Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paljonko on lainaa...

Vastaus: Paljonko on lainaa...

Tänään kävin 6k lainan..Moottoripyörä maksaa sen 13k varusteineen niin loput kustannan itse..Ei kehtaa ottaa isoa lainaa kun pitäisi miettiä ehkä auton hankkimista ennen uutta autoveroa..
 
Vastaus: Paljonko on lainaa...

Weldomite sanoi:
...pitäisi miettiä ehkä auton hankkimista ennen uutta autoveroa..
Kunnon muskeliauton meinasti sitten hankkia... Kaikki jotka kuluttavat alle 9.5l/100km -> hinnat laskevat... Enemmän kuluttavien nousevat... Eli citymaasturit ja kaikki yli 2,6l V6 turbot joutuvat veron "uhreiksi" nousevien hintojen myötä...

Itse hämmästyin veron muuttuessa, että sellainen helmien helmi kun BMW120... Hinta laskee... Minun mielestä ei mitenkään erityisen taloudellinen auto. Ja Golf GTi 2.0 Turbo... Hinta laskee 2000... Vihreä autovero my ass...

edit: hyyyyvin paha typo
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Paljonko on lainaa...

Baron sanoi:
Itse hämmästyin veron muuttuessa, että sellainen helmien helmi kun BWM120... Hinta laskee... Minun mielestä ei mitenkään erityisen taloudellinen auto. Ja Glof GTi 2.0 Turbo... Hinta laskee 2000... Vihreä autovero my ass...

Niin kannattaisi ehkä kuitenkin miettiä, että mitä se taloudellisuus on, ja mistä ne päästöt tulee... esim. BMW:n moottoriteknologia on tällä hetkellä täysin ylivoimainen tehon ja kulutuksen suhteen. Eiköhän ole parempi että veronkevennykset kohdistetaan pienen kulutuksen eikä pienen naapurikateuden perusteella?

edit: ja tosta Golffistakin sen verran, että kaksilitrainen suorasuihkutusturbo nyt vaan sattuu olemaan melko pihi, pihimpiäkin on ja niiden hinnat laskevat ainakin suhteessa enemmän...
 
Vastaus: Paljonko on lainaa...

Dr Evil sanoi:
Eiköhän ole parempi että veronkevennykset kohdistetaan pienen kulutuksen eikä pienen naapurikateuden perusteella?
Itsellani vuoden ikainen A Mersu... Joten se naapurikateudesta... Hinnasta tosin lahti 10% pois... Toivottavasti kayttoverokin putoaa nopeasti. Muuten saankin hymistella pienta kulutusta vaan...
 
Vastaus: Paljonko on lainaa...

Baron sanoi:
Itsellani vuoden ikainen A Mersu... Joten se naapurikateudesta...

Jeps ei ollut tarkoitus antaa kuvaa, että olisin osoitellut sormella vaan ainoastaan todeta, että veronkevennysten kohdentaminen päästöjen määrään eikä merkkiin konepellissä lienee hyvä asia. Se että onko ne autojen hiilidioksidipäästöt se pahin ongelma niin onkin sitten ihan toinen juttu.
 
Vastaus: Paljonko on lainaa...

150 k, jolla irtosi rivari pk-seudun kupeesta. Alkoi 'stadi' hiukan vituttamaan hintatasoltaan. Duunimatka ajallisesti lähes sama kuin ennenkin. Toki tuo summa pitää sisällään kaaran ja kodintekniikkaa, pitäähän sitä elää.
 
Vastaus: Paljonko on lainaa...

Radikus sanoi:
No mulle se onkin vaan luonnollista.

Nii onki! ;)

Mut asiaan.
Just myytiin nykyinen pois (sijainti Helsinki) ja ostettiin isompi samasta talosta parin rapun päästä.
Pojan kummisetä osti nykyisen ja maksoi siitä enemmän kuin me tästä uudesta isommasta.
Tosin onhan tämä joka myytiin totaalisen rempattu mahtavalla merinäköalalla.
Minkä sitä sille voi jos joillakin on rahaa kuin roskaa! :)
Taas on total remppahommat käynnissä mut antaa mennä vaan. Vihdoinkin saadaan perheelle oma leffa/pelihuone.

