Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavy Rain

SCEE selvittelee asiaa. Jostain himmeästä syystä tuo on kytköksissä VidZoneen. Eli jos soundtrackia ei ole ilmestynyt koodilla latauslistaan, onko teillä VidZone asennettu (ja toimiihan se)?

VidZone asennettu ja ampumakunnossa. Eli jos se sen vaatii niin siitä ei pitäisi olla kiinni.

btw. linkkiä jossain tuohon asiaan jossa ne selvittelee sitä?
 
Vastaus: Heavy Rain

btw. linkkiä jossain tuohon asiaan jossa ne selvittelee sitä?
Tilanne on nyt muuttunut jo, ja soundtrack tulee jakeluun vasta 4. maaliskuuta.
Hi All,

There has unfortunately been a last-minute technical delay to the Heavy Rain official soundtrack, meaning that consumers who have purchased the Heavy Rain Special Edition will not be able to download the Soundtrack until Thursday, March 4th. It is recommended that consumers wait until this date to redeem their Special Editon voucher code - they will then receive all the Special Edition content in one batch.
HUOM! Jos ostit pelisi Suomesta ja ehdit koodin jo käyttää, ota sähköpostilla yhteyttä Nordisk Filmiin (fi-hotline <ät> nordiskfilm.com) ja pyydä uutta koodia. HMV:stä tilanneet saavat ensi viikolla sähköpostissa automaattisesti uuden koodin. Muista ulkomaisista verkkokaupoista tilanneet voivat ottaa yhteyttä pelin myyneeseen liikkeeseen.

Lähde: PlayStation.com
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain

Linkki vie näköjään Youtubeen, mutta tuolla videon lopussa pystyy valitsemaan mitä sanoo -> jatkaa sen mukaisella videolla. Eli pelistä kaapattu vissiin kaikki kohtaukset sen mukaan mitä kyselee jne.

En kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaisi pelin käänteet jostain Youtubesta katsoa.. Meinaan koko pelin ideahan on juuri se, että ne "kokee" itse ja tekee päätökset itse.

Itse pelasin juuri pelin läpi (en kerro mitään spoilereita) ekaa kertaa Suomen matsin jälkeen ja todella vaikuttava kokemus. Lunasti kyllä lähes kaikki omat odotukset, vaikka eihän kaikki pelissä täydellistä ole. Välillä sai tosin kiroilla kun napit menivät sekasin yms (mulle suht yleistä jos pitää olla nopeita reaktioita). Välillä huomasin seisovani esim. paniikissa tv-ruudun edessä, ihan kuin se jotenkin auttaisi pääsemään tietyt kohtaukset paremmin "läpi". ;) Välillä taas lensi kunnolla ärräpäät.. Tunteita peli ainakin herättää, se on sanottava. Ja mikä parasta, tunteiden skaala vaihtelee monella pelaajalla ilosta ja surusta onnistumiseen ja turhautumiseen. Ja kaikkea siltä välilltä, koska on sitten jännitystä, seesteisempiä kohtia, yms.

Mites porukka sai trophyja eka kerralla? Itsellä tuli
41%, jossa mukana "nerd" ja "..kid"
. Saako trophyista muuten puhua tässä ketjussa spoiler-tageilla, vai onko parempi tuolla trophy-ketjussa? Meinaan jo pelkkä trophy-listan lukeminen läpi spoilaa tietyllä tavalla liikaa.. Itse mietin nyt sitä, että vedänkö sokkona (osin eri valinnoilla, tietty) pelin toisen kerran läpi - vai kurkkaanko trophy-listaa..

Itse miellän, että trophyt ovat erittäin hyvin integroitu peliin (varsinkin kun ne paljastuvat vasta joka "chapterin" lopussa).

Ps. Kannattaa hiukan varoa forum-keskusteluita. Esim. EG:n "White Knight Chronicles" -arvostelussa (PS3 exclusive, eli shittiä tulee as usual..) joku on mennyt paljastamaan jo pelin bad guyn tms. Kyseessä joku Xbox-trolli (en yleistä - mutta tässä tapauksessa pitää valitettavasti paikkansa), joka on kai tehnyt sen muillakin forumeilla. Missä se haulikko on kun sitä tarvitaan..
 
Vastaus: Heavy Rain

Saako trophyista muuten puhua tässä ketjussa spoiler-tageilla, vai onko parempi tuolla trophy-ketjussa?
Parempi puhua Trophy-ketjussakin ja sielläkin hienovaraisesti spoilereita vältellen.

