Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavy Rain

Joo eihän noiden usb laitteiden poisotto auttanut. Eikä suostunut aloittamaan edes haluamaani chapteria vaan sama vika, eli alusta vaan :/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain

Voisin myös kuvitella että tällaisen pelin laadunvalvonta on poikkeuksellisen haastavaa. Heavy Rain on kuitenkin suunnattoman haarautuva tekele jossa yksikin kohtaus voi singahdella pelaajan johdosta suuntaan, toiseen tai jopa kolmanteen. Kaiken lisäksi tällaisia kohtauksia on pelissä reilusti yli 50. Pakkaan kun lisätään vielä satoja tunteja synkattua dialogia on kuitenkin aika ihmeellistä että paketti on loppuen lopuksi näinkin hyvin kasassa.

Omat veikkaukset esim. noihin suunnattoman pitkiin lataustaukoihin(jotka kestävät parhaimmillan jopa neljä minuuttia) liittyvät jotenkin Trophyjen avautumiseen. Tuntuu että aina kun peli avaa trophyn; kappaleiden väliset lataustauot singahtavat automaattisesti useisiin minuutteihin. Kun trophyjä ei tule, lataukset ovat pahimmillaan vain 30 sekunttia. Voisikohan plekun malli liittyä myös ongelmiin? Itse väännän 40 gb:n mallilla.

Mutta joo, nämä keskustelut pitäisi varmasti viedä jonnekkin muualle. Huoli pois, Heavy Rain on kuitenkin todella upea kokemus, teknisistä kömmähdyksistään huolimatta! :)

Erästä pelin naispuolista hahmoa fanittaville:
Nisu, nämä on omistettu yksinomaan sinulle(ja muille sulosielun ystäville):

Madison Mainos 1
Madison Mainos 2
Madison Kuvaskeikka

Linkit sisältävät materiaalia jotka eivät sovi pikkupojille, tai tytyöille. Kommentit voivat sisältää spoilereita pelistä, videot eivät. Katsokoot ken haljaa :cool:
 
Vastaus: Heavy Rain

Ai niin. Mulla tilttasi peli kerran niin, että piti buutata koko PS3. Se vielä tapahtui aivan lopussa, ennen
prologueta
. Tuli juuri vain "musta ruutu" ja musa jatkui. Mitään ei tapahtunut. Kokeilin varmaan minsan+ räplätä ohjainta ja sitten buuttasin koneen. Save oli vielä jäljellä ja kaikki ok.

..ja joskus peli "streamaa". Mutta ei kyllä koko ajan..

ps. Jacqui Ainsley, I luuuuuuuuv you! :)
 
Vastaus: Heavy Rain

Voisin myös kuvitella että tällaisen pelin laadunvalvonta on poikkeuksellisen haastavaa. Heavy Rain on kuitenkin suunnattoman haarautuva tekele jossa yksikin kohtaus voi singahdella pelaajan johdosta suuntaan, toiseen tai jopa kolmanteen. Kaiken lisäksi tällaisia kohtauksia on pelissä reilusti yli 50. Pakkaan kun lisätään vielä satoja tunteja synkattua dialogia on kuitenkin aika ihmeellistä että paketti on loppuen lopuksi näinkin hyvin kasassa.

Höpsis! Oikeasti tuo on todella onnetonta laadunvalvontaa, koska pelissä, jossa liikkuminen on tosi rajoitettua ja toiminta ihan käsikirjoitettua, pitäisi olla helppo testata kaikki tilanteet. Toimintakohtauksethan ovat ihan onnistu/epäonnistu vaihtoehtoja, joissa kaikki mahdolliset tilanteet ovat selvästi määriteltävissä ja testattavissa. Ihan pilipalikamaa siis verrattuna esim. vapaaseen kolmiulotteiseen maailmaan, johon sekoitetaan fysiikkaa ja tekoälytoimijoita.
 