Velkaa? Kaippa sitä jonkun verran pitää aina olla. Tai sitten ei. ;-)
Asukaa ja eläkää ihmiset, ei niitä fyrkkendaaleja hautaan saa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Paljonko on lainaa...

Radikus sanoi:
Kaverihan flippas täysin, en kommentoinut muuta kun että YKSIÖSTÄ ei todellakaan tartte maksaa yli 180 000e normaalilla alueella, joka on täysin absurdi väite. Mitähän sä alat sitten sekoilemaan siitä ettei yksiö riitä SULLE, huh. Ihankun se liittys asiaan yhtään mitenkään.

Ja tottakai stadissa on kalliimpaa kun siellä landella, pointti on että ihmiset on valmiita maksamaan siitä ettei tartte asua siellä Lapissa. Itse asuisin vaikka koirankopissa ryöstöhinnalla ettei tartte täältä lähteä johonkin metsään.

Ite asustelen 65 neliössä ja mietiskelen isompaa paikkaa, alkaa olemaan jo niin paljon kaikkea kamaa että valuu ikkunasta pihalle.

"Mä olen stadista, Suomen Suurkaupungista ja muu Suomi on landea" - ajatusmalli on edelleen ilmeisesti voimissaan.....hyvä syy pysyä kehä IIIn ulkopuolella, hintojen lisäksi.

Mutta jos hinnoista puhutaan, eiköhän tämä Jkylä ala kohta olemaan samoissa hinnoissa kun pk-seutu? Katsellut noita asuntojen hintoja, niin aika härskiltä näyttää...ei näillä tutkinnoilla tuollaisia ostella :p
 
Vastaus: Paljonko on lainaa...

samuel6 sanoi:
"Mä olen stadista, Suomen Suurkaupungista ja muu Suomi on landea" - ajatusmalli on edelleen ilmeisesti voimissaan.....hyvä syy pysyä kehä IIIn ulkopuolella, hintojen lisäksi.

Eiköhän ne syyt asumisen sijaintiin tule ihan jostain muualta kuin yksittäisistä ajatusmalleista?
Terveiset Helsingistä! ;)
 
Vastaus: Paljonko on lainaa...

Wiking sanoi:
Eiköhän ne syyt asumisen sijaintiin tule ihan jostain muualta kuin yksittäisistä ajatusmalleista?
Terveiset Helsingistä! ;)
No varmasti suurimmalta osin tulevatkin. Mutta sitten on olemassa tämä sivistymätön massa, jonka mielestä kehän toisella puolella ei ole elämää, onhan henkilö itse syntyjään esim ogelista. Eikä siinä mitään, minun puolesta keskustan asunnoista kukin voi maksaa mitä haluaa. Järkevää, ehkä ei, mutta ei ole minulta pois. Päinvastoin. Edelleen, asun 'landella', mutta duuniin pääsen nopeammin kuin 'stadista'.
 
Vastaus: Paljonko on lainaa...

Jarppa sanoi:
No varmasti suurimmalta osin tulevatkin. Mutta sitten on olemassa tämä sivistymätön massa, jonka mielestä kehän toisella puolella ei ole elämää, onhan henkilö itse syntyjään esim ogelista. Eikä siinä mitään, minun puolesta keskustan asunnoista kukin voi maksaa mitä haluaa. Järkevää, ehkä ei, mutta ei ole minulta pois. Päinvastoin. Edelleen, asun 'landella', mutta duuniin pääsen nopeammin kuin 'stadista'.

Joo nuo työmatkoihin kuluvat ajat suhteessa matkan pituuteen ovatkin mielenkiintoinen ilmiö.
5 kilometrin matkaan saa hukattua melkein tunnin jos olet oikeassa paikassa väärään aikaan. :D
 
Vastaus: Paljonko on lainaa...