Itse mietin nyt sitä, että vedänkö sokkona (osin eri valinnoilla, tietty) pelin toisen kerran läpi - vai kurkkaanko trophy-listaa..
Itse kurkkasin läpipeluun jälkeen yhtä ei-ihan täydellistä listaa, ja sen jälkeen harmitti. Parempi olisi ollut olla tietämättä senkään vertaan, vaikka pelin juonen jo yhdeltä kantilta tiesikin.

Ps. Kannattaa hiukan varoa forum-keskusteluita. Esim. EG:n "White Knight Chronicles" -arvostelussa (PS3 exclusive, eli shittiä tulee as usual..) joku on mennyt paljastamaan jo pelin bad guyn tms.
Tuota tapahtuu ympäri nettiä, ja varovaisempikin samoaja voi törmätä ties millaisiin juttuihin tahtomattaan. Hyvä puoli noissa sentään on, että joukossa on myös tahallista misinformaatiota.

Jos kovin pelkää saavansa tietää tärkeät juonikuviot etukäteen, kannattaa vetää nettipiuha irti ja pelata Heavy Rainia niin pitkään, että lopputekstitkin on katsottu. ;)
 
Vastaus: Heavy Rain

Jos kovin pelkää saavansa tietää tärkeät juonikuviot etukäteen, kannattaa vetää nettipiuha irti ja pelata Heavy Rainia niin pitkään, että lopputekstitkin on katsottu. ;)

Tai sitten helpomman kautta, olla menemättä ulkomaisille voorumeille tai Juutuuppiin, kuten mää teen. Niin, ja ei pidä painaa tässä ketjussa yhtään Spoileritakia ;)
 
Vastaus: Heavy Rain

En kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaisi pelin käänteet jostain Youtubesta katsoa.. Meinaan koko pelin ideahan on juuri se, että ne "kokee" itse ja tekee päätökset itse.

Mainoshan tuo on. Eli esitellään peliä sellaisille, jotka eivät vielä ole siitä kiinnostuneet. Tälläisille tuon pelin toimintojen näkeminen saattaa aiheuttaa kiinnostusta ja mahdollisesti saattavat pelin sitten ostaa.
 
Vastaus: Heavy Rain

Parempi puhua Trophy-ketjussakin ja sielläkin hienovaraisesti spoilereita vältellen.

Jep.

Itse kurkkasin läpipeluun jälkeen yhtä ei-ihan täydellistä listaa, ja sen jälkeen harmitti. Parempi olisi ollut olla tietämättä senkään vertaan, vaikka pelin juonen jo yhdeltä kantilta tiesikin.

Juu, tuota juuri mietin. Tuntuu että pelin voi aika helposti vetää vielä "sokkona" ainakin toisen kerran, sen verran jäi muutama asia kutkuttamaan (ja mokasin pari kohta - tai mielestäni "mokasin", kuka tietää..).. Ehkä sitten toka kerran jälkeen käyn katsomassa.

Tuota tapahtuu ympäri nettiä, ja varovaisempikin samoaja voi törmätä ties millaisiin juttuihin tahtomattaan. Hyvä puoli noissa sentään on, että joukossa on myös tahallista misinformaatiota.

Juu, tein nopeaa googlea ja ainakin Computer & Videogames -forumilla on sama trolli kuin EG:ssäkin on (oli?). C&V-forumilla on pahoja paljastuksia, joten välttäkää.

Niinkuin TT-2k sanoi, niin kannattaa pelata peli rauhassa vain läpi. Ei se kuitenkaan niin pitkä ole..
 
Vastaus: Heavy Rain

Nyt pelin saaneena ja sitä pelanneena selvästi heikoin osa on itse kone, eli slimmi-PS3. Pelatessa laite pitää JÄRKYTTÄVÄÄ latausääntä, joka rikkoo tunnelmaa aika tehokkaasti. Äänien kovemmalle laittaminenkaan ei onnistu (järkevällä tasolla siis). Harmi, sillä peli itsessään on loistava.
 
Vastaus: Heavy Rain

Pelatessa laite pitää JÄRKYTTÄVÄÄ latausääntä

Peli streamaa levyltä rajusti koko ajan? Framerate, siirtymät huoneesta toiseen, lataukset ym... pyörivät silti normaalilla nopeudella vaikka levyasema taistelee äärirajoillaan?

Olisi ehkä sittenkin pitänyt laittaa se asennuspaketti mukaan...
 
Vastaus: Heavy Rain

Olisi ehkä sittenkin pitänyt laittaa se asennuspaketti mukaan...
Umm, pelissähän *on* vähän reippaan 4 gigan pakollinen asennus.

Pitääpä testata peliä illalla Slimillä. Edesmenneellä 60-gigaisella en huomannut mitään erityistä levynpyörittelyn suhteen.
 