Vastaus: Heavy Rain

Noniin, lopputekstit pyörivät ruudulla ensimmäistä - muttei todellakaan viimeistä kertaa.
Vain kaksi hahmoa sain kuljetettua loppuun asti hengissä, vaikka kaikkeni tein.
Trophyistä aukesi 35 prosenttia, eli periaatteessa likimain kaksi kolmasosaa pelistä vielä jäljellä.
Suurin osa pokaaleista kun on suoraan riippuvaisia omiin päätöksiin.
Alusta loppuun saakka aivan loistavaa viihdettä, tunteiden kirjon vaihdellen laidasta laitaan.
Pelintekijöiden upeat ja ennennäkemättömät pienet oivallukset siellä täällä, kruunasivat loistavan kokonaisuuden.
Pienenpieni miinus välivideoiden ajoittaisesta nykimisestä ja tekstien epäsynkistä.
Ja pari puhekieltä (se ranska) lisää toisi hieman lisäarvoa uudelleenpeluuseen.

Aikamoinen spektaakkeli saa se peli olla, joka tämän vuoden paras peli -kisassa syrjäyttäisi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain

Ranska oli mukana vielä promossa, mutta Suomessa myytävästä versiosta se puuttuu jostain syystä.
Korjaanpas itse itseäni; eipä ole promossakaan kuin englanti, venäjä ja puola. Oletettavasti ranskankieliset puheet löytyy noista Keski-Euroopan painoksista vain.

Update! Ja toden totta, Slim-PS3:ssa tuo levynlukuääni kuuluu ihan selvästi. Voi voi, oli se wanha 60-gigainen sitten hieno laite, snif. :I
 
Vastaus: Heavy Rain

Itse vasta hankkimassa, mutta tuo Ranskan kielen puuttuminen kyllä jo hieman harmittaa. Demossa se ainakin tuntui tosi hyvältä ja luontevalta suomi tekstityksillä.
 
Vastaus: Heavy Rain

Itse pistin pelin läpi aamun lätkämatsin jälkeen.
Henkiin jäi 2/4 ja trophyja 51%. Pari tuntia sen jälkeen pelaillut mukavia kohtauksia ja hakenut vähän erinlaisia ratkaisuja + trophyja ilman että mistään listasta niitä katselisin.. kyllä tuossa aikaa saa kulumaan.

Mullapa ei oikeastaan mitään suuria ongelmia pelin kanssa ollut, kertaakaan ei freezannut edes.. Pieniä nykimisiä aina kohtauksien aluissa ja välillä kuva ja ääni ei ollut kovinkaan samassa tahdissa. Nykimisiin, ainakin minulla, auttaa startin painaminen ja hetken (n.3-5sek) venailu.
 
Vastaus: Heavy Rain

Se on täydellisesti läpi! Kaikki 57 trophyä! Meinas usko loppua loppupuolella... :D


PS. On kyllä yksi parhaimmista PS3 peleistä tähän mennessä!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain

Onpas kyllä todella mielenkiintoinen/jännittävä peli. Tuo pelattavuus on todella helppoa ja todella hienoa, ainut asia mikä on vaikeaa on tuo kävely. Sitten vähän juonesta:
(Spoilaa varmaankin puoleen väliä peliä)
Tuo alku oli todella rauhallinen ja iloinen, mutta siihen se loppui. Ostoskeskuksen väkijoukossa juokseminen pisti oikeasti sydämmen tykyttämään(onneks rytmi-häiriö lääkkeet oli otettu:D). Siitä se apea mieliala alkoi. Hahmoja rupesi tulemaan lisää ja kaikki niistä ovat todella mielenkiintoisia: Yksityisetsivä on todella ''hauska'' mies. Näyttää pelastavan koko ajan joitain(ensin sen ''huoran'' ja sitten sen kaupan omistajan). Fbi-agentti on aika normi-jätkä(lukkunottamatta niitä laseja). Hänen ja sen Blaken välit ovat aika ristiriitaiset. Tämä madison on kyllä aivan mahtava hahmo, vaikka onkin aika vaitinainen. Hoitelee Ethanin haavoja mitään kyselemättä. Tästä pääsemmekin Ethaniin jonka mielen-tilat tarttuvat kyllä ihmeellisesti. Nämä ''testit'' (mitä olen nyt suorittanut 3) ovat kaikki olleet sellaisia että niihin on tarttunut kiinni kaikiilla tunteilla: auto-juttu oli todella hektinen, sähköaitojen läpi pääsemisessä itselläkin tuli sellainen olo, että ''Au''. Ja tämä viimeinen oli kyllä tähän mennessä kauhein kohtaus, en melkeen pystynyt katsomaan sitä kun leikkaa sormensa irti. Mutta saa nähdä minkälaiseen loppuun mahtaa päätökseni viedä.

