jälkeen Ethan vietti 6kk koomassa josta herättyään oli syksy ja origami-murhat alkoivat?(jos muistan oikein) Itse tosin en pitänyt tätä millään tapaa mahdollisena ensimmäisellä pelikerralla, mutta toisaalta Shelbyn syyllisyyskin tuli aivan täysin puskasta.
 
Vastaus: Heavy Rain

Pystyyko joku vahvistamaan jonkun jakeluversion jossa olisi siis varmasti puheet ranskaksi (ja englanniksi) ja tekstit suomeksi?
 
Vastaus: Heavy Rain

Aika ennalta arvattava juoni oli pelissä, muuten ihan mielenkiintoinen ja piristävä pelikokemus.

Aika hyvin arvailtu kun tarina haarautuu ja lopputuloksia on useampia ;)
Edellisiin spoiler viesteihin liittyen
Multa on mennyt kokonaan tuo mainittu Disco-kohtaus ohitse, jossa Shelby on mukana.

Siis Madisonin unettomuus vaivasi vain kotona. Itse vielä kertoi Ethanille että pystyy nukkumaan vain hotelleissa. Ehkä on ollut päällekarkauksen uhri aiemmin kotonaan kun painajaisia siitä näki, eikä tunne oloaan turvalliseksi siellä.

Eihän peli tosiaan kaikkea selitä, ja jättää pelaajalle tulkinnan varaa. Toisaalta pelin tempo kärsisi jos kaikkea alettaisiin kaivelemaan tarinaan varsinaisesti liittymätöntä. Elokuvamaisen tunnelman kannalta tärkeää että pysytään asiassa eikä aleta ihan liiaksi muuta selittään ja pelaajalla on se punainenlanka seurattavana. Jos alettaisiin liikaa selittelemään, on vaara että käy niinkuin Transformers elokuvalle. Elokuvan olettaa kertovan Tranformerseista mutta kertookin ihan ihme lössistä ihmisiä aivan liian kauan selittäen asioista jotka eivät auta elokuvan etenemisen kanssa yhtään.
 
Vastaus: Heavy Rain

Mihinkään, korostaen mihinkään peliin en ole saanut aiemmin näin vahvaa immersiota. Peli kutkutti omia mieltymyshermoja jatkuvasti ja täysin oikeista paikoista. Löydän yhä itseni miettimästä "mitäköhän olisi tapahtunut, jos olisinkin tehnyt näin tässä kohdassa" .Ehdottomasti yksi parhaimpia pelejä mitä olen ikinä pelannut, ja niitähän on tullut jokunen pelattua. Tämä on myös ensimmäinen peli minkä pelaamista en vain malttanut lopettaa, joten se tuli lähes putkeen tahkottua läpi.. ja toinen pelikerta on jo alkanut.

Heavy (Rain) spoilers, vain pelin läpäisseille:
En olisi kyllä uskonut Shelbyä Origamimurhaajaksi, en kyllä mitenkään. Vaikka kyse olis jostain lapsuudentraumasta niin onnistuneestikko hän on kumminkin työskennellyt poliisina koko elämänsä ja eläkkeelle jäätyään (?) alkanut murhaajaksi ja sitten "yksityisetsiväksi"?... Myöskin Ethanin blackoutit / hörinät hukkuvista lapsista / skitsofrenia ja origamit käsissä on kyllä niin hämärää settiä, että selitystä jää kyllä kaipaamaan.

Saas muuten nähdä mitä käy nyt toisella pelikerralla kun jätin Shelbyn ekassa osiossa Sleazy Plazessa kortin jättämättä pöydälle ja annoin sen "miesystävän" jäädä hakkaamaan sitä sinne.

Mutta mites muiden loppuratkaisut, ketä jäi henkiin, minkälainen loppuvideo?

Shelby: Kuoli - Ethan ampui nosturin päällä
Ethan: Hengissä - Muutti Madisonin & Shaunin kanssa uuteen kämppään.
Shaun: Hengissä - Pelastui kaivosta viime hetkellä, Madisonin annettua osoitteen ethanille paettuaan Shelbyn palavasta asunnosta.
Madison: Hengissä - ^
Jayden: Kuoli - Ilmeisesti liikaa tripolia ja kuoli silmät ja nokka verta vuotaen ARI:ssa viimeisten tutkimusten aikana.
 
Vastaus: Heavy Rain

Heavy (Rain) spoilers, vain pelin läpäisseille:
Saas muuten nähdä mitä käy nyt toisella pelikerralla kun jätin Shelbyn ekassa osiossa Sleazy Plazessa kortin jättämättä pöydälle ja annoin sen "miesystävän" jäädä hakkaamaan sitä sinne.