Vastaus: Heavy Rain

Arrgh, alkaa silmissä tummentua. Eilisen tuntien pelisession jälkeen sammutin pelin aivan normaalisti kuten myös ps3:n.
Nyt kun yrittää jatkaa peliä viimeisestä tallennuksesta niin ruutu heittää mustaksi ja mitään ei tapahdu. HDD valo ei vilkahdakkaan.
Nyt ahdistaa. Pois tilanteesta pääsee vain sammuttamalla koko konsolin.

Tarkoittaako tämä nyt sitä että ainoa mahdollisuus on aloittaa peli alusta?
 
Vastaus: Heavy Rain

Tarkoittaako tämä nyt sitä että ainoa mahdollisuus on aloittaa peli alusta?
Hyppää kappaleen alkuun tai sitten pari kappaletta taaksepäin. Kappale-valikko löytyy sieltä alkuvalikosta.

Toinen vaihtoehto on myös kokeilla tuon päivityksen poistamista, joillakin tämä on sekoittanut mm. pelin tallennuksia.
 
Vastaus: Heavy Rain

Voi olla, ettei toimi chapterin uudelleen aloitus. Ainakaan minulla ei auttanut. Save kai korruptoitui.
 
Vastaus: Heavy Rain

Sam_Protagonist virallisella Pleikkari-foorumilla kehottaa ottamaan kaikki ylimääräiset ohjaimet ja muut USB-himmelit irti PS3:sta.
One other thing to try, that I mention purely because I've seen it happen in another game, is to try removing any peripherals to have assigned to your PS3 - Blu-ray remotes, Buzz! controllers, guitar controllers etc - while it's unlikely that this is the cause I'm keen to rule out the obvious to begin with.
Ei ole mitään takeita, että tuostakaan olisi mitään apua.

Lähde: PlayStation.com -- HUOM! KETJU SISÄLTÄÄ VAHVOJA SPOILEREITA! LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!
 
Vastaus: Heavy Rain

Hehe, nämä tekniset ongelmat alkavat olemaan jo puucee luokkaa.. Kaatumisia, korruptoituneita tallennuksia, pätkiviä ääniä, jäätyileviä kuvia...
Eikö me pelata konsoleita juuri tällaisten ongelmien välttämiseksi? Mutta onneksi ratkaisut pyhittävät keinot; irrota usbit koneesta jotta saat pelin toiminaan, lol... :D

Harmi että näinkin upean pelin pelaamisesta on tehty näin hankalaa... Mutta huumori sikseen! Tuossa USBittamisessa voi olla jotain perää sillä itselläni ainakin latautuu ties mitä vekottimia plekusta samalla kun pelailen. Pitääpä testailla iltasella.
 
Vastaus: Heavy Rain

Erästä pelin naispuolista hahmoa fanittaville: (kuva)

heavyrainpariisi_02.jpg

Uuh... :D
 
Vastaus: Heavy Rain

Hehe, nämä tekniset ongelmat alkavat olemaan jo puucee luokkaa.. Kaatumisia, korruptoituneita tallennuksia, pätkiviä ääniä, jäätyileviä kuvia...
Eikö me pelata konsoleita juuri tällaisten ongelmien välttämiseksi?
Kieltämättä on harmillista monellakin tapaa, että peliin on noinkin vakavia käpyjä jäänyt. Toiset kärsivät niistä enemmän, toiset vähemmän. Tosin se menee jo testauksen ja laadunvalvonnan piikkiin, että päivityksen myötä joillekin noita ongelmia on tullut entistä enemmän.

Olisiko Quantic Dreamille tullut sitten hieman kiire saada peli markkinoille esim. ennen God of War 3:a ja Final Fantasy XIII:a? Vai oliko projektin maksavat tahot yksinkertaisesti ilmoittaneet, että peli shipataan tuona päivänä ja sillä siisti. Mene ja tiedä.
 
Vastaus: Heavy Rain

Jotain rautaan liittyvää tuo kyllä on, sillä vaikka save korruptoitui, ei peli minulla kaatunut tai bugittanut kertaakaan läpipeluun aikana.

Ohje USB-laitteiden irti kytkemisestä kuulostaa kyllä ihan hapuilulta, vaikka tietysti kun on kuutamolla, niin kannattaa poissulkea epätodennäköisiäkin syitä.
 
Vastaus: Heavy Rain

ei peli minulla kaatunut tai bugittanut kertaakaan läpipeluun aikana.

Samoin täällä, siksi näitä muiden kokemuksia lukeekin aika kauhulla. Sen *itutuksen määrän voi kuvitella save-tiedoston korruptoituessa.

Oma ympäristö oli: kone verkosta offline, ei päivitystä, usb-porteissa ainakin kolme kytkentää ja kuva HDMI/s-video.
 
Ylös Bottom