Ps. Kaikilla hahmoilla on joitain ongelmia: yksityisetsivällä astma, Fbi-jätkällä jokin ongelma sen, onks ne nyt sit huumita vai mitä(sininen neste putkilossa), Madisonilla uni-vakeuksia ja Ethanilla pahoja black-outteja.
 
Vastaus: Heavy Rain

Pelattu läpi, paras seikkailu peli jota olen koskaan pelannut. Interaktiivinen elokuvakaan ei nyt ihan täysin päde, paljon enemmän tässä saa tehdä kuin osoita ja klikkaa peleissä saatikka tetriksessä. Jumalattoman hienonnäköinen peli. Valaistus on välillä todella realistista ja onnistutaan luomaan illuusio oikeista näyttelijöistä ja lavastuksista. Uskomatonta miten paljon ovat vaivaa nähneet toooodella pienten yksityiskohtien kanssa. Huonoa tekstuuria ei ollut kuin kana-ateriassa. Sen verran oli koukuttava matka että uudelleen peluu on aloitettu. Pelikin pysyy suht tuoreen edelleen koska valintoja ja tekemistä on niin hemmetisti.

Ja sitten mietiskelyä juonesta, todella spoilaavaa, älä lue jollet ole pelannut.
Olin aivan ihmeissäni miten ihmeessä Scott olisi voinut olla murhaaja. Kellokaupan juoniaukon kohdan takia koska Scott ei näy tappavan omistajaa. Tästä on muuallakin jo keskusteltu. Sitten tosin muistin että kohtauksessa oli myös pieni osa jossa Lauren tutki todella intesiivisesti soittorasiaa. Tällöin Scottilla toden totta oli tilaisuus käydä murha tekemässä. Ensin tämä juoniaukolta vaikuttanut juttu oli pilata koko pelin, mutta pienellä järkeilyllä ihan looginen.

Vähemmän looginen sen sijaan on Ethanin sekoilut. Skitsofrenia selittää miksi mies haahuilee eikä muista jälkikäteen mitään, mutta mistä ne origamit tulivat käteen, jotka ovat täsmälleen Scotin lemppareita. Ja miksi Madison oli yllättyneen näköinen kuullessaan murhaajan nimen Scotti äidiltä. Ehkä meni joku kohtaus mistä meni tämä yhteneväisyys oli.

Samoin hieman outoa oli että Ethan tiesi Madisonin olevan joku reportteri lopussa kun pelin aikana en tullut tehneeksi valintoja joissa tämä olisi tullut ilmi. Nämä on kuitenkin niitä pikkuvikoja jotka eivät vaikuta kokonaisuuteen.
 
Vastaus: Heavy Rain

Ja sitten mietiskelyä juonesta, todella spoilaavaa, älä lue jollet ole pelannut.
Olin aivan ihmeissäni miten ihmeessä Scott olisi voinut olla murhaaja. Kellokaupan juoniaukon kohdan takia koska Scott ei näy tappavan omistajaa. Tästä on muuallakin jo keskusteltu. Sitten tosin muistin että kohtauksessa oli myös pieni osa jossa Lauren tutki todella intesiivisesti soittorasiaa. Tällöin Scottilla toden totta oli tilaisuus käydä murha tekemässä. Ensin tämä juoniaukolta vaikuttanut juttu oli pilata koko pelin, mutta pienellä järkeilyllä ihan looginen.

Vähemmän looginen sen sijaan on Ethanin sekoilut. Skitsofrenia selittää miksi mies haahuilee eikä muista jälkikäteen mitään, mutta mistä ne origamit tulivat käteen, jotka ovat täsmälleen Scotin lemppareita. Ja miksi Madison oli yllättyneen näköinen kuullessaan murhaajan nimen Scotti äidiltä. Ehkä meni joku kohtaus mistä meni tämä yhteneväisyys oli.