Onhan tuota lainaa joku 140 tonnia, tällä rahalla irtosi muutaman vuoden ikäinen auto ja 80 neliön kolmio pari km jyväskylän keskustasta.. isompikin kämppä kelpaisi mainiosti mutta eipä sitä viitsi mitään parinsadantonnin lainoja otella vaikka perheen tulot onkin ihan ok..
 
Vastaus: Paljonko on lainaa...

lainaa on tällä haavaa vain autoon, eikä sitäkään kuin piirun yli 5k.
edit: ja käyttöluottoa lyhennetään huimat 52 euroa / kk.

Sama tilanne on täällä, tuli eilen hommattua ensimmäinen oma auto. Tosin toivottavasti itse pystyy lyhentelemään kuukausittain hieman enemmän, niin on laina nopeammin pois. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Paljonko on lainaa...

Edit: kävipä ärsyttämään sun kommenttisi... 100 000:lla saa tosiaan yksiön tai kaksion, jos kelpaa huonokuntoinen 30-40 neliön "räkälä" näin nätisti sanottuna... Jos haluaa yhtään ylimääräistä neliötä, niin johan löytyy haitaria hinnoissa aina sinne miljoonaan saakka...

Kävipä ärsyttämään sun kommenttisi...montako tällaista "räkälää" olet käynyt paikan päällä katsastamassa? Vaikuttaa siltä, että et tiedä Helsingin hintatasosta sen lisäksi mitä olet ehkä jaksanut netistä selailla. Itse asun vuokralla, mutta näin äkkiseltään mietittynä keksin peräti neljä kaveria, joilta löytyy vuosituhannen vaihteessa rakennetut yksiöt/kaksiot, tai ennen muuttoa rempatut kämpät...ja hintahaitari 90-140 tuhatta, neliöt liikkuvat 30-55 välillä.

Jos pointtisi kerran oli, että nelihenkinen perhe tarvitsee isomman asunnon, niin älä perustele sitä toteamalla että "Helsingistä ei saa edes yksiötä samaan hintaan". Et kai sinä niitä yksiöitä katsokaan, jos nelihenkiselle perheelle haet asuntoa? Turha olettaa, että kolmion/neliön ja yksiön hinnat ovat vertailukelpoisia keskenään.

En tiedä oletko tehnyt huonot asuntokaupat vai mistä moinen katkeruus, mutta ota vähän selvää asioista...asia ei täällä myöskään ole niin, että Kaivopuistoa ja ydinkeskustaa lukuunottamatta kaikkialla muualla tulee veitsestä tai vähintään huoritellaan. Täällä voi myös huoletta asua vähän kauempana keskustasta tai työpaikasta, sillä metro/bussi/juna/raitiovaunu kulkee hyvinkin nopeasti sinne keskustaan. Palveluitakin löytyy muualta, kuin se yksi terveysasema ja kyläkauppa junaradan varrelta.

Ja ei, en ole Helsinkiläinen.

P.S. Oletko monesti käynyt Kalliolassa (vai tarkoitatko kenties Kalliota tällä)?
 
Vastaus: Paljonko on lainaa...

En tiedä oletko tehnyt huonot asuntokaupat vai mistä moinen katkeruus, mutta ota vähän selvää asioista...asia ei täällä myöskään ole niin, että Kaivopuistoa ja ydinkeskustaa lukuunottamatta kaikkialla muualla tulee veitsestä tai vähintään huoritellaan. Täällä voi myös huoletta asua vähän kauempana keskustasta tai työpaikasta, sillä metro/bussi/juna/raitiovaunu kulkee hyvinkin nopeasti sinne keskustaan. Palveluitakin löytyy muualta, kuin se yksi terveysasema ja kyläkauppa junaradan varrelta.

Ja ei, en ole Helsinkiläinen.

P.S. Oletko monesti käynyt Kalliolassa (vai tarkoitatko kenties Kalliota tällä)?

No minua tuo viesti ei ärsyttänyt tippaakaan. Pointti nyt taisi olla siinä, että Helsinki on paljon kalliimpi kuin Lahti, mikä onkin aivan totta. Ei tuota viestiä tarvitse lukea kuin piru raamattua.

