Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Nisu, nämä on omistettu yksinomaan sinulle(ja muille sulosielun ystäville):Erästä pelin naispuolista hahmoa fanittaville:
Voisin myös kuvitella että tällaisen pelin laadunvalvonta on poikkeuksellisen haastavaa. Heavy Rain on kuitenkin suunnattoman haarautuva tekele jossa yksikin kohtaus voi singahdella pelaajan johdosta suuntaan, toiseen tai jopa kolmanteen. Kaiken lisäksi tällaisia kohtauksia on pelissä reilusti yli 50. Pakkaan kun lisätään vielä satoja tunteja synkattua dialogia on kuitenkin aika ihmeellistä että paketti on loppuen lopuksi näinkin hyvin kasassa.
Korjaanpas itse itseäni; eipä ole promossakaan kuin englanti, venäjä ja puola. Oletettavasti ranskankieliset puheet löytyy noista Keski-Euroopan painoksista vain.Ranska oli mukana vielä promossa, mutta Suomessa myytävästä versiosta se puuttuu jostain syystä.
Ja sitten mietiskelyä juonesta, todella spoilaavaa, älä lue jollet ole pelannut.
Olin aivan ihmeissäni miten ihmeessä Scott olisi voinut olla murhaaja. Kellokaupan juoniaukon kohdan takia koska Scott ei näy tappavan omistajaa. Tästä on muuallakin jo keskusteltu. Sitten tosin muistin että kohtauksessa oli myös pieni osa jossa Lauren tutki todella intesiivisesti soittorasiaa. Tällöin Scottilla toden totta oli tilaisuus käydä murha tekemässä. Ensin tämä juoniaukolta vaikuttanut juttu oli pilata koko pelin, mutta pienellä järkeilyllä ihan looginen.
Vähemmän looginen sen sijaan on Ethanin sekoilut. Skitsofrenia selittää miksi mies haahuilee eikä muista jälkikäteen mitään, mutta mistä ne origamit tulivat käteen, jotka ovat täsmälleen Scotin lemppareita. Ja miksi Madison oli yllättyneen näköinen kuullessaan murhaajan nimen Scotti äidiltä. Ehkä meni joku kohtaus mistä meni tämä yhteneväisyys oli.
Samoin hieman outoa oli että Ethan tiesi Madisonin olevan joku reportteri lopussa kun pelin aikana en tullut tehneeksi valintoja joissa tämä olisi tullut ilmi. Nämä on kuitenkin niitä pikkuvikoja jotka eivät vaikuta kokonaisuuteen.
Itse vasta hankkimassa, mutta tuo Ranskan kielen puuttuminen kyllä jo hieman harmittaa. Demossa se ainakin tuntui tosi hyvältä ja luontevalta suomi tekstityksillä.
Pelistä, DLC:stä ja sen juoniaukoista(sis. pahaa spoileria):
Suurin ongelma minulle oli tuo pelin suuri twisti, eli murhaajan henkilöllisyys. Kun läpäisin pelin, en löytänyt oikeastaan millekkään hänen teoilleen kunnon motiiveja.
Oma vaimo oli valitettavan haluton seuraamaan peliä yhtään ensimmäisen läpipeluun aikana. Toisella kerralla hän onneksi vaan sattui istumaan sohvalla läppärinsä kanssa, ja hieman siinä jo sitten syrjäsilmällä vilkuili tapahtumia. Parhaiten tepsi, että itse välillä ääneen selostin tapahtumia (vaikka ne pelin alkuvaiheessa tietysti varsin arkisia juttuja ovatkin).Muuten, jos haluaa hieman erinlaisen Heavy Rain kokemuksena kannattaa istuttaa tyttöystävä pelin ääreen.
Oikeastaan kai lähes kaikki PS3-pelien DLC:t pitää käydä asentamassa XMB:n puolelta ennen kuin ne toimivat. Käy siis katsomassa, näkyykö sitä asennuspaketti siellä.Vai onko näin että kyseinen extra avautuu vasta läpipelanneille vai pitääkö tuo uusi päivityspaketti asentaa jotta se löytyy. 800 megaa kuitenkin tuli ladattua, varmuuden vuoksi jopa kaksi kertaa kun on hukassa.