Samoin hieman outoa oli että Ethan tiesi Madisonin olevan joku reportteri lopussa kun pelin aikana en tullut tehneeksi valintoja joissa tämä olisi tullut ilmi. Nämä on kuitenkin niitä pikkuvikoja jotka eivät vaikuta kokonaisuuteen.


Tuohon ensimmäiseen sen verran, että pelin loppuvaiheessa oli kohtaus, jossa näytettiin miten Scott murhasi kellokaupan omistajan ja lavasti loput. Madison näytti yllättyneeltä ihan siitä syystä, että sai selville murhaajan nimen. Yllättyneisyyttä on vähän yliammuttu, jotta pelaajalle luodaan yhä suurempi harhakuva, kuten monessa muussakin kohtauksessa.
 
Vastaus: Heavy Rain

Itse vasta hankkimassa, mutta tuo Ranskan kielen puuttuminen kyllä jo hieman harmittaa. Demossa se ainakin tuntui tosi hyvältä ja luontevalta suomi tekstityksillä.

Kokeiles venäjää, toimii sekin yllättävän hyvin. On kohtauksia, joissa tunnelmat nousee tätä kautta aivan uuteen potenssiin. Muuten näitä kielivaihtoehtoja saisi olla tarjolla lokalisoiduisssa peleissä useimpia kuin vain ne muutamat yleisimmät. Luomassa fiilistä samaan tapaan kuin hyvä äänimaisema ja -grafiikka.
 
Vastaus: Heavy Rain

Olen oikeastaan pari päivää vain sulatellut Heavy Rainiä ja siihen liittyviä juoniaukkoja.
Tahdon uskoa että vihdoin olen ymmärtänyt tiettyjen hahmojen motiiveja.

Pelistä, DLC:stä ja sen juoniaukoista(sis. pahaa spoileria):
Suurin ongelma minulle oli tuo pelin suuri twisti, eli murhaajan henkilöllisyys. Kun läpäisin pelin, en löytänyt oikeastaan millekkään hänen teoilleen kunnon motiiveja. Mutta kun aloin sulatella asioita alkoi touhuun tulla jotain järkeäkin; pelin aikana kaveri tutkii oletettavasti Origami-murhaajan vanhempia mutta tämähän oli aivan selvää todisteiden keräämistä jotka lopussa tuhotaankin. Tässä nyt ei sinänsä ei ollut mitään hämärää, suurempi mysteeri oli Gordi Kramer ja hänen pedofiili poikansa. Netissä törmäsin teoriaan jossa murhaaja tietoisesti tutkii Kramerin pentua koska tämä jäljittelee Origami-murhajaa, hän on siis ilmiselvä kopiomurhaaja. Sitten alkoi pyörät raksuttamaan, muistan jostain lukeneeni että oikeille sarjamurhaajilla on todella suuri ylpeys "omia töitään" kohtaan joten tässä kontekstissa kaikki Gordi Krameriin liittyvät kohtaukset ovat täysin loogisia, erityisesti se rampage Kramerin kartanoon.

Entäs nämä muut juoniaukot, Ethanin blackoutit, Madisonin insomnia? Eikös tämä Taxidermist DLC ollut se ensimmäinen videopätkä joka aikoinaan näytettiin Heavy Rainistä? Siinähän Madison tunkeutuu sen eläintentäyttäjän huusholliin joka päättyy ahdistavaan pakoilemiseen kun residenssin omistaja jahtaa häntä veitsen kanssa. Hetkinen! Kyllä, tästä johtuu Madisonin insomnia. David Cage on sanonut kaikkien pelin hahmojen saavan omat Aikakirjansa. Haastattelussa mainittiin mm. Origami-murhajaa käsittelevä aikakirja jossa käsitellään hänen motiivejaan, Jaydenin kohtauksessa käsitellään hänen kasvoihin ilmestynyttä arpea ja huunmeriippuvuutta. Ethanin aikakirjasta ei mainittu mitään mutta uskon vakaasti siihen että se keskittyy täysin noihin blackoutteihin. Heavy Rainissä on tietoisesti jätetty tällaisia juoniaukkoja DLC:tä varten.
Muuten, jos haluaa hieman erinlaisen Heavy Rain kokemuksena kannattaa istuttaa tyttöystävä pelin ääreen. Peliä on äärimmäisen mielenkiintoista seurata jonkin toisen pelaamana ja siihen jää aivan samanlailla koukkuun jos itse sitä pelaisit, suosittelen :)
 