Mutta mites muiden loppuratkaisut, ketä jäi henkiin, minkälainen loppuvideo?

<omat loppuratkaisut, ei tarvinne enempiä varoituksia>

Tuolla lailla tekemällä juoneen tulee käsittämätön "aukko", koska se muija löytää Shelbyn ihan samalla tavalla kuin kortin antamisenkin seurauksena.

Shelby: Kuoli siellä "nosturissa" tiputtuaan jonkinlaiseen silppuriin tapeltuaan Jaydenin kanssa.
Ethan: Kuoli poliisin luoteihin pelastettuaan ensin poikansa.
Madison: Hengissä, mutta joutui poliisien pidättämäksi kaaduttuaan moottoripyörällä lopun varastossa. Pääsi kuitenkin telkkariin ja kirjoitti kirjan tapahtumista. (Vaihtoehtoisessa lopussa Madison ei tumpuloinut motskarinsa kanssa, vaan ajoi sisään ja varoitti Ethania. Tässä lopussa Ethankin jäi henkiin.)
Jayden: Jäi henkiin, mutta sekosi nupistaan ja alkoi nähdä ARI-jutun luomia panssarivaunuja myös ilman laseja.

Aiemmin muuten väitin, että erilaisia epilogeja olisi 10, mutta niitä on pelin tuottajan mukaan peräti 23.
 
Vastaus: Heavy Rain

Oma loppuratkaisu ensimmäisellä kieroksella:

Shelby: Lopputaistelussa onnistui voittamaan Jaydenin ja selvisi elossa katuja tallaamaan
Ethan: Pelasti poikansa ja auringon paisteisissa loppukuvissa katsastivat yhdessä uutta asuntoa
Madison: Kuoli jo sinne tohtorin kellarivastaanotolle. Tällä näemmä iso vaikutus lopun tapahtumiin.
Jayden: Kuoli Shelbyn tyrkätessä hänet silppuriin

Tulos: 2/2
 
Vastaus: Heavy Rain

Hassu sarjakuva related...

:D Ihan hauska. Kyllä täytyy tunnustaa, että pari kertaa tuli valittua väärä näppäin/liike vahingossa juuri sellaisessa kohdassa, jossa olisi pitänyt miettiä vähän..

Esim. väärää näppäintä painamalla
torjuin Ethanilla Madisonin pussausyrityksen. Perkule, kuka nyt Madisonia ei haluaisi pussata. ;)
En tosin tiedä mihin vaikutti lopulta..

Toinen "moka" tuli siellä kirjoituskonekaupassa, jossa
pyyhin niin huolellisesti niitä sormenjälkiä, että poliisi ehti ovelle. Kaikki oli jo pyyhitty, mutta jäin vielä etsimään...

Kolmas tulee mieleen siellä
tehtaassa, eli en ihan täysin hiffannut eka sitä sähköpuzzlea ja mokailin sitten niin paljon jo heti alkuun, että pian tuli "luovutus". Kun pääsin jyvälle, niin olin jo saanut aika paljon "hittiä"..

Varmaan oli jotain muitakin kohtia, mutta nämä ainakin.

Btw. Iso SPOILER-kysymys lopusta:
Kun tappelin sen serial killerin kanssa siellä "hihnalla", niin mun heppu lopulta kuoli ja tippui sinne puristimeen tms. Mielestäni en tehnyt niin kauheasti mokia, vaikka jonkin liikkeen toki missasin toimintakohtauksen aikana. Tietääkö joku voiko tuosta miten selvitä? Meinaan olisin muuten saanut kaikki 4 pysymään hengissä..
 
Vastaus: Heavy Rain

Btw. Iso SPOILER-kysymys lopusta:
Kun tappelin sen serial killerin kanssa siellä "hihnalla", niin mun heppu lopulta kuoli ja tippui sinne puristimeen tms. Mielestäni en tehnyt niin kauheasti mokia, vaikka jonkin liikkeen toki missasin toimintakohtauksen aikana. Tietääkö joku voiko tuosta miten selvitä? Meinaan olisin muuten saanut kaikki 4 pysymään hengissä..

<vastausta lopun tapahtumaan>
Kyllä voi. Itse siinä onnistuin, mutta taisin mokata tappelussa vain kerran tai kahdesti. Siinä tapauksessa Origami-tappaja tippuu sinne ja kuolee.
 
Vastaus: Heavy Rain

<vastausta lopun tapahtumaan>
Kyllä voi. Itse siinä onnistuin, mutta taisin mokata tappelussa vain kerran tai kahdesti. Siinä tapauksessa Origami-tappaja tippuu sinne ja kuolee.