Helsingissä itä-länsi -suunnassa liikkuminen voi olla yhtä helvettiä, joten en tuota väitettäsi allekirjoita. Palveluita löytyy ja esim terveyskeskuksissa on tosi kiva jonottaa. Ja hei, mitä vikaa on Lahen Kalliolassa? Kalliola ja Stadin Kallio ovat kuin yö ja päivä.

Lainaa on edelleen paljon, pitäisikohän ottaa lisää kun korot pysyvät ihan kohtuullisina. Esim autoa voisi päivittää taas.
 
Vastaus: Paljonko on lainaa...

Unelmiini ei kuulut punaista tupaa eikä perunamaata. Eli lainaa en ole suunnitellut ikinä ottavani. Yhtään mihinkään.

Opiskelukin meni näkkärillä ja makaroonilla... saa nyt nauraa kavereille joilla vuosien jälkeen vielä monta tonnia velkaa :rolleyes:
 
Vastaus: Paljonko on lainaa...

Unelmiini ei kuulut punaista tupaa eikä perunamaata. Eli lainaa en ole suunnitellut ikinä ottavani. Yhtään mihinkään.

Opiskelukin meni näkkärillä ja makaroonilla... saa nyt nauraa kavereille joilla vuosien jälkeen vielä monta tonnia velkaa :rolleyes:


Minun unelmiini kuului, tässä kuussa kolahti lainaa vajaat 200k maksettavaksi rouvan kanssa ja muutto uuteen asuntoon parin viikon päästä. Mukava tunne kun jatkossa saa maksaa "omaa", eikä tarvitse vuokralla asua. Kukin tyylillään, mutta meikäläisen ihanne asumismuoto omakotitalossa omalla tontilla.
Eikä edes ahdista (vielä..)!! :D
Siinä komppaan, että onneksi opiskeluaikana tuli pihtailtua ja tehtyä töitä huolella ->ei opintolainaa taakkana.
 
Vastaus: Paljonko on lainaa...

Pointti nyt taisi olla siinä, että Helsinki on paljon kalliimpi kuin Lahti, mikä onkin aivan totta. Ei tuota viestiä tarvitse lukea kuin piru raamattua.

Hyvä. Olet aivan asian ytimessä. On vain eri asia, tuoko kantansa esille perustelemalla sen (tässä tapauksessa) vertailukelpoisella tavalla, vai tuoko sen esille vertaamalla nelihenkisen perheen asunnon ja yksiöiden hintatasoa. Saatika sitten puhumalla muun kuin oman asuinalueen asuntotilanteesta, kun ei selvästikään siitä riittävästi tiedä.

Ei, tästä ei tarvitse tehdä väittelyä tyyliin pääkaupunkiseutu vastaan muu Suomi. Samaa leipää ne (me?) Helsinkiläiset syödään ja samaa rahaa kulutetaan. Sitä ei käy puolustaminen etteikö hintataso täällä vituttaisi ja myöntää voin avoimesti kyllä, että kalliimpaa täällä on asua kuin Lahdessa. Sen sijaan jos siitä alan enemmän jotain juttua rakentamaan, niin ehkä muulla tavalla alustaisin kuin aloitusviestin lähettäjä.

Palaten kuitenkin gallupin kysymykseen. Ei ole lainaa. Suunnitelmissa on 130 tuhannen euron asuntolaina, jolla maksan valtaosan vuonna 2005 rakennetusta kaksiosta, joka sijaitsee Helsingissä.
 
Vastaus: Paljonko on lainaa...

Täälläpäs on kiivaat keskustelut:)

Itselläni on lainaa rivitalokolmiosta, sekä tietenkin sitä pakollista opintolainaa. Kyllähän noita aikansa takaisin saa maksella, mutta eipä se harmita. Vuokrat alkavat olla nimittäin sillä tasolla, että samankokoisen asunnon vuokra olisi vähintään sama, jollei jopa enemmänkin kuin nykyinen lainan kuukausierä. Niin ja onhan se oma aina oma. :rolleyes:
 
Ylös Bottom