Vastaus: Heavy Rain

Tyhmä kysymys mutta mistä sen bonusosan löytää valikoista. Sitä ei näy omalla koneella siellä bonuksien alla eikä ole sattunut silmiin muuallakaan. Vai onko näin että kyseinen extra avautuu vasta läpipelanneille vai pitääkö tuo uusi päivityspaketti asentaa jotta se löytyy. 800 megaa kuitenkin tuli ladattua, varmuuden vuoksi jopa kaksi kertaa kun on hukassa.
 
Vastaus: Heavy Rain

Aika ennalta arvattava juoni oli pelissä, muuten ihan mielenkiintoinen ja piristävä pelikokemus.

Hassu sarjakuva related:
20100212.jpg
 
Vastaus: Heavy Rain

Pelistä, DLC:stä ja sen juoniaukoista(sis. pahaa spoileria):
Suurin ongelma minulle oli tuo pelin suuri twisti, eli murhaajan henkilöllisyys. Kun läpäisin pelin, en löytänyt oikeastaan millekkään hänen teoilleen kunnon motiiveja.

<pahat, pahat spoilerit murhaajan motiiveista senkun jatkuvat>
Itse asiassa motiivi oli hyvinkin selvä; lapsuuden traumojen toistaminen. Pelimedian edustajille tarkoitetetussa Heavy Rain PR-tilaisuudessa oli mukana puhumassa krimininaalipsykologiaan perehtynyt tutkija. Vaikka siinä vaiheessa en tietystikään tiennyt pelin juonesta juuri mitään, alkoivat luennon muistot palautua pelin myötä mieleen.

Yksi hyvin tyypillinen asia, joka ajaa ihmisen sarjamurhaajaksi on jokin lapsuuden trauma, ja tässä tapauksessa se oli oman veljen kuolema isän piittaamattomuuden vuoksi. Tuota traumaa Origami-tappajakin tavallaan toisti uudestaan ja uudestaan, eikä pitänyt itseään edes syyllisenä, vaan ulkoisti syyllisyyden testeissä epäonnistuneille isille.

Heavy Rainin käsikirjoittajat ovat siis tehneet ihan hyvin taustatyönsä ja luoneet hyvinkin uskottavat puitteet motiiveille ja murhatavoille.

Muuten, jos haluaa hieman erinlaisen Heavy Rain kokemuksena kannattaa istuttaa tyttöystävä pelin ääreen.
Oma vaimo oli valitettavan haluton seuraamaan peliä yhtään ensimmäisen läpipeluun aikana. Toisella kerralla hän onneksi vaan sattui istumaan sohvalla läppärinsä kanssa, ja hieman siinä jo sitten syrjäsilmällä vilkuili tapahtumia. Parhaiten tepsi, että itse välillä ääneen selostin tapahtumia (vaikka ne pelin alkuvaiheessa tietysti varsin arkisia juttuja ovatkin).
 
Vastaus: Heavy Rain

Vai onko näin että kyseinen extra avautuu vasta läpipelanneille vai pitääkö tuo uusi päivityspaketti asentaa jotta se löytyy. 800 megaa kuitenkin tuli ladattua, varmuuden vuoksi jopa kaksi kertaa kun on hukassa.
Oikeastaan kai lähes kaikki PS3-pelien DLC:t pitää käydä asentamassa XMB:n puolelta ennen kuin ne toimivat. Käy siis katsomassa, näkyykö sitä asennuspaketti siellä.

Toinen vaihtoehto on, että tuo Taxidermist-DLC yksinkertaisesti bugaa. Kuuleman mukaan ainakaan promoversioissa se ei toiminut ennen tuota v1.01-päivitystä ollenkaan (ja päivityksen jälkeenkin kaatuu kyseisen "jakson" alussa).
 
Ylös Bottom