Ei perhana, muutamasta missatusta iskusta sitten varmaan jäi kiinni.. Mutta toisaalta silloin
olisi kuollut sitten itse serial killer eli ei trophya.. (=kaikki 4 hengissä)

Heh, pelkään jo pahinta GoW-pelien kanssa, koska tässäkin tuli sekoiltua välillä noiden nappien kanssa. Mielestäni mulla on liikenteessä ym kohtuu hyvät refleksit/reaktiot, mutta sitten qt-kohtauksissa peleissä ei kauhean hyvät.. Noh, onneksi niin päin.

Aika hyvin arvailtu kun tarina haarautuu ja lopputuloksia on useampia ;)

Heh, noh tämähän tapahtuu aina kun joku peli/leffa/tms kyseessä, jossa esim. murhaaja selviää vasta loppumetreillä. Aina on muutama, joka arvasi jutun "heti". ;) Ainakin jos arvaa kaikki vuorotellen. ;) (tämä huumoria - toki osa saa langat yhdisteltyä nopeammin kuin toiset).

Itselle tuli kyllä yllätyksenä lähes kaikki pelissä, joten olen tosi kiitollinen etten tiennyt pelistä paljoa mitään ennen peliä. Paras kokemus varmasti tulee juuri niin..
 
Vastaus: Heavy Rain

Heh, noh tämähän tapahtuu aina kun joku peli/leffa/tms kyseessä, jossa esim. murhaaja selviää vasta loppumetreillä. Aina on muutama, joka arvasi jutun "heti". ;) Ainakin jos arvaa kaikki vuorotellen. ;) (tämä huumoria - toki osa saa langat yhdisteltyä nopeammin kuin toiset).

Itselle tuli kyllä yllätyksenä lähes kaikki pelissä, joten olen tosi kiitollinen etten tiennyt pelistä paljoa mitään ennen peliä. Paras kokemus varmasti tulee juuri niin..

<spoileria pelin alkupuolelta>
Eli peli ei spoilaa itseään heti alussa, siinä eka chapterin lopussa kun tää isukki saa jonkun kohtauksen laitettuaan pennun nukkumaan, ja seuraavaksi se onkin jo ulkona sateessa origami kädessä...?
Itse oon pleannu vasta tähän asti ja tuli vähän sellanen "mitä ihmettä, tässäkö juoni jo paljastetaan" olo. Mut ei kai pelaajia aliarvioida noin pahasti... eihän???
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain

Nyt kaks kertaa jumittanu peli ja en oo nyt toisen kerran jälkeen uskaltanu edes avata peliä kun pelottaa että savet menee :D... vaan onhan tämä pirun kova peli kun en ole lukenut pelistä oikein mitään enkä lue ennen kuin on läpi. Vaimokkeen kans pelataan kahdestaan ja naisella melkeen koko ajan tippa linssissä :D. (Kaukana ei oo itselläkään ollu) Moni valinta on kyllä ollu niin paha ettei tiedä pitäskö itkeä vai nauraa. Itsellä on aina tarinavetoiset pelit ollu lähellä sydäntä
 
Vastaus: Heavy Rain

<spoileria pelin alkupuolelta>
Eli peli ei spoilaa itseään heti alussa, siinä eka chapterin lopussa kun tää isukki saa jonkun kohtauksen laitettuaan pennun nukkumaan, ja seuraavaksi se onkin jo ulkona sateessa origami kädessä...?
Itse oon pleannu vasta tähän asti ja tuli vähän sellanen "mitä ihmettä, tässäkö juoni jo paljastetaan" olo. Mut ei kai pelaajia aliarvioida noin pahasti... eihän???

Eihän tuohon nyt voi vastata.. ;) Pelaat vain peliä rauhassa ja lopussa sitten asiat selviää. Toki mukana on näitä "tulkinnanvaraisuuksia" myös.
 
Vastaus: Heavy Rain

Btw. Iso SPOILER-kysymys lopusta:
Kun tappelin sen serial killerin kanssa siellä "hihnalla", niin mun heppu lopulta kuoli ja tippui sinne puristimeen tms. Mielestäni en tehnyt niin kauheasti mokia, vaikka jonkin liikkeen toki missasin toimintakohtauksen aikana. Tietääkö joku voiko tuosta miten selvitä? Meinaan olisin muuten saanut kaikki 4 pysymään hengissä..

itekin otin muutaman osuman mutta kuolin vasta kun Shelby rupesi huitomaan sillä lekalla, toisella kerralla alku meni osumaa ottaessa mutta leka ei osunut enkä kuollut, tiedä sitten onko lekalla osuminen sitten tappava.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom